13.5.2024 | Svátek má Servác


Diskuse k článku

SVĚT: Gretina rozzuřená sestra v akci

Věděli jste, že Greta má sestru? A ta je prý ještě naštvanější a radikálnější než copatá celebrita, jakkoliv se to po výstupu v OSN zdá nepředstavitelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Grigar 13.10.2019 11:09

.. jo, přiměřená reakce na nějakou krizi už v nedávné historii opakovaně našla svoje uplatnění. V nacistickém Německu to byli Židé, u nás po r.1948 buržoazie, v bolševickém Rusku průběžně kde kdo, od kulaků až po inteligenci. Nová doba..

P. Grigar 13.10.2019 11:03

.. klid, panRada většinou jenom edituje moudra jiných,. jak mu to sypou ze sekretariátu. Jeho vlastní přidanou hodnotu můžete celkem snadno identifikovat podle toho, jak ignoruje pravopis, nejčastěji s/z; i/y.

P. Grigar 13.10.2019 10:52

..současný počet osobních automobilů v ČR je cca. 5, 9 milionu. Když jenom 1 milion z nich bude nahrazen elektromobily, co na to naše distribuční síť? Milion aut se spalovacím motorem sešrotovat- jistěže ekologicky, milion sad baterií vyrobit, k tomu nějaká ta rezerva na průběžné výměny, atd; ... už aby se začalo na Cínovci těžit lithium. A další Temelín nebo snad lokální zdroje dle p.Pivody?;-D

P. Grigar 13.10.2019 10:40

" Né nadarmo jsou nejúživnější polární oceány oproti tropické vodě. "

Tak nějak kecáte, pane Rado, mezi tzv. oceánské pouště s nedostatkem fytoplanktonu patří i chladné vody v oblasti Antarktidy. Problémem tedy není vysoká teplota, ale nedostatek železa. Potvrzeno vědeckými experimenty např. IronEx; EisenEx; SOFeX; SOIREE .:-)

Z. Lapil 13.10.2019 10:24

Podle mě srovnává srovnatelné. Píše, že elektromobilita je funkční "za vhodných podmínek". Podmínky pro elektrokolo jsou naplněny (dostatečná síť), tak je akceptovatelná i relativně vysoká cena (navíc si ušetříte kravál pod zadkem a výměnu oleje a protivné startování). Elektromobil coby "dospělé auto" ty podmínky splněné nemá. Respektive - zůstaneme-li u dobíjení jako jediného problému - prvních pár aut je splněné má a další nabíječky se budují (sleduju-li dobře cvrkot, tak vždycky pár kousků u Globusu a spol.), ale jsem zvědav na okamžik, kdy ČEZ nebo kdo začne ve velkém říkat "tady ne, sem nevedou pořádné dráty".

P. Grigar 13.10.2019 10:17

.. to chce klid, pane Hane. Vzpomeňte na Richt(t)era, silných řečí měl fůru, když jsem mu nabídl možnost osobního rozhovoru, měl najednou cosi jiného na práci. ;-(

Tihle bojovníci za klima jsou bojovní jen hubou. Bolševická bodáková taktika.. bodni, když narazíš na máslo, bodej dál, když narazíš na kost, zkus to jinde.

Z. Lapil 13.10.2019 10:13

Jenže to jste jeden z mála.

A nejspíš jste i jeden z mála, co se nepokoušejí do "dospělých" aut montovat ne zcela dostatečné nádrže (elektromotor je možná lepší než motor spalovací), ale uvědomují si, že elektromobilita je "ve vhodných" podmínkách běžně v provozu. Od vlaků přes trolejbusy až po vysokozdvižné vozíky a třeba ty pásy, které vám přeloží uhlí z auta do sklepa.

Jen pro zajímavost: členové hnutí Brontosaurus, tedy lidé poctivě ekologičtí, si usmysleli, že v chalupě užívané pouze v létě zavedou osvětlení. Nic moc, pár LEDek, aby člověk večer našel spacák. Přípojka hluboko v lese nepřichází v úvahu, tak přišel na přetřes FV panel. Asi vás nepřekvapí, že to skončilo u autobaterie.

P. Grigar 13.10.2019 10:09

..pane Pivodo, můžete napsat něco konkrétnějšího k lokálním zdrojům energie? Pro nás venkovany...

Děkuji.

P. Grigar 13.10.2019 10:04

.. pane Kolmane, elektrokola se ujala, to máte pravdu. Ovšem v tomto případě jsou jedinou investicí do vlastního zajištění e-mobility, dále už stačí jenom běžná zásuvka 240V, bez dalších požadavků na parametry distribuční sítě. Srovnáváte nesrovnatelné. Demagogie nejhrubšího zrna.

Z. Lapil 13.10.2019 10:00

Proč ne. Dieselagregát je funkční, desítkami let provozu prověřená záležitost.

J. Lukavsky 13.10.2019 8:44

"Mladí méně přemýšlí, ale více jednají" Starýho vola jen tak nerozhejbeš, mladý tele skáče samo. probatum est. J.L. end

V. Kolman 13.10.2019 7:57

Na vaši ironii pane Vintře odpovídám: Nehájím e-mobily jako "socialisticky" univerzální řešení pro všechny a všude. Pokud ale někdo k e-mobilitě bude mít vhodné podmínky a požadavky, proč ne?

Nestavím e-mobily a "benziňáky" proti sobě jako soupeře, ale jako alternativy, každá pro jiné použití.

P.S.-E-kola se například docela ujala, navzdory nemalé ceně.

Tož tak.

J. Kavalír 13.10.2019 7:15

Blbci se najdou všude. Podstatné je, jestli blbnou za své, nebo jim to někdo dotuje.

R. Lávička 13.10.2019 7:01

V noci spím ,tudíž nejezdím.Parkovat auto na druhé straně zeměkoule kvůli nabíjení není ekonomické.Víme?;-D

J. Nevrkla 12.10.2019 23:08

Za optimální průměrnou roční teplotu na zemi je považováno 13 stupňů, v Česku je 8-9. Ve Skandinávii méně, je tam daleko menší hustota zalidnění, přesto tam nejvíce bojují proti oteplení. Tak se dají lidem vymyt mozky. Nechápu.

J. Matuška 12.10.2019 21:29

Ad 15.25 Demokracie je pro demokraty.Tečka cé zet. R^

J. Vintr 12.10.2019 20:00

V rámci Evropy, kde jsou maximálně tři časová pásma, přenos energie mezi pásmy nic nevyřeší. Hlavně v zimě. Jestli jste si nevšiml, tak většina populace žije ve městech a nemá vlastní střechu. Solární panely se zařízením, které umožní auto nabíjet, když jsou lidé doma, přestavují dost velkou investici, kterou nebude každý, kdo má střechu, ochoten udělat. V zimě, kdy mají elektromobily mnohem větší spotřebu kvůli topení, solární panely moc elektřiny nevyrobí. A zároveň je vyšší i ostatní spotřeba. Dost těžko se dá čekat, že majitelé elektroaut budou tak disciplinovaní a nebudou používat auta místo toho, aby strčili nabíječku do zásuvky. V tom se jim dá těžko zabránit. Když jich to ve stejném čase udělá pár desítek nebo set tisíc, tak bude problém. I pro ty, kteří elektroauta nemají.

J. Jurax 12.10.2019 17:55

Jo jo, rozbijete hubu blbému aktivistovi a zavřou Vás, jako byste ji rozbil normálnímu člověku.

J. Jurax 12.10.2019 17:51

No jo, drzost, šikovní advokáti a předposraný soudce ... kdyby dostal po čuni, jistě by to též posoudil jako přiměřenou reakcí na klimatickou krizi.

J. Jurax 12.10.2019 17:46

Nebojte se, tihle magoři jsou toho schopní ...

J. Jurax 12.10.2019 17:45

No jo, aktivista na silnici, čagan do ruky! Ne nějaký špacírštok, ale pořádný čagan s okovanú špicú ...

J. Jurax 12.10.2019 17:41

Souhlas.

J. Jurax 12.10.2019 17:40

Ano.

Ale dokud to bude dražší a s nižší užitnou hodnotou než klasika, zůstanu u ní. Též proto, že na střechu paneláku se ty panely pro 70 partají nevejdou.

A mimoto kupovat si elektroauto jako sakra drahou hračku na popojíždění po štatlu a mít stejné ještě normální auto, abych mohl i že štatlu ven, mi přijde jednak pitomé a jednak nákladné.

J. Jurax 12.10.2019 17:33

UI nerozpoznala, že článek, pod nímž diskutuje, NENÍ o elektromobilitě.

J. Jurax 12.10.2019 17:30

No jo, komunisti, nacisti, Rote Armee Fraktion, Brigatte Rose a jak se ještě ti rudí či hnědí vraždící pancharti chtějící podle svých zvrácených představ nový, lepší svět nazývali ... a teď máme klimapošuky, gretény i se svatou fanatickou Grétou a nejnověji tyhlety šílené rudozelené rebely. Ať zhyne starý, podlý svět!

A dnešní svět je proti těm magorům není schopen účinně zasáhnout. Historie se opakuje, bolševici byli taky kdysi osamělí agitátoři a teroristé a nacisti směšní pouliční kraválisté ...

P. Manda 12.10.2019 16:53

věřte rudým nokům, pivodům;-D

P. Manda 12.10.2019 16:52

je to možné, toto ?

L. Novák 12.10.2019 16:23

Jo, kvůli tomuhle nesmyslu určitě koupím vehikl s baterkou za nejmíň půl milionu... s pochybnou dobou života. Rv ;-D ... A v zimě nebudu jezdit, protože slunce nesvítí... :-P

L. Novák 12.10.2019 16:18

Věřte blbům jako je Pivoda, ten ekonomii učil navzdory skutečnosti, že jí nerozumí... ;-D :-P

V. Kolman 12.10.2019 16:02

V tomto punktu se pane Krynický naše názory neliší. Také se mi hnusí, když mě někdo "přemoudřelý" vnucuje mocí-mermo nějaké názory formou zákazů a regulací. Ani dotace nepovažuji za fér hru!