15.6.2024 | Svátek má Vít


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Klaun Parafin 7.2.2006 11:57

Upřesnění: Nemělo by slovo "faktická" v názvu článku nahradit "falická"?

Když už to dělají ti "jandáci"...
ikra 7.2.2006 11:54

Re: Pane boze

no vy musite být přesvědčený odborníči obyčejný člověk s velkým citem propamátky - pardon památkáře... kamarádka chudák - asi se jí to také týká - ach to zkostnatělé myšlení - nejde o to jaký mismistr je a v jakém tričku, ale obecně ten průvan je nanejvýš potřebný, ale nikdo ho moc nečekal, píši to jako praktikující architekt, vlastník památky a také pořadatel sympoziiío památkácha a tak alespon trochu vím, o čem mluvím.. bohužel reakce jsou trochu převážně v osobní rovině a s dosti promitivním slovníkem, že ano?
ok 7.2.2006 11:50

Re: Re: ikro - ale tady neběží o žádnou soutěž, nýbrž o plošnou likvidaci.

Jenze ty nejvetsi strasaky vypousti JEHO BLAHORODI PAN MINISTR.
očko 7.2.2006 11:49

Re: Hm, byla by to katastrofa, pokud by to bylo tak, jak nám píší z Bechyně.

Můžete někdo dr. Kroupovi, řediteli památkového ústavu v Brně, vysvětlit, že účastníkem správního řízení NIKDY nebude ani ústav ani úřad?!! - JEN DOTČENÝM ORGÁNEM STÁTNÍ SPRÁVY!!! (pokud by ovšem nebyl vlastníkem předmětné památky anebo vlastníkem sousedního objektu, jak se stalo v Brně - A CO JSTE, PAMÁTKÁŘI, NADĚLALI??)
Z právního hlediska je to velký rozdíl a nechápu proč tento blud památkáři - při svém vzdělání - stále šíří.... (účastník řízení se může proti rozhodnutí odvolat, rozhodnutí není vykonatelné, čili není pravomocné,... dotčený orgán - nyní "úředníci" - může dát návrh na přezkum rozhodnutí po nabytí právní moci; rozhodnutí = např. stavební povolení).
Omlouvám se, že unavuju - od pana ředitele by jeden čekal, že se orientuje.
 
Klaun Parafin 7.2.2006 11:48

Re: Parafine...

Ptakopysku, máte pravdu, Bols ne, ale mám zkušenosti s potravinářskými barvivy a dokáži nejen udělat modrou krev, ale i rybniční žabinec a naprosto realistické zvratky, přidámli huspeninu. Dokonce jsem měl žalobu na krku, v písničce o zavraždění cvockáře Dandy jsme vylili kýbl "krve" při představení v plenéru první řadě pod nohy a jedné paní se udělalo tak špatně, že byla týden práce neschopná (1986 - paní byla v Městském výboru strany). Soud ale neproběhl a byl jsem pouze napomenut ze strany zřizovatele PKS, které nám nařídilo, že se máme vždy obecenstva předem zeptat, jestli můžeme vylít cvockářskou krev. A bylo po efektu...
Hanka 7.2.2006 11:47

Pane boze

No kamaradka na pamatkove peci pracuje a rika, ze to co nastalo po nastupu burtika Jandaka je chaos chaos, tlacenka a korupce. Tak ted uz jen, aby blanicti rytiri rozsekali Jandkovi zadek. Zuzano dik za alarm a piste dale.
jonáš 7.2.2006 11:44

Re: Re: Jonáši - na tom dopise jsou tři adresy včetně ministra - jaképak bonzování

Teda pokud by pro mne chtěli dál pracovat. Pokud nechtěli, práskli dveřma pěkně ;-)
jonáš 7.2.2006 11:43

Re: Jonáši - na tom dopise jsou tři adresy včetně ministra - jaképak bonzování

No já kdybych nastoupil, čekal bych že mi to nejdřív dodaj osobně, ne přes TV a s kopiema do lampárny.
ikra 7.2.2006 11:42

Re: ikro - ale tady neběží o žádnou soutěž, nýbrž o plošnou likvidaci.

nač poplach a ta silná slova o plošné likvidaci, myslím že se může jednat jen o plošnou likvidaci zkostnatělého myšlení... jdetě na chvili samostatně podnikat, a pusťte se těch jistot, které se zakrývají , myslím zcela obecně mnohdy odborností.. a dokážete si připustit, že i prostá diskuse a pokus o určitou změnu či modifikaci může být užitečný, i když téměř vše zůstane nakonec v dosavadních kolejích...... víte nejvíce mne vadí ty strašci vypouštěné těmi co se to týká, nejde ani tak o památky, jako o ta osoby..
Jana 7.2.2006 11:40

OMYL Památkáři nemají pravomoce

Mrzí mne, že všichni osocuji ze zverstvev pamatkare. Bohuzel se verejne nerika, ze pamatkari NEMAJI zadne pravomoce  a POUZE doporucuji nejake zasahy nebo zamitnuti.  Urednici na magistrate zakazuji a povoluji. Takze stav pamatek je tak mizerny hlavne proto, ze KDO MAZE TEN JEDE... proto je v historickem centru Prahy stresni bazen atd.....Vsude se nadava na pamtkare, ale oni za to vetsinou nemuzou. Hlavne ze nas pan Jandak spasi.
Ach jo.
Čumil 7.2.2006 11:40

Taky zdravím, Jonáši ... :-))

jonáš 7.2.2006 11:35

Re: Hm, paní Chlumská, já bych dával při psaní podobných textů spíše důraz na odborné zdroje,

Čumile dík. A zdravim, samozžejmě :o)
jonáš 7.2.2006 11:34

Re: Re: památkáři a ochránci přírody jedno jsou

Zato má pěknej byteček -- http://www.zastarouprahu.cz/vestnik/1-2005/rozc.htm
jonáš 7.2.2006 11:32

Re: ikro - ale tady neběží o žádnou soutěž, nýbrž o plošnou likvidaci.

Povídaly v kurníku? Kasteláni se budou kontrolovat a někteří budou nahrazeni.
Čumil 7.2.2006 11:15

Hm, paní Chlumská, já bych dával při psaní podobných textů spíše důraz na odborné zdroje,

a méně bych se staral o ty sekundární. Fakt je, že to by zase nebylo tak zajímavé - ona ta odborná práce je poměrně suchá nuda a daleko lépe se píše o tom, o čem nemáme moc ponětí. Asi tak. Miniatury o zvířatech píšete daleko lépe. Máte je krásně kompozičně vystavěny a skvěle pointovány - být vámi, držel bych se toho. Hezký den.
 
raptor 7.2.2006 11:12

Ne, Zuzano - to psal čtyři dny po jmenování. ;-)

Z.Chlumská 7.2.2006 10:46

Tak v tom případě je to jediný nevyhozený ředitel památkové péče v Čechách.

Ale pan ministr říkal, že vyhodil všechny - že by zapomněl?
 
 
Z.Chlumská 7.2.2006 10:42

ikro - ale tady neběží o žádnou soutěž, nýbrž o plošnou likvidaci.

Kasteláni se vyhodí, hrady a zámky se převedou na obce (které na údržbu samozřejmě nemají peníze) a inventář dostane na starost státní úředník - vy byste si třeba troufl na péči o mobiliář nebo o historické tisky? - já ne!
Čumil 7.2.2006 10:39

Hm, byla by to katastrofa, pokud by to bylo tak, jak nám píší z Bechyně.

Jenže je to poněkud jinak.
Tak snad jen pár citátů z ohlasu PhDr. Petra Kroupy, ředitele NPÚ ÚOP v Brně na pándán příspěvku paní Chlumské, totiž plk pana Martina Zvěřiny Čerstvý vichr talentů v LN 4.2.:
"...podotýkám, že jsem vzděláním historik umění, člen Českého národního komitétu ICOMOS, památkář se čtrnáctiletou praxí, bez potíří se domluvím německy, anglicky, francouzsky, španělsky a novořecky a nechci "z historických center měst nadělat lunaparky." O žádné čistce na brněnském pracovišti nevím a dva "z vyhozených náměstků" dostali jiné vedoucí místo v rámci ústavu. Pokud jde o novou koncepci českého systému státní památkové péče, tak jako součást "Jandákova mozkového trustu" mohu (...) prozradit, že deklarované cíle reformy jsou tři: 1. dosáhnout toho, aby byli odborní památkáři účastníky správního řízení (vytvoření památkového úřadu), 2. tomu odpovídající změna legislativy, a 3. odloučit správu státního majetku od odborného výkonu památkové péče (vytvoření státní organizace pro správu památkových objektů)."
Tož tak. :-))
 
 
ikra 7.2.2006 10:21

jiný pohled

dobrý den, populisticky laděný "odborný" nahled paní  Chlumské mne trochu rozhořčil, mám takto pocit že píše nějaká "potrefená h..a" neboť  jsem přesvědčen, že státní dosavadní "odborné"úřednictvo a obvzláště v památkové péči si myslí je nepostadatelné a nejodbornější (přece za ta lét ty zkušenosti.. - a kdo jiný je má..), ale opak je mnohdy pravdou . nemám rád pločné soudy, ale proč se každý bojí obhájit v konkurenci znovu svůj post - vždyť to není na doživotí a když jsem dobrý takl po několika letech se rád v soutěži obhájím..že ano ?, paní Chlumská
ok 7.2.2006 10:20

Re: Paní Zuzano, nestrašte... Ale pochopil jsem na základě vašeho článku,

Jo jo, ja bych hrad OKAMZITE vratil Putovi Svihovskemu. Urcite by se o nej staral lip nez postkomunista Jandak.
 
ok 7.2.2006 10:15

Re: památkáři a ochránci přírody jedno jsou

Problem je v tom, ze ty jsi takovy ten reznik, jak byl popsany v clanku. O pamatkach, jejich vyznamu, o hodnotach, ktere nemusi byt pro laika na prvni pohled viditelne a pochopitelne, tak o tom vubec nic nevis. O ochrane prirody nevis take vubec nic, jinak bys to takhle pekne jednoduse nenahazel do jednoho pytle.
Proto by pamatkari meli byt lide vzdelani ve svem oboru, manazersky kurs si muzou udelat pri zamestnani, az tak velka veda to neni. Navic ti vhodni pro takove posty maji jiste manazerske schopnosti uz proverene casem.
Jandak je postkomunisticke tluste prase, nadela vic skody nez uzitku. Slabost (a v praze i pravdepodobna uplatnost) pamatkove pece se resi uplne jinak, ne vyhazenim tech, kteri jsou na pamatkove peci nejvice zainteresovani. Po Jandakovych opatrenich to dopadne jako v Praze, kde je sefem magistratnich pamatkaru pan x, ktery diky nulovym profesnim znalostem je idealnim cilem pro vsechny lobbisty a uplatkare. Podle toho taky pamatkova pece v Praze vypada.
Juha 7.2.2006 10:06

úroveň

Politický průvan památkové péči moc nepomůže. Následky pocítí i ti, kteří se tu svěřili se svým traumatizujícím zážitkem s památkáři. Stačí se podívat, jak proběhlo výběrové řízení. Hádat se o to, kdo je větší odborník, tady nemá smysl, špatný byl už způsob výběru.
Z.Chlumská 7.2.2006 9:27

Upozorňuji, že ta řešení jsou plošná - všichni ředitelé, všichni kasteláni - bez ohledu na kvalitu práce.

Jde o odstavení odborníků jako takových.
LOJR 7.2.2006 9:24

Re: Re: Modest proposal :-)

Ano, ten nezaměnitelný, faktuprostý obsah, nahrazený osobními útoky, kdo to jenom může být? Že by zabolely žaludeční vředy? Jestli ano a pomůže vám to, tak jen do mne! Jinak co se týče Fuchsové a jejího "ukradeného" občanství, už jí tady řada lidí opakovaně radila, jak ho velice snadno získá - bez výsledku. Zřejmě to bude jako s vámi. Když byste zanechala svých trapných osobních útoků, z vašich příspěvků by nic nezbylo. Stejně tak z příspěvků Fuchsové po odečtení stesků po občanství. Úplně na závěr. LOJR není soudce. Zkuste si to opakovat ráno a večer vždy pět minut, třeba to bude mít nějaký výsledek.
V. Chaloupková 7.2.2006 9:11

To, že šéfovat úřadu musí jen odborník v tom oboru je jen snaha zajistit těm odborníkům

křesla. Např. lékař se učí jak léčit a neučí se jak řídit. Proto také většina ministrů zdravotnictví zanechala za sebou jen spoušť. Totéž je např. v muzeích. Co myslíte, že se učí takový historik umění? Rozhodně mezi jeho znalostmi není ekonomika, vedení lidí, organizace práce, motivace, hodnocení a další. Tak jaká je záruka, že jeho řízení bude dobré? Je to přesně naopak, většinou o řízení neví nic a výsledky jsou podle toho. Jestli to jsou památkáři je to totéž. Dobrý ředitel se obklopí odborníky a nechá si poradit. Špatnému nepomůžou znalosti z jeho oboru.
Z.Chlumská 7.2.2006 8:58

martine, přání aby sousedovi ta koza chcípla je silnější.

Z.Chlumská 7.2.2006 8:49

honzaku, vy jste si ten článek nepřečetl pořádně - jde o likvidaci STÁTNÍCH památek!

Z.Chlumská 7.2.2006 8:46

Jonáši - na tom dopise jsou tři adresy včetně ministra - jaképak bonzování

Výbor pro vzdělání, vědu, kulturu, lidská práva a petice
Senát   Parlamentu ČR
 
Výbor pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu
Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR
 
Vážený pan Vítězslav Jandák, Ministr kultury ČR
honzak 7.2.2006 8:46

památkáři a ochránci přírody jedno jsou

Hlásají vodu a pijí víno. Jsou to od reality odtržené instituce a spolky, které se snaží prosadit svoji vizi světa za peníze druhých. Nechť tak činí u STÁTNÍCH památek a rezervací. U soukromých ať stáhnou ocas mezi nohy a jen DOPORUČUJÍ. Když budou chtít PŘIKAZOVAT (např. na svoji chalupu si nesmíš dát krytinu jakou chceš, ale námi předepsanou), tak ať ZAPLATÍ.
A také by mohli jít příkladem - památkáři by mohli pracovat v budovách hodně starých a vybavených dobově (žádné ústřední topení, elektřina, splachovací záchody, atd), ochránci přírody pak v těch nejvzácnějších přírodních lokalitách, výdobytky civilizace majíce pouze z obnovitelných zdrojů, jinak NIC. Doprava do civilizace pěšky, nebo animální trakcí. Myslím, že by se počet památkově a přírodně orientovaných blouznivců redukoval na statisticky nevýznamné minimum.
Jandáka nemůžu, je mi odporný fyzicky i psychicky, navíc jeho činost sleduje hlavně populistickou kartu. Ale i v duté hlavě se občas může vylíhnout užitečný nápad.