24.5.2024 | Svátek má Jana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
lucinapes 18.7.2008 7:33

Re: Dcera Ljuby Krbové

Anna Marie, do dalšího vám nic není.

huhu 17.7.2008 23:41

Re: Re: Re: Chyba v předpokladech u některých diskutujících.

to se hodně mýlíte. Nejvíce bylo a je narváno na skutečné umělce - nebo považujete Pavarottiho , Pink Floyd či  či Semafor r.1966 za šmíru ?

krmič 17.7.2008 23:19

Kdyby Aston jezdil tramvají,

mohl si ten text v klidu přečíst na tramvajových zastávkách.

krmič 17.7.2008 23:15

Re: No, ono by bylo zajímavé zjistit, komu dotace kdy pomohla

Všechna velká umělecká díla v dávnější minulosti byla vytvořena na objednávku. Já vím, objednávka a dotace není úplně totéž. Ale je to zas až tak velký rozdíl?

huhu 17.7.2008 21:51

Re: Milé huhu et consortes,

taky by se mohlo zkusit jezdit za plné jízdné. Nejdříve by se ucpaly silnice a lidé by zjistili, že je výhodnější jezdit MHD.

huhu 17.7.2008 21:48

Re: Nevidím rozdíl mezi neziskovým divadlem a neziskovou organizaci

to bych si taky rád založil nějaké neziskové divadlo, se státní kontrolou a platem dle tabulky. Těším se na Vaše dotace. ;-)

Kanuk 17.7.2008 19:50

Re: U dotace by mělo rozhodovat

Já si myslím, že problémem divadel není kultura, ale TV. Ne obsahově, ale ke koukání na něco nemusím vytahnout paty z domu. Nehledě k těm několika stovkám za lístek. Asi podobné to bude s biografy, jenže tam na provoz stačí podstatně míň lidí.

Pametnik starejch dob 17.7.2008 19:05

No, ono by bylo zajímavé zjistit, komu dotace kdÿ pomohla

k tomu, aby vytvořil díla, která ocení až budocnost. Takový člověk totiž dotaci stejně nedostane, nikdo tak osvícený totiž dotace nerozděluje..Obvykle to dostanou kamarádi kamarádů a přátelé dobového establismentu, nabo naopak "opozice Jeho Veličenstva."

Stačí se podívat na to, kdo dostával literární dotace za první republiky.

TBB 17.7.2008 18:46

Re: Re: Re: celou dobu, co se

No, dědku Honzáku,

Semafor jsem začal vnímat asi tak v r. 1963 - už tehdy byl p. Suchý v čítance. Poprvé jsem ho viděl naživo v r. 1969 - těsně předtím, než se nešťastně podařilo umřít J.Šlitrovi. Ač nejsem původem Pražák. představení Semaforu jsem viděl naživo asi 20 (tedy se Suchým) a každé bylo zážitek. Naposledy jsem vzal svého nejmladšího syna (19) na představení v P-6 asi před měsícem a žasl jsem (můj syn taky), co pan Suchý ještě umí. A publikum (celkem bez ohledu na věk) zpívalo s sebou.  Diskotéku si nepěstuji už 25 let, nemám na to čas. Ale např. z Polednice bych Vám mohl citovat skoro vše. Stejně tak z Jonáše a Dr. Matrace - zdali víte, kdy to vyšlo? Ještě to mám schovaný, jen nevím, kde, těším se na důchod, abych se tomu mohl věnovat.

Jinak - co se intelektuála týká - si Vás dovolím poučit slovy mé profesorky na experimentálním gymplu (trval pouze 1968-1970):

"Rozdíl mezi intelektuálem a inteligentem je ten, že ne každý intelektuál je inteligent". Takže pokud berete za intelektuála toho, kdo na to má papír, patřím mezi ně taky, ale nechci tak být označován.

Znám spoustu intelektuálů, kterým schází inteligence.  Kam se řadíte Vy?

Zebra 17.7.2008 18:39

Re: Re: Chyba v předpokladech u některých diskutujících.

Pravda, divadlo, které hraje blbě, dotaci dostat nemá a naopak. Potíž je, že kvalitu umění korunou, peněženkou, trhem nezměříte, ani kdybyste se rozkrájel na milión neviditelnch ručiček. Co svět světem stojí, byla je a bude šmíra produkující s®ačky před narvaným hledištěm, nevkusné omalovánky za nekřesťanský prachy či psanou nádivku odpoledních odpadkových košů a naopak umělci, kteří zaživa chcípali hlady, protože konformní konzumenti na to mají a proto si pořizují co nejdelší vedení.

Antož umění nejsou počty a jeho kvalita se vypočítat nedá, pořídili jsme si všelijaký berličky, na pražský divadla třeba grantovou komisi z lidí, kteří umění rozumnějí o trochu víc, než běžný prášek...eee konzument. Komis pak by měla zabránit tomu, aby většina dobrch umělců nechcípala hlady nebo nemusela hrát jen v reklamách nebo kreslit bilboardy.

Tom 17.7.2008 18:09

Nevidím rozdíl mezi neziskovým divadlem a neziskovou organizaci

Souhlasím s dotováním neziskových divadel za podmínky jednak, že budou poléhat státní kontrole a zaměstnanci budou řádně ohodnoceny podle platových tabulek, jak je to u jiných státních organizací.

Mard 17.7.2008 18:08

Re: Chyba v předpokladech u některých diskutujících.

Nápad dobrý, provedení blbé, milý Chrisi. Správně by to mělo být tak, že radnice vypíše soutěž na realizaci kulturních služeb pro obyvatelstvo a do té soutěže se může přihlásit kdokoliv a pak se vybere nejlepší nabídka (předpokládám že dle poměru kvalita/cena). Nikoliv ale že někteří bez výběrového řízení dostanou peníze a jiní nikoliv. To je diskriminace. Proč má dostávat dotaci divadlo, které hraje blbě a má ztrátu a divadlo které hraje dobře a je v zisku nic nedostane?!? Přece do toho schopného divadla chodí více diváků a proto by si zasloužilo i větší odměnu, ne?

Martin 17.7.2008 17:43

Re: Milý Martine

Che, přál bych vám tu zkušenost se vedením neziskovky - pak by Vám možná došlo, jak moc plkáte a kolika lidem teď křivdíte.

josef krouman 17.7.2008 17:17

dotační systém je rakovina ekonomiky.

Měly by být omezeny na nzbytné minimum. V principu jsou lidé nuceni ppřispívat na něco, co nespotřebovávají, nemluvě o korupčním prostředí, které takto vzniká.

huhu 17.7.2008 17:10

Re: Re: U dotace by mělo rozhodovat

jo fronta na Semafor se už nestojí..

huhu 17.7.2008 17:09

Re: Chyba v předpokladech u některých diskutujících.

vy si myslíte, že kultura se nežene za poptávkou ? pokud by v Praze 6 byla větší poptávka, buďte si jist, že kultura příjde. Hlavně nesdílím Váš názor, že by v Praze 6 kultury bylo poměrně málo

josef krouman 17.7.2008 17:06

Re: Chyba v předpokladech u některých diskutujících.

nemusí vůbec nic. Může klidně zavřít divadlo a sednout si třeba k pokladně v supermarketu. Divadlo je jeho volba, nese tedy všechna rizika s tím spojená, jako ostatní, kteří dělají něco jiného.

severočech 17.7.2008 16:56

Re: Re: Honzák na hrad!!!! Jedinej, kdo překoná současnýho vševěda!!!

ještě k honzákovu výroku: Do divadla jdu, když se mi chce.

Tady je to něco zakleté - většině národa se do divadla nechce - stačí jí večerní TV Noha a čipsy.

Ergo kladívko - při této kulturní úrovni národa a odbourání dotací nebude mít zřejmě inteligentní honzák kam jít, protože zůstanou jen divadla s úrovní představení pro diváky TV Noha.

Pokud jsem trochu zodpovědný, tak si udělám strýčka a na rozdíl od diváků TV noha pro dotace budu, abych (až se mi bude chtít) měl kam jít. Kromě toho jsou jistě další, kterým se bude chtít v jiný den než mně - a tím pomáhám sobě i jim.

Elementary, my dear Watson.

Zebra 17.7.2008 16:37

Re: Re: Milé huhu et consortes,

Myslíte jako že když by nebyly daně, tak se socky a podnikatelé složej a tu si neomezováni a nezatěžováni byrokratickým aparátem vyrazí dohromady pěkný nový tunel metra, tam zakoupí pár tramvajových soupraviček, atd. atp ? Helejte, zkuste si jen tak cvičně pro začátek domluvit společný ježdění do práce autem se třema sousedama v tom vašem městečku střediskovým. Uvidíte jak vám to bude klapat, pokud jo, můžete se  pustit do větších akcí.

Se stížnostmi na nedostatek divadel resp. prachů na jejich dotování se obracejte na vámi zvolené radní. Třeba v mém skororodném o něco menším městě celkem v pohodě drží hustotu divadel na čísle 1:15000.

Klokan03 17.7.2008 16:30

Re: U dotace by mělo rozhodovat

Jen upřesnění údajů Semaforu za rok 2007:

161 představení, 13 představení na zájezdech, 16304 diváků, 57% návštěvnost.

Jura Jurax 17.7.2008 16:24

Re: Re: Možná jsem primitiv, ale já si své kulturní potřeby uspokojuji sledováním filmů na DVD

No - a což bez dotací, co zaplatí konzument, to dívadlo má; není-li dosti konzumentů, neboť umělecký výboj je blbý nebo moc umělecký, tak nanejvýš soukromí mecenáši ... stát nechť přispívá výhradně na údržbu historických budov divadel - Národní, Vinohradské - a ne na sálek v kulturáku na periférii.

Ono divadlo dávno není masová záležitost jak za obrozenců - má konkurenci v jiným médiích a musí se o ně dělit.

Někde jsou dotace řekněme nezbytné nebo z nějakého důvodu žádoucí - třeba MHD nebo knihoven; ale u divadel si nejsem jist ... a gladiátorských sportovišt si naopak jist jsem, že jsou nežádoucí ... ;-)

Klokan03 17.7.2008 16:17

U dotace by mělo rozhodovat

kdo je zřizovatelem a majitelem. Pokud je to město, ať si dotuje podle libosti a podle rozhodnutí radních. Pokud je to ale s.r.o. vlastněné fyzickou osobou, nemá mít na dotace nárok a tento princip by měl být nepřekročitelný, ať už se jedná o pana Suchého nebo Vopičku. Jestli pan Suchý nemůže provozovat divadlo bez dotací, neměl na to zakládat s.r.o., ale zkusit přemluvit radní, aby jeho divadlo vzala Praha pod křídlo stejně jako MDP a mohl se stát zaměstnancem. To se mu ale nechtělo, protože nečekal tak velký nezájem ze strany diváků - podle stránek Semaforu je průměrná návštěvnost 59% a to hrají asi 10 představení měsíčně, a na zájezdy prakticky nejezdí. Filosofie majitele s.r.o., že event. zisk shrábnu sám a o ztrátu se rozdělím, je chucpe.

Jura Jurax 17.7.2008 16:13

Re: Re: Re: vyžírkové a svobodní lidé

no - Ivánek nemá na auto a nejezdí po dálnici ;-D;-D;-D

Jura Jurax 17.7.2008 16:10

Re: Re: Neziskové divadlo

No, jakýkoliv subjekt se dá udělat neziskovým ... ;-);-D:-/

Jura Jurax 17.7.2008 16:08

Re: Re: A já blbec myslel, že konečně někomu vadí ty debilbordy u silnic!

No, kdosi ... konkrétně ti blbci, co nám vládnou, resp. vládli - tedy jim podřízení ouředníkové, ti blbci to akorát odkejvli a shrábli vejvar ... ;-€;-O

Jura Jurax 17.7.2008 16:06

Re: Mám návrh

Kašlu na cizince, ať se šklebí - ono u nich se zase šklebím já ;-D ... ale ty bllboardy podél silnic by měly být pokáceny. Jednak hyzdí, jednak odvracejí pozornost ... a svou porci reklamy si řidič schytá, když zapne rádio ... ;-€

Jura Jurax 17.7.2008 16:02

Re: Milé huhu et consortes,

Hm - a napadlo Vás, odkudže se berou ty prachy na dotace té MHD? Nuže, soudím že z daní. Nás všech. Ergo by v ideálním případě mělo být jedno, zda si platím jízdenku v plné ceně nebo část ceny složitě přes daně. ;-D;-D;-D

V našem reálném světě ovšem jednak ne všichni platí daně, i když pracují (daň je sice rovná, avšak díky odpočtům i progresívní), druhak daně se rozdělují na osady (to je vojenský termín ozančující lidské sídliště od megalopole po samotu - tedy osada Praha, osada Horní Dolní u Smrku) způsobem hrubě nespravedlivým a neoprávněně zvýhodňujícím velká města. Takže i lid ze samot přispívá na pražskou MHD ... a kulturu. A v Praze je - podle portálu Praha - 119 objektů v sekci divadla - ergo jedno divadlo na 10 000 obyvatel ... podle toho by naše městečko druhdy okresní mělo mít dvě dotované divadla; nemá ovšem žádné.

Marcela 17.7.2008 15:45

Re: nebo Topolánka na tripartitě....

Topolánek ale neřve, že je to kultůra. Mimochodem, že  vynadal prolhaným a nenasytným odborářům, to vůbec není marné.

Zebra 17.7.2008 15:13

Re: Tak si představte dvě situace

Tak například u vás velmi váhám, zda mám s osvětou pokračovat. Jste li schopen na traktátek o obecné prospěšnosti dotací do veřejné dopravy odpovědět poukazem na údajnou neškodnost či dokonce užitečnost omezení dotací některým pražským divadlům, tj. na velmi specifickou situaci, mohla by být naše domluva pro mě zbytečně namáhavá. Ale jsem dobře rozpoložen a zkusím to s vámi: Uznáváte, že dotace do veřejné dopravy jsou ve veřejném zájmu ?

Zebra 17.7.2008 14:51

Re: Re: Re: celou dobu, co se

Pokud jste tím chtěl říci, že se na vás jako na staršího musí pomaleji, tak tedy:

Nikdo vás nenutí, abyste kvůli návštěvám raných semaforských představení cokoliv  podporoval.

Věta „Musíte do divadla“ není v kontextu s větou předchozí rozkazem, ale oznámením, ba dalo by se říci přátelskou radou: Pokud chcete slyšet současnou tvorbu pana Suchého, musíte do divadla (nejlépe do Semaforu). Pokud ovšem nechcete, můžete si klidně ukroutit ladicí knoflík vašeho rádia nebo jít do Kardašovy Řečice, nebo bastlit kukačkové hodiny, zkrátka jak je ctěná libost.

A nakonec snad – netropte si zbytečně větší šand, než je nutné. Velmi k tomu přispívají vaše notoricky mylné odhady vlastností a charakteristik zdejších diskutérů.

Ovšem znám spoustu ještě starších lidí, kteří se jeví duševně mnohem svěžejší.