Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
KORESPONDENČNÍ VOLBA: Odvol za bábu
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Dvořák 17.1.2024 18:13Korespondenční volba má u nás jeden problém, jmenuje se Česká pošta. Jinak, zase papíry a obálky. V době digitální a internetové. |
J. Klement 17.1.2024 12:08Já bez výhrad souhlasím s uvedenými argumenty. Díky, Petře! |
J. Vorlický 17.1.2024 8:14Tajné volby a volby za komunistů . . . . Zajímavé názory o tom, co bylo. Já jsem volil za KSČ za plentou - bylo to i na vojně, myslím v 1972, a nic se mi nestalo. Jen si mne pak volal politruk soudruh kapitán, zda mám něco proti dělnické třídě. Řekl jsem že ne. Neměl jsem a nemám ani teď. Myslím, že v té době byli všichni již podělaní z představy, co by se jim MOHLO stát, kdyby šli za plentu. Stačilo, aby aspoň 30% těch, co neměli rodinu šli za plentu, a dnes mohlo být všechno jinak. Se vší úctou k pánům Zajíc a Palach, dnes po nich zůstaly akorát názvy míst a kecy prsících se politiků. Nevím, co vedlo podobně mladého člověka zabít loni v prosinci tolik lidí, ale vidím jako příznačné, že to bylo z budovy, která stojí na náměstí dnes zvaném po Janu Palachovi. |
P. Hatina 17.1.2024 19:30Tedy - to první , že Vám prošlo že jste šel za plentu a nic se Vám nestalo, Vám věřit můžu. Právě proto, že občan byl tehdy kádrově hodnocen komplexně, čili se dalo i mnohé omluvit a okecat. Ovšem, to druhé, a to snad vědět musíte sám, tehdy byla jednotná /slovy jedna/ kandidátka NF. Čili občan stejně nikoho jiného, než komunisty (a ty s nimi kolaborující), volit nemohl. Takže změnit se nemohlo nic. Těch až 30% škrtnutých voličských lístků (nic jiného než škrtnout se nedalo), by komunisty stejně neporazilo, měli by jen svých 69,99 %... Ale potom, ty postihy "označených" (právě proto že se vědělo, kdo za tu plentu šel), by byly přiměřeně tvrdší, aj - a hlavně od politruků.. |
F. Jaroslav 17.1.2024 6:56Kdo u nás nežije, neměl by rozhodovat o našich volbách ! |
V. Němec 16.1.2024 20:56Stát Izrael se neměl v roce 1948 zřídit. Byla to Pandořina skříňka, která ve výsledku způsobí konec našeho světa. Ale to je úplně z jiného soudku. Židé ale nejsou blbí, a tak souhlasím s jejich pravidlem: Žiješ-li v cizině a chceš volit, přijeď domů. Jinak drž hubu a tiše šoupej nohami venku. |
P. Hatina 16.1.2024 20:40Mimochodem, doufám že každému došlo v čem je slabina tohoto postupu. Právě že jestli má ta česká rodina v zahraničí více členů, kteří mohou a chtějí volit - tak stát by měl KAŽDÉMU z nich poslat poštou tu obálku. A KAŽDÉMU z nich by jí tedy měla místní pošta DORUČIT a PŘEDAT - s kontrolou jeho identity do VLASTNÍCH RUKOU. Asi by se měl někdo zajímat, jestli je něco takového možné, a jestli to ty zahraniční pošty skutečně a poctivě dodržují. Řekněme že v nějaké české famílii v zahraničí je 5 členů co chtějí volit, ale nejsou samozřejmě pokaždé všichni doma. Tak jestlipak tam bude pošták běhat třeba 5x aby jim to mohl předat osobně každému do vlastních rukou. A nebo jestli je rád že mu vůbec někdo otevře, a tomu to dá všechno, ať si to přeberou |
P. Dvořák 17.1.2024 18:22V zahraničí ovšem neroznáší Česká pošta. U nás ČP postupuje tak, že ve schránce nechá lístek - dojděte si pro to na poštu. Pokud má ovšem otevřeno. |
P. Hatina 17.1.2024 19:17No, proto jsem se na to ptal. Situaci české České pošty, jistě známe. Ale má někdo podrobné zkušenosti s těmi zahraničními?? Ovšem tedy i obráceně. Raději se o teď nemluví, ale na Slovensku mají ten systém korespondenčního hlasování zavedený tak, že sice formálně to je pouze ze zahraničí - ale to jediné co rozhoduje, je ta udaná zahraniční adresa na doručení lístků, Takže - a že to aj slovenské neziskovky radily lidem na Slovensku, stačilo si tu obálku nechat poslat na první poštu za hranicemi (v Polsku, Maďarsku, Ukrajině, aj tedy v Česku) a tam si zařídit její převzetí. Jestli aj to nebyl důvod, jak slovenské volby dopadly. |
J. Majzlík 16.1.2024 18:14Šťastná to země, v níž se volení zástupci občanů - voličů mohou zabývat prkotinami třetího pořadí. |
D. Mach 16.1.2024 18:05Pro korespondenční volbu bývalo i ÁNO. Ale od té doby, co loví voliče mezi dezoláty, na to bylo zapomněno. |
P. Hatina 17.1.2024 20:18Mimochodem, jestli to právě není důvod. Je rozdíl korespondenční hlasování pro všechny - a pouze v zahraničí. V tom domácím by se to mohlo i ANO (tedy nejen ANO) hodit. Taková představa že zainteresovaný pošták přinese ty obálky pro hlasování dezolátům rovnou do hospody ( proč ne, služba veřejnosti), a tam si je hned místní funkcionář od nich za pár piv vybere a pošle za ně, by byla docela lákavá.. |
P. Vavruch 16.1.2024 17:41Žiju v JAR a jsem proti korespondenčnímu hlasování. |
M. Pesat 16.1.2024 17:32" A že dnes český pravicově smýšlející občan nemá vlastně koho volit? " Uprimne receno, zadneho pravicove smyslejiciho obcana neznam ani i nevzpominam ze bych nekoho takoveho kdy potkal, vsechny tzv. "pravicaky", vcetne tech tady na Psu i starem Psu, vsichni byli/jsou pravicaci pouze hubou. Pokud si prectete komentare tech co se prezentuji jako pravicaci=modrobolsevici, prakticky vsichni jsou k nerozeznani od svych starsich rudych brachu=rudobolseviku. Stejny fanatismus, stejna tridni nenavist, kdo nekrade s nami krade proti nam, cenzura, medialni stvanice na nepohodlne, ministerstvo "pravdy", politicke procesy. Vzdy si v teto souvislosti vzpomenu na to heslo z doby sametu: NEJSME JAKO ONI. Docela by me zajimalo zda napr. soudruh prezident/soucasny/ sam sebe nepovazuje za pravicove smyslejiciho obcana . Ani by me to neprekvapilo. Z diskuse lze snadno odvodit/poznat kolik "pravicaku"/hubou jej volilo. |
A. Nový 17.1.2024 18:13Mirku 56, stačilo přečíst si vaše diskusní příspěvky v místní drbně vašeho města a hned bylo poznat, že jste komouš tělem i duší. Takže se tady neprezentujte jako neutrál, když z vás čouhá i dnes to komoušství jak sláma z bot. |
J. Kalina 16.1.2024 17:18a ještě zástáncům: najděte si se volebním zákoně co je to a jak se pozná neplatný volební lístek a jam málo, aby ho někdo zneplatnil po rozlepení úřední obálky. Kdo to bude dělat na ambasádách? Budou k tomu přizváni zástupci kandidujících stran??? |
Z. Linda 16.1.2024 16:44Při té korenspondeční volbě se bude volit ze zahraničí? I z Ruzzka? Tak to teda bude asi průšvih! |
Z. Lapil 16.1.2024 17:05Proč průšvih? Pošta snad chodí... |
K. Nový 16.1.2024 16:38V ČR jsou volby prováděny tajným hlasováním na základě všeobecného, rovného a přímého volebního práva (viz článek 18 Ústavy). U korespondenční hlasování nelze garantovat tajnost (jiná osoba může být přítomna, když volič vkládá vybraný hlasovací lístek do obálky, než obálku odešle, a vidět, který hlasovací lístek byl vybrán) a nelze garantovat přímost (volit může někdo jiný než ten, kdo dostate volební lístky a obálku). Nemožnost garantovat přímost znamená, že volební právo nemusí být rovné (pokud si někdo obstará volební lístky a obálku od někoho jiného, má svůj vlastní hlas a obstaraný hlas - tzn. více hlasů než volič, který volí osobně). Tajnost hlasování (tzn, že nikdo nemůže vědět, jak volič opravdu hlasoval - za stávajícho hlasování zaručeno tím, že při hlasování člověk musí sám jít za plentu), je velmi důležitá. Je to jeden z největších rozdílů proti volbě za komunismu. I za komunistů se totiž poslanci dali vybírat škrtáním jednotlivých kandidátů. Ovšem člověk to buď musel dělat přímo před komisí, a komise si ho poznamenala, nebo šel za plentu a komise si ho poznamenala také. A poznamenaný člověk se dostal do problémů (mohli ho vyvodit z práce, děti se nemohly dostat na vysokou školu apod.). Občas někdo nadhodí, že v současnosti může manžel manželce sebrat všechny volební lístky kromě jednoho a hlídat jí, že si neřekne o nové. Nicméně i v takové krajní možnosti má manželka možnost ten zbylý hlasovací lístek do obálky nedat a hlasovat pouze prázdnou obálkou. Takže i v této krajní možnosti je tajnost volby zachována. Závěr - je dobře, že korespondenční hlasování *nemáme* a zavádět bychom ho *neměli*. |
T. Kučera 16.1.2024 16:27Pravo volit do našich zastupitelských sborů má každý občan, který v den voleb dosáhl 18 let a je svepravny. A stran bezpečnosti -když už lze založit účet na dálku, proč by tak nešlo volit? Ale když ono se někomu ty volby na dálku prostě nehodí a zkouší to okecat. |
K. Nový 16.1.2024 16:39Protože nezajistíte tajnost, přímost a rovnost volby, které jsou požadovany ústavou. Viz výše. |
T. Kučera 16.1.2024 18:01Ale prdlajs. Akorát anoisti a SPD má strach, protože je v cizině nikdo nevolí. |
J. Hrdlička 16.1.2024 19:14Skvěle jste vyvrátil všechny pochybnosti, jste borec. |
V. Církva 16.1.2024 20:08Takže protože v cizině žijí pitomci, mají být ANO a SPD sebevrazi a podporovat ty co je nevolí. |
T. Kučera 16.1.2024 20:32Mají na to právo ze zákona. |
V. Církva 16.1.2024 20:05Tak to je super, že právo volit má každý občan, teda i členové Hamásu a Putin s Lavrovem . Ti všichni budou volit náš parlament. No s tím účtem na dálku, tam snad jde o peníze ne o svobodné volby. Nakonec pošta už taky chdí pár století ale volilo se prezenčně. No a potatoes a tomatoes pochází z Ameriky, obojí se jí, ale stejné to není. |
T. Kučera 16.1.2024 20:30Ale ono to zajistit jde, jenom mají anoisti a spd vichr z toho, co se stane, z ciziny je totiž lidi nevolí. |
J. Kalina 16.1.2024 16:25co se dá ošvindlovat, to se ošvindluje. Ve volební místnosti i já vidím, že jsem odvolil neb mi něco dali, někde si mne odškrtli, vhodil jsem a tak přede mnou i zamnou ostatní a za stolkem si koukají do "pera" zástupci různých kandidujících stran. Dá se zpětně zjistit, že jsem k volbám nešel a přesto mne někdo odškrtl, ýe jsem se dostavil a volil. Dá, akorát se neví kdo to provedl. Odevzdaných hlasů nemůže být více něž těch co se k volbám dostavili a byly jim vydány obálky. Budou někde zveřejněny (na stránkách ambasád) seznamy těch co mohou volit s označením, že o tu možnost požádali, že dostali hlasovací "lístky" a že odvolili?? V době kdy mi kdejaká firma leze do PC a mobilu, kde se stračí hackery od rána do večera přeci nebude někdo vykládat jak je to bezpečné. Ale hlavně o tyto technikálie přeci vůbec NEJDE. Tady a v celé Evropě jde o to, že bude moci volit kdokoliv kdo sem ilegálně vstoupí a za rok dostane volební právo (už jsem slyšel nějaká odůvodnění) a skončí to tak, že "občan" EU bude moci volit v kterýchkoliv volbách v jakémkoliv státě. Skončí to zábavnou loterií, že z 10 co mohou být voleni si těch deset vylosuje 6 vítězství a ti 4 si vylosují opozici a za 4 roky si svobodně zalosují ti samí. Pro diváky bude divácká bohatá tombola. |
K. Nový 16.1.2024 16:41Proto je volební komise složena ze zástupců kandidujících stran a hnutí. Ti si to musí ohlídat. Tajnost volby je největším rozdílem vůči volbám za komunistů. |
M. Strelec 18.1.2024 8:02Ono už to se zástupci strana a hnutí u voleb není tak horké. V zásadě se jako člen volební komise může na příslušném úřadě přihlásit každý. |