28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

OSOBNOST: Šílenec filosofem

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Muž z města Ur 25.9.2007 21:50

"neuvěřitelný sprosťák"

to je  naprostý nesmysl. Podle svědectví současníků, se LK choval v osobním styku velmi zdvořile a mluvil vybraně. O tom svědčí i jeho chování na úmrtním loži, kdy se své ošetřovatelce omlouval za způsobené těžkosti spojené s jeho umíráním, mj. posledními slovy, která zněla "To je dobrý..." Hodnotit článek "Šílenec filosofem"? Škoda slov. Takový text mohl napsat snad jen nějaký RSDr. (Rozhodnutím strany doktor) za bolševika.

Volič 22.4.2006 2:52

Technická

Skepticu Maxime,měl jste kdysi na Psu i světlejší dny.Copak? Zhltnul jste prkno nebo bambusovou tyč ze záchodového smetáku? Snad špatný průběh žaludečních vředů?

Toť vše.Můžete začít ječet...........milá paní...

aida 21.4.2006 23:50

Re: Re: Takže otázka ke Klímovi

Mám doma.:-)

Klaun Parafin 21.4.2006 21:54

"Jeden ze sluhů, o němž se říkalo, že má dar druhého zraku,

tvrdil, že při vstupu do kobky spatřil ji osvícenou sněhově bílým třpytem, jaký se na zemi nevyskytuje, ten rychle prchal, za okamžik zhasl ve tmě.

Kosti rukou a nohou jednoroční mrtvoly byly ovinuty provazy. V tom, co zbylo z úst, nalezeny nečisté hadříky, které věda uznala za zbytky ponožky...."

L.Klíma: Utrpení knížete Sternehocha (ilustrace Karel Nepraš, Paseka 1990)

Skepticus Maximus jen potvrdil, že "Sus Triumfans" nikdy hluboce nespí, jen podřimuje.

"Vteřiny věčnosti" Světová četba 1967, mi rozházely společně s beatníky  již formulující se vnímání světa,  a díky okupaci sovětských sviní z roku 1968 jsem upadl nadlouho do myšlenkového chaosu. Ladislav Klíma je pro mě jedním z klíčů  k  poznání tohoto světa.

divana 21.4.2006 20:43

Re: Takže otázka ke Klímovi

klíma už nejednu vlnu popularity má za sebou. kolem plastiků se veselo opisoval pořád dokola. a dokonce ho tehdy (omylem?) vydali ve světovce - ten malý formát.

Darja 21.4.2006 20:22

Re: Šerlok Homeless

No přece to prohlásil, i když připustil, že to nechápe:-/

Vilém 21.4.2006 20:15

Takže otázka ke Klímovi

Tento člověk je přes spornou filosofickou originalitu mimořádný. Současní filosofující asociálové, alkoholici a narkomani totiž nikdy nedosáhnou ani zlomku toho uznání, kterého dosáhl Klíma.

Problém podle mne není Klíma, jeho způsob existence je nutnou podmínkou filosofie určitého druhu (byl jakýmsi Diogenem) ale otázka, kde jsou dnešní Klímové české společnosti. Klíma je důkazem, že ještě nedávno existovalo propojení mezi periferií existence a centrální produkcí idejí a uznání, kam se ztratilo? Je snad všechno uznání vyplýtváno na herce a podobné existence, zatímco Klímů si ani nevšimneme?

Vilém 21.4.2006 19:33

Ignorujte

prosím i nadále obsah mých příspěvků, a kromě toho nereagujte. Slibuji, že ty vaše si už ani nepřečtu.

Tvrdě řečeno, nechci se s vámi bavit a už ani nebudu. S hloupým narcisem nebudu ztrácet čas. Předem to není poznat, ale teď už je jasné, že jste nejen v životě nenapsal z filosofie ani jedinou seminárku, to byste nemluvil tak přihlouple o lidech jako Patočka, kteří toho sepsali dost, protože byste věděl, jak je to obtížné, ale navíc se vyžíváte v přízemním hašteření.

Tak si to užijte, ale beze mě.

dvd 21.4.2006 18:52

Egon Bondy

je v první řadě práskač, který se tím ještě chlubil. (A na Slovensku odešel nejspíš proto, aby neodstal přes čenich.)

Skepticus Maximus 21.4.2006 18:02

Viléme já jsem zase netušil,

že chcete diskutovat o Klímovi, když jste s tím vůbec nezačal ;-D

Skepticus Maximus 21.4.2006 18:00

gerontusinza

A nezapoměl jste trochu na atomisty? ;-)

Skepticus Maximus 21.4.2006 17:59

Karle

chcete abych tady popsal v komentářích, proč jsou světově uznávaní a zabředával do detailů v čem s nimi souhlasím a kde to vidím jinak? :-)

Skepticus Maximus 21.4.2006 17:55

Šerlok Homeless

A?

Šerlok Homeless 21.4.2006 17:26

Skepticus Maximus

"Byl tu filosof, co prohlásil, že nic neví, ale kdyby to nechápal, tak to neprohlásí."

Vím, že nic nevím, a i to jen sotva. [Sokrates]

A navázal na něj Popper.

Xaver X.X. 21.4.2006 16:52

Nejvíc šílenců filosofem je u úvodníku.

Fčetně mě...:-)

krmič 21.4.2006 16:38

Re: znamenal obrovský skok v inženýrství hmoty

To je zajímavé. Můžete to nějak upřesnit? To jako že ten TI nebo Intel by byl bez Patočky v koncích?

krmič 21.4.2006 16:24

Re:filosofové

A je to nějaké neštěstí, pokud máte pravdu a nemáme skutečné filosofy? Představte si tu hrůzu, kdyby každý (ale opravdu každý!) národ na světě měl třeba jen jednoho skutečně světového filosofa! Svým vlivem srovnatelného třeba s Karlem Marxem. Anebo by se ta spousta filosofií navzájem vyeliminovala a vyrušila? Respektive v důsledku inflace ztratila svou hodnotu a váhu? :-)

Vilém 21.4.2006 16:09

Já jsem netušil

v čem tady vy osobně soutěžíte.

Víte, chtěl jsem diskutovat o Klímovi a ne se překřikovat.

A o "výhru" nad vámi vůbec nestojím.

Karel 21.4.2006 15:15

zdravím Maxického Skeptima!

Definovat Schopenhauera a Nietscheho jako světově uznávané filosofy také není zrovna hluboké. To už mi víc řekne Dřevojánkovo otření se o ně. Krom toho, ač je jeho pohled subjektivní, realita těchto filosofů ho docela dobře umožňuje. Zatímco světová uznávanost je spíše podružná informace bez vazby na obsah jejich díla.

Skepticus Maximus 21.4.2006 15:12

Bondy, abych Vám vyhověl

Mezi slepými jednooký králem ;-P

Skepticus Maximus 21.4.2006 15:00

Viléme pořád slabé, podsouvačné a hrozně vyumělkované

Vždyť Vy mě ani nedokážete pořádně urazit a ještě se dál ztrapňujete ;-D

Skepticus Maximus 21.4.2006 14:51

Re: Ale notak Skeptiku, to je bádání na škodu? O čem by badatel filozofoval, kdyby nebádal. Re: zirje

To víte pro mě je filosof ten, kdo přijde s něčím originálním, co tu ještě nebylo a otevře ostatním nové obzory. Bádání není na škodu, když se bádá jinak než jak bádají ostatní ;-)

Bondy 21.4.2006 14:19

Re: Re: DEBIL INTERNETOVÝM POBLICISTOU

Zbyněk Fišer by Vám dal. Kdybyste mu za to stál. Ale on je Slovák, že, jistě ráčíte svoji nebetyčnou ignoranci zakrýt nějakým podobným blábolem. Kdo jiný než Bondy, že? Ale Egon stačí místo zástupů recyklátorů. Kdybych neznal toho, že národní hrdost je varianta ješitnosti, byl bych hrdý na to, že jsem ze stejné země. Útěchu z ontologie na Vás. A cyklus filozofie. A všecko co napsal. Aspoň Šamana, Invalidní sourozence, Údolí.

zdeněk 21.4.2006 12:04

Re: fenomény a podstaty

Vaše starosti, Rotschildovy prachy na moji hlavu! :-)

gerontusinza 21.4.2006 11:57

Ale notak Skeptiku, to je bádání na škodu? O čem by badatel filozofoval, kdyby nebádal. Re: zirje

gerontusinza 21.4.2006 11:54

Pane Viléme, nenadávejte, také filozofickému myšlení se nepodávám, ale respektuji ho. (dokonce i Marxe).Re: fenomény a podstaty

Ovšem pochopení, to je jiná. Pochopit je někdy problém. Ovšem, když si vzpomenu na Patočku, jehož pohled do makrokosmu jej inicioval hledat mikrokosmos v atomu, znamenal obrovský skok v inženýrství hmoty, skláním hlavu a šoupu nohama. Hezký den.

Vilém 21.4.2006 11:40

fenomény a podstaty

Je dlouhým sporem, jestli něco, co se projevuje po všech stránkách jako něco určitého, může být ve skutečnosti něčím jiným. ČILI ZDA KROMĚ TOHO, co jsou jevy, má věc také podstatu zcela mimo jevy.

Aktualizováno: může být někdo, kdo se chová jako nabubřelý trouba, VELKOMYSLITELSKY odkazující pouhého Patočku a Rádla mezi badatele, Klímu mezi devianty, sám kvákající jako dlaždič, NĚCO JINÉHO NEŽ NATIVNÍ BLB, který zde uspokojuje svoje komplexy?

Skepticus Maximus 21.4.2006 11:32

Re: Přečtěte si dole

Naopak Vaše orální defekace stimuluje můj inteligenční potenciál ;-D

Vilém 21.4.2006 11:25

Přečtěte si dole

zřejmě jste samou genialitou dostal záchvat kognitivní deficience a nevšiml jste si, že píšete opakovaně.

Skepticus Maximus 21.4.2006 11:24

Re: Hloupý skeptiku

Děkuji za potvrzení mých slov :-)