21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

LITERATURA: Pravda fikce

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Hanka 21.5.2006 16:56

Kataři

Když už jste začal s těmi katary - ti se jistě snažili nějaké ideály do praxe uvést, ale jestli jste se opravdu zabýval "nevyvratitelnými pravdami církve", pak musíte uznat, že jejich ideály nebyly ani trochu křesťanské. Mrkněte se do encyklopedie, co je to "manichejismus" a hned vám to bude jasnější ;-)

Argonantus 17.5.2006 10:47

Re: To Vám přijde hysterické?

Mají oči, a přece nevidí.

Mají uši, a přece neslyší.

Argonantus 17.5.2006 10:46

Re: Re: Jako čtenář se vyjádřím jednoznačně

mne by spíš zajímalo, jak vypadá potom podle Jogína "nápadná reklama" na knihu.

Argonantus 17.5.2006 10:45

Re: Kdyz to srovnam

Foucaultovo kyvadlo mám radši.

Je ovšem otázka, proč srovnávat knihu o něčem jiném, jiného žánru a jinak napsanou.

Taky bych mohl tvrdit, že proti Medvídkovi Pů je sračka Foucaultovo kyvadlo.

Argonantus 17.5.2006 10:39

Re: Re: Re: Re: ta kniha nestojí za nic,

ne, já vás nepovažuji za nic; jen mne zaujlo, že nenápadná věta

"A pochopitelně - všechno, co se tam píše, jsou nesmysly"

je naprosto jiného druhu, než ty ostatní. Ona totiž ta kniha je podle mne skutečně naprosto běžně napsaný thriller, kterých se ročně vyprodukují mraky, se spoustou naivit a neobratností - ale její síla je právě v tématu; úspěšně vyvolává dojem, že co se tam píše, možná nesmysly tak úplně nejsou. Díky tomu je to hit.

A odstřelit ty údajné nesmysly dá podstatně větší práci, než odstřelit autora jakožto řemeslníka (neřkuli umělce).

josey 16.5.2006 23:09

Re: Kdyz to srovnam

Srovnávat tyto dva autory je zcela mimo mísu. Když chcete napsat komerční krvák se zvláštním námětem z oblasti historie církve, tak si se zápletkou nebudete lámat hlavu a kostru příběhu vystavíte jako obvyklou kriminálku. Ale aby to čtenář nezahodil hned na začátku v knihkupectví, tak musíte najít téma. A Dan Brown ho našel. A našel ho tak dobře, že se kniha v prvních vydáních nedá sehnat a to i bez zvláštního marketingu. Ten přišel až později, aby se podpořil prodej vydání druhého, a samozřejmě i dalších knih, které vydal předtím. Já ovšem si myslím, že tímto se vyčerpal se svými nápady, a postupně zmizí z pultů a ani pes po něm neštěkne.

Jenda 16.5.2006 20:39

Re: ehhm

Komu a cemu nebezpecna? Pokud vam tak vadi, ze nejaci lidi vstrebaji a prijmou tuhle knizku u te oficialne o dva tisice let starsi vam to nevadi? Ona asi neni tak napinava tak se bojite, ze uz netahne co?

Jenda 16.5.2006 20:37

Re: Re: Re: Čtenáři ztratili schopnost rozlišovat

Uzasne. Hele kdyz prohlasim ze jsem pravda taky tomu budete verit? Jestli chcete tak si na to prohlaseni taky nejaky zidy sezenu. Nebo muzu vylezt na Vaclavak ke konovi a prohlasit to rovnou v nekolika jazycich. I megafon by se dal sehnat.

Jenda 16.5.2006 20:19

Re: Samozřejmě že v církevních učeních jsou věci,

na cemz vas stve ze to velmi casto jsou prave ti kteri predtim rekli verim a mnozi posleze i vim na uplne jinou bichli. Ktera ovsem nema tu slusnost aby se priznala, ze je fikci.

Volič 16.5.2006 18:39

Re: pokus o radu

Milý vědátore,co jsem si na jednom blogu přečetl Váš názor o emigraci Fučíka s nacisty do Argentiny, jste pro mne věrohodný stejně jako Grygar.

cb 16.5.2006 18:19

Kdyz to srovnam

s Foucaultovym kyvadlem, tak Sifra je jednoznacne sracka.

Kardiak 16.5.2006 18:19

Re: Re: No protože je to nesmysl.

Vydavatel knihy "Mein kampf".

cb 16.5.2006 18:12

Re: Jako čtenář se vyjádřím jednoznačně

A ty jsi Pottera cetl?

Linhart 16.5.2006 17:55

Re: No protože je to nesmysl.

Prosím, poučte mě, kdo je pan Zítek?

jogín 16.5.2006 17:34

Jako čtenář se vyjádřím jednoznačně

Je to sračka. Míchne mě, že jsem naletěl na dobře provedenou reklamu, halt byla udělaná nenápadně a tak fungovala. V poslední době to vypadá, že všechny populární knížky jsou jen reklama a co je v obálce je aspoň o dvě třídy horší, včetně Pottera.

JZ 16.5.2006 17:26

Re: Re: Re: ta kniha nestojí za nic,

Ne, proč? Celá vtipná filipika je o tom, že je to sračka, včetně posledního odstavce. Jestli mě považujete za flanďáka, který chce takto diskreditovat nepřítele, vězte, že je to omyl - celý svatý grál, panenka marie, počet dětí různých ježíšů, merovejci a podobné jevy jsou mi naprosto lhostejné. Co mi není lhostejné, je spor mezi oficiální historiografií a amatérskými zkumovědy, zde stojím zásadně na straně oficiální vědy. Ale Brown není ani zkumověd, jenom špatný spisovatel.

www racek 16.5.2006 17:26

Re: Manželka koupila, četla . . . já ne . . nemám náladu a čas číst kraviny vycucané z prstu.

jo, když se knížka prodává, autor se chechtá. každý. co je na tom divného?

ono vlastně skoro každá beletrie je vycucaná z prstu ... jaksi. ale prosím ... kuchařky a návody na sečení trávníku taky mohou povznést ducha, jistě ...

www racek 16.5.2006 17:24

Re: pokus o radu

myslíš třeba spisy a projevy todora živkova, co vystavoval jeden knihkupec na rohu štrosmajeráku?

www racek 16.5.2006 17:22

Re: No protože je to nesmysl.

na indexu myslím, že se to prostě nevysílá a vysílat nebude. slyšel jsem to na vlastní uši z televize.

G. Pašek 16.5.2006 16:50

Manželka koupila, četla . . . já ne . . nemám náladu a čas číst kraviny vycucané z prstu.

Chápu a rozumm katolíkům proč to jejich pohoršení  . . . . autor si nacpal kapsy a chechtá se cestou do banky. Každý den se narodí hlupák a dva si ho odnést domů . . . .

Skepticus Maximus 16.5.2006 16:23

gnocco

Především se bojí vědy a přemýšlivých statečných svobodomyslných lidí ;-P

Myslíte, že "sofistikovana fikce" nedává smysl, nebo že to lze lépe vystihnout a neměnit podstatu. Tak prosím, předveďte se ;-)

Saša 16.5.2006 16:20

To Vám přijde hysterické?

Ať to čtu odzadu nebo odpředu, hysterii v tom žádnou neshledávám.

Saša 16.5.2006 16:16

Re: Re: Čtenáři ztratili schopnost rozlišovat

Jan 18,38 Pilát mu řekl: "Co je pravda?" Po těch slovech vyšel opět k Židům a řekl jim: "Já na něm žádnou vinu nenalézám.

Jan 14,6 Ježíš mu odpověděl: "Já jsem cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.

Saša 16.5.2006 16:08

No protože je to nesmysl.

Nepravdu se můžete dovědět jen tehdy, když Vám ji někdo sdělí.

Poslední pokušení není na "indexu", protože žádný takový index neexistuje. Ani těm, co ho chtěli začít vytvářet pronásledováním pana Zítka, se to nepodařilo.

Saša 16.5.2006 16:06

No a Vy snad považujete mlčení za projev hysterie?

Právě že to skoro nikomu nestojí ani za slovo. Na rozdíl od Gibsonova "Umučení Krista", kvůli kterému vypukla hysterie až panoptikální (a lidé, co denně shlédnou v televisi cca 20 vražd a nejméně 15 litrů krve povykovali o sadismu a brutalitě toho filmu).

PeS 16.5.2006 16:00

pokus o radu

Doporučuji autorovi tohoto článku, aby zkusil číst a dočíst nějakou knihu, která si označení kniha zaslouží, pak možná přestane chválit tento ŠKVÁR!

Donald 16.5.2006 15:29

Re: Re: Re: Zajímavá reakce církví,že by máslo na hlavě jinak a jinde?

Váš příspěvek je zase na rozdíl od Mirkova, ale úplně o ničem. Vy tam neskládáte ani útržky faktů - dokonce ani jeden.

Medvídek 16.5.2006 15:29

Re: Re: Re: hmm, dobře se to četlo,

To jsem nevěděl....:-(

Donald 16.5.2006 15:25

Re: Prispevok

A po právu, měl bys tam jít i ty!

Donald 16.5.2006 15:22

Re: víte, ono to není tak jednoduché...

Díky za příspěvek , konečně něko se zájmem o dějiny.