14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 13.5.2011 14:14

Zdravím :)))))

K. Janyška 13.5.2011 14:14

Blbci, poslouchejte, co Václav Klaus říká a ne jak u toho vypadá. Mimochodem, výborně... Dzp.

J. Kanioková 13.5.2011 14:14

Souhlasím s vámi,

vážím si takových těch ekologů amatérů, kteří nežvaní, nejsou fanatici a občas cosi pro své okolí raději udělají.. Ale ty šílence, co svou fanatickou ideologií manipulují lidmi a ničí normální zdravý pohled na situaci, tak ty bych nejraději "deportovala" na nějaký osamělý ostrov, ať se tam praktikují život podle svých priorit..

Beton mi "nevoní", ale leckdy to bez něj nejde, přec už je 21. století. Ale nevěřím, že je to nebezpečné, nebezpeční jsou lidi, protože pohled na naši krajinu je v různých lokalitách různý. Někde to skloubit umí, jinde se staví bez rozmyslu či bez zábran. Je to v lidech, fakt. Třeba u nás je to bída, staví se nové silnice vedle starých, které zůstávají. Proč? Není to hazardování s pozemky? A je toho ke kritice dost. Ve světě se stavějí leckde třeba předimenzované přehrady, které zabírají neskutečná území, které možná jsou budoucí hrozbou..

P. Rada 13.5.2011 14:04

Re: Boj s doktrínou jako zviditelnění republiky.

Jsem pro bojovnost - ale především s vlastní leností, sebestředností, pohodlností, hloupostí... takto se dá zprostředkovaně přes minimálizaci nákladů i odpadů bojovat nakonec i s tím klimatem.

J. Kanioková 13.5.2011 13:54

Další Klausofob,

ještě, že mu asi kolem70% lidí důvěřuje..

J. Skála 13.5.2011 13:48

Pane Václave,

Cituji Vás:

"této vědě nerozumím, ale četl a slyšel jsem ..." ;

"je velice domýšlivé a nezodpovědné

mluvit do oboru ..."

Chovejte se prosím podle svých slov.

M. Bílý 13.5.2011 13:32

Poslední věta Vašeho příspěvku, pane Loucký (11:41) je výstižná.

M. Bílý 13.5.2011 13:24

K PAnu Schwarzovi od pana Václava (09:48)

Sleduji hlavně články, pak trochu  diskuze. Ingenieury Láníčky a jemu podobné (z prava je to pan Kajan) přeskakuji. Pokud mi to vyjde, s chutí si přečtu pana Schwarze. Též paní Heidlerovou, či paní Kaniokovou a jiné. Bohužel je jich méně, než  těch zamindrákovaných nadávajících, příp. (ti jsou o stupeň lepší) radících těmto lidem (kterým to zjevně myslí)  aby přemýšleli.

P. Rada 13.5.2011 13:09

Re: Boj s doktrínou jako zviditelnění republiky.

Nidy v minulosti ale nebylo na planetě tolik lidí i tolik ohrožených...., nikdy za celá tisíciletí jsme se neměli relativně nejlépe v té naší technicky rozvinuté části světa. Právě proto sotva kdy mohlo být sobečtějšího postoje jak dnes kdy si vrcholný představitel bohatých pokrytecky odmítá všímat klimatických dopadů i na hlavy těch nejchudších, jako bychom na tom neměli svůj podíl naší měrnou spotřebou, ekostopou..... To jak jsme imisemi spálili lesy jen na našich horách, snížili jsme úrodnost půd, nechali vytunelovat kde co......  a dodnes nepoužíváme nejlepší možné technologie a tak navíc celková spotřeba a míra tvorby odpadů dál rostou, jde na vrub nás všech. Pouhý fakt, že náš představitel problém bagatelizuje z nás odpovědnost nesnímá ba naopak vyvolává morální otázku proč to strpíme?..

O. Uživatel 13.5.2011 12:32

Uživatel požádal o vymazání
S. Netzer 13.5.2011 12:13

Re: Nějaký vliv lidstvo na klima určitě má.

To je esence nacistické doktríny bezcenného života ("Unwertes Leben").

Blahopřeji.

K. Loucký 13.5.2011 11:51

Re: Boj s doktrínou jako zviditelnění republiky.

P. Radovi: "Raději věc politizuje k obrazu svému" + uvádíte citát:

Můžete samozřejmě vytýkat Václavu Klausovi nesprávný akcent (tj. zda je větším nebezpečím doktrína, nebo samotné klimatické změny), ale když se podíváte do nepříliš vzdálené minulosti, tak se možná shodneme, že celé země a národy byly zdevastovány mnohem více politickými režimy, opírajícími se o tvrdé doktríny, než změnami klimatu. V tomto tedy s V.K. zcela souhlasím.

K. Křivan 13.5.2011 11:50

Re: Nějaký vliv lidstvo na klima určitě má.

To je rozumné. Souhlasím.

K. Loucký 13.5.2011 11:41

Držet se svého kopyta

Václav Klaus se tentokrát dost dobře drží svého kopyta - je totiž politik a polemizuje především s politiky (jak je zřejmé při pečlivém přečtení, protože ani sebezarytější názor na oteplování nemá žádný relevantnější dopad na druhé lidi, pokud jej neuchopí politici).

A předmětný text V. Klause dost dobře odpovídá názoru pana V. Václava: "Pravda je, že odpověď na globální změny klimatu je velice složitá, s velice těžkou jednoznačnou odpovědí." Klaus v podstatě nepožaduje nic víc, než "aby se neblblo".

P. Rada 13.5.2011 11:38

Re: Reakce na článek pana Klause

Zkrátka je podle Vás i V.K je nutností  mít své betonové dogma o absolutní nebezpečnosti vyfantazírované skupinky oteplovačů než řešit složitosti světa adekvátním způsobem - že?

K. Podhajský 13.5.2011 11:36

Co je Velký Kormidelník ?

Pro mne, nic víc než nebezpečná, nafouklá, sebestředná, narcistická bublina jež si myslí a hraje na něco co není a nikdy nebude jako odborník autorita na všechno, genius, jednoduše superman. Zatím je v tom u mnohých z nás úspěšný bez ohledu na fakt, že se nadělal a jistě ještě nadělá slušně řečeno "přehmatů" více jak dost doma i v zahraničí. Věří, že si může všechno dovolit, od zpackané privatisace, aktivní účasti na padnutí vlády ČR v době předsednictvi v EU, odpírání podpisu LS, nerespektování ÚS, kradež pera v Chile, bratříčkování se s Moskvou atd. Nicméněž mu to všichni tolerují a byl by blázen, aby v tom při jeho naturelu nepokračoval,že?

J. Jílek 13.5.2011 11:36

Re: Reakce na článek pana Klause

no, oni se najdou obdobní šílenci, co se budou bičovat za to, že člověk neškodí životnímu prostředí, živočišných druhů neubývá, ale naopak přibývá, globální krize je jenom chřipka, ekonomický růst může neomezeně pokračovat a s energetickými zdroji si nemusíme lámat hlavu....

P. Rada 13.5.2011 11:28

Re: Boj s doktrínou jako zviditelnění republiky.

Pane Schvarz ale já možností, že klima ovlivnuje celá řada faktorů nejen vidím i hlavně mě zajímá jejich váha na výsledný efekt v různých časových etapách. Právě ona míra vlivů je i rozhodující pro odhad vývoje který se navíc provádí jen jako pravděpodobnostní modelování. Takto v číslech udávajících např efektivní vliv aerosolů, sklenikových plynů, sluneční aktivity.... např. ve W/m2 to však V.K. nepojímá za pozornosti honý problém a raděj věc politizuje k obrazu svému:

...tato doktrína, nikoli pohyb teplot, je nebezpečím naší současnosti. Tato doktrína, která je čistou ideologií, ne-li náboženstvím, žije více méně nezávisle na klimatologické vědě"...

P. Fiala 13.5.2011 10:07

Češi a ostatní národy

Ostatní národy řeši/neřeší či polemizují  nad tématem "Klimatické změny". Jen nějaký český překladatel základního dokumentu si přidal a přeložil jej na "Boj proti klimatickým změnám" a tak češi bojují. Připomíná mi to překlad z biblických a následných textů, kdy zde v češtině máme rozum i duši a dělá nám problém rozumět si navzájem.

Občas se "proletím" nad planetou Zemí v SW GoogleEarth, je to úžasný zážitek. Výsledky činnosti lidí jsou vidět až z malé výše. Klima není vidět vůbec. Tento pohled je tak částečnou fikcí, jak připomínají všelijaké výzkumy (hluboké vrty v ledovcích) a měření a jejich interpretace. Nicméně, všichni bychom měli vnímat i fyzilální a chemicko-fyzikální zákonitosti. Mne osobně nejvíce fascinuje, že vše živé i neživé (včetně lidí) je sestaveno z atomů a nějakých všelijakých sil přitažlivých, elektrických a magnetických - vše je v pohybu - změně. O planetě Zemi jsem byl poučen, že má jádro snad z roztaveného kovu, který je v pohybuje vůči kůře a vytváří magnetické pole, které je díky záření hvězdy Slunce docela deformováno. Nezaznamenal jsem, zda změny klimatu (oteplení) jsou z příčiny vnějšího působení Slunce přes atmosféru a vnější magnetické pole, či vnitřního působení jádra Země prostřednictvím souše a vodstva či vnitřního magnetického pole, hovoří se jen o působení lidí při vytváření energií a s nimi spojených "znečištěních" prostředí atmosféry spolu s působením na půdu a lesy. Tuším, že naše hvězdná soustava prochází změnami a ty začínáme intenzivněji vnímat díky rostoucí vzdělanosti jejich obyvatel. Časem určitě dojde k uvědomění si všech lidí, že potřebují spolupracovat v planetárním měřítku. Třeba Africká Unie je prvním zárodkem k budoucím kontinentálním uskupením. Planetární může následovat. Pomalu, ale jistě obýváme okolní planetární prostor, dokonce začínáme používat robonauty. 

V. Václav 13.5.2011 9:48

PAnu Schwarzovi

 Vážený pane, všechny extrémy a fanatizmy jsou nebezpečné a zaktemňují zdravý lidský rozum. Dnes je móda mluvit o ekoteroristech, je to i politika. Slovo ekologie již moc nesnáším, protože dávno ztratilo svůj původní význam. Nejhorší je, že do této oblastí nadšeně a fanaticky mluví většinou lidé pouze nadšení, ale postrádající patřičného vzdělání. Vím, o čem, mluvím, měl jsem s nimi jako bývalý vědecký pracovník, nyní v důchpdu, hodně co do činění.

NA druhou stranu zaplať Pánbůh, že jsou tady, protože jsou protiváhou stejně zabedněným "superbetonovým" fanatikům, kteří jsou možná ještě nebezpečnější. Lidstvo se současným trendem činnosti skutečně řítí do záhuby, pokud nedostne rozum a ten si dobrovolně nedostane. Podle vaší reakci asi patříte k té druhé zmiňované partě. Zkuste přemýšelt a trochu se o tom přírodním dění dozvědět, možná, že změníte názor. W

J. Schwarz 13.5.2011 9:47

Re: Boj s doktrínou jako zviditelnění republiky.

No vidíte - a to přitom neprodukovali CO2 v množstvích větších než malých. Takže proč nepřipustíte možnost, že i v případě že globálně se klima mění /tak jako se měnilo vždycky/ má to málo co společného s lidmi? A jestli docházelo k hroucení civilizací, pak spíš v důsledku přelidnění a vyšerpání zdrojů než pouze klimatických změn. Pokud si vykáceli lesy a znehodnotili půdu, pak skončili a kdyby se klima postavilo na hlavu...

J. Schwarz 13.5.2011 9:40

Re: typická demagogie

Pane Koutný, z vašeho příspěvku to skoro vypadá jakobyste z opice nejen pouze pocházel...

J. Schwarz 13.5.2011 9:38

Re: Nějaký vliv lidstvo na klima určitě má.

"Lidstvu" škodí přežitá křesťanská morálka, vzniklá v době, kdy člověka ohrožovaly vnější okolnosti vůči nimž byl skoro bezmocný a kdy byla pro kmen snaha zachránit každého "našince" nutností. Už rozšíření pojmu "bližní" na celé lidstvo byl stejným logickým nesmyslem jako doslovně chápané tři z atributů Božích - všemohoucnost, vševědoucnost a dobrota. Už samotná všemocnost vede k paradoxu. Na jedné straně vysoká civilizační úroveň vyžaduje velké množství lidí, na druhé ale znemožňuje "Přírodě" zbavit se těch jedinců, kteří nejsou dostatečně životaschopní, protože morálka nutí "společnost" se postarat o všechny ať to stojí co stojí. Paradoxně se ti, kteří celý zbytek společnosti násilím přinutí k "solidaritě" či "bratrské lásce" tváří jako esence mírnosti a nenásilí, přičemž právě oni budou příčinou zániku lidstva jako druhu.

D. Seibt 13.5.2011 9:30

Re: Boj s doktrínou jako zviditelnění republiky.

Chci tim rici, ze v zajmu tzv boje s klimatem si rozebirame zivotni prostredi jeste intenzivneji nez kdyby jsme s nicim nebojovali. V podstate v poslednich letech industrializujeme prirodu a zivotniho prostredi, coz je, ale v primem protikladu s tim, co se hlasa. Tak bud budeme chranit planetu pred CO2 nebo prirodu. Ohledne potrevinove sobestacnosti, tak pokud se prestane pestovat na poli palivo a zacneme pestovat opet jidlo i treba s prispenim GMO, tak se neni ceho bat.

K. Křivan 13.5.2011 9:29

Re: Nějaký vliv lidstvo na klima určitě má.

Ne. Podívejte se která části lidstva se množí.  Jsou to ty, které jsou na hony vzdálené od  "civilizační úrovně".  Miliardy černochů, arabů, indů,  jsou zátěží pro civilizaci a ne přínosem !

Egypťani se za padesát let zečtyřnásoboli ! Jemenští arabi to samé za 40 let ! Atd. !

Co přinesli světové civilizaci ve dvacátém století  Israelci a co stonásobně větší počet Arabů ?

Podívejte se například na udělené Nobelovy ceny.  Google vám to najde.

J. Schwarz 13.5.2011 9:24

Re: Reakce na článek pana Klause

Pan Klaus možná není klimatolog, ale to není ani převážná většina alarmistů. Kolem r. 1000, kdy se očekával konec světa a návrat Kristův  se podobní šílenci bičovali, vzdávali se majetku nebo se křečovitě snažili si na poslední chvíli "užít". Žádného ale nenapadlo "spasit" celý svět třeba tak, že by nařídil armádě spálit města a vybít dobytek, protože potom veškerá populace bude ve své chudobě blízka Bohu a z přímluvy Kristovy se ocitne navěky v Ráji. Dnešní oteplovači takové ambice mají - ať už je hrozba "oteplování" jakákoli, mnohem větší hrozbou je globální diktatura "ekologických" magorů - jaderná třetí světová válka by byla proti "mírovému životu" pod jejich taktovkou ještě selankou a smrt v boji výhrou proti vyhlídce otročiny v jakési polpotovské "soběstačné" agrární komuně. Klaus má pravdu - oteplovači a propagátoři globální vlády jsou mnohem větším nebezpečím než všechny ostatní hrozby dohromady. Howgh.

P. Rada 13.5.2011 9:24

Re: Reakce na článek pana Klause

To přísloví o "ševci" má ale v tomto případě háček - kde, že má náš V.K. to své "kopyto"?

Obávám se, že ani v politice ani v ekonomii - když se mu současná vleklá celosvětová stagnace nepodařila nejen předpovědět ale dokonce ani  zavčas zaregistrovat.

Ve zviditelnování je ale kabrnák na úrovni světové - to uznávám. Jen právě nevím jestli nám toto "kopyto" k dobrému nyní - kdy nemáme mnoho co nabízet  - pomůže.

V. Václav 13.5.2011 9:17

Re: typická demagogie

 Panu Schlagelovi: Vážený pane, stále si sebou neseme břímě minula, které mimo jiné i obsahuje netoleranci jiného názoru. Když vám chybějí fakta, urážíte diskutujícího. Ale zřejmě je to zvykem okruhu lidí kolem autora Modré knihy, protože pokud jsem měl možnost sledovat jeho způsob diskuse a jednání, tak se podobá tomu vašemu. Jenom chybí ještě pán v koženém kabátě a želízka.     W

P. Rada 13.5.2011 9:12

Re: Boj s doktrínou jako zviditelnění republiky.

Pane Seibt s čeho usuzujete, že s Vámi právě v tomto nesouhlasím a hovoříte ke mě jako bych já měl nepochopení pro : ..."nedostatek jidla, vody a na nemoci to uz je uplne mimo ...". Vnímám to spíše jak Vy  a stotožnuji se třeba s Ačem.

http://ac.blog.sme.sk/c/262691/19-priznakov-prichadzajucej-potravinovej-krizy.html

V. Václav 13.5.2011 9:10

Reakce na článek pana Klause

 Staré dobré české přísloví praví: "Ševče, drž se kopyta svého". Vím, že je těžké s povahou egoistického a sebestředného člověka se znaky narcisismu, navíc obklopen rektoskopickými neúpřímnými lidmi s ohnutým hřbetem, být sám sebou a být schopen autocensury, nebo vnímat případnou censuru zvenčí. Pan Klaus již provedl mnoho špatného této společnosti již počátkem roku 1989 a také  předtím. Jednou, možná za 30 - 40 let se budou děti této země o něm učit jako o významném škůdci této země. Je sice vystudovaný ekonom, této vědě nerozumím, ale četl a slyšel jsem od mnoha odborníků, že ani v této disciplině nevyniká. Proto je velice domýšlivé a nezodpovědné mluvit do oboru, který tento pán vůbec neovládá, navíc své bludy káže i oficielně jako reprezentant tohoto státu.

 Pravda je, že odpověď na globální změny klimatu je velice složitá , s velice těžkou jednoznačnou odpovědí. O to je horší, když se jako diletant pouští do odborných diskusí vysoce postavený politik, který tomu vůbec nerozumí.   W