16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jonnas 27.7.2008 19:12

Však se dočkáme

Pan ministr Jehlička už má připravený zákon v duchu regulace ochrany památek, a zbavení odborných  památkářů zbytků pravomocí . Divím se že si nehledají už nové zaměstnání. Brzo se ho všichni milovníci památek dočkají, neb pokud se na něčem shodne politická elita a čemu je věrna duchu opoziční smlouvy je to developerský rozvoj našich měst a úplné zbavení památkářů všech pravomocí - zůstanou jen ti ze státní správy a v Praze ti magistrátní , vedené typy jako je Kněžínek s kariérou estebáckého právníčka. Začal zmizením peněz ČFVÚ, pokračoval korupcí při výstavbě senátu jako jeho  kancléř a dostal trafiku boha s kulatým razítkem na památky. Jo ,těch pár ikon nechají  - občas jsou přeci volby.

Glosátor 27.7.2008 11:24

Re: nevim jestli autorka zije v realite

Trať (resp. tratě - jsou tam dvě jedna směr Kladno, druhá směr Kralupy ... Berlín) se neruší, Tratě tam zůstanou i v rámci nové zástavby, bude nové nádraží s napojením na stanici metra Vltavská atd. . Ale skutečně nelze chránit úplně všechno . Představte si, kdyby např. ve středověku existovali památkáři, tak by např. na Staroměstském nám. nesměly být postaveny žádné další stavby, Praha by neměla žádné barokní objekty (podle tehdejších estaeteických měřítek bylo baroko jen zprzeněnou renesancí). Vývoj prostě nelze zastavit. Uvažujte trochu nadčasově, chraňme skutečně jen to unikátní, ale pak ovšem zcela důsledně.

blbost 23.7.2008 20:25

nevim jestli autorka zije v realite

ale prazsti pamatkari patri mezi nejvyhlasenejsi konzervativce v republice vubec... Naopak si na ne vsichni stezuji, ze brani rozvoji PRahy a vystavbe vubec, ktera je bezesporu potreba... Obnova budov a podobne. Na jednu stranui si neustale stezujeme, ze je Praha plna neopravenych domu, nadruhou stranu investori je nemohou opravit, protoze to pamatkari nedovoli... tak si vyberte.... Nadrazi Bubny dobry, ale uvedomte si, ze se ta trat rusi a co tam bude??? koprivy???

ixypsilon 23.7.2008 8:44

Re: Re: Re: Re: Také si vzpomínám,

Není to bezcenné. Pokud někdo káže vodu a pije víno, demoralizuje tím ostatní. Váš šofér neříká, že je lepší jezdit opatrně, ale kritizuje ostatní, že jezdí také 200. To je veliký rozdíl.

nobody 23.7.2008 2:51

Re: ...Ále...vládu bych do toho netahal...

Hm, a proč vás to tak štve, milá šelmo psovitá? Vždyť jste za to celej ten čas proti různejm komunám a socanům udatně bojoval, tak se teď nad tim výřadem račte aspoň usmívat. ;-D

R 23.7.2008 1:00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opravdu to není jednoduché.

Předkové hlavně za peníze vlastníků nenechávali stát potěmkinovské památky, to znamená takové památky, které sice jsou pěkné a historicky cenné, ale nedají se využívat.  Pokud za předků nějaký barák nebyl k využití, majitel ho prostě přestavil a upravil tak, aby k používání  jakýmkoliv způsobem byl.

Jan Sommer 22.7.2008 23:36

Re: Re: Ivan Nový

Vaše tužby budou zřejmě naplněny masivním posílením Památkové inspekce MK. Fotografie realiťáků, co spekulují s chátrajícími zámky, i babiček, co jim padají na hlavu chaloupky, budou prezentovány na webu PI. Všechno to bude adresné a bez výjimek. Památkoví inspektoři budou opatřeni implantáty, které zabrání jakémukoliv vychýlení od litery zákona. Tak se rýsuje světlá budoucnost minulosti. GO

Jan Sommer 22.7.2008 23:21

Re: Re: Re: Také si vzpomínám,

To zčásti asi jo. Ale, co když je kdosi sám ohleduplný? Tak taky škodí, když kritizuje ohleduprázdné? A když je jen ohleduplný a neřekne ani slovo? Co by z toho mělo propána plynout? Právo kritizovat je asi založeno jinak. Právě proto mu stojí za to věnovat pozornost, aby bylo užíváno pokud možná pozitivně (samozřejmě nemá smysl myslet, že se to třeba nařídí). Jistě většina kritiky myslících ani klacíkem o webové diskuse nezavadí. Tedy nakonec, to, co Vy považujete za logické, já jako takové odmítám. To je skoro tak bezcenné, jakobyste říkal, že když nějaký zběsilý šofér, co jezdí 200, nesmí říkat, že je lepší jezdit opatrně a pomaloučku. Tedy, Vaše srovnávání užívejte, co hrdlo ráčí. Když přitom budete přemýšlet, nemůže být výsledek špatný!

Pája45 22.7.2008 23:15

Re: Ivan Nový

Zase jeden naklvaňovanej od modrásků - stát to neumí a nikdy nebude umět - rozdejte to soukromníkům. Kterým "ivane nový", poraď státu. Rod nejde založit ze dne na den, ale úřad ano, ale musí se stanovit jasná legislativa (včetně sankcí), dát mu pravomoc, peníze na památky, peníze na platy (velké), chtít od nich výsledky (ale ne jednou za sto let) a náročně a často je kontrolovat.

ixypsilon 22.7.2008 21:53

Re: Re: Také si vzpomínám,

Logika je asi tato: pokud kdosi kritizuje ostatní za neohleduplnost a sám se neohleduplně chová, ohleduplnosti škodí.

Jan Sommer 22.7.2008 21:50

Re: Re: Také si vzpomínám,

Anebo má smysl jen nabývat čehokoliv, protože jen člověk v daném momentě schopný touhy nabývat čehokoliv je schopný produkovat podněty k tomu, aby i ostatní v sobě probudili tuto schopnost.

Jan Sommer 22.7.2008 21:43

Re: Také si vzpomínám,

Nevím, jestli se smím odvážit, ale hledám logiku v té logice vozítek a ekostatků. Mohu pochopit nějaký smyl v tom, že přispívám do diskuse zde? Má nějaký smysl, jestli něco z toho chápu? Má nějaký smysl něco jiného, než ohleduplnost? Resp. snaha o ohleduplnost...? Čeho se zříci, aby to mělo smysl...?

ixypsilon 22.7.2008 20:50

Také si vzpomínám,

jak pan bývalý prezident kritizoval výrobní haly, vyrůstající za městy. Bylo to tuším zrovna v době, kdy svůj lehce ojetý mercedes vyměnil za fungl nový. Kdepak se asi vyrábějí díly do těchto vozítek? Tuším někde na nějakém ekostatku, či tak nějak.

petr 22.7.2008 20:26

Re: Tak to byl docela

tady někdo nepochopil, jaký je význam slova feminismus

jsemmaly 22.7.2008 20:16

Re: ono to nebude tak jednoduchý...

Tak nám milý Marku vysvětli, proč po válce stavěli např. Varšavu, Drážďany , Berlín a další města třeba i jen podle dochovaných fotek, jen aby vrátili historický ráz do míst kam staletí patřil. Zhrnout trosky buldozery a postavit nové a podle poslední módy by bylo levnější, pohodlnější a byl by z toho větší zisk.Že jo.

jsemmaly 22.7.2008 20:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opravdu to není jednoduché.

Ještěže naši předkové (aspoň někteří) nebyli jako vy. To by jsme u nás těžko hledali něco staršího sta let. Nebo by to bylo jako v USA , pár set let starý kostel a kolem něj mrakodrapy. To by se Vám jistě líbilo. Hlavně, že to nese prachy. Na druhou stranu bych byl třeba proto, aby stát přispíval majitelům památek na materiál a projekty spojené s opravou. Za to by měl stát právo trestat a to tvrdě i vyvlastněním, pokud by majitel se o památku nestaral.

Jan Sommer 22.7.2008 20:00

Re: ...Jejda...zdravím "hlas z hnojiště"!...

Jejda, přeci jenom jsem čekal, že je situace památkové péče dost bídná na to, aby se i na "můj" výrok objevila konstruktivní reakce.

Eva D. 22.7.2008 19:54

Re: Domy ale dělají lidé, kteří je vlastní,

Až na ty věky věkoucí bych souhlasila. Jenže jsme v Čechách.

Jan Sommer 22.7.2008 19:51

Re: Domy ale dělají lidé, kteří je vlastní,

To máte pravdu. Vlastně by bylo divné, kdyby se např. po majitelích památek, lhostejných k jejich hodnotám a usilujících o jejich já nevím degradaci, nebo jak se to všelijak mezi námi památkáři nazývá, zachovaly tyto památky v dobrém stavu. Ale proto jsem dříve mluvil o potřebě, aby "zasvěcení" (znalci, např. památkáři, ale i jiní, samozřejmě počínaje ministrem kultury) principy těchto hodnot vysvětlovali. Samozřejmě není možné, aby se svět proměnil ne jen v památkový "skanzen" (jak to s hrůzou komentují např. četní architekti, jakoby nechápali, že pracují v zemi, kde památky a památkový zákon existují), ale přímo ve "skanzen", kde všichni jen slouží úkolu zachovat památky budoucím generacím. Ale snad už přibývá lidí, kteří chápou, že je tu potřeba diskutovat o variantě k tomu, že všude budou stát sklady, velkonákupny či montážní haly exotických auťáčků. Touto variantou je vědomá péče společnosti o kvalitní prostředí udržitelného života. Přeci není možné vše podřídit "právům" těch, kteří jen chtějí, co je napadne. Ale možná jen musí přibývat těch, které "napadne", že chránit památky má smysl.

Ivan Nový 22.7.2008 19:00

Domy ale dělají lidé, kteří je vlastní,

takže založte rod, a ten bude držet kulturní nemovitost, nebo třeba statek po věky věkoucí. Bez rodu to nebude, stát tuto funkci plnit neumí a nikdy ji umět nebude.

R 22.7.2008 18:46

Re: brečíte hezky paní!

Památkáři jsou skutečně v hodně případech stejní jako zelení aktivisté. Zelení aktivisté kvůli jedněm rostlinám nebo žábám  vyřvou jinou trasu dálnice a prodraží stavbu o milióny, které jsou z našich kapes, místo toho, aby třeba iniciovali kompromis, kdy ustoupí jedni i druzí.  Památkáři nařizují ponechat památky v původním stavu, nebo je opravit na původní stav, přitom je jim jedno, že když to zůstane v původním stavu, stane se ten barák zhusta nefunkční. U hradu někde na vrcholu kopce to nevadí, u toho se to naopak předpokládá, ale u starého baráku někde na městě nebo vesnici je to nesmysl.

R 22.7.2008 18:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opravdu to není jednoduché.

Ne, on si nekoupil památkově chráněný objekt. On si koupil skoro 3 hektary zahrady a starý barák, který mu někdo bránil předělat po svém. Pořád opakuji, ono je to sice pěkné, že někde je plno památkových objektů, které ukazují, jak to tady bylo před 100 nebo 200 lety, ale z toho soukromý majitel nic nemá. Pokud bude stát soukromým majitelům památek jen nařizovat, jak to mají opravovat a udržovat za majitelovy soukromé peníze a nebude jim za to dávat nějakou protihodnotu, tak ať se jde stát s památkově chráněným objektem bodnout.  Dobrý pocit, že chráním nějakou památku a udržuji ji, je sice pěkná věc, ale když kvůli tomu prodělávám každý rok statisíce, tak chápu, že ten dobrý pocit jaksi nestačí.

Chris Kelvin 22.7.2008 18:10

Znám horší případy než Přerovskou Komunu

Namátkou např. nedávno zbouraný barokní dvůr v Dubí, dnes Lidl.....

Také jsem doufal, že s pádem komunismu přijde změna a přestanou se stavět Priory na historicky cenných náměstích a bourat města kvůli těžbě hlíny s příměsí hnědého uhlí ;-(

křovas 22.7.2008 16:56

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opravdu to není jednoduché.

i to si rozmyslím, zaplatit špičkového architekta... Za 40 let by možná památkáři mohli mým potomkům zakazovat přestavby v jejich vlastním domě.

dvd 22.7.2008 16:16

Už před časem

to Dášeňka prodala nějakému řeckého šejdířovi s tím, jak úžasné plány s tím má a jaký to bude přínos pro kulturu atd. A teď se zřejmě čeká až to všechno spadne a bude z toho výhodná stavební parcela.

BTW: on pan expresident toho okolo té kultury hodně napovídá - a pak (pochopitelně bez vyjádření památkářů) nechá na Hrad namontovat neonovou reklamu z příhraničního bordelu. Ostatně stejně tak podporuje zelené magory, ale při volbě soukormého dopravního prostředku už se projevuje jinak. Ale takhle se tihle oprávci světa vesměs chovají.

tosek 22.7.2008 15:44

Re: Re: Re: Re: Re: Opravdu to není jednoduché.

Ano, ano, o tom to je. Toho nového majitele mlýna někdo nutil, aby si koupil zrovna památkově chráněný objekt, vyhrožoval mu, že pokud si jej nekoupí udělá mu něco zlého? Asi ne, takže jeho povinností bylo udržovat objekt v náležitém stavu, jde zkrátka o typ věcného břemene. Pokud tak neučinil, je na místě trestní postih a slzy lítosti, jak chudáka majitele zase někdo omezuje.

I-Worm 22.7.2008 15:27

Dříve ničili památky prominenti

zatímco dneska skoro každej, kdo na to má.

R 22.7.2008 14:47

Re: Re: Re: Re: Re: Opravdu to není jednoduché.

Památky musí svému soukromému majiteli taky nějak vydělávat nebo ji musí používat. Pokud nevydělává nebo ji používat nejde, tak takové vlastnictví ztrácí pro  průměrného soukromého majitele smysl.  Bohužel spousta lidí nemajitelů toto nechápe.

honzak 22.7.2008 14:29

Re: Re: Re: Re: Opravdu to není jednoduché.

a o tom to je!!!! Památkáři chtějí víc, než je rálně možné a v reálu pak mají howno! Chyba je bohužel nan jejich straně.

taky pamatkar 22.7.2008 14:17

Cemu se divit?

Vazena pani. Nevim kde zijete, ale ti zodpovedni za "komunismu"  jsou stale zde. S rozdilem, ze co drive spravovali, dnes zpravidla vlastni.

A jeste neco se zmennilo. Kdyz drive ctverecni met pudy na Mustku byl za 4 kcs, stejne jako metr ctverecni v Horni Dolni, dnes tomu jiz samozrejme neni. Takze, co se drive bouralo vice mene z blbosti se dnes boura z nenazranosti.

Jinak pamatkari jsou stale placeni snad nejmene ze vsech odborniku. Takze jejich ochrana pamatek, tak rikajic "na zivot a na smrt" se take casto nekona. I jejich deti chteji mobily a mnohe  jine "nezbytnosti" zivota ;-)