30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

USA: Oteplovači prohráli volby

Prohráli v Kanadě i Austrálii a nyní tažení pokračuje i v USA. Senátor Inhofe, který pranýřoval skandál Climategate, se tak dostane do čela výboru pro životní prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Vovák 10.11.2014 15:07

Re: A co vodní erose a množství hornin a bahna

Vy jste taky dobře alternativně inteligentní. Zlatej pan Rada. Jeho software vykazuje značnou chybovost, ale kiksy vašeho kalibru, to je úplně neuvěřitelné :-) :-) :-)

P. Joch 10.11.2014 15:06

Re: Urychlení technologického pokroku

Nezdá se Vám tento způsob logiky malinko vadný? Ono totiž největší akcelerátor vývoje technologií je - VÁLKA!

Takže nám tu otevřeně tvrdíte, že vnímáte VÁLKU jednoznačně pozitivně, i když krátkodobě nás to samozřejmě něco stojí! Dokonce jste ochoten si připlatit, tak jako si miliony němců byli ochotni něco odříct, pokud jejich vítězné zbraně dokáží porazit na hlavu nepřítele říše.

Opravdu krásné, takové jako Vy bych poslal do první linie, ať se ukáží.

Jo a mimochodem, na technologickou akceleraci vývoje solárních panelů, která kompletně skončila v Číně, nechci připlácet ANI KORUNU!!!

J. Šimek 10.11.2014 14:50

Re: Výrazivo inspirované Zemanem a

Ad 1 - "moji" jsem nemysle vůbec pejorativně, ad 2 - v podstatě s vámi souhlasím, ovšem četnost hulvátství a všeználkovství pana Kremlíka, zvláště v této době jeho aktivně-politického angažmá, mě nutí označit jeho styl poněkud drsnějším způsobem.

V. Kolman 10.11.2014 14:34

Re: Pravicová klimatologie je lepší než levicová klimatologie

Myslím, že právě fámami o hrozbě nevratné změny podnebí, s hrozbou vize "pekla" na Venuši, s tepolotami kolem 450°C, tlakem 50 atm (a snad i tím kysličníkem siřičitým) byla odstartována celá hysterie kolem t.zv.: "globálního oteplování". Mimochodem - všimněte si, že už se nepíše o "oteplování", ale o "klimatických změnách". A tyto fámy byly "zarámovány" zvučnými jmény a institucemi - tedy žádnými "Kremlíky naruby".

       Jak nejsem příznivcem pana Václava Klause, tak s jeho myšlenkami, napsanými v knize "Ne zelená, ale modrá planeta" (neručím za správnou citaci názvu) souhlasím.

J. Kavalír 10.11.2014 14:29

Re: Pravicová klimatologie je lepší než levicová klimatologie

Výsledky z vrtů najdete např. na http://osel.cz/index.php?clanek=5870 nebo zapátrejte v původních zdrojích.

Strom "stojící" ve sloji může mít dvě vysvětlení - buď tam původně rostl a při poklesu území podél krušnohorského zlomu se ocitl na dně jezera (jako dnes nepokácené stromy zatopené přehradou) nebo se do jezera dostal s balem hlíny na kořenech. Doufám, že nevěříte tomu, že ten les tam rostl na místě - jednalo se o podobné stromy, jako dnes.

V. Kolman 10.11.2014 14:24

Re: Výrazivo inspirované Zemanem a

Zavádíte pane Šimku diskusi jiným směrem.

1.) - Amatéři nejsou MOJI amatéři. Amatér buď je, nebo není, nezávisle na mé maličkosti a může mít perfektní znalosti v různých oborech.

2.) - To, že někdo označuje své odpůrce jako "ekofašisty, případně žvanily" ještě neznamená, že nutně nemá pravdu a už vůbec to nemusí (ale i může) být debil. Spíš to svědčí o neúctě k ostatním lidem a nedostatku taktu a vychování, případně o přebujelém egu.

       Tož tak.

P. Krasny 10.11.2014 14:12

Tohle ale není pravda

Průzkum mínění v USA. Je známo, že levici volí převážně dělnické

vrstvy, zatímco vzdělanější lidé dávají přednost pravici.

Vysokoškolsky vzdělaní Američané velice často volí levici.    Je to dáno i tím, že na universitách jsou bezpečně zakopáni liberálové z 60 let - a vlastně všude ve školství a tak výplachy mozků úspěšně pokračují.

J. Kavalír 10.11.2014 14:08

Re: Pravicová klimatologie je lepší než levicová klimatologie

Na Venuši je přece jen o trocho tepleji, než o 4-5 stupňů, což jsou nejvyšší odhady pro r. 2100. Takové nesmysly pouštějí mezi lidi jen "Kremlíci naruby".

K. Drábek 10.11.2014 13:50

Re: Pravicová klimatologie je lepší než levicová klimatologie

Tu "skutečnost" máte odkud? A také se pokuste doložit povodně, nanášející stromy do jezer pod Krušnými horami. Dokonce tak, že některé stromy zůstaly stát.

J. Šimek 10.11.2014 13:24

Re: Výrazivo inspirované Zemanem???

V tuto chvíli na Zemanovu ligu nikdo nemá.

J. Šimek 10.11.2014 13:22

Re: Výrazivo inspirované Zemanem a

Pan Kremlík je ryze amatérský klimatolog a naopak lze úspěšně pochybovat, že ví víc než administrativa USA.

Oteplování a změny klimatu je slovíčkaření, které na věci nic nemění.

J. Šimek 10.11.2014 13:18

Re: Výrazivo inspirované Zemanem a

A kolik těch vašich amatérů dává svoji erudici najevo označováním svých odpůrců jako ekofašistů, případně žvanilů. Takhle se totiž nepozná odborník, ale debil.

V. Kolman 10.11.2014 13:15

Re: Pravicová klimatologie je lepší než levicová klimatologie

Právě že si to pane Kavalíre představit dovedu. A také si při tom uvědomuji, že ten CO2, který tenkrát "vycucly" stromy z atmosféry - my zase do té atmosféry jenom vracíme. Takže strašení nevratnými změnami (podnebím na Venuši) považuji za neseriózní.

       Znovu opakuji, že ani já neschvaluji devastování Země. Ale celou "oteplovací" kampaň považuji za celosvětový gigantický "tunel" na vycucnutí peněz pro vyvolené. Čili - novodobé náboženství. A kdo se proti tomu postaví - běda mu! Bude ukřičen, znemožněn, zesměšněn......zadupán do země :-(

J. Kavalír 10.11.2014 13:01

Pravda je obojí

"Jak oteplovači informují o dlouhodobém ochlazování Antarktidy: V jednom článku novináři píší „V Antarktidě je nejvíce ledu od roku 1979, vědci nevědí proč“ a dalším si protiřečí: „Ledu na Antarktidě je stále méně, za pět let se rychlost tání zdvojnásobila.“ "

Asi by to chtělo citovat i něco z obsahu těch článků nebo alespoň chápat rozdíl mezi významem předložek "v" a "na".   Na (pevninské) Antarktidě ledu skutečně ubývá a sladká voda z nich vtéká do oceánu. V (celé oblasti) Antarktidy je letos skutečně zamrzlá rekordní plocha oceánu a jednou z možností, proč tomu tak je, je snížení salinity přítokem sladké vody z tajících pevninských ledovců - mrzne při vyšší teplotě. Pochybuji, že je Kremlík takový hlupák, že to neví, spíš vědomě lže a hlupáci mu to žerou.

J. Kavalír 10.11.2014 12:50

Re: Pravicová klimatologie je lepší než levicová klimatologie

Právě za těch 800 000 let se to nechá doložit pomocí vrtů do ledovců. Ve skutečnosti to je nejvyšší obsah za několik milionů let.

Nemějte obavu, svět to přežije a život i lidé jistě také. V ohrožení je jen naše civilizace. Na Zemi bývalo i podstatně tepleji než dnes a jistě tomu odpovídalo i počasí. Dovedete si například udělat představu o třetihorních povodních, které do jezer pod Krušnými horami donesly stromy, ze kterých je dnes hnědé uhlí?

M. Pivoda 10.11.2014 12:40

Urychlení technologického pokroku

I kdyby se nakonec prokázalo (což se ale dosud nestalo), že žádné oteplování zeměkoule se vůbec nekoná, vnímám snahu o potlačení oteplování země jednoznačně pozitivně, protože tlačí na vývoj a zavádění nových technologií. Zavádění nových technologií je pro společnost určitě pozitivní efekt, i když krátkodobě samozřejmě něco stojí. Jako občan jsem ochoten si připlatit.

Jestli ve volbách vyhráli nebo prohráli "oteplovači" není nic dramatického.

J. Kavalír 10.11.2014 12:38

Re: A co vodní erose a množství hornin a bahna

Eroze je přirozenou součástí přírody a probíhá neustále - jejím protikladem jsou horotvorné pochody (desková tektonika). Pokud by současný trend vzestupu oceánu (3 mm/rok) byl způsoben jeho zanášením, za milion let by jeho hladima stoupla o 3 kilometry - od doby dinosaurů pak o 180 km.   :-)))

Pokud bereme plochu kontinentů jako 1/3 povrchu Země, klesal by její povrch ještě 2x rychleji - 6 km/milion let. Občas to chce myslet.

R. Gramblička 10.11.2014 12:36

Re: Výrazivo inspirované Zemanem???

na to jste přišel jak? Zeman je snad jediný, kdo má obhroublý slovník?

B. Rybák 10.11.2014 12:25

Re: Výrazivo inspirované Zemanem a

Pan Kremlík není amatérský klimatolog, ale popularizátor skutečné (politicky a finančně nezkorumpované) klimatologie. Zabývá se tím velmi dlouho a nelze pochybovat o tom, že o tom ví víc než Obamovi ekologisté, protože jím obhajované prognózy se potvrzují (i ekofašisté už teď místo o oteplování klimatu raději píší o změnách klimatu)!

V. Vovák 10.11.2014 12:03

Re: A co vodní erose a množství hornin a bahna

Pohyb zemských desek možná bude významnější a erozi přebije...

P. Selinger 10.11.2014 11:59

A co vodní erose a množství hornin a bahna

přinášených neustále do moří řekami ? To nevede k mírnému zanášení mořského dna a zvyšování hladin ? Není náhodou větší než iluzorní vliv tak zvaného oteplování ?

V. Kolman 10.11.2014 11:42

Re: Výrazivo inspirované Zemanem a

Proč by nemohl být amatérský klimatolog VE ZNALOSTECH O KLIMATOLOGII o mnoho kategorií před presidentem USA???

       Za svého života jsem poznal dost amatérů, jejichž odborné znalosti předčily i znalosti "na slovo vzatých" odborníků, kteří na to měli i patřičný glejt.

S. Donát 10.11.2014 11:25

Kéž by ta zelená šaškárna skončila i v Evropě,

toho se ale bohužel asi jen tak nedočkáme. Mám obavu, že to bude spojeno až s rozpadem celého toho Bruselského socialismu. Do té doby to bude stát ještě moc peněz :-(.

J. Šimek 10.11.2014 11:20

Výrazivo inspirované Zemanem a

konstrukce agitky inspirovaná Rudým právem.

Kremlík, jako amaterský klimatolog a neúspěšný kandidát do europarlamentu už se cítí, jako politický všeználek, který je o mnoho kategorií před prezidentem USA.

V. Kolman 10.11.2014 11:15

Re: Pravicová klimatologie je lepší než levicová klimatologie

Dvě otázky:

1.) - Mohou "oteplouši" nějak doložit pravdivost jejich tvrzení o podílu CO2 za posledních 800.000!!! let? Nebylo to "jenom" 20.000???, nebo naopak 2.000.000let?

2.) - Jestliže tvrdí, že CO2 je nejvíce za posledních 800.000 let, vyplývá z toho logicky, že před oněmi magickými 800.000 lety tu bylo onoho prokletého CO2 více. A svět to přežil.

Nevěřím tomu, že vliv člověka na cokoliv je větší, nežli vliv přírody. To ovšem neznamená, že schvaluji zasvinění a zabordelení planety Země.

V. Novák 10.11.2014 11:05

Není to rozdělení voličů levice a pravice v USA

trochu jiné? Ostatně stejně jako jsou jiné (než evropské) tamní pojmy levice a pravice.

Moje zkušenost říká, že "velkými existenciálními problémy" typu globálního oteplování nebo GMO se zabývají spíše bohatší lidé - ti, kteří nemají problem existenční. Ti méně bohatí se materialisticky starají spíše o problémy běžného života a ti první jim dávají knížecí rady, že by se měli hrubému materialismu vyhýbat a vice duchovnět.

A speciálně v USA - ale je to na na základě četby, takže spekulace - se jeví právě dělníci a vůbec nižší střední vrstvy jako velice konzervativní a neliberální (v US smyslu) - na rozdíl od vrstev vyšších a vzdělanějších.

M. Prokop 10.11.2014 10:58

Re: Pravicová klimatologie je lepší než levicová klimatologie

Nepijte sodovku, jste z ní jaksi excitovaný, samé CO2.

M. Mýval 10.11.2014 9:53

klimatologický skanzen

Celý svět začíná zjišťovat, že oteplování je blbost, jen u nás je nejpopulárnější obnovitelný kmotr A. Gore Babiš a v hlavním městě je primátorkou fanatická aktivistka z Bratislavy. Můj švagr z Belgie to komentuje slovy: vy Češi jste divný národ, Slováci vás jen zrazovali a škodili vám, a vy je máte rádi.

Připomíná mi to čtyřicátá léta. Na vesnice dovezl Gottwald kadeřnice, které místním selkám udělaly zadara hlavu a přitom do nich hučely, jak to myslí komouši dobře. No a co chcete od slepice, která nevidí dál než na pos.. dvorek. Nyní volič prodal vlast za koblihu. Takže budeme ničit přírodu biopalivy. Dotace budou dostávat jen ti nejbohatší.

Kdysi v malé vesnici na Lounsku v hospodě komunistický agitátor přesvědčoval hloupé sedláky o výhodách kolchozu. Když jim oznámil, že poručíme větru dešti, vstal ten nejzatvrzelejší a řekl:

To je toho, větru můžu poručit hned a učinilo tak. A kdo chce vidět, jak poroučím dešti, ať jde se mnou za hospodu. Druhý den ho odvezli na uran a zbytek vesnice šel do JZD.

Dnes jsme na tom obdobně. Komunističtí soudci a prokurátoři rozhodují, kdo byl spolupracovník STB a na základě vykonstruovaných obvinění společně s médii dehonestují pravicové oportunisty, jen se jim dnes říká popírači. Jako v létě 1989. Všude se socialismus hroutil, jen u nás přetrvával Jakešův socialistický skanzen. Nyní oteplovací skanzen Babiše a jeho KGB partičky

P. Gabriel st. 10.11.2014 8:55

Pane Kremlíku,

Nepatřím ani k alarmistům ani k ekoskeptikům klausovského typu. Na to mám v sobě příliš hluboko zakořeněnou pokoru k nekonečnosti přírody a jejího vývoje a k omezenosti a nedostatečnosti lidského poznání. Že ekolalarmisté hlásají polopravdy a nepravdy založené na podmíněném, neúplném, někdy i žádném poznání ale na úvahách není nic novédo. Stejně, jako že jejich hlásání je velmi demagogické. To ale neznamená, že ti, kteří opřeni o přírodovědný fundament mají k tomuto hlásání nedůvěru, mají sklouzávat do stejného tónu, pejorativních útoků a neargumentace. Zkuste, prosím váš poněkud emotivní a nevěcný článek napsat znovu, bez expresivních vyjádření, s citací pramenů a zdrojů batd. Posloužíte tím věci lépe. Zatím jste moc neposloužil, je to takové pavlačové...

R. Gramblička 10.11.2014 8:43

Re: Pravicová klimatologie je lepší. tečka

...s těmi...