14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

SVĚT: Ekologický džihád

Slovní spojení „ekologický džihád“ použil poprvé kolega poslanec Jan Zahradník a vysloužil si za něj kritiku veřejnoprávních médií. Česká televize tuto kritiku doprovodila záběry fanaticky demonstrujících a poskakujících studentů, kterým švédská studentka Greta děkovala, že „obětovali vzdělání za demonstrace pro klima“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 26.7.2019 11:02

jedničkáří Svobodo

pokud by v Česku byly srážkové úhrny v normálu, pak by se dalo hovořit o suchu z nadměrného výparu. Ale ono prší minimálně a tak to sucho nemá s nadměrným výparem moc společného.

Zapomněl jste na rok 2002 a povodně v Česku. Tehdy bylo léto nadprůměrně teplé a přesto se ty povodně nestačily vypařit, jak si představuje jedničkář z fyziky Svoboda 169. Nadměrně deštivý srpen měl tehdy odchylku +2,5°C nad dlouhodobý průměr a vřesto se Českem valila stoletá voda.

P. Brich 26.7.2019 11:02

Re: pane Valento

Měl byste se podívat, kde ta lidská populace bují a kam expanduje.

Díky té destruktivní činnosti si tady můžete cintat játra, pane Valento.

P. Brich 26.7.2019 10:56

Re: Jeden svět už skončil jen Jirsa si toho nevšiml.

Pane Šťastný, Vaše články jsou čtivé s racionálním jádrem.

Jen nevím, co je to potencionál.

L. Vrána 26.7.2019 10:56

Re: Jeden svět už skončil jen Jirsa si toho nevšiml.

Extrapolace množství srážek pro cca 10 následujících let dle ČHMÚ ukazuje k jejich mírnému zvýšení, nikoliv ke katastrofálnímu suchu. Alespoň já jsem tu zprávu ČHMÚ takto interpretoval, výslovně se tam praví o +4% kolem roku 2030. Konstatuje se tam ovšem zvýšené nebezpečí půdního vláhového deficitu zvýšeným výparem. Ten snad bychom mohli snížit do značné míry uměle.

Já se více obávám nepředvídaného nárůstu teplot. Tady bude hrát roli určitě zpožděná odezva na CO2 a CH4. W.Ruddiman mluví o 50 rocích. Takže dnešní stav by mohl být následkem 70. let 20 století?

Ve hře je určitě množství arteficiálních řešení. Stačí se podívat na rozdíl mezi rakouskou a naší krajinou. Co třeba masivní zalesňování, použití hydrogelů, robotizace v zemědělství, odolné rostliny. Třeba budeme muset na každém kopci mít přečerpávací elektrárnu atd.

J. Jurax 26.7.2019 10:53

Ano.

Ovšem tohle poznání je greténům odepřeno.

J. Svoboda 26.7.2019 10:48

Re:

Nevím, jestli je Gréta mimořádně debilní, ale s jistotou a průikazně jste vy usvědčený lhář:

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11412378947-90-ct24/219411058130723/obsah/709586-thunbergova-ve-francouzskem-parlamentu-alexander-ac

P. Brich 26.7.2019 10:47

Re: pane Rado

A to už je na zamyšlení, když Vás z fyziky tak klasifikuje 169.

J. Svoboda 26.7.2019 10:46

Re:

Jste usvědčený lhář a tady je důkaz:

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11412378947-90-ct24/219411058130723/obsah/709586-thunbergova-ve-francouzskem-parlamentu-alexander-ac

"Jsme jen děti, nemusíte nám naslouchat. Musíte ale naslouchat vědcům. A to je vše, oč vás žádáme"

"Někteří lidé říkají, že svět za 11 let skončí - to není pravda"

Pěkný den usvědčený lháři.

F. Brabec 26.7.2019 10:46

Re:

Měla být reakce na pana Kloučka.

F. Brabec 26.7.2019 10:45

Re:

To víte, že si příroda pomůže. A jelikož je člověk součástí přírody, jsem si jistý, že na tom bude mít velký podíl. Buď to bude válka, nebo se objeví pandemie nějaké smrtelné choroby. Jak půjde lidem o život, přestanou blbnout (aspoň částečně).

M. Valenta 26.7.2019 10:44

Re: pane Valento

Třeba to pochopíte lépe takto. Destruktivní činnost stále se rozrůstající lidské populace bude mít v příštích letech velmi neblahé následky.

J. Jurax 26.7.2019 10:39

Ehm ... nepřišlo mi z článku, že by pan Jirsa měl zmíněné bláboly za vědeckou zprávu. Stejně mi nepřipadá, že by totéž zde vyhlašoval pan Lenc.

Spíše bych řekl, že pan Jirsa zmínkou o tom tuctu let chtěl zdůraznit mimořádnou debilitu svaté Gréty a těch, kdož ji popřávají sluchu. Možná Vám unikla ironie v textu použitá.

V. Šťastný 26.7.2019 10:32

Re: Jeden svět už skončil jen Jirsa si toho nevšiml.

Nepotřebuji nikam chodit, to že děti nic nevědí, chodí předvádět i do televize o tom je ten druhý odkaz u mého příspěvku, na který jste se pověsil.

K. Janyška 26.7.2019 10:31

Re: Karle Janyško

Býval 8 krát vyšší, než dnes a - nic... Dzp.

J. Jurax 26.7.2019 10:31

Možná by Vás mohlo zajímat https://danatenzler.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=609170

J. Svoboda 26.7.2019 10:27

Re: pane Rado

A já bych řek, že výpar s teplotou souvisí a vy zasloužíte z fyziky za 5.

Pěkný den.

M. Šejna 26.7.2019 10:25

pane Valento

a já jsem se zas optal, jestli jste zaznamenal nějaký možný soumrak lidstva letos v červnu, protože červen měl třikrát vyšší teplotní odchylku, než je odchylka, při které má nastat ten údajný možný soumrak lidského rodu.

J. Svoboda 26.7.2019 10:25

Re: Jeden svět už skončil jen Jirsa si toho nevšiml.

V ČR ubylo v posledních letech 40% ptáků a 60% hmyzu, podle Meišnera se nic neděje :o)

Pěkný den.

J. Poživil 26.7.2019 10:24

Mě fascinuje jiná věc.

V rámci klimatického džihádu a boje proti CO2 budeme v rámci EU vnucovat lidem elektromobily, ale v následujících 7 letech máme dovézt do EU z USA 35000 tun hovězího. To nevymyslíš.

https://www.consilium.europa.eu/cs/press/press-releases/2019/07/15/imports-of-hormone-free-beef-eu-us-agreement-confirmed/

M. Šejna 26.7.2019 10:22

máte pravdu, pane Juraxi

ale vysvětlujte tohle pánům Jirsovi a Lencovi. Oni si myslí, že Gréta je vědec a že její bláboly jsou vědecká zpráva.

M. Šejna 26.7.2019 10:21

tak znovu, pane Lenci

kteří vědci, kdy a kde, tvrdili, že do 12 let bude konec světa?

Prosím o odkaz.

Pokud se nepletu, tak o konci světa hovoří zpitoměli alarmisté, ale nikoli vědci. To je Váš problém a problém pana Jirsy, že neumíte tohle rozlišovat.

J. Jurax 26.7.2019 10:19

Těch 12 let řekla svatá Gréta. Zde vědců již netřeba, neboť to je víc než jakákoliv vědecká zpráva.

A když to řekla svatá Gréta, ono už někdo patřičnou vědeckou zprávu za tučný grant vytvoří.

J. Jurax 26.7.2019 10:15

Neblbnout. Nestat se greténem.

M. Valenta 26.7.2019 10:10

Re: nepřehánějte, pane Valento

Pane Šejno, píšu možný soumrak a už vůbec nic o letošním červnu.

J. Svoboda 26.7.2019 10:08

Re: Jeden svět už skončil jen Jirsa si toho nevšiml.

Zajděte do školky a zeptejte se dětí, co dělat s klimatem, vy chytráku.

Pěkný den.

Z. Klouček 26.7.2019 10:01

Množství lidí na planetě

neustále narůstá a naše nároky ještě více. Vzdělání všech, zázraky medicíny, pokrok ve vědě a technice jsou úžasné, čím ale za ně zaplatíme, se uvidí až s odstupem. Když to přeženu ad absurdum, tak miliardy lidí budou chtít plout výletními loďmi do Benátek a Barcelony, navštívit Karlův most, Český Krumlov či pyramidy, pít čistou vodu a koupat se v ní, studovat nově vzniknuvší humanitní obory, lyžovat, bydlet v klimatizovaném bytě, jíst zdravé dobré jídlo, žít dlouho s potřebnou zdravotní péčí... Část lidí si asi myslí, že to půjde do nekonečna samo nebo nás zachrání zlomové objevy vědy, jiní spoléhají, že si příroda pomůže sama, někteří pomýšlejí na přesun mimo naši planetu (v tomto ohledu ovšem o rovnosti lidí nemůže být ani řeči). Já sám asi podobně jako většina Evropanů jsem ochoten ještě více omezovat a třídit odpad, šetřit vodou, kupovat přednostně místní potraviny atd., ale auta a elektřiny se jen tak nevzdám. Tak co vlastně má člověk dělat, aby se choval jakžtakž odpovědně vůči budoucím i přírodě, ale udržel si podstatu toho, oč se celý život snažil?

P. Lenc 26.7.2019 10:00

Re: pan Jirsa přehání

Takže tvrdí že bude konec světa a i já četl že do 12 až 40 let ale protože to napsal Jirsa tak to není pravda?Zvláštní...

M. Šejna 26.7.2019 9:43

pane Rado

příčinou sucha v Česku ale nejsou vyšší teploty. Přičinou sucha je absence dešťů. Pokud by v Česku pršelo při nadprůměrných teplotách alespoň průměrně, nebyl by žádný problém a dokonce by byli spokojeni i zemědělci a lesníci.

Výrazný pokles spodních vod způsobuje teplé počasí jen nepatrně. Napřiklad rok 2002 byl u nás nadprůměrně teplý a přesto jsme tehdy bojovali s povodněmi.

M. Šejna 26.7.2019 9:37

nepřehánějte, pane Valento

letošní červenec byl v Česku asi o 6°C teplejší, než byly průměrné červny ve 20.století. Přesto jsme žádný soumrak lidského rodu v červnu v Česku nezažili.

Loňský rok byl v Česku teplejší o 3,5°C oproti průměru 20.století. I loňský rok česká společnost přežila bez soumraku.

Obě uvedené odchylky od průměru jsou výrazně větší, než o kolik se má oteplit globálně do 12 let, takže jestli čekáte soumrak lidského rodu kvůli klimatu, nedočkáte se toho.

M. Šejna 26.7.2019 9:31

Karle Janyško

jaký spontání řád zvýšil obsah CO2 v atmosfeře a v oceánech o 40 procent během posledního století?

Pokud to byl spontánní řád lidské interakce, tak s Vámi tentokrát výjimečně souhlasím.

:-P