1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
PAvel 21.1.2010 9:48

Re: Souhlasím

100% souhlas

RomanL 21.1.2010 11:03

Re: Souhlasím

No jo, problém je v tom, že průměrný divák si pak myslí, že takovou společnost lze vybudovat (nejlépe za peníze "těch bohatých"). To už je o 100% lepší třeba Dallas...

ok 21.1.2010 14:25

Re: Souhlasím

Já jsem takové tupé manažery (blahoslavení tupci, kteří nevědí co činí) zažil v jedné farmaceutické firmě (zisk za každou cenu, uplácení lékařů, nadstandardní kontakty s minsterstvem zdravotnictví), pro mě to bylo hodně realistické a pravdivé.

Ten film je spíš realistický než levicový, prostě  zmiňuje i témata, o kterých poslušní takzvaní "slušní lidé" nemluví.

Machi 21.1.2010 15:13

Re: Souhlasím

No ona Spáčilová to hodně přirovnávala k Vinnetuovkám a dala tomu slušných 70% (což by sice na cenu filmu roku nestačilo, ale stále je to dost). Ale přece jenom Spáčilová je kritik a pan Kuna je "kritik". A dovětek: Vinnetuovky jsou skvělé oddychovky i dnes, to rozhodně není urážka.

Alergik 21.1.2010 9:20

Pohádky

Doufám, že nikdo ze zdejších kritiků včetně autora nečte pohádky svým dětem. Jsou totiž strašně prvoplánové. Dobro, které je od počátku patrné i malým dětem vítězí a často velmi krvavě (rozpáraný vlk, opařený vlk, zabitá čarodějnice,..). Rovněž jsou vykrádány mezi sebou. Kolik se tam opakuje draků, princezen, trpaslíků to je přeci hanba a ostuda. Zvláště když dnes máme ty naše nakoupené HD TV a můžem pustit dětem hru na PC, která je animačně sto let (i více) vepředu.  :))))))  

Z. Novotny 21.1.2010 9:28

Re: Pohádky

Pohadky cteme, ale nedavame jim Oskary a nevelebime je na kdejakem setkani filmovych kritiku...

Alergik 21.1.2010 9:43

Re: Pohádky

A proč ne?

Jock 21.1.2010 12:40

Re: Pohádky

 - co třeba Pán prstenů nebo Harry Potter? a pak že pohádkám se nedávají Osakry

Gobak 21.1.2010 9:41

Re: Pohádky

Jak které, příteli. Pohádky měly za úkol děti poučit, co se jim stane, když tohle a tamto. Např. v původní, německé Perníkové chaloupce ježibaba děti sežere. O Andersenovi a Grimm bros. ani nemluvím, to jsou skutečné horrory. Děvčátko se sirkami, ježíšikriste!

No, každopádně Avatar se mi líbil.

JH 21.1.2010 9:52

Pane Gobaku, ale evropské pohádky, to nic není

ve srovnání s eskymáckými (pardon, innuitskými, aby mne multikulti neanihilovali :-), eskymácké, to je síla!

RomanL 21.1.2010 11:06

Re: Pohádky

... ale to se pletete, pane, klasické pohádky dávno nefrčí. Párání vlků myslivcem odporuje zákonu o ochraně zvířat a vlk koneckonců něco musí žrát. Lidí je koneckonců jako sr*ček, víme?

Menonita 21.1.2010 9:20

KUNA JE MIMO

Film si zaslouží minimálně 9 oskarů. Přední místa v žebříčkách mu patří právem.

Arccos 21.1.2010 10:10

Re: KUNA JE MIMO

Oskary si jistě zaslouží, jenom doufám, že to nebude za scénář.

RomanL 21.1.2010 11:04

Re: KUNA JE MIMO

... asi tak!

Arccos 21.1.2010 9:16

Zpracování

Asi nebudu polemizovat s kritikou děje a námětu. Je to strašné klišé, Tanec s vlky s modrými ocasatými Indiány.

Ale vylévat si svoji nevraživost na technickém zpracování je úlet zcela mimo mísu. Avatar stojí na špičce dosavadní filmografie po všech technických stránkách. Přičemž počítačová grafika a snad poprvé smysluplně využitý potenciál 3D vévodí. Zcela směšné je porovnání s Albionem. O této hře musím především říct, že je to NEJLEPŠÍ HRA, jakou jsem kdy hrál. Nicméně jde o hru z roku (+-)1996 a teď by mě zajímalo, jestli ji hrál i autor. Tato hra totiž vůbec není 3D, jak nám podsouvá. Ostatně obecně tvrzení, že "...3D grafika u počítačových her je navíc natolik vpředu před filmem..." je blábol, který buď znamená, že autor Avatara ve skutečnosti neviděl nebo že neví, jak vypadají současné hry.

Gobak 21.1.2010 9:44

Re: Zpracování

Albion se přece přepínal: 2D i 3D pasáže.

Arccos 21.1.2010 10:01

Re: Zpracování

Ano, Albion se přepínal. Ale ty pasáže viděné z vlastního pohledu (first person look) nebyly co se týká grafiky vůbec 3D. Šlo pouze o dojem pohybu ve 2D prostoru, chytře rozkresleném a za použití spritů (a mimochodem v rozlišení 320x240). Podobně "3D" byl třeba Doom. První skutečný 3D prostor byl až v System Shocku a první skutečná plně grafická hra pak Quake. (týká se pouze FP her, nikoliv např. simulátorů, a také opomíjím některé podivuhodné vyjímky jako Total Eclipse na ZX)

Tommy 21.1.2010 17:02

Re: Zpracování

Mily Arccosi,

Doom rozhodne BYL 3D. Spritovy byly jen objekty, postavy, monstra. Prostor byl plne trojdimenzionalni. Docela by mne zajimala ta Vase technika "chytreho" spritoveho vytvareni 3D prostoru ;-). Jinak prvni 3D prostor samozrejme nemel System Shock, ale s primhourenim oka to byl Wolfenstein3D od zacinajiciho ID Softu. I kdyz si kvuli rychlosti tehdejsich pocitacu pomahali tim, ze nebyla zobrazovana podlaha a strop.

Vim, je to uz pekelne davno, nicmene neblabolim o vecech, ktery si uz spatne pamatuju (jste-li starsi), ci jsem o nich jen cetl, nebo slysel jednu pani povidat (jste-li mladsi).

Arccos 22.1.2010 0:32

Re: Zpracování

Promin, ale Doom, ani Wolf NEBYLY v 3D prostoru. Jak už jsem psal, je to velmi chytře udělané, aby to tento dojem vzbuzovalo. Skutečnost je taková, že v těchto hrách se hráč pohyboval po 2D ploše, na které byly pouze vykreslovány "do výšky" stěny. To není nic než jenom grafický trik, pouze jiný pohled na 2D hrací plochu. Patrně už nebudeš mít tyto hry k dispozici, pokud ne, zkus si vzpomenout: Nikde, opravdu nikde ve hře nejsou jiné než kolmé stěny (k podlaze), nikde ve hře se nemůžeš podívat nahoru a dolů (není kam, pouze později hra Heretic na jinak podobném enginu přišla s dalším grafickým trikem, kdy při pohledu nahoru zdeformovala zobrazení), nikde ve hře nemůžeš otočit pohled na scénu pod jakýmkoliv úhlem (protože stěny pořád musí zůstat kolmé). A především, nikde ve hře se coby hráč nemůžeš ocitnout na dvou úrovních nad sebou, aniž bys spadl - neexistují tam žádné mosty, žadné průlezy, zdviže... pochopitelně, tohle totiž v tom 2D průmětu nelze nadefinovat.

Jak říkám, jde pouze o grafický trik, nicméně velmi, velmi povedený a je úplně přirozené, že většina lidí to nepostřehne - včetně mě v době, kdy jsem to hrál.

Opravdu skutečný 3D prostor v FP(S) přišel až se zmiňovaným System Shockem. Opět by bylo dobré vidět, nicméně veškerá vyjmenovaná omezení tam padla. Mimo jiné se tam dalo pohybovat po zdech a dokonce vzhůru nohama, to věru v Doomovi nešlo :). A samozřejmě - bylo třeba mířit zbraní nahoru a dolů!

bd 21.1.2010 9:57

Re: Zpracování

Jo, autor zřejmě vůbec netuší, že obraz pro počítačové hry je renderován v reálném čase, takže těžko může konkurovat zobrazení filmovému, které používá již hotové snímky, renderované na hardwaru, který nikdo doma nemá a kde renderování jednoho jediného snímku může trvat i několik hodin. Navíc Avatar je první takový film, kde lze konečně uvěřit, že se nedíváte na počítačovou grafiku, ale na skutečnost. Je toho dosaženo mimo jiné neuvěřitelnou detailností všech snímků, což každý vnímavý divák musí ocenit.

bd 21.1.2010 9:10

Jinak doporučuji

diskuzi k filmu na CSFD, některé příspěvky opravdu stojí za přečtení. A nejvíce mě pobavila trefná poznámka typu "ženský jsou všude stejný,  jak chlap přijede v červeném Ferrari, vše je odpuštěno".

Pavell 21.1.2010 9:06

ALEŠKOVI

Zapšklý, geniální soudče vkusu, tvé zvratky těm, kteří Avatar shlédli ten filmo zcela jistě nezoškliví a ty, kteří ho ještě neviděli od jeho shlédnutí neodradí. Význam tvá žlučovitá onanie má tedy jenom pro ukojení tvého pocitu geniality. A pro takový účel bych prosil - použij například tolaetní papír.

bd 21.1.2010 8:48

Autor mohl prostě a krátce napsat

že při sledování filmu fandil mariňákům, a ne šmoulům. Nevidím na tom nic divného, můj 15ti letý syn jim fandil taky, čímž se dostal do zjevného rozporu se svojí 18ti letou sestrou. Přesto se oběma ten film líbil a mě taky (viděno v 3D).

M. Hanko 21.1.2010 8:24

souhlas s ostatními, Kuna je mimo

Pan Kuna ten film podle mě haní PRÁVĚ proto, že spadá do podle jeho názoru levicového klišé o zlé bílé civilizaci, která chce ukrást zemi domorodcům. A tohle, a jen tohle je důvod, aby pohaněl i grafiku toho filmu, animované sekvence, herecké výkony, dialogy...

BTW! Dostala mě ta poznámka, že ta země přece nebyla jejich, domorodců, protože vlastnická práva se tam neřešila... Ach můj bože, myslí tohle fakt vážně?

M. Hanko 21.1.2010 8:25

Re: souhlas s ostatními, Kuna je mimo

Mimochodem, já ten film ještě neviděl, teďka o víkendu si na něj zajdu. Moc se těším a určitě si dojem z něj nenechám zkazit tímhle trapným kyselým článkem...

Chris Kelvin 21.1.2010 9:25

Re: souhlas s ostatními, Kuna je mimo

Ano, citace o tom, jak ta země nebyla jejich protože to neřešili a ty poznámky o levicové intelektuální frontě a vině bílého muže sráží tuto recenzi až na samé dno toho nejhoršího v oboru.....

Ivo Fencl 21.1.2010 8:08

Od : Ivo Fencl

Jedinou chybou Avatara může být o něco delší stopáž, i to je diskutabilní. Neodsuzujme příběh za to, že něco už někde bylo, to bychom nedošli nikam. Také Dumas jen přepsal, s pomocí kolektivu, co už někde bylo, udělal z toho ale víc, tak zůstal. Také Edgar Allan Poe měl mustry (jeden společný s naším Krameriem, kde je dnes Kramerius).

Film neodsuzuje ani armádu, to je taky pozitivum. V hře z filmu odvozené si mohou dokonce děti vybrat, s kým chtějí být, Nemohu popřát, že můj syn po prvním shlédnutí stranil právě armádě. Děti baví zabíjení, a to zvláště umožněné perfektní technikou. Nicméně Avatar neodsuzuje kolonizaci jako takovou, klíčovou postavou je vůdce vojáků (na Zemi léta zraněním unikal, na Pandoře to hned dostal do hlavy a NECHAL SI TO bez plastiky: už to něco předjímá z jeho psychologického stavu).

3D tam není jen tak, scénář je šit pro ni, vůbec nejlepší je motiv propojení s přírodou. Film je taky udělán pro handicapované a asociuje možnost žít druhý život ve snu. BUde to jednou možné? Rafinovanost scénáře související s využitím toho nejlepšího není v kontroverzi s uměleckou hodnotou. POzor jen na tendenci, možná dost českou, ale nejen českou, automaticky klást nepřiměřená měřítka při hodnocení něčeho, co "podezžřřele" vydělalo. 100% Ivo Fencl   

GLOWi 21.1.2010 8:35

Re: Od : Ivo Fencl

Řekl bych, že autora spíš dráždí adorování ušlechtilého divocha, žijícího v "souladu" s přírodou (což je dokonale lživý ideál).

Navíc ve filmu, který sežral stovky megawatthodin, byl vyroben pomocí nejnoovějších výdobytků civilizace a jeho tvúrci si žijí v maximálním luxusu, který civilizace nabízí.

Fencl 21.1.2010 9:27

Re: Od : Ivo Fencl

Uznávám, že na to je hodně pravdy. Je divoch s soužití ideálním s přírodou dokonale lživým ideálem. Asi je, na Zemi. Takže asi nutno pouze zdůraznit, že ve snově fiktivním světě Pandory se divoši tomu ideálu přiblížili víc než tady. No, ale musím uznat, že proti námětu a scénáři, příběhu filmu jste vznesl dobrý argument. 

Machi 21.1.2010 16:49

Re: Od : Ivo Fencl

Nepíšu to poprvé, ale zase mi to nedá. Člověk žije v souladu s přírodou vždy, i v době kdy třeba svrhuje bombu na Hirošimu. Prostě proto, že existuje jen jako součást přírody. Něco jiného je ohleduplnost k jiným druhům a úcta k věkovitým přírodním výtvorům.