3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

POLEMIKA: … a klimaskeptik podvádí dál

V minulém příspěvku jsem ukázal na některé podvody, kterých se pan Kremlík dopustil ve svém článku „Nejasná zpráva o konci světa“ (NP, 9.12.2011). Jako by to nestačilo, pan Kremlík se rozhodl ve svých podvodech pokračovat i v článku „BEST mátl veřejnost, klimaskeptik měl pravdu“ (NP, 14.12.2011)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 21.12.2011 11:15

Re: pane Prokope

Ano. Je to popsáno v tehdejších kronikách a zachyceno na obrazech tehdejších malířů.

J. Hejna 20.12.2011 13:56

Pane Metelko,

všichni, kromě několika těch, kterým se to asi vyplatí, vědí, že celé globální oteplování, předtím globální ochlazování, potom globální změna klimatu je podvod pro získání peněz pro přerozdělovače. Pozitivní efekt žádný.

Tak už, prosím, běžte své spory řešit jinam.

I. Brezina 20.12.2011 10:43

Politicky klimatolog

Autor neni klimatolog. Autor je politicky klimatolog.

M. Šejna 20.12.2011 10:58

Re: Politicky klimatolog

v čem konkrétně je politický?

K. Krbálek 20.12.2011 13:52

Re: Politicky klimatolog

NP není klimatologický časopis, ale politický magazín, takže všechny články zde publikované mají politický podtext. A polemika, kterou zde autor dělá, nemá s vědou nic společného, za to má hodně společného s politikou. A jak známo, dnes politikům věří málokdo.

P. Kiebel 20.12.2011 14:33

Re: Politicky klimatolog

..sedí to i na pana Kremlíka? A na pana Čecha? Lukeše?...

M. Šejna 20.12.2011 14:57

aha, pane Krbálku

v tom připadě je Kremlík politický klimaskeptik a Brezina politický ekolog.

T. Blecha 20.12.2011 16:24

Re: aha, pane Krbálku

Kremlík se jen snaží zabránit vyhození miliard za nesmyslné projekty. To nemá nic společného s politikou.

J. Václavíková 20.12.2011 16:40

Re: aha, pane Krbálku

Kremlík si tak akorát honí triko, navíc se úplně minul cíle.

T. Blecha 20.12.2011 17:50

Re: aha, pane Krbálku

Proč myslíte?

M. Šejna 20.12.2011 18:20

Re: aha, pane Krbálku

Protože Metelka není ten, kdo rozhoduje o miliardách.

T. Blecha 20.12.2011 18:46

Re: aha, pane Krbálku

Ale klimalarmistické organizace jako IPCC ano. Klimaskeptické organizace ne.

R. Tesařík 20.12.2011 21:32

Re: aha, pane Krbálku

ale je to pošuk.

T. Kočí 20.12.2011 10:17

a klimaskeptik podvádí dál

Všechny ty směšný grafy ukazují max, 200 let zpátky.To je méně než tisícina vteřiny v životě Země.Ale co se dá na tom vydělat a kolik papíru popsat.

P. Rada 20.12.2011 11:40

Re: a klimaskeptik podvádí dál

Všecny ty grafy ukazují jen to směšně krátké období působení technické civilizace. Působení skleníkových plynů na klima planety je pochopitelně daleko delší a dokonce i působení druhu homo na klima je podstatně staršího data jak ukazuje ve svých pracech klimatolog Ruddiman

http://www.veda.cz/article.do?articleId=68061

M. Prokop 20.12.2011 15:17

Re: a klimaskeptik podvádí dál

Metelka je klimapodvodník, klimaskeptik je nevypovídající slovo.

M. Šejna 20.12.2011 15:28

pane Prokope

v čem konkrétně Metelka podvádí? Pokud neuvedete důkazy, pak jste obyčejný hulvát.

M. Šejna 20.12.2011 15:31

klimaskeptik je nevypovídající slovo?

V tom případě je pan Kremlík nevypovídající slovo. Pan Kremlík se totiž považuje se nejvýznamnějšího klimaskeptika v Česku. Provozuje web Klimaskeptik.cz a je hrdý na to, že je klimaskeptik.

K. Krbálek 20.12.2011 10:12

pláč na špatném hrobě

hádkami s panem Kremlíkem klimatologové zpět důvěru veřejnosti, kterou ztratili špatnou vědou ovlivňovanou politickým zadáním, nezískají. Takže pro začátek, pište místo polemik něco originálního.

P. Rada 20.12.2011 12:02

Re: pláč na špatném hrobě?

Klimatologové ztratí důvěru veřejnosti naopak právě tím, pokud přestanou vystupovat a kausy projasnovat. Přál by si snad pan K.Krbálek aby na NP byla kritická slova ke klimaskepticismu Kremlíkova typu cenzurována?

Naopak takováto presentave /popularizace přímo od profesionálů vědy k jejich zdravé společenké roli patří. Zde nejde o polemiku - zde jde o konfrontaci faktů. Originální práce, data...  jsou v úzce specializované odborné literatuře, vyhledávačích, konferencích, databázích...  - to hledá K.K?

K. Krbálek 20.12.2011 13:48

Re: pláč na špatném hrobě?

tenhle článek vypadá, jako že klimatologie už nemá co říct, a že potřebuje pana Kremlíka, aby vůbec přežila nebo jí byla věnována pozornost. Tak to jistě není.

Těmihle polemikami se akorát z vědy zvané klimatologie stává politický směr - řekněme klimatismus (podle vzoru ekologie-ekologismus). Možná by se klimatologové měli vrátit k podstatě problému, do laboratoří a vyrazit do terénu, protože jedině odtamtud si můžou napravit pošramocenou pověst. Mediální masáží 1000x silnější než je hlas klimaskeptiků a zákulisními dohodami s politiky toho už nedosáhnou.

P. Kiebel 20.12.2011 14:34

Re: pláč na špatném hrobě

..já si rád přečtu polemiku. Pomáhá mi to utříbit si názor. Proto panu Metelkovi děkuji

M. Vondráček 20.12.2011 10:01

cituji

"To znamená, že vliv CO2 na teploty byl přeceněn.

Ne. Znamená to jen to, že klima ovlivňují, kromě skleníkových plynů, i další faktory, takže vývoj teplot nemusí přesně odpovídat pouze vývoji koncentrací samotných skleníkových plynů. "

A proč tedy svět bojuje se skleníkovými plyny ....

P. Rada 20.12.2011 12:20

Re: cituji

Jednak svět lidí (už 7miliard) bojuje hlavně sám se sebou, mezi sebou o korýtko, prosperitu  ... Když už tak jen "bojovně" se tu a tam na konferenci "vystupuje"...  zdali a kdo je za své činy odpovědný, zdali se a komu vlastně víc ignorace následků dopadů externalit vyplatí...

Zatím se zdá, že se našim předkům - ač o tom nevěděli - podařilo nástupem zemědělství oddálit příchod doby ledové a nám sa naopak dokonce daří skrze odpad... planetu dosti oteplovat ač o velké výkyvy klimatu právě vesměs nestojíme. Bez vlivu druhu homo by touto dobou už asi klima zas spělo k zalednění. O tuto rovnováhu mnoha faktorů, která je podmínkou pozitivním nadějím, právě jde.

M. Šejna 20.12.2011 9:39

Pane Metelko

doporučuji Vám, abyste se už nezabýval Kremlíkem. Kremlík už stejně jen zoufale kope kolem sebe. Jeho web Klimaskeptik.cz už opouštějí i klimaskeptici. Diskutuje tam už jen jakýsi nick "karlos" (což je podle mě samotný Kremlík) a pak Vy, pane Metelko. Vy díky tomu, že tam diskutujete, dáváte webu Klimaskeptik.cz určitou důležitost. Ignorujte Klimaskeptik.cz a pomůžete tak tomu, aby Kremlík upadl v zapomnění.

Sám Kremlík už je tak zoufalý, že zakázal diskuzi i na svém blogu. Pod jeho texty zde na Psu je diskuze minimální. Tak Vás prosím, abyste ho ignoroval také. Srandu si z něj dělat můžete i jinde. Napřiklad na klimaskeptickém webu Euroekonom.cz .

K. Drábek 20.12.2011 9:37

Poznámka

Jak autor píše, "Modely jsou použitelné pro simulaci dlouhodobého trendu teplot (v

měřítcích mnoha desetiletí), ale ne pro modelování krátkodobých oscilací

klimatu (na úrovni roků až cca 30 let)." Jinými slovy, dokázalo se, že asi skončila Malá doba ledová.  Potud souhlas.

Co se týče grafů, je možné jim stejně dobře věřit jako pochybovat. Jak se grafy mohou měnit během doby, je vidět na kolísání mořské hladiny. První graf je z Kukala, druhý z Wikipedie. 

http://blog.idnes.cz/blog/3299/141313/hladina1.jpg http://i.lidovky.cz/pes/11/103/pnesd/WAG3ecee9_Holocene_Sea_Level.jpg (Kolísání mořské hladiny by mělo odrážet změny klimatu a eliminovat anomálie. Navíc je ověřitelné). Na můj vkus je těch úprav nějak hodně.

J. Pernica 20.12.2011 9:17

Oteplovači

Vážený autore. Je dobře se vědci zabývají kdejakou koninou. Snad 1 věc z tisíce z toho, na co přijdou bude lidstvu prospěšná. Jinak boj s oteplováním pomocí CO2 odpustků není nic jiného než loupež za bílého dne. Vemte si např. vodní páru. Ta je 20x účinější skleníkový plyn než je CO2. 2/3 povrchu planety zabírá vodstvo. Jak chcete omezovat tento skleníkový plyn? Pokud se nám zvýší teplota, bude to znamenat ohromné úspory paliv, které nyní musíme vynakládat a tím pádem i snížení oněch emisí "jedu" jménem CO2.

Jinak jsme se ještě s teplotou nedostali pořád na úroveň před malou dobou ledovou. A v té době žádné továrny nebyly.

M. Šejna 20.12.2011 9:29

pane Pernico

Vy jste klasický klimatologický analfabet, kterému stačí číst Kremlíkům klimaskeptický bulvár. Pan Metelka nikdy neprosasoval boj proti CO2 a proti oteplování. Kdybyste znal jeho názory, veděl byste, že Metelka je pro adaptaci na teple klima. Tento článek je o Kremlíkovi a jeho lžích. Není o nutnosti boje proti CO2. 

A jinak Vám doporučuji nastudovat si něco z fyziky. H2O je skleníkový plyn pouze ve formě páry. Pokud je ve skupenství kapalném (tedy v oceánech, nebo v mracích) není to skleníkový plyn, ale kapalina.

K. Drábek 20.12.2011 12:51

Re: pane Pernico

Zastavit oteplování na růstu 2˚C do roku 2100 (nebo udržení koncentrace  skleníkových  plynů  na  hladině  450  ppm)  je možné jen při rychlých a tvrdých opatřeních ke snížení emisí

skleníkových  plynů  a  za  předpokladu,  že  citlivost  klimatu na  zvyšování  koncentrací  skleníkových  plynů  bude  nízká. Pro citlivost blízkou nejlepšímu odhadu už tyto cíle nejsou reálné.

 Při zvýšení průměrné globální teploty o  1,5–2,5°C  ohrožuje  nevratné  vymření  zhruba 20–30  % druhů rostlin a živočichů.

Psal to Metelka nebo Tolasz? (Klimatické zmeny: fakta bez mýtů) - autoři jsou oba.

M. Šejna 20.12.2011 15:04

pane Drábku

Vy asi neumíte chápat psaný text.

Vždyť je to pravda, že zastavit oteplování se dá jen drastickým omezením emisí. Jinak to ani nejde. A právě proto pan Metelka a pan Tolasz jsou přesvědčení, že nám nezbývá nic jiného, než se na oteplování adaptovat. Boj proti oteplování je totiž marný, a to právě proto, že by se muselo drasticky omezit téměř vše, co je vlastní pro naší civilizaci.

Nebo snad máte, pane Drábku, pocit, že zastavit oteplování se dá levně a nikoli drasticky? Víte moc dobře, že nedá. Tak v čem vidíte problém?