30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

FILM: Krajina ve stínu

Českou kinematografii obohatil film režiséra Bohdana Slámy, a to doslovně. Na pozadí historie jednoho Bohem zapomenutého kraje ukazuje velmi přesvědčivě cosi o nás a dnešku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 14.10.2020 0:55

K té ponorce - ono ty komentáře k dokumentům tohoto typu jsou začasté podivné. Nevím, zda tak neználkovský byl i originál komentáře nebo to překládal někdo, kdo snad uměl anglicky, ale o tom co překládá neměl ani páru. Takže se dozvíte věci ...

Nakonec i ty dokumenty bývají spíchané horkou jehlou, obrázky neodpovídají komentáři, ba dokonce ani popisované události; někdy to pozná i naprostý laik. Třeba bitva o Anglii a na obrazovce se mihnou italské SM-79 Sparviero, francouzské Morany MS-406 nebo sice messerschmitty, ale Bf-109G, jež tou ještě dobou neexistovaly a od Bf-109E nasazených ve zmíněné bitvě se výrazně liší. Nebo jasně rozpoznatelné Spitfiry, ovšem Mk.IX, které vznikly o tři roky později.

R. Toman 13.10.2020 21:22

No, bohužel váš tatínek nebyl moc bystrý, nebo byl komunista. V Německu byli nacisté, nikoliv fašisté. Ti byli v Itálii, Španělsku atd. A jejich program byl daleko mírnější než u NSDP. Komunisté po válce začali německým nacistům říkat fašisté. Důvod byl prostý, slovo socialista-socialismus se nehodilo spojovat s brutálním vražděním a genocidou, které Němci prováděli ve velkém. A tak se rázem s nacistů stali fašisté. Po roce 89 se to již uvádí, aspoň v tomto případě dle skutečnosti a pravdy.

Š. Hašek 13.10.2020 20:54

Marné.

Š. Hašek 13.10.2020 20:54

Nezažil jsem Němce, který by si přiznal, že kartáčkem vypucovaná náves něco (i jinak) napovídá.

Fakt.

Jsem s nima každý druhý den, dvacet let. Sulc a zelí, šrouby nerezový ...... to uměj. Pane Braune.

V. Braun 13.10.2020 20:49

Jak píšu jinde tak táta, narozen v Sudetech před zabráním, slovo Němci nepoužíval, zásadně říkal fašisti, a to i těm hodným z DDR.

V. Braun 13.10.2020 20:48

Přiznat si vlastní nedokonalost není kálení do vlastního hnízda, naopak je to výrazem síly a sebedůvěry, pane Zingo.

Š. Hašek 13.10.2020 20:36

Vodvářka jen zjistil, že druhá válka a vraždění začalo až v tom kině. Na konci filmu.

Na jeho věk dost povážlivé. A nebo právě proto.

M. Krátký 13.10.2020 19:58

už se blíží mílovými kroky okamžik, že se budeme omlouvat za zavražděné Němce a Japonce v druhé světové válce a Japoncům i za použití atomových zbraní - jdu blejt velebnosti a dobrou noc !!!!!!

J. Jurax 13.10.2020 19:33

A Atentát? To byl taky hrdinný komunistický odboj?

J. Jurax 13.10.2020 19:30

Ano.

Avšak Vůdce tomu anexí Sudet - za asistence Daladiera, Chamberlaina a Mussoliniho - na poslední chvíli zabránil. A pak snahy krvežíznivých Čechů definitivně překazil vytvořením protektorátu.

Š. Hašek 13.10.2020 19:22

Nejvíc toho ví stejně Moravec.

Na tom ZOOMu tuhle vykládali, že strašná síla uschovanýho vzduchu přímo vymrští ponorku zas na hladinu. Vám to nepřipadá prdlý??? Minimálně prdle řečeno.

Nás za prdlé vyjádření volala češtinářka k tabuli, a byla hodně vostrá!!! Chtěla citovat Erbena, Jungmanna jenom, že tedy napsal nějaký slovník. Ten slovník ale vobčas přinesla.

Bylo to za Husáka, v devátý.

No nic.

J. Jurax 13.10.2020 19:17

Mýlite se. Zmíněný film není o komunistech. A viděl jste Nebeské jezdce? A Smrt si říká Engelchen?

P. Zinga 13.10.2020 19:13

K tomu, aby někdo kálel do vlastního hnízda, je spíš předpokladem nedospělost.

J. Lukavsky 13.10.2020 18:08

"dnes se národnost brutálních vrahů radši nepřipomíná" Ale pokud by se připomínala tak kdo by nám zbyl na kamarádění. Tady vraždili Mongolové, Turci, Švédové, Němci.... Jedině snad Eskymáci ne. U Sudetských Němců se prostě přeskakuje základní právní pravidlo: příčina - následek. Kdyby Sudeťáci seděli doma na zadku tak nemuseli umírat u Stalingradu ani jet šupem do Říše. Měli své školy, noviny poslance... ale chtěli vládnou světu a dostali na budku. Obvykle poražený platí a vítěz inkasuje. Je na tom něco divného? J.L. end

R. Toman 13.10.2020 16:42

EU si rozvracet nedáme.

R. Toman 13.10.2020 16:40

Nebo musí vymřít pamětníci. A to se to pak točí podle toho kdo je zrovna u moci. Každý rok se "pobavím" při výročí lidického masakru. Na ČT, ale i jinde v TV důsledně říkají vypálení Lidic nacisty atd. Pak promluví s pamětnicemi (už jich mnoho není) ,a ty říkají, a pak přišli Němci, a začali vraždit. Nikdy nemluví o nějakých "bezpohlavních" nacistech. Jo, dnes se národnost brutálních vrahů radši nepřipomíná, jsme přece v EU a dnes jsou kámoši.

D. Píšťala 13.10.2020 16:21

Vodvářka byl v biografu, a díval se až do konce. A co jako? Já byl naposledy na koráby útočí, taky dobrej film a nedělám z toho bůh ví co!

V. Braun 13.10.2020 15:49

Tak pro tátu bylo slovo fašisti synonymem pro Němce obecně. Asi proto, že se narodil v Sudetech v roce 1933 a v roce 1938 se jeho rodná chalupa škrtem pera ocitla v Říši a on a jeho rodina občany x-té kategorie, čehož si užíval ve škole a podobně až do konce války. Ne že bych s ním přímo souhlasil, osobně proti Němcům nic nemám, ale dokázal jsem ho pochopit.

P.s. Na plesech u nás na vesnici hrávali písničku Chaloupky pod horami, a to mu skoro tekly slzy.

https://plus.rozhlas.cz/frantisek-voborsky-a-jeho-chaloupky-pod-horami-6541748

V. Braun 13.10.2020 15:42

To jste tedy těch dokumentárních filmů o německých zločinech druhé světové války moc neviděl. Doporučuji ČT2, někdy i Prima ZOOM, tam jich najdete dost, případně i na NETFLIX, pokud máte předplatné.

V. Braun 13.10.2020 15:38

Možná se ty filmy nyní točí proto, že se konečně mohou točit, za komunistů zde přece byl jen hrdinný komunistický odboj. K tomu, aby společnost přijala kritiku do vlastních řad musí dospět.

Š. Hašek 13.10.2020 15:00

Přesné.

J. Jurax 13.10.2020 14:31

Jo, film jako třeba Uloupená hranice - https://www.csfd.cz/film/9600-uloupena-hranice/prehled/ nebo https://www.fdb.cz/film/uloupena-hranice/24772 - by se dnes už asi nenatočil. Nemohl, nesměl, šel by proti duchu doby a nakonec by mohl být chápán jako rozdmýchávání nenávisti proti skupině obyvatel - a na to jsou paragrafy!

Dnes se točí Habermanovy mlejny a Krajiny ve stínu ... :-(

Š. Hašek 13.10.2020 14:27

Nedá mi to.

Já zas připomenu 15. březen 1939 a Lidice.

Dokonce najatí vrazi zavraždili starostlivého správce/ochránce - nějakého Heydricha.

V roce 1938, nebyla válka, nějaký hrdý Germán zavraždil českého státního strážmistra/finance a hnal jeho ženu a dítě marš do Čech. A hitler předčítal v rozhlase Goetha.

V ČT09 tuhle jeden historzpytec naznačil, že bychom se na to měli podívat, spolu s německým národem, tak už nějak ...... no .... sjednoceně, odborně, malinko pozapomenout, malinko přepsat čísla, malinko přepsat kalendář, ...... Beneš vůbec neporozuměl těm grandiozním plánům německých velikánů.

Göring byl velkej a tlustej, to jo. Hitler takovej nahrblík, Joseph ..... no, jeho tělu se nesměju. Zajímavá sestava!

Byl byste asi řádným Parteigenosse. Pokud jsem četl, tak Říšští Němci těmhle hajlujícím Sudeťákům dávali v kanclu tak maximálně přepisovat lestra. Občas potřebovali mlátičku pro Gestapo. Vy asi k těm lejstrům.

J. Jurax 13.10.2020 14:22

Takový film by se dnes nenosil. Mohl by být klasifikován jako vyvolávání nenávisti.

Š. Hašek 13.10.2020 14:11

Hloupí pomstychtivci se najdou.

Takové promyšlené vraždění se ale moc nevidí. Samozřejmě mám na mysli promyšlené, dlouholeté, plánované vraždění nadkulturním německým národem!

Tuhle zas v televizi večer referovali, že to zmákli asi čtyři němečtí chlapi, jezdili v autech, nějaký Hitler, Göring, ....... . Vostatní nic. Jinak všichni Němci, od Sedmihradska přes Jihlavu, až po Kiel, si jen tak pili pivo a ládovali se Wurstama se Sauerkrautem. A Hitlera upřímně nenáviděli, v Chebu tedy určitě! Taky v Liberci.

Š. Hašek 13.10.2020 14:02

Pane Pávku,

marné, marné, marné!

To všechno totiž začalo v našem pohraničí - dle německy mluvících historiků - tak kolem 11. 5. 1945.

Viděl jsem v jednom vzdělávacím pořadu ZDF opakovaný (počítačový) pád kupole Fraeunkirche za toho odpoledne, "do toho ticha a klidu". Docela bych to byl býval viděl i na filmový střih a opakovaný záběr bouchnutí jedněch mohutných dveří u plynové komory v Birkenau. To tam nebylo.

Opět a opět tam v tom poučovacím filmu sdělili, že byly zničeny (!!!???, to jen tak???) nenahraditelné památky Německa!!!

Dále viz souhrné dějiny německého vraždění. Nikoliv nesouhrný Vodvářka.

I. Pávek 13.10.2020 12:17

Znovu jsem se vrátil na vlákno protože větší pitomost jsem dlouho nečetl. Autor by zasloužil nakládačku. A ptám se: Jak velkou hromadu mrtvol Čechů by jste vy jedna vodvářko dovedl překročit ? A jak velkou hromadu mrtvol jiných národů, které navršili Němci v 2. válce ?

I. Štípek 13.10.2020 11:34

Co jste vy, pane Zieglere? Vy jste snad ten chytrý uvědomělý Čech, co se tak rád nehlásí k těm hloupým čecháčkům co nikdy nic nepochopí a jistě volí Zemana a Babiše? Tak takové mám nejradši.

I. Štípek 13.10.2020 11:29

Čistá pravda. Na film samotný se těším, tohle téma když se povede zpracovat, o to víc si uvědomujeme, hrůzy, jaké ti lidé museli prožívat. Máme výhodu odstupu, pohledu zpět už několik generací - to v bývalé Jugoslávii jsou ty prožitky ještě čerstvé. A všelijaké landsmanšafty dodnes vykřikují a jezdí se dívat do pohraničí, jestli se jim dobře staráme o "jejich" domy. Pro moje rodiče, babičky, dědy prostě v roce 45 drama skončilo se vším všudy a zaplať bůh, že němčouři dostali na prdel, a je mi fuk, že se některým z nich ublížilo.

Š. Hašek 13.10.2020 11:27

Inu .... "svoboda" podle jistého Hutky!!! Výkonná poručice Langšádlová.

I senátorka Němcová se opakovaně zhrozila "co si to kdo dovolí dát na ten internet"!