8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

MIGRACE: Od kvót k ostraze

Překračuje-li hranice do Rakouska denně na 6000 běženců, je to velký počet. Za migrační kalamity z let 2015–2016 by vyvolal poplach. Ale teď, kdy se staráme o ceny energie, inflaci nebo válku na Ukrajině, se krčí na okraji pozornosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 12.9.2022 18:23

Ano, ale ...

Nejvíc by měly střežit země na hranicích EU. Co je to platné, že zde nějaké připrchlíky pochytáme, protože, co s nimi? Vrátit na Slovač?

L. Zídek 12.9.2022 16:36

Pomoc bílým immigrantům v Bruseli nezapočítávají. Ti nepůsobí v cílových zemích dostatečně destruktivně a nejsou multikulti.

P. Brich 12.9.2022 14:48

To by mě zajímalo, kam zmizeli ti ukrajinští a maďarští cikáni, kteří si sem přišli pro kapesné 5000.- Kč8-o[UA]

L. Zídek 12.9.2022 16:37

Makají na stavbách, v továrnách, nebo to obohacují jinde.

P. Diviš 12.9.2022 18:23

Kdyby chtěli a uměli makat, nemuseli sem ani lézt.

K. A. 12.9.2022 10:55

Problém s migrací se nezmenšil ani o píď. Už dříve se psalo, že počty v Rakousku dosahují hodnot z roku 2015. V podstatě vyhráli vítači, diskuze se utahala a vše je při starém. Češi, co nemohli vítat v roce 2015, si teď dokazují, jak jsou dobří na Ukrajincích. (Proti tomu bych celkem nic neměl, kdyby nehlásali, že si je tady chtějí nechat navždy.) Dle mého názoru je migrace mnohem závažnější problém než celá válka na Ukrajině, protože je to jediný způsob, jak definitivně zničit národ a jeho státní suverenitu. Už Machiavelli v 15. století radí vladaři: Pokud dobudeš území, kde se mluví jiným jazykem a mají tam jiné zvyky, pak tam pošli kolonisty, aby sis kořist pojistil.

P. Diviš 12.9.2022 18:25

Chtít si zde Ukrajince nechat navždy je něco jiného, než počítat s tím, že to může nastat.

F. Zrcek 12.9.2022 10:02

Jestli teď ve Švédsku vyhraje opozice (vede u 90% sečtených), tak se evropský přístup k islámským připrchlíkům nejspíš změní. A veselo jim z toho nebude. Nechme se překvapit.

J. Sinnreich 12.9.2022 20:35

Opozice proti migraci uz z principu nikdy vyhrat volby NEMUZE. Dnes, diky technologii je mozne volby vzdy nalezite "osetrit ".

R. Woloszczuk 12.9.2022 9:04

EU řadu let zakazovala jakkoliv omezovat migranty a teď je to problém jednotlivých států???

S takovými nesmysly běžte do háje, jediný kdo může za migrační krize a její příčiny i důsledky je EU. Jen pro info MIGRACE není NÁROKOVÁ.

M. Vaněk 12.9.2022 8:39

Uhlídají hranice státu? Kdo? To naše křoví z Agfu, nebo naše záměrně vykleštěná policie? Vždyť nejsou schopni ani pochytat lumpy v ulicích - jak je budou lovit v přírodě? A co pak? Naše justiční mafie je pustí, policie zase sebere, mafie pustí... a tak stále dokola. A za čas dopadneme jako Švédsko nebo Francie.

R. Vacek 12.9.2022 7:21

Kontrola hranic patří mezi základní funkce státu. Úpadek Evropy je už tak hluboký, že ani toto není schopna zajistit.

L. Zídek 12.9.2022 16:40

Odmítá zajistit !

M. Grundmann 12.9.2022 0:43

Problémem není špatná ochrana hranic, ale přístup států vůči těm, kteří hranice nedovoleně překročí. Pokud stát nedá těmto lidem vůbec žádná práva a v případě chycení je zavře do nějakého sběrného tábora, nelegální migrace se rychle zastaví. Západní státy se však takto k nelegálním migrantům nechovají, udělují jim nejrůznější práva a do žádných sběrných táborů je nezavírají.

Česká republika se chová k nelegálním migrantům rozumně, nic jim nedává a migranti u nás proto nezůstanou. Kdyby se tak chovaly i ostatní státy, nelegální migrace by se zastavila. Na Západě však obvykle nelegální migrant nakonec dosáhne toho, že je jeho pobyt po určité době legalizován.

Problémem není nelegální migrace jako taková, ale téměř systematická legalizace této migrace v západní Evropě.

J. Janotová 12.9.2022 2:03

Fajn, Syřani - částečně ekonomičtí migranti, částečně lidé utíkající před válkou .Obojí jsou "fuj"....

Ukrajinci - částečně utíkají z oblastí, kde se bojuje- fajn. Ale částečně přicházejí i ze západní Ukrajiny , kde je zatím klid - nejsou to taky náhodou taky spíš ekonomičtí migranti? Proč i ti dostávají status dočasné ochrany s mnoha nadstandartními výhodami....? Není to náhodou " politika dvojího metru"??? Proč Ukrajinci přecházejí hranice VŽDY legálně, stačí ukázat ukrajinské doklady?

P. Dvořák 12.9.2022 6:12

Syřani? Asi máte na mysli ty Somálce nebo Eritrejce, kteří se vydávají za 13 až 15 leté děti a po vyšetření u dětského lékaře a odběrech krve se zjistí, že jim je 30+?

J. Janotová 12.9.2022 9:43

Ano, Syřani. V televizní reportáži se mluvilo o velkém počtu zadržených Syřanů. Možná, že za 14 dní převaděči dodají Eritrejce či Somálce nebo někoho jiného. Ani v jedné zemi z těch zemí situace asi není moc k životu....Netvrdím, že jim máme poskytovat azyl jak na běžícím páse, to vůbec ne. Ovšem okázalá a prakticky neomezená podpora pro Ukrajince (i ze západu země, kde je zatím klid) mě štve. Ne kvůli těm lidem, proti těm nic nemám. Co mne štve jsou okázalá vládní gesta, která mají vyvolat potlesk a obdiv...Koho vlastně??

Z. Lapil 12.9.2022 6:26

Ukrajinci coby ekonomičtí migranti je záležitost stará 30 let. Přicházejí primárně vydělávat peníze a někteří zůstávají. Kromě pár vyslovenych mafianu nedělají nic horšího, než nějaký ten daňový únik skrz nelegální praci.

Není známo, že by v podstatnému měřítku ztráceli pásy a občanky, lhali o svém věku a původu nebo dokonce avizoval, že jsou skrze tu správnou víru něco lepšího než my.

P. Hák 12.9.2022 8:04

Já si myslím, že u nich se oči přivíraly i ekonomických důvodů. Někdo na těch stavbách dělat musí...

J. Janotová 12.9.2022 10:07

Jistě, a navíc s Ukrajinci se lze jakž takž domluvit i když ještě neumí česky. Jsou na nekvalifikované práce IHNED využitelní....

P. Hák 12.9.2022 15:22

To taky, a jsou ochotní je dělat.

Z. Lapil 12.9.2022 10:27

Je to tak. Každopádně - na rozdíl od Syřanů jsou to lidi, se kterými se lze domluvit aspoň na tom, odkud jsou a kolik jim je; jasně - lumpové jsou všude.

A je trapnou skutečností, že na práci na černou musejí být dva. Ale nejsme v tom sami. Pro případ, že umíte trochu německy - nadchnul mě kdysi úvodní text v jakési Němčině pro cizince: Jméno? Schwarz. Já nevím - jméno manželky za svobodna - Weiss. Několikrát se prohodilo schwarz/weiss a závěr: Arbeiten Sie? - Ja. Schwarz. - Aber das ist verboten! - Ich weiss.

P. Hák 12.9.2022 15:22

Já proti nim nic nemám - pokládám je za chudáky, kteří chtějí pracovat, ale kdekdo je odírá. A domluvit se s nimi opravdu dá.

Horší je to někdy s tamníma babama, mívají nos celkem nahoru.

Jednotlivým slovům rozumím, vtip nechápu - německy neumím.

Z. Lapil 12.9.2022 15:34

Klasický jazykový vtípek: zvukově/písemně totožné slovo znamená něco jiného. Česky něco jako dívky vily/vyly.

Jmenuje se Schwarz/Černý, manželka rozená WEISS/Bílá.

Poslední repliky: Pracujete? Ano, načerno. Ale to je zakázané! Ich WEISS = Já vím.

P. Hák 12.9.2022 17:16

Schwarz, weiss (barva), verboten, arbeit, to znám. Ich weiss = já vím jsem neznal. Přitom je to stejné slovo jako anglické "wise", mělo mne to kopnout.

P. Hák 12.9.2022 17:16

Tak jsem nerozuměl právě klíčovému poslednímu slovu :-)

M. Grundmann 12.9.2022 8:15

Samozřejmě, že to je politika dvojího metru. Každý stát má právo sám rozhodnout, kdo bude na jeho území žít a kdo je nežádoucí.

Existují národy, které u nás dokonale splynou s místní populací. O Arabech a Afričanech je dobře známo, že s místní evropskou populací nesplynou ani po několika generacích. Vznik různých etnických komunit je závažným bezpečnostním rizikem a stát má právo i povinnost jejich vznik na svém území regulovat. Netvrdím, že je to chyba těchto komunit, podstatný je ale pouze výsledek soužití.

Ukrajinská migrace je rovněž odlišná v tom, že se jedná téměř výhradně o ženy a děti. Jsou to naopak mladí muži, kteří jsou zdrojem problémů jak v zemi odchodu, tak zemi příchodu. Syrská migrace je převážně mužská, a proto je zcela jiná, než je migrace ukrajinská. Syrská migrace je tedy v podstatě export problémů ze země odchodu k nám. Dokonce bych řekl, že občanská válka v Sýrii vypukla z důvodu příliš velkého množství mladých mužů v této zemi. Kdyby k nám přicházely pouze syrské ženy, situace by byla úplně jiná.

U Ukrajinců se dá rovněž čekat, že se jich vzhledem ke struktuře migrace většina vrátí domů. U syrské migrace je jistota, že tito lidé zde budou chtít zůstat natrvalo.

J. Janotová 12.9.2022 10:00

" U syrské migrace je jistota, že tito lidé zde budou chtít zůstat natrvalo." V Česku??? Ti Syřani doufají v to, že je převaděči dopraví poněkud dále na západ....

Z. Lapil 12.9.2022 10:54

EU směřuje, mj. skrz "non-veto" hlasování, k jednotným daním a sociální politice. Pak už bude jedno, bude-li dotyčný registrován/vyplácen tu či onde.

Samozřejmě s poznámkou, že všelijaké Afriky a Pákistány jsou dost daleko, aby místní Evropu a Německo ztotožnili. Viz oblíbený vtípek na úkor Slováků: Já jsem pracoval v Praze. -Kde v Praze? -V Lounech... Osobně se tomu nesměju od té doby, co jsem zjistil, že Skotska není !skoro Londýn", nýbrž že Londýn je tak v polovině cesty.

J. Jurax 12.9.2022 10:59

Jistě.

Jenže na tzv. Západě už pominula zvrácená vstřícnost wir schaffen das šílené Anděly. A budou je vracet, zůstanou nám na krku a začnou nás zamuslimovat.