17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

SVĚT: Havel - o čem se nemluví

Proč jeho životopisy mlčí o nejvlivnější organizaci, ve které byl a jejíž program určoval většinu toho, co říkal a dělal? V zájmu historické pravdy bych prosil, aby v jeho životopisech nebyla začerněná místa. Děkuji předem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 23.1.2012 19:39

Re: No, že byl Havel utopista a ne politik, to pochopili mnozí mocní brzy..

Došly argumenty, kličkujete jako zajíc. Vaše analogie jsou prostě jen lží.

P. Rada 23.1.2012 19:19

Re: když fosilní konzerva začíná docházet

Říkat blbci že je blbec není zbytečné - TO JE SPROSTÁ URÁŽKA NEMOCNÉHO ČLOVĚKA!!!

P. Rada 23.1.2012 19:16

Re: ŘK

Pane Kremlík vždyt právě Vy jste k neumlčení...  A to se Vám zde navíc mnohdy mnohými dokládá fakty, že Vaše zprávy o stavu světa jsou s realitou v opakovaném rozporu.

Není tedy ta obava před umlčováním cizích myělenek jen interpretací Vačí vnitřní obavy s toho, že Vás jednoho dne přestane svět vnímat jako soudného člověka a že se prostě ze své pokroucené podstaty, kterou odmítáte korigovat, sám opětovně fantazírováním o globálních spiknutích... blamujete?

V. Vlach 23.1.2012 19:11

Re: Běžte do pihele s vizema...

Právě proto je ŘK bohulibou organizací,kterých není nikdy dost.Lidé,kterým se to z nějakého důvodu nelíbí tomu evidentně nerozumí.Nasírá je to jako nasírají cizí slova nomády.

V. Vlach 23.1.2012 19:02

Re: No dovolte, pane Prokope, jaké POŠUKY ? Snad jde o geniálního novináře, anebo ne ?

Kádrování(a jeho dceřinné produkty) je zlozvyk některých lidí,u kterých již v mládí bylo možno pozorovat všetečnost,v dospělosti zmutované do quasiracionální verse umíněnosti.

P. Rada 23.1.2012 19:02

Re: Podvody levičáků a pana Kremlíka

Taky Vám pane Kremlík uvedu citaci z níž je zřejmé jaké zájmy ŘK hájí:

...."11. Světový ekonomický a finanční řád ... Globalizace ekonomiky a informací změnila obraz světa, na který jsme byli

zvyklí. Chybí odpovídající pravidla a etika a musíme si říci, jak chceme

žít s touto globalizací, která zvýhodňuje bohaté a ty, kteří mají přístup

ke globálním zdrojům, jaký ekonomický a finanční řád vytvoříme".....Vy ovšem fakt, že 10% populace s naprosto neprůhledným pozadím vlastní 90% zdrojů a diktuje si s titulu tohoto umělého privilegia výhody, vnímáte tak, že korektnější rozdělení zvláště s ohledem na to co zbude dalším generacím po nás, by znevýhodnilo chudé a ti by byli nuceni si utáhnout opasky - že? Já to vnímám zas tak, že opasky si budem muset utáhnout chtě nechtě dříve či později všichni,  pokud se tedy budem chtít vyhnout živelným excesům při přechodu do Normálního stavu společnosti. Ten stav kdy s 80% žijeme jak v bavlnce s nevratné fosilní hypotéky nepochybně končí a u dalších  zdojů jež dostáváme jako dary je tomu obdoně.

V. Vlach 23.1.2012 18:56

Nikdo nemůže za to,že většina diskutérů

se jeví jako zapšklí, konzervativci a beznadějní materialisté,kteří se bojí změny paragigmatu,vypnutí elektriky na půl roku,rebelií(jak je prezentuje vládnoucí establišment),ustavení celosvětové Víry anihilující náboženství a ztráty ekonomiky jako zákl.hybatelem života.Tento jejich vyhoukaný realismus,jakkoliv pravicový,je vlastně marxismus navlečený do hnědé uniformy.

V. Braun 23.1.2012 18:48

Re: Podvody levičáků a pana Kremlíka

Váš dodatečný komentář bohužel jen potvrdil můj původní názor, podívejme se na to proč.

Nevím co má na webu Budapešťská pobočka a ani jsem to nezkoumal. Zkoumal jsem odkaz, který jste umístil do svého článku a ten o vztahu ŘK a roku 2012 neříká vůbec nic. Pokud o vašem tvrzení vypovídá web Budapešťské pobočky, měl jste odkázat na něj (a uvést, že Budapešťská pobočka a ne celý ŘK se hlásí k roku 2012)

Dále v uvedené kapitole The vacuum. Tato kapitola pojednává o určitém vakuu odpovídajícího politického systému, zejména po pádu socialistického bloku (při polemice s knihou by bylo etické uvést, že je ze začátku devadesátých let a poplatná dané době). O spotřebě zdrojů se v dané kapitole vůbec nemluví a ani se nevyzývá k zavedení nějakého autokratického režimu. Charakteristická je věta ze strany 72 dole "The crucial need is to revitalize democracy and give it a breath of perspective that will enable it to cope with the evolving global situation."

Takže nevím, kde jste četl svoje výroky o vyhánění bičem z přírody a podobně. Ještě k vaší větě "spotřeba přírodních zdrojů představuje nepřítele ...". Jak jsem řekl, neobhajuji Římský klub, na to o něm vím příliš málo, ale můj dojem je, že spíše než proti spotřebě zdrojů je proti jejich nadměrné spotřebě, což vůbec není totéž co jste napsal a i s menší spotřebou se můžete mít lépe - viz napřklad nižší spotřeba dnešních lepších aut proti autům před pár lety.

V. Vlach 23.1.2012 18:46

Re: ŘK

Do nekonečna něco dělit na pravicové a levicové mě připadá značně perfidní a také unavující svojí neskonalou malostí.Též záměrné nedržení se meritu věci,neurotické vytrhávání z kontextu a pod je pouhou žvanivostí mozku po které nic nezůstane.

P. Rada 23.1.2012 18:45

Re: Podvody levičáků a pana Kremlíka?

Jsem téhož názoru.  Kremlíkovy články jsou pravidelně ukázkou toho jak přes slepou ideovost lze původní fakta sdělit prostému věci neznalému publiku, které si sotva co má možnostověřit, tak, aby efekt u problematiky vyzníval doknce opačně než původní smysl.

Jeli tedy smyslem snažení ŘK najít východisko s s problémů jež se na lidstvo valí a nevidíli signatáři ŘK jiné cesty jak se zavčas smířit s podstatně skromější materiální základnou, pak nevnímám za problematické vyjádření v tom smyslu, že i při nižším HDP lze vést důstojný s mysluplný život. Kremlík s toho ale udělá cílený záměr rozvracečské organizace složené s těch nejodpornějších živlů a založené už takřka samým náčelníkem MKVD....-...

Je ale možné, že i po takto pokroucené reportáži někdo doplní do jakýchsi seznamů Havlových aktivit i stat o jeho vztahu k ŘK.. Jak znám Havlovi práce tak mi sympatie tohoto svobodného a odvážného člověka do kontextu ideí ŘK jednoznačně zapadají a upozornění na to, že se na jeden s důležitých Havlových postojů někde pozapomělo, je vlastně pozitivní aspekt na jinak demagogickém výkladu okolností.

Toho Kremlíka se ale musím ještě v něčem trochu zastat. Mám totiž za to, že jeho články nejsou podvodem v pravém slova smyslu - tedy jako akty člověka jež si je odlišnosti svých tvrzení od skutečnosti plně vědom. Dalšim pozitivem je i to, že se publiku takovéto kontraverzně podaná témata předhazuje a dává tak těm zvědavějším šanci si pokecat nad docela jiným tématem jež je ale ve skutečném pozadí. Všechny Kremlíkovy příspěvky konkrétně ke klimatu pak de facto dávají šanci všem se k tomuto vleklému a komplikovanému problému vyjádřit a s reakcí dalších diskutérů se i něco dovědět.  Vždyt jinak by se pro aktuální ekonomické problémy asi na to co zanecháme následníkům docela pozapomělo. :-)

V. Vlach 23.1.2012 18:40

Re: ŘK

Je snad jasné komu může tento klub vadit.Mě rozhodně ne,spíše naopak.Horší je to s establišmenty a masou konzumních lidí,kteří jsou manipulováni těmi prvými.Žádný strom neroste do nebe.Více by si to možná uvědomil člověk,kdyby namísto 70 let žil 300.Takto je ale sobec a demokracie je proň záminka k veškerému žvanění.

V. Kremlik 23.1.2012 18:23

Re: Je z toho cítit zášt jak z hradní kanceláře.

Pane Rada, ja svou energii venuji na poznani, narozdil od lidi, co travi volno po hospodach chlastanim nebo honenim se za micudou atd. At uz jde o poznani, jak funguje klimaticky system, jak funguje system IPCC nebo jak funguje globalni alarmismus.  Vy nejste zvedavy, jak to funguje? Vy se spokojite s povrchnimi blaboly z TV novin?... A ti vasi depresivni inteligentni liide, o kterych mluvite, kteri ztratili smysl existence - neni to taky vinou Rimskeho klubu, ktery siri famy o konci sveta a kolapsu civilizace?

V. Kremlik 23.1.2012 18:16

Re: Tak tohle jsem nevěděl

Podle vas je nálepka "člen Rimskeho klubu" ostudny cejch? Tak tedy jste pro RK nebo proti nemu?

V. Kremlik 23.1.2012 18:14

Re: Já jsem tušil,

Havel nebyl komunista, ale byl to levicovy intelektual-utopista. Proto take skoncil v jedne organizaci spolu s Gorbacovem bok po boku. Viz známý citát Thatcherové o Havlovi. "O tom, že je Václav Havel antikomunista, nelze pochybovat. Je to ale člověk levicový a obráží se to v jeho pohledu na svět." Thatcherová hovoří o tom, jak byla znepokojena, když Havel pronášel utopistické vize o "novém multikulturním uspořádání světa s novou úlohou nadnárodních institucí".

V. Kremlik 23.1.2012 18:08

Re: ŘK

Pani Vaclavikova, jestlize jak pistete "pokrok vznika svobodnou soutezi myslenek" (coz souhlasim), jak vysvetlite cenzurovani a umlcovani euroskeptiku a klimaskeptiku? Kolik jste v TV videla poradu o Climategate? A kdyz jste proti cenzure, proc se nam zamlcuje Havlovo clenstvi v Rimskem klubu. Nebyla snad prave toto pointa meho clanku??????

V. Kremlik 23.1.2012 18:05

Re: Podvody levičáků a pana Kremlíka

Spatne ctete. Budapestska pobocka RK na svem webu ma dokument "The State of Global Emergency", kde o roce 2012 mluvi. Upozornil jsem na to v clanku "Pribyva prirodnich katastrof?" ...Co se tyce lidstva jako nepritele, mylite se. Jestlize lidska spotreba prirodnich zdroju predstavuje "nepritele", proti kteremu se bojuje, pak to znamena, ze RK chce tem lidem vzit, co dnes maji. Hnat lidi bicem z prirody, utahovat jim opasky atd. 

V. Kremlik 23.1.2012 18:01

Re: No, že byl Havel utopista a ne politik, to pochopili mnozí mocní brzy..

Vidite antikapitalismus dosti uzce. Ta vase Lvlada delnicke tridy" ci marx-leninismus je jen jeden mylenkovy proud. Pak je tu jeste trockismus, nacionalni socialismus, environmentalismus atd. Sovetska cesta zklamala, tak se zkousi nova, tzv. treti cesta. Ja jsem nekde snad psal, ze RK prosazuje tradicni stalinismus presne v te podobe, jak jsme ho zazili?

J. Huml 23.1.2012 17:20

Re: zast?

K vasemu poslednimu odstavci, pane Kunesi: posudte, ze Havel je obliben v intelektualnich kruzich zapadu jednak pro svuj zpusob odporu totalitni moci. Jeho zpusob odporu bez nasili je obliben protoze nabizi velice efektivni prostredek odporu politickemu utlaku. Take jeho analyza komplikovanych spolecenskych vztahu, jak je reflektovana v jeho divadelni tvorbe je posuzovana za pozoruhodnou. Jinak - Havel byl jiste obycejny, ponekud plachy clovek, urcite nestal o letiste ci pomniky ani o misto v ucebnicich. Ale jeho talent a moralni hodnoty jsou uznavane jako opravdu vyjimecne.

T. Blecha 23.1.2012 17:15

Re: ŘK

Naprostý souhlas.

S. Vaněček Šauerová 23.1.2012 17:03

No dovolte, pane Prokope, jaké POŠUKY ? Snad jde o geniálního novináře, anebo ne ?

Autor článku, zdá se mi, je z velmi podobného kadlubu. Rovněž se mi zdá, že ke Psu posledních měsíců by pan Bartoš pasoval poměrně dobře. Vypadá to, že O. Neff se skladbě textů publikovaných na jeho webu příliš nevěnuje. Nechce se mi totiž stále věřit, že to, co je zde zveřejňováno, představuje Neffovy názory.

P.S.: Vždyť přece píšu, pane Prokope ... :-)

V. Novák 23.1.2012 17:01

No, mě namíchul tenkrát, když mu kvůli rakovině

uřízli půlku plíce - a on nechal vykládat novinářské šmoky, že je to důsledek kriminálu a zápalu plic... Fáral snad na uranu?

Odkdy je rakovina plic následkem zápalu? Bez ohledu na to, kde a jak ho chytil. Rakovinu plic si vykouříte, nezískáte nachlazením. U málokteré nermoci je etiologie tak zřejmá. Že hulil jak fabrika - ostatně Dienstbier a další chartisté taky - nešlo utajit.

Ale mohl velmi prospět tomuto národu, kdyby veřejně uznal "ano, plíce jsem si prokouřil, vy si radši dejte majzla!". Při publicitě, kterou jeho tehdejší onemocnění mělo, by to nahradilo dva roky propagace nekouření.

V. Braun 23.1.2012 16:41

Podvody levičáků a pana Kremlíka

No, nechci obhajovat Římský klub, nějak jsem se jím doteť nezabýval, ale strávil jsem cca 30 minut ověřováním některých tvrzení pana Kremlíka a tam mám celkem jasno, viz parafráze výroku jednoho z diskutujících v názvu příspěvku.

Jen dvě ukázky jak pan Kremlík pracuje s fakty:

1. V odkazu Přibývá přírodních katastrof připojil p.Kremlík podtitul "ŘK se připojil k okultním esoterikům, kteří blouzní o roce 2012 a mayském kalendáři" Přitom text odkazu toto nikde nedokazuje, ještě nejblíže je tomu podtitul na stránce odkazu, ale ten určitě není citací ŘK.

2. Zajímavá je také upoutávka u odkazu na knihu The first global revolution "Z této jejich knihy stojí za pozornost zejména kapitola "Vakuum", která vrcholí větou: Naším nepřítelem je tedy lidstvo samo" přečetl jsem inkriminovanou pasáž a není to výzva k boji s lidstvem. Ten povzdech na konci kapitoly lze shrnout tak, že nepřítelem je neschopnost lidstva včas se přizpůsobit změnám.

Můj závěr: u autora článku vede idelologie nad fakty

J. Klepal 23.1.2012 16:11

Re: informovanost?

Mluví se o zápalu plic, jeho začátek se dá stanovit poměrně přesně.

J. Kanioková 23.1.2012 16:10

Myslím, že to tak vždycky bylo... teď se P&L tak plaší..

J. Klepal 23.1.2012 16:10

Re: informovanost

Ano, je to z rozhovoru s Danielem Strožem, exilovým vydavatelem Havlových her, které zaznamenal Karel Sýs.

O. Uživatel 23.1.2012 15:52

Uživatel požádal o vymazání
M. Pernický 23.1.2012 15:50

Re: když fosilní konzerva začíná docházet

Pane Kremlík, nezlobte se na ty co \vás napadají - stačí si říct - Blbec,nikdy nepochopí,

že je blbcem skutečně,proto blbci,že je blbec,říkaš scela zbytečně.

J. Šejnoha 23.1.2012 15:00

namísto pohoršení

Namísto pohoršení by se přispěvatelé měli nad  obsahem článku  hluboce  zamyslet.

Ohledně  stavění pomníků a  přejmenovávání letišť a  nádraží si myslím, že by se vždy mělo počkat tak  10 let po smrti hrdiny,  aby se  jeho odkaz  bez  emocí a  s časovým odstupem vyhodnotil.

Ušetřilo by se tak mnoho peněz  a  zejména zbytečně  trapné  scény.

M. Prokop 23.1.2012 14:57

Re: Pane Kremlík,

Nebo to dohledejte vy, jen nevím, proč tím "vandrujete" do pana Tesaříka.

M. Prokop 23.1.2012 14:55

Re: ŘK

Jo, to máte pravdu. Tam se školili zakladatelé EU.