29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
publikum 8.5.2008 8:29

Re: Je tu ještě jeden problém,

To, čemu Vy říkáte "obecenstvo" raději zajde do hospody nebo se podívá na nejnovější telenovelu. Ale měl byste si uvědomit, že ODS ještě nestačila vyhubit všechny kulturní a kultivované slušné lidi.

Vy jste zřejmě to moderní obecenstvo, kterému stačí, když umělec-celebrita řekne dvakrát "pr**l" a to je pro Vás kulturní zážitek.

Ivan Nový 8.5.2008 8:34

publikum,

ano, protože obecenstvo žije svůj reálný život a nepotřebuje jeho substituci v podobě divadla, prostě žijí svůj vlastní život, jdou do hospody a tam spolu diskutují a nejdou do divadla podívat se na to, jak tam na jevišti herci sedí v hospodě a tam spolu diskutují. Obecenstvo žije život na vlastní kůži a ne v divadle. A to naší "kulturní frontě" ještě nedošlo.

Ivan Nový 8.5.2008 8:36

a publikum,

jakou knihu jste četl naposledy, jaký český, opakuji český, kulturní počin mi doporučíte.

AndyO 8.5.2008 8:39

Re: Re: Je tu ještě jeden problém,

prosím vás, koho ODS vyhubila? Tedy, kterého kulturního a kultivovaného slušného člověka? Kde je pohřben? Půjdu mu dát kytičku na hrob.

 

R 8.5.2008 8:41

Re: Re: Je tu ještě jeden problém,

Podle statistik pravidelní návštěvníci hospod a sledovači telenovel většinou volí levici typu socdem. Průměrný volič ODS to nedělá.

Esmerald 8.5.2008 9:31

Re: Re: Je tu ještě jeden problém,

Vážený " publikume ". Především byste si měl uvědomit, kolik "celebrit" se dobře živí právě tím, že zbytečně opakuje zcela nevybraná slova a to, (doufám jen proto), že publikum (se) zařehtá, když už "dílo" samo není k ničemu. Jde o to, že "umění" často, za úplatu ovšem, kopíruje, napodobuje či posouvá hranice únosnosti toho, co již známe z ulice. Ale to si vždy prostí lidé dovedli zařídit sami. Posláním umění bývávalo ZUŠLECHŤOVAT. Pokud "umělci" toto nehodlají respektovat ve jménu své nafoukanosti a domělé nadřazenosti, pak si zaslouží, aby jejich divadla prostě byla prázdná. Neříkám "pálit knihy", ale blbosti nekonzumovat. Svalovat vinu za neúspěch dávno překonaných forem "umění" či propagaci "hulvátštiny" na jakoukoliv politickou stranu je naprosto, ale opravdu naprosto zcestné. Že se "umělci" nechávají najmout jako prostitutky k propagaci protispolečenských cílů politických stran je otázka jejich zodpovědnosti, kterou má zřejmě jen málo z nich.        

R 8.5.2008 10:28

Re: Re: Re: Je tu ještě jeden problém,

To je pravda. Já to taky využívám v takové "samovýrobě". Ty zcela nevybraná slova opakuji sám sobě a za peníze, které bych jinak dal za lístek na takové představení, si potom zajdu na pivo, na dobré jídlo nebo koupím flašku dobrého vína.:-D

Ivan Nový 8.5.2008 10:45

Esmeralde,

bohužel za drahé peníze platíme ČT, a ta místo zušlechťování se honí za komercí. Kolik toho kulturního zušlechťování je třeba ve zprávách na ČT?

S.T.K. 8.5.2008 14:23

Re: Esmeralde,

Tak to sedí... jak p***l na hrnci, jak svého času pravil bývalý ministr kultury pan Jandák!!!

Zprávy tedy mají zušlechťovat? Ne, zprávy mají pravdivě a vyváženě INFORMOVAT  vážený Ivane.

Marcela 8.5.2008 16:19

Pro publikum:

Pane, jež se nazýváte publikem, dle Vašeho vyjadřování, zloby, zášti. Vy nejste kulturním člověkem, tak jak si osobujete právo hodnotit, co je to kultura? To, že pracujete v divadle, z Vás ještě kulturního člověka neudělá. Vy se počítáte mezi nějaké vyvolené?

Eva D. 8.5.2008 18:27

Re: Re: Je tu ještě jeden problém,

ODS hubí kultivované lidi???? Takže genocida.....8-o

R 8.5.2008 8:19

profesionální divadlo

Jinak ve světě je normální, že divadla vznikají a zanikají. Taky je normální, že když divadlo svoje herce neuživí, tak soubor omezí činnost, ti, co živí jen divadlem, jdou jinde a ostatní chodí do zaměstnání a divadlo hrají ve volném čase spíše jako koníčka, nebo jen na festivalech atd.  To jenom u nás divadla "musí" být "profesionální" mít svoji trvalou scénu, profesionální herce a personál a potřebovat každý měsíc milióny na provoz.  Co na tom, že už roky do toho divadla chodí jen omezený okruh věrných pamětníků, že jejich CD se neprodávají, že jejich hry, pokud jsou vlastní, se nikde jinde nehrajou, že běžná veřejnost mladší 30 - 40 let je zná  maximálně z otázek v nějaké znalostní soutěži. Hlavně, že před těmi 40 lety je znal každý, tak by byl konec světa, kdyby to divadlo skončilo. A totéž platí i pro divadla vzniklá po roce 1989. Divadla se musí náklady jednoznačně přizpůsobit okruhu svých diváků.

S.T.K. 8.5.2008 14:35

Re: profesionální divadlo

Ano, divadla vznikají a zanikají. Mezitím, když není "společenská poptávka" můžeme z  z budov udělat skladfy brambor, jak jsem viděl v někdejším CCCP.

V tom ostatním se naštěstí mýlíte - nejste dobře informován. Nemyslím, že by byla nějaká "nedivadelní" doba, je to mnohem lepší, než bylo po převratu. Pravda, tu a tam "umělecké počiny" avantgardních divadel dosáhnou takové míry nesrozumitelnosti, stupidity a hnusu, že divadlo skončí. Jsou i taková, která by se měla zavřít preventivně, příkazem nějaké "etické komise". Ale to pořád neznamená, že by se měla "zplanýrovat" podpora malých divadel jako celku. Diferenciace, odborná a kvalitní. Jenže: kde vzít ty nezávislé odborníky? Ing. Richter to zcela určitě není, ten se svým rozhovorem s Renátou Kalenskou zařadil do naprostého vrcholu Gausssovy křivky inteligence a způsobu života nejprůměrnějšího obyvatele "Česka".

Ivan Nový 8.5.2008 8:09

Stát společnost dehumanizoval,

lidé se už neobracejí na lidi, ale na stát. O čem umělci chtějí vypovídat, když jsou takto závislí na státu?

Zlíňák 8.5.2008 7:57

Okrádání daňového poplatníka

Veškeré dotace soukromým divadlům je okrádání daňového poplatníka.Pokud divadlo nezaujme svým programem platícího diváka, pak ať to zabalí, stejně jako každý podnikatel, kterému se nedaří.Zmizí, možná, ti různí pseudoherci, pseudoředitelé a bude pokoj.Dotovat  státem by se mělo jedině Národní divadlo.

publikum 8.5.2008 8:04

Re: Okrádání daňového poplatníka

Takže podle Vás a ODS budeme žít bez kultury a bez vědy. Místo kultury hospodská zábava a Knížáci, místo vědy Julínkovy vynálezy. Degenerovaným blbcům se lépe vládne, že?!

Ivan Nový 8.5.2008 8:13

publikum,

měl byste si uvědomit, že mnohdy divadlo je jen substituce skutečného života, žijte svůj život v reálném světě a ne v divadle, v divadle jsme ho žili za socialismu, protože jinde žít nešel, tak jsme ho žili jen v představách. Odtud pramenila neobyčejná obliba pana Suchého. V normálních poměrech by se tak oblíbeným nikdy nestal.

R 8.5.2008 8:37

Re: publikum,

Přesně tak. 99,9 % mladých je úplně někde jinde, 99% lidí středního věku taky a teprve ten zbytek je ochoten chodit do nějakých malých kamenných divadel a podporovat jejich provoz, ať už penězi za své vstupenky nebo penězi z veřejných peněz. 

Ivan Nový 8.5.2008 9:05

R,

ano. A jaký by byl skutečný život pro divadelníka? Založit a provozovat divadlo bez dotací s rizikem ztráty a krachu.

R 8.5.2008 9:28

Re: Re: publikum,

Ono se to dá brát i trochu jinak.  Za komunistů prakticky všichni oddělali svých 8 hodin práce a potom měli volno. Kromě lidí, co to s budováním režimu mysleli z různých důvodů skutečně vážně a nenapravidelných workoholiků, kteří by makali za každého režimu.  Ve volném čase bylo jen několik možností, co dělat. Chlastat v hospodách, kutit doma na baráku a zahradě, chodit do různých, kolikrát napůl nebo i úplně zpolitizovaných různých zájmových kroužků.  Zabývat se divadlem, jako divák nebo jako amatérský divadelník, bylo jednou jen  z několika možností, jak tehdy  trávit volný čas. Divadlem se u nás proto zabývaly statisíce, možná milióny lidí. Dneska 3/4 pracujících buď po 8 hodinách směny studuje do práce nebo stráví ty hodiny dojížděním nebo druhou prací, takže volný čas v podstatě nemají.

R 8.5.2008 9:29

Re: Re: Re: publikum,

A ti zbylí mají k trávení volného času oproti dřívějším možnostem navíc počítač, internet, volné cestování, nesrovnatelně větší možnosti provozovat svoje koníčky atd, divadlo už není jen jedna z několika alternativ, ale jedna z snad tisíců alternativ, jak trávit volný čas. Dneska jsou proto ochotni se pravidelně zabývat divadlem, chodit tam a žít s ním desítky tisíc, maximálně snad v celé republice tak 100 tisíc lidí. A divadel navíc přibylo, herci se pohádali nebo si plnili svoje sny, které za komunistů nebyly možné, založili si svoje soukromá divadla. Takže celkový krajíc diváků se dost zmenšil a zájemců o jeho díly naopak přibylo.

občan 8.5.2008 10:32

Re: Re: Re: publikum,

Takže podle toho, co tady čtu, bylo za komunistů mnohem líp. Lidi měli čas na kulturu, rozuměli umění a umělci podávali pěkné výkony. Dnes už to díky kapitalizmu bez lidské tváře neplatí. Takže neviditelná ruka trhu a pár Topolánkovců nám kulturu a umění spolehlivě hubí.

A na to jsme zvonili klíči?

R 8.5.2008 10:48

Re: Re: Re: Re: publikum,

Já jsem nenapsal, že za komunistů bylo líp. Napsal jsem, že za komunistů bylo divadlo jednou z několika možností trávení volného času.  Pak jsem napsal, že dneska lidé jednak  nemají tolik volného času a potom, že nabídka divadel zůstala v průměru na stejné úrovni jako tehdy, ale že se objevily snad tisíce dalších možností rovnocenných divadlu, co dělat ve volném čase.  A to je rozdíl.

Ivan Nový 8.5.2008 11:29

R,

spíš ta práce byla zbytečná a umělá. Nedalo se z ní mít dobrý pocit.

R 8.5.2008 13:20

Re: R,

Jakou práci myslíte? Svou, těch 8 hodin nebo práci těch divadelníků?

R 8.5.2008 14:10

Re: Re: R,

pardon, myslel jsem práci toho, co makal těch 8 hodin na směně za komunistů... Nešikovně jsem to napsal;-(

Pametnik starejch dob 8.5.2008 16:04

Pane Nový, máte pravdu, lze to dokonce zobecnit

V komunistickém normalizačním režimu byla nejmasovější "kulturou" televize. Také byla nejvíce zglajchšaltovaná. Film už byl poněkud "svobodnější" ač existovala různá omezení, Panel story se třeba nesměla promítat v Praze (natáčela se na Jižním městě takže tu byla moc aktuální), na film Jak svět přichází o básníky byla zakázána reklama atd., nehledě na několik kol předchozího schvalování.

Divadlo a zejména to malé bylo relativně nejsvobodnější, ač i zde existovaly zásahy - např. úřední zákaz vystupování skupiny Skoumal a Vodňanský.  Předčasně charakterizoval vývoj po roce 1989 už jeden umělec roku 1968. "Dříve stačilo říci, že někdo je vůl a všichni tleskali, každý věděl, o koho se jedná. Při neexistenci cenzury to tak jednoduché nebude."

Eva D. 8.5.2008 18:23

Re: Pane Nový, máte pravdu, lze to dokonce zobecnit

Díky, že jste připomněl Vodňanského a Skoumala! Při naříkaní pana Suchého si na ně často vzpomenu. Mimochodem, panu Skoumalovi už je sedmdesát, jak jsem se dočetla. Měla jsem je vždy ještě radši než Semafor , možná i proto, že jsem mladší a ta šedesátá, která některé lidi tak rozněžňují, si moc růžově nepamatuji. Stejné kabátky a trenýrky, stejné tepláky, stejná mávátka a stejná lehátka lidí, kteří před elektrou trávili noc a den, aby si koupili  ledničku. A povinné besídky na ZDŠ před vánoci, s čajem a zatuchlými sušenkami a dědou Mrázem.A před MDŽ kytky z krepáku pro maminky. Vše tak stejné....

Pro mě bylo seznámení s V. a S. ( tedy, s jejich divadlem a muzikou a přednáškami) úžasným zážitkem. Ne nadlouho, jak známo. ;-(

Jejich "poetika" ( divadlo Semafor je samá poetika, jakmile se někdo rozpovídá) mi byla blízká, bližší. Ale asi to neuměli s těmi nahoře, za normalizace, ne?

Zlíňák 8.5.2008 8:17

Re: Re: Okrádání daňového poplatníka

Vážený, to by toho degenerovaného blbce nesmělo vychovávat naše geniální školství.

AndyO 8.5.2008 8:40

Re: Re: Okrádání daňového poplatníka

;-D;-Dmáte nějaký problém s ODS, jak se zdá.