29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
bětka.báthory 8.5.2008 15:30

Re: Re: Re: Suchého situace.

Pan Suchý si určitě na důchod vydělal, spíš bych řekla, že nechce ztratit kontakt s kumštem a cítí zodpovědnost za ty své kolegy a zaměstnance, kteří to s ním táhli loajálně desítky let a teď  v předdůchodovém věku by sháněli místa těžce. Jenže to je riziko pro každého v tom věku a sypání dotací jen jedné kastě není fér. Pan Suchý ještě do důchodu nemusí, chytré klubové pořady by mu zajistily spoustu spokojených diváků jeho krevní skupiny a všech věkových kategorií.:-)

Yarda 8.5.2008 7:36

Pokud se v divadle hraje každý den, vždy je tam nabito

a přesto má finanční problémy, asi je někde chyba - je otřeba ji nalézt a odstranit.

Pokud je umělecká scéna kde se hraje jednou za čas pro hrstku znalců - co kdyby se takové scény spojily dohromady, fungovany na střídačku v jednom objektu a o náklady se rozdělily?

naples 8.5.2008 4:57

penize na divadla

Vazeni, stale nechapu proc v +w a nebo vlasta burian ze svych divadel dokazali jeste nekoho sponsorovat. snad se najde pametnik ktery nam vse vysvetli. predem diky.

AndyO 8.5.2008 2:06

Semafor býval fajn a možná ještě je,

když se rozdávají dotace každému druhému, Semafor si jistě také zaslouží, ale pokud pan Suchý převzal rétoriku českých blbečků a mele o Vlajce, pak si zaslouží už jen důchod a lavičku v parku.  

Esmerald 8.5.2008 1:33

Kdyby....

.... to nebylo divadlo, ale třeba restaurace a " městská část " by mi restauraci postavila nákladem 50 milionů a darovala mi klíče s tím, že mi bude ročně přispívat dalších 5 milionů, ale budu platit nájemné 60.000 měsíčně ( bydlím ve svém, takže nevím, pro srovnání, kolik může být měsíční činže v nějakém pražském bytě) a vrchní navíc zinkasuje průměrných 250 Kč za talíř, pak bych moc rámusu raději nedělal ohledně těchto darů.  Ono, kdyby se k tomu připočítal ještě příjem z autorských práv  pro kuchaře za předpis na podávanou slepičí polévku, poplatky za umělecký dojem, případně paušální poplatek pro všechny kolemjdoucí na chodníku jen za to, že "by mohli číst" menu visící na dveřích, tak to bych pokládal za opravdu fikané soukromé podnikání

 

S.T.K. 8.5.2008 2:08

Re: Kdyby....

Pravda pravdoucí,  Esmeralde.

A kdyby ta restaurace vychovávala kuchaře pro jiné špičkové restaurace a kdyby ti kuchaři byli známí po celé Evropě a jejich slavná jména by se dostávala do učebnic - to by se pak městské části dalo připsat k dobru, až  její představitele ponese čet do pekla...

Divadlo není pro kulturního člověka totéž, co hospoda.

Nebo lépe: Nemělo by být.

Ivan Nový 8.5.2008 8:16

S.T.K.,

a co znamená pro kulturního člověka snaha žít za své? Nepatří to taky ke kultuře?

S.T.K. 8.5.2008 14:53

Re: S.T.K. to Ivan

Ano. Kultury jsou různé. Je i kultura lovců lebek na Borneu. A neříkejte mi, že není stará a vznešená....

Pešek 8.5.2008 8:56

Re: Re: Kdyby....

Kolik vychoval Semafor těch špičkových, po celé Evropě známých za posledních 10 let? Nežije spíš dneska jen z podstaty? A proč ta slavná jména nepomohou? Nezahrají a nepřilákají početný dav dobře platících kulturních lidí? Mimochodem, v učebnicích je i Stalin.

Eva D. 8.5.2008 18:02

Re: Re: Re: Kdyby....

R^

Eva D. 8.5.2008 18:01

Re: Kdyby....

Syn platil nedávno 10 000 za 1+1 ( v předsíni vařič a lednička) ve starém domě nad tramvajovou tratí, kde se třásla podlaha při každém průjezdu tramvaje. Holešovice, ty staré činžáky, kolem domů psí h...ka  že nebylo kam šlápnout. Takže, daleko do luxuxu. Teď už to asi bude víc.

Papouch 8.5.2008 21:27

Re: Re: Kdyby....

nebude, proc by bylo, bytu je dost takze cena pronajmu stagnuje

pokud v tom nejsou sluzby a nema nejaky zvlastni duvod proc bydlet zrovna v Holesovicich, je to duvod k prestehovani - za 11 se totiz da pri trose snahy sehnat sidlistni 3+1 (Opatov)

zalozak 8.5.2008 1:14

I kdyz jsem take velky fanda Semaforu - to narokovani me pripada skutecne mimo...

On cely ten system dotaci je ponekud podivny. Neni sporu o tom ze by se "bohata" spolecnost mela take starat o rozvoj kulturnich oblasti ktere si na sebe zcela nevydelaji. Ovsem v ceskem pripade se tato podpora stala v ocich mnohych narokem. A bohuzel, i Jiri Suchy , jinak skvely umelec, ma tyto klapky na ocich.

Dle meho nazoru (coz je jen muj nazor) by podpora kultury ze strany magistratu mela spise byt zamerena na poskytnuti sceny - napriklad tim ze nejakou formou kompenzuje pripadny vysoky najem ci poskytne vhodne prostory za nulovy ci minimalni najem. Nesouhlasim vsak s tim ze by se mely z verejnych "kulture" vyplacet penize jen za jeji existenci .  Zde by  opravdu bylo na miste aby  "umelci"  projevili vice kreativity a pokory a hledali "mecenase" nebo dotace z kulturnich nadaci (nestatnich!).    V tehle souvislosti mam ale pocit ze sponzorstvi je spatne nastaveno v ceske danove soustave - ale mozna se mylim.

Co se Semaforu - specificky tyce - tam uz vubec nechapu o co jde. Vzdyt je to kabaret! a Vzdy byl... tak proc jej neprovozovat uplne stejne, proste lidove receno - spojit umeni s restauraci s vhodnym aranzma... ...  vzdyt tak funguji podobne sceny na celem zapadnim svete celou dobu!!

S.T.K. 8.5.2008 1:27

Re: I kdyz jsem take velky fanda Semaforu - to narokovani me pripada skutecne mimo...

Dobrý kabaret není umění?    Co je tedy podle vás ono Umění?

P.S.: Pravda, na pravidelné dávky si lze snadno a dobře zvyknout. I když je to třeba jen líh.

zalozak 8.5.2008 1:41

Re: Re: I kdyz jsem take velky fanda Semaforu - to narokovani me pripada skutecne mimo...

Ale ovsem ze je kabaret umeni.... a v pripade Semaforu dobre.

Ja pouze psal ze by toto divadlo svoje financni problemy mohlo velmi rychle vyresit kdyby se transformovalo na scenu typu kabaret... To jest... obvykle prostor ve vhodne upravene restauraci kde od urcite hodiny omezi ruch cisniku, se snizi osvetleni a hraje se. Tak jak tato divadla, i mnohe jine male sceny, funguji v mnoha dalsich zemich...

S.T.K. 8.5.2008 2:11

Re: Re: Re: I kdyz jsem take velky fanda Semaforu - to narokovani me pripada skutecne mimo...

O tom jsem před mnoha lety mluvil se svým kamarádem, režisérem a náhodou, při obědě  i s panem Suchým. Ten byl tehdy proti. Možná ,že dneska už by proti nebyl.

zalozak 8.5.2008 2:30

Re: Re: Re: Re: I kdyz jsem take velky fanda Semaforu - to narokovani me pripada skutecne mimo...

Ja si dokonce (opet jen osobni nazor) myslim ze si Semafor velice skodi tim ze pusobi v prostorach "divadelniho" typu - specialne od povodni kdy jejich scena je spise provizorni(tedy pokud je to jeste pravdou). Osobne si myslim ze by "kabaretni restaurace Semafor" - diky vysoke kvalite a sve povesti -  mela doslova nabito 7dnu v tydnu a financne by byla zcela vysmata. (pozn.. prirozene ze kabaretni restaurace/klub se do jiste miry kulture podrizuje proto je v dobe produkce "specialni rezim obsluhy", menu casto ma jen urcity vyber, neni to pivni vycep a pod..... ) 

herec 9.5.2008 0:44

Re: I kdyz jsem take velky fanda Semaforu - to narokovani me pripada skutecne mimo...

Už se na ten Semafor vykašlete a uvědomte si, že transformace je průser ve všech oblastech kultury a netýká se to jen divadel. Pochopili to už i výtvarníci a hudebníci. To je protest té nejširší odborné veřejnosti. Tak to sledujte v tisku i v novinách nebo na stránkách pražských divadel, kterých se to týká ( Pod Palmovkou, Divadlo v Celetné, Ypsilonka, Divadlo v Dlouhé, Divadlo Na Zábradlí). Poznáte, jak pan Richter lže. A dost už těch řečí o tom jak by měli herci jít někam makat. Herci makají dost. O tom má bohužel málokdo představu. Přál bych vám měsíc takové práce. Ovšem podmínkou pro tuto práci je také talent. A ten se musí někde rozvíjet. A od toho také nekomerční divadla jsou a jsou plná, protože nabízí víc než bezduchou zábavu. Vím,že jsou i dobrá představení v soukromých divadlech, ale ty jsou prostě soukromá a podle toho také vypadá vstupné. Divák si má právo vybrat, jestli chce za 400.- korun do soukromého na dva herce v konverzační komedii nebo hru s třiceti herci v dotovaném divadle, ale za 200.- korun. Jinak by stál lístek přes 1 000.- korun.Když tu budou samá komerční, pak sbohem všichni Trojanové, Bartoškové, Janžurové a další...

S.T.K. 8.5.2008 0:35

Pár rozdílů

Dovolte pár poznámek, pane Bartoni: Obrozeneckou literaturu a příhody z kruhů mladých, chudých umělců jsem četl také. Proto bych vás chtěl upozornit na pár rozdílů v postavení tehdejších a dnešní "nemaistreamových" umělců: Jaký rozdíl v cenách je mezi pronájmem hospodského sálu v roce třeba 1898 a v roce 2008? Několik řádů? To, co i skromný divadelník potřebuje ke své činnosti se rovněž liší - v době, kdy vysílá TV a promítají multikina a Imax. řada svíček na forbíně na osvětlení scény už nestačí - nehledě na požární předpisy.

Takže se divíte tomu, jak to dnes nejde "postaru? Návrh pražského magistrátu je opravdu pro malé nekonformní scény likvidační.

Kdybych to měl porovnat se sportem, zastavili bychom jakoukoliv podporu pro žákovské oddíly s tím, že na jejich zápasy kromě rodiř¨čů niukdo nechodí. Ale jak by to vypadalo za 15 let, až aktivní fotbalisté odejdou do zahraničí nebo skončí s aktivní činností? Kdo místo nich? Absolventi sportovních škol? Nebo se snad budeme dívat v TV jen na zápasy ze zahraničí? Jak asi začínali ti, kteří jsou teď slavní?

To byl jen příklad, pochopitelně. Když není základu, není ani špičky. V kultuře jako ve sportu nebo ve vědě. To jsou záležitosti, které nesou ovoce až po letech.

Pro vaši informaci: Nejsem z Prahy, pracuji desítky let ve velkém kulturním podniku, který nemá významnějších finančních potíží a s panem Suchým jsem jednou obědval - asi před dvaceti lety. Platil to tehdy pan Suchý. Nedal jinak....

herec 8.5.2008 1:07

Re: Pár rozdílů

Pane Bartoni! Vaše polemika je velmi kultivovaná, ale jak se zdá, víte o problému velmi málo. Transformace je likvidační nejen pro začínající divadla ale i pro ta zavedená divadla, která jsou vyprodaná, ale zítra už nemusí být. Na jejich likvidaci se pak obohatí soukromé subjekty. Pan Richter vede nečestný boj a moc dobře to ví. Nediskutuje, ale diktuje a předstírá polemiku. Navíc je v této oblasti opravdu diletant. Nerozumí provozu a v divadlech, která zřizuje nikdy nebyl. Nechápe rozdíl mezi ziskovým a neziskovým divadlem, atd. atd. To, že o tak zásadních věcech rozhoduje člověk, proti kterému jde celá odborná veřejnost a to nejen divadelníci a on stejně prosadí svou a ještě k tomu neustále lže, skutečně připomíná dobu před rokem 1989. Jste evidentně inteligentní člověk. Tak se zkuste do tohoto problému ponořit hlouběji a přečtzěte si třeba toto:http://kolarova.blog.idnes.cz/c/33180/Jde-magistratu-o-divadla-nebo-o-baraky.html nebo si najděte stránky některého z divadel, kterému hrozí krach, přestože je vyprodané a dál se ptejte po důvodech. Ale až zmizí Divadlo v Celetné, Ypsilonka, Divadlo na Zábradlí nebo Divadlo v Dlouhé, které se tak pracně budovaly , pak už bude pozdě ptát se kde se stala chyba. Proto herci neziskových divadel tak křičí. A proti nim stojí zaplacení protidemonstranti, kteří pak vrací své na zakázku vyrobené transparenty podporující radního Richtera do magistrátní komůrky.

JW 8.5.2008 1:32

Re: Re: Pár rozdílů

Drahý pane herče, což se takhle trochu uskromnit. Nevím přesně, jak veliké je divadlo Archa, ale pokud si mohlo dovolit inscenovat Havlovu hru Odcházení, kterou pro finanční náročnost autora, režie i vlastní inscenace odmítlo Národní divadlo i Vinohradské divadlo, asi zas tak peníze nechybí. Nebo se prostě inscenuje a on to už někdo zaplatí, jinak ho nazveme kulturním barbarem.

S.T.K. 8.5.2008 2:19

Re: Re: Re: Pár rozdílů

Odcházení není normální hra. To je politika. S kumštem souvisí, ale kolik je tam politického náboje a kolik kumštu zatím ví jen pár zasvěcených.

Ta velká divadla hru odmítla právě pro její finanční náročnost včetně nemalých  finančních nároků bývalé "první dámy" (nevím jistě, povídá se.)

Je symptomatické, že Dagmar Veškrnová hrát v "Odcházení" nebude pro svou "celkovou vyčerpanost". Tu možná cosi smrdí, ale nevím co.

Fekete 8.5.2008 5:41

Re: Re: Re: Re: Pár rozdílů

Odmítla asi proto, že dcera bude rodit. A protože je neschopná, bude se babička starat o miminko:-D

honzak 8.5.2008 6:17

Re: Re: Re: Re: Pár rozdílů

moje informace praví, že to mělo mít opravdický višňový sad (tedy z hlínou a stromy na jevišti). Tedy před hrou navozit a osázet, po hře zlikvidovat. Takovou kravinu si může vymyslet jen veškrna.

Servác 8.5.2008 7:16

Re: Re: Re: Re: Re: Pár rozdílů

A co kdyby si to miláček taky sám zafinancoval? Může zasponzorovat sám sebe, ne?

janHl 8.5.2008 11:24

Re: Re: Pár rozdílů

Ad. vyprodaná divadla - Semafor má do vyprodaného divadla velmi daleko. Dávat peníze na start něčeho - SOUHLASÍM, dávat peníze na neustálou resuscitaci něčeho -NE. Pan Suchý neumí odejít, což je škoda a svým křikem ve své situaci staví lidi (mě určitě) spíše proti divadelníkům (divadlo Semafor je jeho soukromé sro, tedy podnikání jako každé jiné).

Ve výsledku téhle komedie je zajímavé, že herci či majitelé soukromých divadel nedostávajících od magistrátu ani pověstné ň mlčí, a to ne vždy hrají škvár, jak nám novináři či vykladači "toho jediného pravého umění" sdělují. A že jich není málo ...

Eva D. 8.5.2008 17:54

Re: Re: Re: Pár rozdílů

R^

mh od Labe 8.5.2008 8:50

Re: Pár rozdílů

Ve třetím odstavci jste začal příměrem o sportu a potom pokračoval o fotbalu. Co tyto dva pojmy mají společného?

S.T.K. 8.5.2008 14:56

Re: Re: Pár rozdílů

Asi nic. Pardon...

Pešek 8.5.2008 8:52

Re: Pár rozdílů

Jaký rozdíl v cenách je mezi pronájmem hospodského sálu v roce třeba 1898 a v roce 2008? Několik řádů?..    Myslím, že nedobře argumentujete. Za komunistů stálo máslo 10Kčs, dnes je kolem 40Kč. Je to porovnatelné? Máme se špatně, protože je draho. Argumenty hodné divadelníka, ne rozumného člověka. Zjistěte si, kolik krejcarů tenkrát stála ta svíčka a kolik chleba a kolik svíčková. Pak můžete porovnávat. Do té doby je to blábol.

A vaše porovnávání s fotbalisty kulhá na všechny 4. Pan Suchý je žákovská kategorie? Nikoliv. Co asi tak platíte vysloužilým fotbalistům? Jenom penzi podle pravidel sociální péče. Pan Suchý podle mého začal trpět mesianismem a nepochopil, že už o něj není takový zájem a měl by se odebrat do zcela jistě zasloužené penze, neboť dnes neoslovuje dostatečný počet dostatečně movitých zájemců o svou tvorbu. Kdo je povolán k tomu, ohodnotit, co je kultura a co jen konzum? Mnozí dnes uznávaní skladatelé tvořili tehdejší popík.

A pokud má herec "hlad jako herec", ať jde dělat něco jiného, nebude sám, kdo se rekvalifikuje.   Pro vaši informaci: já dnes taky dělám něco úplně odtažitého od své původní profese, protože doba se změnila a nebyl o ni dostatečný zájem a jsem spokojen, grantů nežádám, a děkuji za optání, žiju si dobře.