Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SVĚT: Gretina rozzuřená sestra v akci
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Grigar 13.10.2019 11:09.. jo, přiměřená reakce na nějakou krizi už v nedávné historii opakovaně našla svoje uplatnění. V nacistickém Německu to byli Židé, u nás po r.1948 buržoazie, v bolševickém Rusku průběžně kde kdo, od kulaků až po inteligenci. Nová doba.. |
P. Grigar 13.10.2019 11:03.. klid, panRada většinou jenom edituje moudra jiných,. jak mu to sypou ze sekretariátu. Jeho vlastní přidanou hodnotu můžete celkem snadno identifikovat podle toho, jak ignoruje pravopis, nejčastěji s/z; i/y. |
P. Grigar 13.10.2019 10:52..současný počet osobních automobilů v ČR je cca. 5, 9 milionu. Když jenom 1 milion z nich bude nahrazen elektromobily, co na to naše distribuční síť? Milion aut se spalovacím motorem sešrotovat- jistěže ekologicky, milion sad baterií vyrobit, k tomu nějaká ta rezerva na průběžné výměny, atd; ... už aby se začalo na Cínovci těžit lithium. A další Temelín nebo snad lokální zdroje dle p.Pivody? |
P. Grigar 13.10.2019 10:40" Né nadarmo jsou nejúživnější polární oceány oproti tropické vodě. " Tak nějak kecáte, pane Rado, mezi tzv. oceánské pouště s nedostatkem fytoplanktonu patří i chladné vody v oblasti Antarktidy. Problémem tedy není vysoká teplota, ale nedostatek železa. Potvrzeno vědeckými experimenty např. IronEx; EisenEx; SOFeX; SOIREE . |
Z. Lapil 13.10.2019 10:24Podle mě srovnává srovnatelné. Píše, že elektromobilita je funkční "za vhodných podmínek". Podmínky pro elektrokolo jsou naplněny (dostatečná síť), tak je akceptovatelná i relativně vysoká cena (navíc si ušetříte kravál pod zadkem a výměnu oleje a protivné startování). Elektromobil coby "dospělé auto" ty podmínky splněné nemá. Respektive - zůstaneme-li u dobíjení jako jediného problému - prvních pár aut je splněné má a další nabíječky se budují (sleduju-li dobře cvrkot, tak vždycky pár kousků u Globusu a spol.), ale jsem zvědav na okamžik, kdy ČEZ nebo kdo začne ve velkém říkat "tady ne, sem nevedou pořádné dráty". |
P. Grigar 13.10.2019 10:17.. to chce klid, pane Hane. Vzpomeňte na Richt(t)era, silných řečí měl fůru, když jsem mu nabídl možnost osobního rozhovoru, měl najednou cosi jiného na práci. Tihle bojovníci za klima jsou bojovní jen hubou. Bolševická bodáková taktika.. bodni, když narazíš na máslo, bodej dál, když narazíš na kost, zkus to jinde. |
Z. Lapil 13.10.2019 10:13Jenže to jste jeden z mála. A nejspíš jste i jeden z mála, co se nepokoušejí do "dospělých" aut montovat ne zcela dostatečné nádrže (elektromotor je možná lepší než motor spalovací), ale uvědomují si, že elektromobilita je "ve vhodných" podmínkách běžně v provozu. Od vlaků přes trolejbusy až po vysokozdvižné vozíky a třeba ty pásy, které vám přeloží uhlí z auta do sklepa. Jen pro zajímavost: členové hnutí Brontosaurus, tedy lidé poctivě ekologičtí, si usmysleli, že v chalupě užívané pouze v létě zavedou osvětlení. Nic moc, pár LEDek, aby člověk večer našel spacák. Přípojka hluboko v lese nepřichází v úvahu, tak přišel na přetřes FV panel. Asi vás nepřekvapí, že to skončilo u autobaterie. |
P. Grigar 13.10.2019 10:09..pane Pivodo, můžete napsat něco konkrétnějšího k lokálním zdrojům energie? Pro nás venkovany... Děkuji. |
P. Grigar 13.10.2019 10:04.. pane Kolmane, elektrokola se ujala, to máte pravdu. Ovšem v tomto případě jsou jedinou investicí do vlastního zajištění e-mobility, dále už stačí jenom běžná zásuvka 240V, bez dalších požadavků na parametry distribuční sítě. Srovnáváte nesrovnatelné. Demagogie nejhrubšího zrna. |
Z. Lapil 13.10.2019 10:00Proč ne. Dieselagregát je funkční, desítkami let provozu prověřená záležitost. |
J. Lukavsky 13.10.2019 8:44"Mladí méně přemýšlí, ale více jednají" Starýho vola jen tak nerozhejbeš, mladý tele skáče samo. probatum est. J.L. end |
V. Kolman 13.10.2019 7:57Na vaši ironii pane Vintře odpovídám: Nehájím e-mobily jako "socialisticky" univerzální řešení pro všechny a všude. Pokud ale někdo k e-mobilitě bude mít vhodné podmínky a požadavky, proč ne? Nestavím e-mobily a "benziňáky" proti sobě jako soupeře, ale jako alternativy, každá pro jiné použití. P.S.-E-kola se například docela ujala, navzdory nemalé ceně. Tož tak. |
J. Kavalír 13.10.2019 7:15Blbci se najdou všude. Podstatné je, jestli blbnou za své, nebo jim to někdo dotuje. |
R. Lávička 13.10.2019 7:01V noci spím ,tudíž nejezdím.Parkovat auto na druhé straně zeměkoule kvůli nabíjení není ekonomické.Víme? |
J. Nevrkla 12.10.2019 23:08Za optimální průměrnou roční teplotu na zemi je považováno 13 stupňů, v Česku je 8-9. Ve Skandinávii méně, je tam daleko menší hustota zalidnění, přesto tam nejvíce bojují proti oteplení. Tak se dají lidem vymyt mozky. Nechápu. |
J. Matuška 12.10.2019 21:29Ad 15.25 Demokracie je pro demokraty.Tečka cé zet. |
J. Vintr 12.10.2019 20:00V rámci Evropy, kde jsou maximálně tři časová pásma, přenos energie mezi pásmy nic nevyřeší. Hlavně v zimě. Jestli jste si nevšiml, tak většina populace žije ve městech a nemá vlastní střechu. Solární panely se zařízením, které umožní auto nabíjet, když jsou lidé doma, přestavují dost velkou investici, kterou nebude každý, kdo má střechu, ochoten udělat. V zimě, kdy mají elektromobily mnohem větší spotřebu kvůli topení, solární panely moc elektřiny nevyrobí. A zároveň je vyšší i ostatní spotřeba. Dost těžko se dá čekat, že majitelé elektroaut budou tak disciplinovaní a nebudou používat auta místo toho, aby strčili nabíječku do zásuvky. V tom se jim dá těžko zabránit. Když jich to ve stejném čase udělá pár desítek nebo set tisíc, tak bude problém. I pro ty, kteří elektroauta nemají. |
J. Jurax 12.10.2019 17:55Jo jo, rozbijete hubu blbému aktivistovi a zavřou Vás, jako byste ji rozbil normálnímu člověku. |
J. Jurax 12.10.2019 17:51No jo, drzost, šikovní advokáti a předposraný soudce ... kdyby dostal po čuni, jistě by to též posoudil jako přiměřenou reakcí na klimatickou krizi. |
J. Jurax 12.10.2019 17:46Nebojte se, tihle magoři jsou toho schopní ... |
J. Jurax 12.10.2019 17:45No jo, aktivista na silnici, čagan do ruky! Ne nějaký špacírštok, ale pořádný čagan s okovanú špicú ... |
J. Jurax 12.10.2019 17:41Souhlas. |
J. Jurax 12.10.2019 17:40Ano. Ale dokud to bude dražší a s nižší užitnou hodnotou než klasika, zůstanu u ní. Též proto, že na střechu paneláku se ty panely pro 70 partají nevejdou. A mimoto kupovat si elektroauto jako sakra drahou hračku na popojíždění po štatlu a mít stejné ještě normální auto, abych mohl i že štatlu ven, mi přijde jednak pitomé a jednak nákladné. |
J. Jurax 12.10.2019 17:33UI nerozpoznala, že článek, pod nímž diskutuje, NENÍ o elektromobilitě. |
J. Jurax 12.10.2019 17:30No jo, komunisti, nacisti, Rote Armee Fraktion, Brigatte Rose a jak se ještě ti rudí či hnědí vraždící pancharti chtějící podle svých zvrácených představ nový, lepší svět nazývali ... a teď máme klimapošuky, gretény i se svatou fanatickou Grétou a nejnověji tyhlety šílené rudozelené rebely. Ať zhyne starý, podlý svět! A dnešní svět je proti těm magorům není schopen účinně zasáhnout. Historie se opakuje, bolševici byli taky kdysi osamělí agitátoři a teroristé a nacisti směšní pouliční kraválisté ... |
P. Manda 12.10.2019 16:53věřte rudým nokům, pivodům |
P. Manda 12.10.2019 16:52je to možné, toto ? |
L. Novák 12.10.2019 16:23Jo, kvůli tomuhle nesmyslu určitě koupím vehikl s baterkou za nejmíň půl milionu... s pochybnou dobou života. ... A v zimě nebudu jezdit, protože slunce nesvítí... |
L. Novák 12.10.2019 16:18Věřte blbům jako je Pivoda, ten ekonomii učil navzdory skutečnosti, že jí nerozumí... |
V. Kolman 12.10.2019 16:02V tomto punktu se pane Krynický naše názory neliší. Také se mi hnusí, když mě někdo "přemoudřelý" vnucuje mocí-mermo nějaké názory formou zákazů a regulací. Ani dotace nepovažuji za fér hru! |