Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Mlok pana Povondry
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
dodo 8.9.2008 14:14nokia95 můžete mi někdo poradit,jak přes net stáhnu českou soft. verzi do telefonu.v bazaru se mi líbil tel.,ale má cizí jazykovou verzi,tak bych to potřebovala přeinstalovat,ale nevím jak.Dík předem za radu |
Zuzana W 16.10.2007 13:45Patri to sem: Capek to rozlisi presne, kdyz oddelil chytrost, rozum(nost) a moudrost. Chytrost je synonymum vymysleni. Rozum je synonymum praktickeho pouziti vymyslenych veci. Moudrost je synonymum premysleni o vsech souvislostech predchozich dvou. A mezi temi tremi je kvalitativni rozdil, protoze chytrost sleduje prospech jednotlivce, rozumnost sleduje prospech obce, ale moudrost je ta, ktera koriguje ty dve predchozi. |
honza 16.10.2007 2:15Ondřej Neff se podílel na rozkradení Mladé fronty |
PHOX 16.10.2007 22:13Re: Ondřej Neff se podílel na rozkradení Mladé fronty honza IP: 88.103.14.xxx ukradl v sámošce rohlík a krabici kysaného mléka! |
honza 17.10.2007 10:02Re: Re: Ondřej Neff se podílel na rozkradení Mladé fronty Já jsem nic neukradl, Neff zloděj je |
Zuzana W 15.10.2007 23:48Cogito ergo sum Mysleni je neco jineho nez vymysleni, v mysleni je nutno jit zpatky a do hloubky, Vlku. Technika je vec vymysleni bez premysleni. Premysleni o dusledcich je filosofie. Premysleni v sirsich souvislostech je filosofie.... |
µ 15.10.2007 23:53Re: Cogito ergo sum Hluboké,skoro jako abyss :-) |
vlk 15.10.2007 23:54Připouštím, že je to na mne příliš složité. Pokud chcete napsat, že lidé jsou líní přemýšlet a raději se budou flákat, budu s Vámi souhlasit. Nechápu ovšem. proč to tak nenapíšete. Nicméně podobnými nářky jsou plné veškeré písemné záznamy, ketré se v historii zachovaly. Řekněme že někdo je ochoten přemýšlet a někdo ne. Rád bych připomněl, k čemu se vztahoval původní komentář - jako etalon lidstva si vzal právě onoho nemyslícího blba. S čímž tak docela nemohu souhlasit. Pokud se však budete chtít mocí mermo nastavit svět pro blbé, pravděpodobně se Vám to nakonec povede a zblbnou všichni. |
Zuzana W 15.10.2007 23:59Re: Cogito ergo sum Technika muze jit dopredu jak rychle chce, ale filosofie je treba k tomu, aby se ji moudre pouzivalo. |
vlk 16.10.2007 0:02Raději filosofie zanecháme, ano? Pravděpodobně první technickou vymožeností lidstva byl ostrý šutr a klacek. Lze tedy předpokládat, že s nimi již zacházíme moudře? Času na moudrou rozvahu bylo dost... |
JJ 16.10.2007 0:07Re: Raději filosofie zanecháme, ano? Ti, co prezili, s nimi evidentne zachazeli moudre. |
vlk 16.10.2007 0:10No, to je pragmatický pohled. Z filosofického hlediska lze velmi dobře zpochybnit ;-))) |
JJ 16.10.2007 0:19Re: No, to je pragmatický pohled. To uz zalezi na tom, jakou filozofii zastavate. Drive nebo pozdeji ty slepe cesty stejne odpadnou. |
vlk 16.10.2007 0:22Souhlasím. Dovedu si však představit situaci, kdy přežít by nebylo moudré... |
JJ 16.10.2007 0:25Re: Souhlasím. Pro takovou situaci Vam preji mit po ruce dobre ostry sutr. Ale spise doufam, ze takova situace nenastane. |
vlk 16.10.2007 0:27Také doufám. Avšak dovedu si ji v praxi představit, a už tato pouhá představa mi nedovolí přijmut pouhý pragmatický fakt jako filosofickou pravdu... |
JJ 16.10.2007 0:32V posledni dobe jsem celkem skepticky, co se tyce pojmu pravda. Zvlaste u tak subjektivnich veci, jakou filosofie muze byt. Jedine, co mi prijde podstatne je to, jestli to funguje, ci ne. Pokud mate na mysli jaderne inferno, tak tam si myslim, ze prave moudre pouzivani "klacku" mu prozatim zabranilo. |
vlk 16.10.2007 0:36Nechtěl jsem být až tak konkrétní a globální, dovedu si představit i malé osobní peklo... Zatím jsem nepoznal žádnou pravdu, která by neměla někde skrytou díru a proto jsem nakloněn myšlence, že pravda je pouze jakýsi úzus, který se může časem měnit. Dokonce můžeme mít každý svoji, aniž by tyto rozdílné pravdy byly nějak méně validní. V daném okamžiku má pravdu ten, který ji dokáže prosadit :-) |
clay 16.10.2007 0:52Re: Nechtěl jsem být až tak konkrétní a globální, to už jste se ale dostal ke znásilnění pravdy |
vlk 16.10.2007 0:57Znásilnění pravdy? Musel byste prokázat, že ta jedna jediná je pravdivá a ostatní jsou falešné, jinak o nějakém znásilnění nemůže být ani řeči. Osobně si myslím, že jediné výroky, které lze považovat za v daném prostoru a čase za pravdivé jsou niterní pocity - je mi dobře, tohle mi chutná, tahle se mi líbí. Cokoliv jiného lze zpochybnit... |
JJ 16.10.2007 0:56Re: Nechtěl jsem být až tak konkrétní a globální, Osobne preferuji v takovem pripade pouzivat pojem "nazor", spise nez "pravda". U toho osobniho pekla rekne ten prezivsi "dobre pouzil ten ostry kamen, udelal bych to na jeho miste take". |
vlk 16.10.2007 1:03Třeba... ...ale to bychom měli používat pojem "názor" prakticky vždy ;-) Dejme tomu, že jsem se v mládí věnoval bojovým sportům a tak v případě nejaké katastrofy u opuštěného ostrova bez problémů vybiju jediný záchranný člun v němž je lékař, agronom, geolog, stavitel, několik plodných žen... ve prospěch svého psa, několika soudků rumu, střeliva, pušek a pochopitelně sebe sama, neboť oni mne ssebou nechtěli... Z hlediska přežití jsem jednal moudře...? Pragmaticky? A z hlediska společnosti jako celku...? |
vlk 16.10.2007 1:31A nebo ať to napíšu srozumitelněji Trpím nějakou nevýlečitelnou chorobou s nepěkným koncem, třeba rakovinou kosti v konečném stadiu. Nějakou souhrou náhod se dostanu do únosu jako jeden z rukojmí. Situace mi dává následující možnosti - nabídnout se k odstřelu místno někoho, kdo má pravděpodobně možnost žít ještě dost dlouhý život a já se kulkou do zátylku vyhnu dost značnému utrpení v blízké budoucnosti a ještě k tomu někomu zachráním život, a nebo budu tiše jako pěna a modlit se, aby si nevybrali mne... Je moudré přežít? Je to pragmatické? Nebudeme to komplikovat tím, že ze zachráněného se může v budoucnostu vyklubat masový vrah ;-) Skoro se neodvažuju napsat, že ani přežití druhu jako takového nemusí být nutně moudré ;-) Což byl pokus o relativizaci všeho a přeji dobrou noc :-))) |
JJ 16.10.2007 0:22Re: No, to je pragmatický pohled. Mel jsem na pul roku na stredni opravdoveho filozofa a musim uznat, ze ac neprakticke, bylo to celkem zabavne. Od te doby si techto lidi hodne vazim, i kdyz preferuji ty smery, ktere vedou k osviceni pres nemysleni, prece jenom mi to mysleni (a zvlaste domysleni dusledku) v praci staci. |
vlk 16.10.2007 0:36Vždyť také jen tak plkáme :-) |
clay 16.10.2007 0:13Re: Re: Raději filosofie zanecháme, ano? sporné kriterium. Nedá se uplatnit na jediné přeživší na oběžné dráze. Zacházejte s hodně relativními kategoriemi opatrně. |
JJ 16.10.2007 0:17Vubec ne Filozofie nemuze existovat bez cloveka, ci jine myslici bytosti. No a ti, co prezili prirozene definuji to co je moudre, jako to co jim umoznilo prezit. No a ten na obezne draze bude vedet, ze byla blbost mackat ten cerveny knoflik, ale bylo celkem moudre se nekam uklidit. |
clay 16.10.2007 0:21Re: Vubec ne no jak dlouho by mu ten pocit vydržel. Ale když myslíte...Máte iniciály, na které mám slabost |
JJ 16.10.2007 0:26Re: Re: Vubec ne Urcite ne dele nez kyslik. Ale treba by o tom dokazal zanechat poselstvi pristim civilizacim |
clay 16.10.2007 0:32Re: Re: Re: Vubec ne nejlépe na zlatém dvd a znaky make peace not war |