Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
I já jsem
přemýšlel o tomto filmu, a uvedený článek mě přesvědčil kam jej zařadit. Já taky nechápu, proč bychom se měli více či méně omlouvat za vyhnání Němců. Jejich zvěrstva přece jsme zažili my starší na vlstní kůži, někdo hůř někdo méně. Konkrétně - naše rodina spolu s dalšími až na třice obcí z Drahanské vrchoviny byly v roce 43/44 vystěhována. Jednak mělz být osídleny Němci od Svitav a jednak byly některé obce terčem dělostřeleckého výcviku z voj. prostoru Kozí horka u Vyškova. Mnoho rodin se po rozbombardování jejich domů do obcí nevrátilo. I rodina mé manželky měla dům neobyvatelný.
Další případ. Strýc mé maminky sloužil jako četník na rýmařovsku. v 38 byl odsunut (utekl)a sloužil v Přerově. Za manželku měl Němku. Za přerovského povstání na konci dubna 45 byl jako zadržen jako rukojmí a v květnu pár dnů před koncem války popraven. Proč například tyto události nejsou publikovány a třeba u zfilmovány. Máme strach že by se pan Posselt omlouval?.
Re: I já jsem
Posselt se omlouvat nebude. Ten je přece držkatým mluvčím ukřivděného herrenvolku.
Pokud si idiot/ský vypatlanec autor myslí
že se dějiny chápou podle televize nebo kina, tak ať se jde léčit.
Re: Pokud si idiot/ský vypatlanec autor myslí
No, ono ale nikoliv nepodstatná část lidí chápe dějiny podle TV či kina; Vy jste možná vzdělanec a v historii orientován, ale pak jste docela ojedinělý. Obraz dějin je pohyblivými obrázky úspěšně překrýván, modifikován a účelově upravován od doby, kdy se ty obrázky začaly hýbat.
Vzpomínáte na ankety, kdy se 28. října ptali lidí, čím je ten den významný? Odpovědi byly převážně tristní. A i u mladých - vlastně hlavně u mladých ...
Film je názorná ukázka
toho, že katolíci vždy stáli v jedné řadě s vrahy českého národa.
Re: Film je názorná ukázka
No, někdy ano, někdy ne. Ovšem díky sepětí církve s domem habsburským byli takto chápáni. Jenže Balbín byl jezuita stejně jako Koniáš ... a specielně za druhé světové války se herrenvolk s katolíky i protestanty nijak extra nemiloval - velkoněmectví a blouznění germánských recích s křesťanstvím moc nepasovalo - holt si ideologie konkurovaly.
Re: Re: Film je názorná ukázka
Jezuité byli i další čeští vlastenci. Problém je, že všichni fungovali více méně proti systému, a ten se je snažil nějakým způsobem omezit a zlikvidovat. Některé Balbínovy spisy (např.) nesměly být vydány tiskem (např. "Obrana ...") a k rukopisům se dostalo jen pár badatelů za generaci. Koniáš byl zcela nepochybně český vlastenec, ovšem z rodu těch, kteří v srpnu 1968 vítali sovětské tanky s rudým praporem a následně organizovali normalizaci (ke cti mu budiž, že zatímco naprostá většina normalizátorů sledovala ryze zištné cíle, u něho se nedá doložit případ, kdy by se svými aktivitami osobně obohatil).
Pergilku, ty to máš ale v hlavince zmatené.
Takové krátké spojení - ach jo... no čím jsem jednodušší (řekněme), tím snadnější je pro mě všecko vyřešit a objasnit, že...
Re: Pergilku, ty to máš ale v hlavince zmatené.
Ony všechny kudrlinky okolo mohou podstatu věci leda zamotat:
Buď je někdo křesťan a jeho loajalita patří křesťanství (případně příslušné jeho verzi) na prvním místě, a pak je vše ostatní; nebo je Čech a jeho loajalita na prvním místě je k národu a národnímu státu.
Situace, kdy se tyto zájmy dostanou do střetu, jsou prostě prubířským kamenem, odhalujícím, kdo je kdo.
Re: Re: Pergilku, ty to máš ale v hlavince zmatené.
Tak tohle bych podepsal.
zakazat
vy byste to nejradsi zakazal, co? smula, zijeme v takovem historickem meziobdobi kdy to nejde. a docela by me zajimala mira pricetnosti vasi reakce, kdyby se oni nemci ridili dle citovanych slov sveho krajana a hrde se hlasili ke vsem zverstvum sve historie...
Obdivuhodné
Je obdivuhodné, kolik lidí zřejmě sledovalo v neděli večer nějaký pochybný film místo zápasu ČR - Rusko na MS v ledním hokeji. Naštěstí jsem dal přednost hokeji.
Nemyslim si, ze by ten film mel nejaky siroky dopad.
Predlohu jsem necetl, film videl cca do 1/3. Pak jsem prepnul, neb me toto dilko nudilo. Nudil me vykon hlavnich predstavitelu - obou i kdyz musim rici, ze zenska postava byla jeste o chlup vic neverohodna. Nudil me schematicky pohled na ostatni lidi, jakoby "opsany" z filmu Edelheid. Takze jeho dopad bych neprecenoval - J. Svoboda natocil vyborne filmy v minulosti, tenhle se mu nepovedl a jako nepovedeny film taky skonci - za par let uz nikdo nebude vedet, ze kdy v televizi sel.
Když je řeč o historické pravdě, Durychivi apod.,
už osmnáct lež marně čekám, že někdo zveřejní články, které v letech 1938-45 psali do novin lidé jako Durych, Zahradníček a mnohé jiné známé osobnosti. K vyrovnání se s minulostí patří vědět, jak se kdo z našich předků choval za protektorátu, nejen co se dělo po skončení války. Zdá se mi, že se o protektorátu dosud jen cudně mlčí a kritika se, nevím proč, soustřeďuje jen na poválečné období. Taková kritika je pak poněkud nevěrohodná.
Vzpomínám si, že krátce po r.1989 se v Lidové demokracii pokusili pár textů zveřejnit, ale velice rychle s tím zase přestali. Pročpak asi?
Ona je historie ošidná
Pánové Durych at al. psali pěkné sviňárny, ostatně on i takový Váchal si dokázal sám pro sebe v deníku pochválit Adolfa Hitlera. A představitelé českého intelektuálna se dokázali podepsat pod nejeden nechutný výblitek (maně mne napadá prof.O.Janota) - ale tohle všechno je přeci plusquamperfektum - a zločiny 2. světové války začaly někdy 8.5.1945 odpoledne.
Jinak pro Kolemjdoucího bych poznamenal, že řadu citátů zveřejnil známý bolševický veršotepec Karel Sýs ve fotopublikaci "Protektorát ve fotografiích" ( Miloš Heyduk, Karel Sýs).
Re: Když je řeč o historické pravdě, Durychivi apod.,
To se nedočkáte, nehodí se to do krámu. Gerojové katolické moderny (jsem bývalý katolík) se také podepsali na štvanicích proti bratrům Čapkovým po Mnichovu, které uspíšily Karlovu smrt a nepřímo přispěly ke smrti Josefa v koncentráku. Podobně se v době druhé republiky chovali předáci Agrární strany, kteří ovládali Háchovu vládu. Durychova Boží duha, údajně jeho stěžejní dílo, je i při pouhých 138 stranách malého formátu k nepřelouskání. Svoboda ho musel přepracovat, aby se z toho dalo něco vyčíst. Přepracoval nesprávně.
Re: Když je řeč o historické pravdě, Durychivi apod.,
Chces-li historickou pravdu prestan chodit kolem a po leta cekat. Sezen si dve knizky od ceskeho historika Tomase Pasaka (byvaly clen KSC v r. '68 vylouceny, dnes jiz zesnuly) . Prvni se jmenuje "Pod ochranou rise" a druha "Cesky fasizmus". To o cem se zminujes se tam dozvis. Bez stranickych retorik.
Mluvit o českých hanebnostech je nejtěžší zločin.
To je kálení do vlastního hnízda.To je Tabu a kdo se zmíní o nějaké české hanebnosti,je vlastivrah.A všechny vlastivrahy je nutno uratit tím nejbestiálnějším způsobem.Že ano?
Re: Mluvit o českých hanebnostech je nejtěžší zločin.
Tak nemlčte a mluvte, jestli máte spolehlivé materiály z protektorátu, tak je začněte zveřejňovat. Moc rád bych si přečetl, co kdo tehdy psal a dělal. A můžete přidat taky materiály ze Slovenska. I Slováci mlčí jako zařezaní, ještě víc než Češi.
Re: Re: Mluvit o českých hanebnostech je nejtěžší zločin.
Co třeba takový profesor Fedor Soldán? Václav Černý se o něm zmiňuje v pamětech.
Re: Mluvit o českých hanebnostech je nejtěžší zločin.
Jojo, ale tady se - jako ostatně i jinde - mluví výhradně o českých hanebnostech. Zuřivé a nelidské germánské běsnění, Lidice, koncentráky, gestapo etc. - to byla jen nevinná předehra ukrutností, které perfidní Češi (a Moravani) spáchali na nebohých, nevinných, rasově čistých sudetogermánských dítkách, pannách, ženách a starcích, nicht wahr?
Re: Re: Mluvit o českých hanebnostech je nejtěžší zločin.
Ale já mám na mysli ČESKÉ hanebnosti, ale už kolem Mnichova a po něm, za 2.republiky a za protektorátu, nejen až ty po válce.
Re: Re: Re: Mluvit o českých hanebnostech je nejtěžší zločin.
Jaké hanebnosti? Myslíte československé četníky, finance i vojáky, co se před Mnichovem nechtěli nechat povraždit germánskou luzou podporovanou z rajchu a dokonce se bránili? I střelbou a semtam nějakého ýbrmenše i trefili? To bylo vskutku hanebné,že ano
A české hanebnosti za druhé republiky i protektorátu - inu, každý národ obsahuje jisté procento hayzlíků a kolaborantů - ti ovšem lezli ýbrmenšům do rekta, neubližovali jim
Re: Re: Re: Re: Mluvit o českých hanebnostech je nejtěžší zločin.
Mám na mysli publicisty - novináře a různé jiné vzdělance, např.zrovna z řad katolíků, kteří si po Mnichovu začali nepokrytě vylévat zlost na K.Čapka a Masarykovu republiku jako takovou. Vylévali si zlost za to, že přišli o výsadní mocenské postavení, které měli za starého Rakouska, o „vedoucí úlohu“. Masaryk si už před I.sv.válkou dovolil kritizovat katolický klérus a požadoval odluku církve od státu (ve Francii, „první dcery katol.církve“, už existovala myslím od r.1900). A to se neodpouští. Někteří církevní hodnostáři nevraživost vůči TGM a jeho republice v sobě nosí dodnes, dokonce ji předávají dále, jako např. dr.Radomír Malý, vyučující na teologické fakultě v Českých Budějovicích v článku „Tatíček“ Masaryk? – O tzv.Judově aféře:
http://www.stjoseph.cz/clanky/taticek_masaryk_radomir_maly.htm
Re: Re: Re: Re: Re: Mluvit o českých hanebnostech je nejtěžší zločin.
Dík za odkaz - inu katolíci - a my jim vracíme moc - protože majetek je moc ...
Dovolím si ještě jednu poznámku
Je třeba si jasně uvědomit, že Němci zničili organizaci československého statu, ta se obnovovala až po válce a v té době došlo k excesům. Samozřejmě, že v každém národě jsou dobří i špatní lidé, ovšem kdo otevřel pandořinu skřínku? Vše zapříčila německá nenávist k jiným národům a hamižnost po majetku. A že sklidili co zaseli? Proč jsou zrudnosti a projevily se v i důsledcích války, nyní přisuzovány nám Čechům? Tohle není objektivní! Objektivním by bylo nevytrhávat z kontextu excesy a ukázat jak Němci vyslycháli naše odbojáře a ukázali jim třeba uřezanou hlavu jejich matky a páchali další lidumilné skutky, které místní omlouvači fašistické zvůle jaksi nevidí.
A že se v člověku, ale i ve zvířeti nashromaždí pocit nenávisti, který pak nekontrolovatelně vybuchne, nelze přisuzovat třeba pouze psovi, který vás kousne a nevidět, že předtím, když byl na řetězu, tak vy jste ho mučili. Nikdo zde neschvaluje co se po válce v některých případěch dělo, ale na druhé straně je třeba uvědomit si příčinu a důsledek. Je správne, že tento článek byl napsán a nikdy jsem zde nečetl, že by někdo nějaké násilnosti z naší strany schvaloval, ale naopak připomenu, že nyní v Německu byly zakázany dva spolky, které zpochybňovaly třeba holokaust.
Re: Dovolím si ještě jednu poznámku
Jasně si je třeba uvědomit hlavně zrůdnost tvrzení, že Němci, tedy množina nekonkrétních lidí něco provedla a proto je třeba tuto nekonkrétní mnořinu potrestat. To co obhajujete ve vašem příspěvku je potrestání celého národa. Za války byli Němci trestáni jako celek a s tím jsou polemiky velice obtížné (viz bombardování Dresdenu atd.), ale odsun byl trest všem Němcám bez rozdílu. To je hanba a my se za to budeme muset vždy stydět.
Re: Re: Dovolím si ještě jednu poznámku
No, kolektivní vina je dnes nepřípustná, jistě ... to měly bombardéry RAF v noci bombardovat jenom členy NSDAP nebo jak? Byla válka, a Němci ji začali - a bombardovali Varšavu, Rotterdam (byť tam šlo o omyl - na západě se ýbrmenšové chovali někdy o něco slušněji), Londýn, Coventry, Stalingrad, Leningrad. A o Drážďanech existuje hodně literatury - počtěte si. Byl to komunikační uzel, soustředění vojsk a taky demostrace síly letectva západních spojenců určená Stalinovi.
No a odsunovat jenom Němce se provinivší? A trestat za velezradu (provazem) ty, kdož se provinili službou ve wehrmachtu či SS? Byli přece občany říše, to by asi nešlo - jenže proč bychom si nechávali na svém území občany říše?
A taky to byl do budoucna moudrý akt - už jsem tu víckrát psal (naposled kousek výše), co by neodsunutí sudeťáci mohli dělat za potíže po sametu. Určitě by chtěli domů do Bundesrepublik - blahobytné proti postsocialistické rozvrácené zemi, kde byla marka za dvacet korun.