14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

SVĚT: Ekologický džihád

Slovní spojení „ekologický džihád“ použil poprvé kolega poslanec Jan Zahradník a vysloužil si za něj kritiku veřejnoprávních médií. Česká televize tuto kritiku doprovodila záběry fanaticky demonstrujících a poskakujících studentů, kterým švédská studentka Greta děkovala, že „obětovali vzdělání za demonstrace pro klima“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 26.7.2019 19:36

a opět se tvrdě bojuje na klima-frontě

včera a předevčírem padaly ve Francii teplotní rekordy. Dnes musela být přerušena etapa na Tour de France, protože údolím, kde měl být cíl etapy, se přehnala sněhová bouře. Nic překvapivého, přesto tomu pan Rada odmítá věřit a naopak místní klimasketici to považují za důkaz ochlazování.

Jak u blbejch na dvorečku.

Na Tour jsem se díval v přímém přenosu. Když pořadatelé přerušili závod, nikdo ze závodníků nechápal, proč. Oni totiž sjížděli zrovna z nejvýše položené horské přemie ve výšce 2700 metrů po suché silnici a nemohli pochopit že v sousedním údolí se počasí právě zbláznilo.

J. Kulheim 26.7.2019 19:24

Re: Co s tím, pane Mertle? pokračování

To, do jaké míry se na změnách podnebí podílí člověk nevím. Myslím si, že má na tom podíl hospodaření s půdou. Udusaná půda, bez humusu hůř zadržuje vodu /v roce 1950 byl průměrný obsah kolem 3% v současnosti je to kolem 1% a někde je 0%/. Na lánech v kopcovitém terénu voda teče rychle a odnáší ornici. A podobně.

Výbuchu sopky nezabráníme. Proto, aby měla půda více humusu, méně udusaná, může každý z nás něco udělat. Musíme začít od sebe. Já jsem už začal. Ve vinici nepoužívám stroje, půdu kypřím rýčem a motykou, postřik dělám ručním postřikovačem. ATD.

Co jste udělal vy proti tomu, aby se planeta neoteplovala, krajina zadržovala víc vody ap? Pokud by si všichni vzali ze mne příklad, tak bychom možná neměli takové starosti. Jsem přesvědčený o tom, že za 100 – 200 let by se mohly dostavit výsledky naší práce. Pokud by se k nám přidal „zemědělec“ Babiš, tak by to mohlo být o nějaký měsíc dřív.

Navrhuji, aby všichni, včetně vás, Gréty a jejich posluchačů, si vyhrnuli rukávy, vzali rýče, motyky, hrabě, kosy a obdělávali pole. Mohli by přitom zpívat o tom, jak poručí větru a dešti. Poznala by, že pracovat rukama je něco jiného než mlátit prázdnou slámu a lítat po světě letadlem

J. Kulheim 26.7.2019 19:19

Co s tím, pane Mertle?

Pane Mertle, vy máte jednoduchý život. Za všechno může VK a ODS. To se vám to žije, máte ve všem okamžitě jasno. Jaký podíl na změné klimatu má ODS? V létě bývalo horko i před 70-ti lety.

To, že je se mění klima na planetě zemi nic, co by se v minulosti nekonalo a co se konat bude.

„Analýza mořských sedimentů ze západoafrického pobřeží totiž naznačuje, že podnebí Sahary se mění mezi suchým a vlhkým každých 20 tisíc let“. Sahara byla 10000 let před n.l. zelená. Ledovec sahal až na naše území. Grónsko bylo před časem také zelená. V té době ještě VK nežil a nebylo ani ODS.

To, že se klima na zemi mění není nic nového. Otázkou je do jaké míry se na tom podílí lidská činnost, neví s jistotou nikdo. Václav Klaus to také neví a vy to také nevíte. Neví to totiž nikdo. Myslím, že v posledních 30-ti letech tepleji a méně prší. To vím protože už víc jak 50 let pěstuji vinohrad v okrajové oblasti a tam je velmi dobře vidět jak se mění doba kvetení a doba zrání hroznů.

J. Svoboda 26.7.2019 19:13

Re: Stačí se podívat na FAKTURU ZA ELEKTŘINU!

Vymřelo v té době 40% ptactva a 60% hmyzu?

Pěkný den.

J. Svoboda 26.7.2019 19:12

Re:

Ne, globálně se ochladilo asi na půl hodinky :o)

Pěkný den.

J. Kopis 26.7.2019 19:02

Re: STAČÍ PŘEJÍT NA ATOM, a problém zlého CO2 je vyřešen!

Možná by pak i částečná elektromobilta dostala alespoň náznak reálného použití.

V. Petr 26.7.2019 19:00

Toto ale není argumentační faul!

Argumentačního faulu se dopouštějí zelenáí už tím, jak používají termín "obnovitelný zdroj." Nic takového totiž NEEXISTUJE, jak ví ostatně každý ekonom. Ten se v prvním ročníku učí, že existují jednak odpisy a jednak provozní náklady. Toto lze klidně použít i pro CO2. Do "produkce" CO2 "obnovitelných zdrojů" je třeba alikvotně započíst CO2, vzniklý při jejich výrobě a dokonce i CO2, vytvořený zdroji, které vyrovnávají jejich výkon, což je v "ekologickém" Německu ruský zemní plyn. Vláda se dokonce BRÁNÍ odstavování plynových zdrojů, jejichž provoz jako rezervy se majitelům nevyplácí (a platí jim proto příplatky k ceně elektřiny).

K. Janyška 26.7.2019 18:58

Re: Diskuze o globálních klimatických změnách

Bylo to skvělé. ODS byla nejlepší transformační stranou světa. A jakýsi Pepa z Hogkongu ? Prostá nezkušenost a naivita některých, ODS nebyla stranou géniů a mravních autorit. Ale technické pomůcka pro zničení komunistického režimu. To se plně podařilo, včetně ve světě nevídaného mírového rozdělení Československa ... Dzp.

V. Petr 26.7.2019 18:51

STAČÍ PŘEJÍT NA ATOM, a problém zlého CO2 je vyřešen!

Protože zelení toto odmítají, jsou ABSOLUTNĚ NEDŮVĚRYHODNÍ!

V. Petr 26.7.2019 18:46

Stačí se podívat na FAKTURU ZA ELEKTŘINU!

To je REÁLNÁ ukázka boje proti globálnímu oteplování.

Mimochodem, moje matka mi kdysi vyprávěla, jak vypadala pole roku 1947!

V. Petr 26.7.2019 18:43

Oni si z Vás dělají srandu.

Protože zelení fanatici zase zdůvodňují své katastrofické předpovědí několika týdny horka.

Mimochodem, klidně se vsadím o milion Kč, že za dvanáct let žádná "ekologická katastrofa" nenastane!

J. Kopis 26.7.2019 18:07

Re: Diskuze o globálních klimatických změnách

Pro věřící je též charakteristické, že si mnohdy vystačí s vlastními odpovědmi, na vlastní otázky.

P. Horak 26.7.2019 18:07

Re: Diskuze o globálních klimatických změnách

Takze Vy, pane Janysko, jste neprimo zodpovedny za marazmus, ktery na nas Fake-statnikem Klausem navalil. Jaky mate vztah k Pepovi z HongKongu. Take jste se te sarady osobne aktivne ucastnil?

To je vsechno co jste kdy dokazal?

Ja bych se takovymi vztahy nechlubil.

J. Kopis 26.7.2019 17:53

Re: Tak nám na konci července

https://www.sbnation.com/2019/7/26/8931704/tour-de-france-snow-storm-neutralization-iseran

Možná byste měl udělat nevzdělaným novinářům školení co je sníh a co kroupy. Zřejmě to nedokáží od sebe rozlišit. :o))

F. Brabec 26.7.2019 17:53

Re: Tak nám na konci července

Obávám se, že ta hranice je velmi vzdálená. Něco tak tupého se snad ani nemohlo narodit, to se muselo vyskytnout.

I. Mertl 26.7.2019 17:53

Re: Diskuze o globálních klimatických změnách

Pouze viděti a mlátiti prázdnou slámu nestačí! Vidíte, Jiří_Ku, dostal jste příležitost diskutovat a selhal jste. Však jsem to na začátku říkal.

J. Jurax 26.7.2019 17:49

Ano. Dobře činíte.

Jistým nedostatkem tohoto přístupu je ale skutečnost, že ten, kdo má jiný názor než já, prostě nemůže mít funkční mozek.

J. Jurax 26.7.2019 17:44

Ano. Zajímavá myšlenka.

Jenom - s jakým politikem koreluje míra Vaší zabedněnosti? Soudě podle příspěvku se nezdá být zanedbatelná; taky zjevně máte svou jednostranně prostupnou blánu ... :-)

P. Rada 26.7.2019 17:39

Re: Tak nám na konci července

Mě na rozdíl od Vás vůbec nepřijde divné, že v létě padají někde kroupy (neplést se sněžením) a zejména na horách... a přeruší se proto závod...

Zítra a pozíří to může přijít i k nám a leckdo se bude divit co umí po parných dnech přívalový déšt. Vy budete třeba tvrdit že GW právě zkončilo - že?

To všechno je ale právě jen jeden s příkladů narůstající extrémnosti počasí (viz problém proměny polárního vortexu) kdy na pozadí je klimaticky stále teplejší planeta a pro evropany pak zejména vliv odtávajícího severu a tedy náhlé změny směrů vzdušného proudění.

J. Kopis 26.7.2019 17:35

Re: Tak nám na konci července

Jen testuji hranice stupidity jeho a jemu podobných.:o))

J. Jurax 26.7.2019 17:31

No, zkuste https://www.idnes.cz/sport/cyklistika/tour-de-france-alpy-horska-etapa-zpravodajstvi-19-etapa-tignes.A190726_091518_cyklistika_dm

Odtud cituji - Cyklisté během 19. etapy Tour de France byli zastaveni při sjezdu do Val d'Isére. Dál je v Alpách nepustilo nevlídné počasí; na silnicích ležely vrstvy sněhu, začaly padat kroupy - konec citátu. I obrázek toho sněhu tam na tom odkazu najdete.

Asi se globálně oteplilo nebo co ... :-)

R. Tichý 26.7.2019 17:31

Ne.

Ne.

J. Kopis 26.7.2019 17:28

Re: Diskuze o globálních klimatických změnách

Věřící velmi často svou argumentační nouzi nahrazují hulvátstvím.

P. Manda 26.7.2019 17:27

Re: Tak nám na konci července

nemá cenu ho krmit, ted už se neukáže, ekofanatik.

P. Rada 26.7.2019 17:26

Re: Mě fascinuje jiná věc.

Elektromobilitu není nutné vnucovat - ta malá na kolech, koloběžkách... má už nyní ekonomické opodstatnění.

Něco jiného je problém realizace udržitelnosti touhy pohybovat se solo, rychle a dynamicky v tunové plechovce zejménana po městech na základě jakéhokoliv typu pohonu a tak aby to nemělo dlouhodobě negativní dopady na okolí.

Zkuste alespon uspokojivě vyřešit problém městských skadovacích prostor pro "plechovky".

J. Kopis 26.7.2019 17:23

Re: Tak nám na konci července

Tak to byste měl ihned volat pořadatelům Tour de France a místním silničářům, že to co zastavilo závod a nyní se odklízí z vozovky je dle odborníka na počasí a ekologii, nějakého Rady, jen přelud z úpalu. :o))))) https://www.idnes.cz/sport/cyklistika/tour-de-france-alpy-horska-etapa-zpravodajstvi-19-etapa-tignes.A190726_091518_cyklistika_dm

P. Manda 26.7.2019 17:19

Re: Tak nám na konci července

to bylo vidět v přímém přenosu vy hovádko.

P. Rada 26.7.2019 17:18

Re: Různé civilizace už zkolabovaly, ne že ne!

https://cs.wikipedia.org/wiki/Glob%C3%A1ln%C3%AD_oteplov%C3%A1n%C3%AD

P. Rada 26.7.2019 17:16

Re: globální tyranie?

Přírodní zákony jsou tak pojmenovány proto, že na rozdíl od společenských jsou na lidech nezávislé - voni chytrolíne.

I. Mertl 26.7.2019 17:15

Re: Diskuze o globálních klimatických změnách

Věřím ve fungující mozek, troubo neschopný skutečné diskuze.