Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ROZHOVOR: Oni vydělají, vy zmrznete
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Ganaur 23.9.2021 10:35Klimatolog. |
O. Karen 23.9.2021 10:50A to je dost podstatná informace v souvislosti s tématem rozhovoru. Ani kliknutím na jeho jméno jsem to nezjistil. |
R. Meišner 23.9.2021 9:24lze jen podepsat každé slovo z rozhovoru. |
V. Braun 23.9.2021 10:41Některá klidně podepíšu, viz můj příspěvek výše. Velká část textu je ale bohužel zbytečně konfrontační až ideologická. |
R. Langer 23.9.2021 13:50No, to tvoje příspěvky jsou ideologické celé, a všechny, von Braune. |
M. Šejna 23.9.2021 9:09Pokud jde o obnovitelné zdroje, tak je zajímavé, že se skoro vůbec nevyužívá energie přílivu a odlivu. Tento zdroj energie je pravidelný a stály. |
P. Milan 23.9.2021 10:20Tak to nejspíš ekonomicky nevychází. |
P. Pepax 23.9.2021 10:27Tohle mohou ale využít pouze některé přímořské státy. |
M. Šejna 23.9.2021 8:49Velmi dobrý článek. Panu Šálkovi hlavně děkuji za zmínění lesů coby silných absorbentů sluneční energie. Mnohokrát jsem tu psal, že zalesňováním krajiny zvyšujeme teplotu atmosfery, a dostalo se mi odpovědi, že jsem blbej, když toto píšu. |
D. Polanský 23.9.2021 8:53A kyslík nepotřebujete? |
M. Šejna 23.9.2021 8:56Blbější otázku mimo téma jsem už dlouho nedostal. |
J. David 23.9.2021 10:24Blbej jste na eminenter, to se musí uznat. Zalesňování krajiny holt jímá vodu a občas se z listové zeleně uvolňuje výparem H2O. Proč se zvedá teplota na vinicích výparem H2O pařením, aby hrozny nezmrzly? I Vy filuto zelený magore, Vy pouze vyzobáváte fragmenty Info v odkazech, jako ten geront zelený, pan P.Rada. Kydejte své bláboly, nic Vám v tom nebrání, ale do mých slunečních absorbentů "jehličnanů" se nemontujte. U nás na dědině, by ste mohl dostat zelený šok ve smyslu hematomu pod okem. Milujeme Rady a Šejny, kterak sedláka ve smyslu ekologie učí, jak dojit ekologicky krávu, nikolivěk dienstreglamá ve smyslu ppm CO2. |
M. Šejna 23.9.2021 12:17Nevychovanej nevzdělanej spratku Davide, nastudujte si pojem zvaný "albedo". Pak si vemte brýle, pokud blbě vidíte, a podívejte se, který povrch je světlejší. Zda tmavý les, nebo suchá step, spratku. Pak pochopíte, o čem pan Šálek psal a čem jsem tady mnohokrát psal i já. |
J. David 23.9.2021 13:19Naštěstí mé "green albedo" (odrazivosti od zelených blbů je přiměřené), jako technokraticky vzdělaný starý haluzák, vím, že když se ráno paří zelené hvozdy, je tam tepleji, než onde nad pastvinou. I mycelium pak plodnice vyžene na povrch. Možná jsem "nevzdělaná a nevychovaná kůže (spratek)" a kvalit zelených dementních vzdělanců nedosahuji, našinci se pouze v hvozdu zapaří optika na ručnici, zeleným blbům u klábosnice "šedá kůra mozková", v jejich svatém zanícení typu "hesychastů" zelené aury nad jejich pupkem (dle fota i pan Šejna zamněňuje pupek za lebeň). Tož tak. |
F. Navrátil 23.9.2021 8:30Sami jsme se zahnali do energetického kouta odporem proti fosilním palivům, spoléháním se na fotovoltaiku a fofrníky a politickou popravou dostavby bloků jaderných elektráren. Až nastane energetická krize, a tento okamžik nemusí být daleko, poděkujte Bruselu, Vystrčilovi a Koudelkovi. |
J. Ganaur 23.9.2021 10:42Někteří se na rudém koberečku modlí k Putinovi směrem k Moskvě! |
F. Navrátil 23.9.2021 12:11Nerad bych se mýlil, ale Rusko nenařizuje zelený úděl, nezakazuje nám fosilní paliva, nevnucuje fotovoltaiku a fofrníky, ani nevyhlašuje sankce na výstavbu bloků jaderných elektráren. To všechno si děláme sami podle bruselského befélu. Až nastane ta energetická nouze, jako že nastane, pak Rusko bude první, kdo z ní bude profitovat. Logicky tedy ten, kdo je pro bruselský zelený úděl a odmítá výstavbu bloků jaderných elektráren se chová jako agent Kremlu! To je od vás fakt mazané. |
J. Nevrkla 23.9.2021 8:07Souhlas. Jiný názor mám jenom na antiunijni a antirestriktivni rétoriku - já tuto rétoriku vidím jako zcela oprávněnou a souhlasím s ní. Kdo s ní nesouhlasí, chce vlastně Zelený úděl a povinné nekonečné vakcinace. |
J. Lukavsky 23.9.2021 7:58"moderní společnost je proti těmto jevům daleko odolnější" na druhou stranu ale citlivější. Dřív povodeň vypláchla údolí, odnesla domy... ti co přežili se vrátili a postavili nový dům o něco výše pokud byli chytří. A nikoho to celkem nezajímalo. Ale dneska je tam TV dřív než voda a také v domě máme mnohem víc cenných věcí než truhlu se svátečním krojem po babičce. Také přehrady na kdekterém potoce hladce pohltí i střední povodeň, na opravdu velkou ale nemají kapacitu i kdyby byly prázdné. Takže lidi si staví domy až u vody ale pojišťovny jim to odmítají pojistit. J.L. end |
V. Klepetko 23.9.2021 7:36Konečně výborný článek hned na první pohled velmi osvíceného klimaskeptika, bez nepřesností, ideologizace a fyzikálních nesmyslů!
|
V. Braun 23.9.2021 7:42I klimaskeptik v clanku ovšem, byť opatrně, přiznává že změna klimatu je problém, za což jej chválím. Když se nás konečně většina shodné na tom, že to problém je, tak snad společně najdeme i ta racionální řešení, po kterých se v clanku volá. |
M. Šejna 23.9.2021 8:54Pan Šálek nemůže být klimaskeptik, pokud použije své znalosti a profesi meteorologa. Klimaskeptikem býval dřív, když podlehl ideologii popíračů. A šeredně se mu to finančně vymstilo. Uzavřel totiž sázku, že se už nebude oteplovat. Dnes už je vyléčený. |
V. Klepetko 23.9.2021 9:44Myslím, že ta terminologie není ustálená... Já osobně za "klimaskeptiky" považuji odpůrce doktríny, která absolutizuje a neúměrně fetišizuje roli CO2 ve změnách klimatu, ignoruje nebo umenšuje význam ostatních faktorů a současně zásadním způsobem zveličuje antropogenní vlivy na klimatickou změnu a koloběh uhlíku. Tato neblahá doktrína potom slouží jako ideologické zdůvodnění pro maoistické projekty typu Zelený Úděl... Bohužel ale i mezi "klimaskeptiky" je velké množství ideologů, polovzdělaných novinářů, negramotných blbů a dalších masíblů. Protistrana je mnohem rafinovanější: je postavena na argumentech, které na první pohled vypadají jako relevantní - a které se jen velmi těžko vyvrací v neodborné diskuzi. O to cennější je přístup tohoto autora: ví, o čem píše, umí uznat i chybu a poukazuje na aspekty GW, které nejsou součástí "hlavního proudu" veřejné diskuze, která je zcela zahlcena primitivním zeleným populismem a klimaalarmismem! |
M. Šejna 23.9.2021 9:51Máte pravdu. A teď zkuste podobně definovat alarmistu. Me tady totiž ti polointeligentní klimaskeptici označují za alarmistu. A to i přesto, že považuji boj proti CO2 za pitomost. |
V. Klepetko 23.9.2021 11:49Pane Šejna, vy rozhodně žádný akarmista nejste... Pokud jde o vás, rád bych se vámi někdy až bude čas prodiskutoval reálnou "citlivost" globální teploty na změny koncentrace C02 v důsledku skleníkového efektu: a to jak za situace polárního zalednění, tak bez něj. Za poslední půlmiliardy let nastala několikrát situace, kdy kvůli sopečné činnosti koncentrace C02 stoupala a potom opět klesala, a protože fyzika Země je stále stejná, tak se ta citlivost "na skleník" dá velmi dobře a přesně odvodit. Možná budete překvapen... |
V. Klepetko 23.9.2021 12:03"alarmista" |
M. Šejna 23.9.2021 12:30Fyzika je opravdu stále stejná, Stejný ale není zářívý výkon Slunce, který postupně po dobu stovek milionů let roste. Stejně tak se mění rozložení kontinentů a tím i mořských proudů. Riziko velkého zalednění bývalo vždy, když se kontinenty spojily ve velký superkontinent (v současnosti je to Euroasie). Naopak v dobách, kdy byly kontinenty rozlámané na menší kusy, bylo tepleji. To všechno má vliv na klima. |
V. Klepetko 23.9.2021 14:29Ano. I tak ale je citlivost globální teploty na změny koncentrace C02 v minulosti dobrým vodítkem pro odhady dalšího vývoje! |
L. Písařík 23.9.2021 5:23Výborně, ale pokud se dostanou k moci zelení a spol. asi vás ukřižují. Doplním: Pokud Rusové nedodají plyn, budeme vděčni za klimatickou změnu. |
P. Dvořák 23.9.2021 6:43Myslíte za opakované severovýchodní proudění, které k nám (dosud jen občas občas) přináší sibiřskou zimu?
|