5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

KULTURA: Proč film o Zelenském nezíská Oscara

Válečné události byly vždy vděčným námětem pro filmy s oscarovým potenciálem. Už ve 30. letech minulého století získala ocenění pro nejlepší film díla Na západní frontě klid a Jih proti severu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 24.3.2022 12:00

Pořadí!

Nejdřív Ukrajina nechtěla jaderné zbraně tak moc, až odevzdala ty, které měla, potom přišla o Krym, potom si nechtěla nechat uloupit Donbas, a pak teprv přišel Zelenský, mimochodem skrze volby, načež Putin zahájil vojenské operace Zelenský si to nechce nachat líbit.

Vy po mně chcete, abych se nedivil Putinovi (já BERU na vědomí, co říkáte, i když vám to evidentně tak nepřipadá), ale můžete vy se divit Zelenskému, že si nenechá okusovat zemi, jejímž je prezidentem?

Převedeme-li to na menší rozměry: zboural jste na zahradě plot, protože vám soused slíbil, že k vám nepoleze, načež vám ten soused oplotil kus pozemku s vaší garáží, začal česat jablka, s odůvodněním, že se o ně málo staráte a když jste se začal kamarádit s fyzicky zdatným kamarádem, tak prohlásí, že vůbec neexistujete a zahrada je jeho a když svého zdatného kamaráda uklidňujete, že to soused tak nemyslí a že ti svalovci, kteří se mu shromažďují na zahradě, vlastně vůbec nic neznamenají, tak k vám rovnou vpadne? S argumentem, že se mu vaši kamarádi nejsou po chuti?

J. Nevrkla 24.3.2022 12:47

Problém je v tom, že zcela obracíte pořadí událostí.

Po Majdanu se bez voleb dostala k moci vláda, která ruskou menšinu neuznávala, chtěla jim zakázat ruštinu, vzít práva. (mimochodem před sedmi lety jsem byl v Pobaltí, kde je velká ruská menšina, a dost jsem se divil, že Rusové nemají volební právo. A bojovníci za lidská práva ani nepipnou.)

Pak se obyvatelé Krymu docela přirozeně a v souladu s ústavou jejich autonomie rozhodli v 95% připojit k Rusku. Rusko pouze zabezpečilo bezpečnost referenda. Bylo to bezpochyby přání jeho obyvatel.

Obyvatele Donbasu svou autonomii neměli, referendum nemohli vyhlásit, tak jen trpěli neustálé ukrajinské nájezdy, za osm let jich bylo 14 tisíc zabito.

Zelenskyj byl zvolen před třemi lety. Deklaroval, že chce zpět Donbas, Krym, členství v NATO, americké základny a jaderné zbraně. Rusové si dlouho stěžovali na ohrožení, na porušení strategické rovnováhy, jaké by Amerika dávno neakceptovala, varovalo, že překročení červené čáry bude mít nevyhnutelně důsledky. Západ se Rusku v podstatě vysmál.

A teď se zkuste zamyslet a napsat, co mělo v této situaci Rusko dělat? Děkuji.

J. Jurax 24.3.2022 18:52

Ano.

Ještě dodejte, ze je v žoldu západních ideodiverzniích centrál.

RvRv

J. Nevrkla 24.3.2022 22:57

Není to válka Ukrajiny s Ruskem, je to zástupná válka západních globalistu s Ruskem. Stále více lidí to naštěstí chápe. Jde o hodně.

F. Navrátil 24.3.2022 8:43

Pokud by se skutečnost patřičně upravila, tu se něco přidalo a tu zase něco vypustilo, pak by oskarový film o Zelenském skutečně mohl vzniknout. Vypustit by se muselo, že byl hercem v televizi vlastněné oligarchou Beňou Kolomojským, který také financoval jeho kampaň a současně financuje nacbatalion Azov, který bojuje pod vlajkou "vlčího háku", co je vlajka divize SS Das Reich.

J. Krejčí 24.3.2022 6:48

No, já myslím, že by panu Zelenskému slušela Nobelova cena za mír. Za statečný boj s bezohledným násilím ruského Hitlera by si ji zasloužil !!

R. Gramblička 24.3.2022 7:22

Co dělal Zelenský celé dva roky, aby válce zabránil? Nic. Co dělá Zelenský, aby válku ukončil? Taky nic. Spíš se snaží do války zatáhnout i další země. Ty dosavadní jednání s Putinem jsou spíš pro srandu králikům. Jestliže strany nejsou ochotné ke kompromisům, dohoda z principu není možná. Alespoň ne v dohledné době. A něco mi říká, že Západu to i přes proklamované morální rozhořčení vyhovuje

Z. Lapil 24.3.2022 8:19

Želenský NENÍ odpovědný za ruskou zahraniční politiku.

R. Gramblička 24.3.2022 10:39

Vpád Ruska nespadl z čistého nebe, ale byl reakcí na ukrajinskou zahraniční politiku a vměšování zemí NATO, zejména USA do ukrajinské politiky. Na to Zelenskyj vliv měl, né že ne

Z. Lapil 24.3.2022 11:41

Dobrá. Tak Zelenský je zodpovědný za ruskou zahraniční politiku, item zahraniční politiku USA a zemí NATO. Myslel jste to tak?

J. Farda 24.3.2022 10:48

Ještě večer třiadvacátého února žádal čučkaře, ať nechají těch předpovědí o přesměrování ukončovaného cvičení dvosettisícovky speciálních ozbrojených sil RF do ukrajinských plání, i když Pútin vyřvával o udělení odkomunizační lekce za kácení soch Lenina. V hodnocení probíhajícího "jednání" ovšem máte pravdu, schizoparanoiparchant V.rah V.rahovič Pútin krach svého třídenního Blitzkriegu uznat nechce, a tak tlamuje o tom, že vše probíhá dle plánu ... ;-)

Z. Lapil 24.3.2022 12:11

Jestli je Putin co k čemu (a to on je, ne že ne), tak má těch plánů několik. Ten aktuální evidentně spočívá v tom, že tak nějak bude otravovat, dokud to lidi "na Západě" nepřestane bavit a jako velký mírotvůrce se spokojí s Donbasem, Krymem a černomořským pobřežím (odhaduji včetně Oděsy, ale kus západního pobřeži Ukrajině velkoryse přenechá).

J. Farda 24.3.2022 19:01

Za uplynulý měsíc se nezmohl na nic víc než vraždění civilistů v koventrýrovaných - jistě znáte německý vynález v Coventry, uplatněný (ruskými "osvoboditeli genocidovaných Doněčanů) v Kyjevě či Mariupolu - úspěšně nacvičený v Grozném za druhé čečenské války 1999. Rv http://www.vajnach.cz/cs_historie_valka_2.php

Z. Lapil 25.3.2022 10:11

To neznamená, že to není plán.

J. Pavelka 24.3.2022 11:01

No on třeba nevěřil (nebo si nepřipouštěl) , že válka vůbec hrozí...Čili těžko mohl dělat něco proti ní...A ona tam oficiálně žádná válka není, Rusko ji nevyhlásilo, jen oficiálně povádí "zvláštní vojenskou operaci"..Pak je problém třeba podle válečných regulí vyhlásit příměří a jednat a ta veškerá jednání jednání stojí na písku...Kdyby Ukrajina kapitulovala, je otázka, jak by si Rusko představovalo "normalizaci" a co by to obnášelo...A co si budem namlouvat, Zelenský by asi zvládl obstojně reprezentovat jako prezident za míru, ale prezidentem do války rozhodně není...

J. Farda 24.3.2022 18:52

Jasně že není pro Rusy vhodný válečný protivník, nepodělal se, nezdrhl, ale bojuje! [UA]R^

R. Gramblička 24.3.2022 6:33

Trapný článek s trapným varováním na konci :-P

J. Farda 24.3.2022 10:53

A Váš trrrrapný komentář ... :-)

F. Žůrek 24.3.2022 3:25

Pane Zdechovský, vy máte někdy neuvěřitelné starosti. Tak sebevědomého až drzého člověka málohkdy vidíme.

Elon Musk vám leží v hlavě a Volodymyr Zelenskyj.

Na prvém místě by Vám však měla ležet v hlavě jediná záležitost: Ukončení bojů na Ukrajině.

Zdař Bůh!

J. Jurax 24.3.2022 18:23

Ano.

Ale zas na druhé straně nemusí být úplně každý článek o bojích na Ukrajině.

To, o čem článek je, je vlastně taky pro tzv. Západ jednak nelichotivé, jednak poněkud děsivé. Akorát že do toho autor opravdu nemusel uměle montovat Zelenského a vůbec Ukrajinu.