26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ROZHOVOR: O klimatu (1)

Rád bych citoval slova Václava Klause mladšího, který připomenul, že mít automobil je normální a mít děti je taky normální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 16.10.2019 12:29

Mohou demonstrovat, nemají ale právo nejít do školy! Klidně bych je za to při opakování vyloučil! Ostatně, když se chtějí vrátit do předindustriální epochy, neměli by "studovat" nesmyslné "humanitní" obory, ale od patnácti let pracovat na poli. Toto je též jedno z neuvěřitelných plýtvání!

M. Zdobinský 16.10.2019 12:30

V principu mladí protestující používají podobnou rétoriku, jako svazáci v 50.letech. Kromě marxismu-leninismu nepotřebovali taky nic jiného studovat. Konce všichni známe. Ztráta svobody a úpadek společnosti. Děkuji pane Pivodo,ale nechci.

M. Pivoda 16.10.2019 12:34

Pro M. Zdobinský: Srovnáváte nesrovnatelné.

V 50. letech nebyl internet a výukové programy po internetu, jako například Khan Academy (https://www.khanacademy.org).

M. Zdobinský 16.10.2019 12:52

Pane Pivodo, náhodně jsem se "připletl" na páteční demonstraci studentů v Praze na Staroměstském náměstí a vyslechl jsem několik projevů a diskusí. Mýlíte se, je to naprosto srovnatelné .Klimatický marxismus. 16.ti letí studenti chtějí řídit "zeměkouli", všechno vědí, žádné informace nepotřebují, maximálně tak od Gréty... Nikdo jim nebere to právo tam být, jenom nás Bůh chraň před tou jejich "pravdou"..

M. Pivoda 16.10.2019 15:35

Nevím, kolik let je dnes M. Zdobinskému, a zda je třeba aby ho v budoucnosti chránil Bůh.

Asi ty pomýlené mladé lidi naše stávající školství na budoucnost dobře nepřipravilo.

V. Petr 16.10.2019 19:51

Žák má uši v zádech. Slyší, je li bit (staroegyptské přísloví).

Jan Amos Komenský sice vymyslel "školu hrou," ale disciplina se měla vynucovat i tam (o čemž se jaksi nemluví)!

J. Schwarz 16.10.2019 14:21

Proč potom povinnou školu rovnou nezrušit? Když máme internet, přednášky světových vědců na stránkách universit a "Khan academy"? Nestačilo by nechat se vyzkoušet a nechat si vystavit ferman dosvědčující vzdělání? Rozpočet školství by se dal zredukovat na desetinu.

M. Pivoda 16.10.2019 15:39

Inovace školství? To je velmi zajímavé téma pro diskusi, ale pod článkem docela jiného zaměření.

My bychom už i věděli co a jak učit, ale nevíme jak tu změnu prosadit přes dneční politiky.

J. Jurax 16.10.2019 19:02

No a?

Pro takové stačí útlá agitační brožurka, kde je vše, co potřebují vědět. Je nežádoucí, aby věděli víc, mohli by začít pochybovat.

A je jedno, zda jim ji rozdá politruk v tištěné formě nebo jim klimatický aktivista sdělí adresu www stránky s týmž obsahem.

Je potřeba věřících, ne kacířů, co víru podrobují kritickému zkoumání.

J. Schwarz 16.10.2019 14:14

Pivodo, vy jste BLB! "Mladí", a ani samotná slavná "Gréta" by si ve svém okolí ničeho nevšimli nebýt médií a určitých "vjedců", co na základě svých modelů šíří paniku už od meziválečných dob. Takže proč protestují? Inu, protože uvěřili něčemu, co se jim hodilo do krámu "generační vzpoury" a šiklo se jim to dvojnásob v době, kdy se většina rodičů ve "vyspělém světě" snaží svým dědičkám ve všem vyhovět, podporovat jejich "individualitu", pomoci jim objevit vrozenou genialitu a být jim "staršími kamarády".

M. Pivoda 16.10.2019 15:32

V každém případě platí, že budoucnost patří více dnešním mladým, než dnešním důchodcům.

J. Vintr 16.10.2019 17:33

Fyzicky ano, ale pokud zásadně nezmění svůj postoj k životu, tak bude dost krátká. Až odejde ta jakž takž pracovitá starší generace, tak ti dnešní práce se štítící lenoši nejspíš pochcípají hlady.

M. Pivoda 16.10.2019 17:46

Budoucnost bude jiná, než byla minulost.

V každém případě se ale na těch negativních postojích mladých podílí i současná výchova ve škole.

J. Vintr 16.10.2019 19:14

Výmluv, kdo za jejich lenost může, se nenažerou ...

M. Pivoda 16.10.2019 19:23

Možná máte pravdu.

Ale když je (ty mladé) současná škola špatně připravila na dnešní konflikty a budoucí problémy (včetně klimatických problémů), proč je nutit do té školy chodit (dokonce i v pátek)?

J. Vintr 16.10.2019 20:09

Je pravda, že skola, co se týká vědomostí, většinou člověku nedá víc, než že se naučí číst a psát a něco kupeckých počtů (a někdy ani to ne). To ostatní jsou vesměs blbosti, které člověk většinou stejně zapomene. Posláním školy by mělo být hlavně donutit člověka používat mozek, ale ani to se u každého nepodaří. Možná i díky moderním technologiím, které výrazně usnadňují opisování a jiné obcházení používání vlastní hlavy.

M. Pivoda 16.10.2019 22:26

V roce 2011 jsem se pokoušel do českého školství začlenit výuku předmětu Inovace pro mladou generaci: https://sites.google.com/site/inovacnigramotnost/

Největší překážkou nebyli studenti, ale učitelé. Takže ten projekt chcípl. Překážka v učitelích byla nepřekonatelná.

J. Jurax 16.10.2019 18:54

I v pátek, ale po škole, nikoliv místo ní ... :-)

A. Alda 16.10.2019 9:48

Ekoteroristi jsou ještě nebezpečnější než musulmani, nacisti a komunisti dohromady.

P. Zinga 16.10.2019 8:50

"klimatická krize přebila migrační krizi...

Ale to je přece její účel!!

P. Grigar 16.10.2019 11:21

" Válka bude, víc vám neřeknu!" © Josef Švejk

J. Jurax 16.10.2019 19:04

Přesně!

R. Meisner 16.10.2019 8:02

..a ta Gréta už chodí do školy nebo ne? nebo odpočívá? což by byl parazitizmus...no nic, --jinak absolutně největší vliv na klima má Slunce, dále sklon zemské osy (mění se) a vzdálenost od Slunce (mění se), při různých kombinacích těchto veličin dochází k oteplování nebo ochlazování planety. svádět to na krávy je trošku legrační, jedná se o zanedbatelné promile. tak asi tak.

J. Lukavsky 16.10.2019 10:49

"při různých kombinacích" No ono těch dalších mechanizmů je přehršel, tvorba mraků, oscilace oceánických proudů, oscilace proudů vzduchu vysoko... takže určitě Slunce nedodává Zemi konstantní příkon tepla. J.L. end

F. Houžňák 16.10.2019 10:59

Hm, jak vlastně ovlivňuje tvorba mraků v zemské atmosféře zářivý výkon Slunce? Poučte nás.

J. Lukavsky 16.10.2019 13:30

No sluneční konstanta je dosti stabilní, mění se v řádu procent. Ale to zda teplo pronikne až na povrch Země je hodně komplikovaná záležitost a to kam se distribuuje také. Máte pravdu, že Slunce osciluje řádově v procentech, nicméně vysoké mraky odrážejí teplo ven a nízké dovnitř Země atd. J.L. end

F. Houžňák 16.10.2019 20:47

Mínil jsem, jak ovlivňují mraky v zemské atmosféře zářivý výkon Slunce, ne to, jak ovlivňují výkon dopadající na povrch Země.

J. Ganaur 16.10.2019 11:20

Sklonem osy se mění osvícená plocha koule?

M. Šejna 16.10.2019 11:25

skonem osy se mění intenzita oslunění ve vyšších zeměpisných šířkách. To má vliv na letní a zimní teploty v těchto oblastech.

Nastudujte si něco o parametrech Milankovičova cyklu.

M. Šejna 16.10.2019 11:31

pane Meisnere,

absolutně největší vliv na klima má opravdu Slunce. Ale Slunce nemá skoro žádný vliv na současné globální oteplování. Za posledních 170 let se aktivita Slunce změnila minimálně. A i ty minimální změny mají formu poklesu aktivity Slunce, nikoli zvýšení aktivity.

Sklon zemské osy Země, a vzdálenost od Slunce, se za posledních 170 let nezměnily, takže ani tyto parametry nemají vliv na současné oteplování.

Takže spíš se hledejte změny u těch krav, i když se Vám to zdá legrační. ;-)