26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

MÉDIA: Asociální klima-aktivisté

Aneb jak to vypadá, když někdo podporuje mocenskou ideologii OSN a EU za kterou stojí miliadový byznys... a přitom se pokládá za underground.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lepka 30.11.2018 15:41

Re: Za posledních cca 1000 let

Pravda, to je neoddiskutovatelný argument.

L. Novák 30.11.2018 21:30

Re: Za posledních cca 1000 let

Tvrzení, že Oetzi či jak jej nazvali, byl nalezen jen díky oteplování, považuji za nepodložené. Předměty zapadlé do sněhu či ledovce putují různou (velmi pomalou) rychlostí s masou zamrzlé sněhové či ledové vrstvy a dříve nebo později se dostanou na povrch...

P. Zinga 30.11.2018 11:50

Letos v létě bylo krásné počasí.

V rámci středoevropského klimatu. Sucho, ale nic nového.

Lidé, co nemohou garantovat předpověď na týden dopředu tvrdí, že ví, co bude za sto let. Jediné, co s jistotou víme: nebudou tu ani oni a ani já. Takže ať mi s tím políbí šos.

M. Šejna 30.11.2018 12:11

no jistě, pane Zingo

Letošní průměrná letní teplota byla +22,7°C. Bylo to nejteplejší léto od počátku měření (od roku 1770). Překonán byl rok 2003 (+22,4°C) a rok 2015 (+22,3°C).

Ono ani tak není důležité, jak bylo letos horké léto. Důležité je, jak nám postupně rostou průměrné teploty a tedy jaký je trend oteplování. Letní měsíce měly u nás v 19.století průměr +18,9°C, ale v současném 21.století je to už +20,9°C. Roční průměr byl v 19.století +9,6°C, ale ve 21.století je to už +11,3°C.

Rozdíl mezi klimatology a vámi popírači je ten, že oni předpovídají další oteplování, zatímco vy předpovídáte kulový, nebo předpovídáte ochlazování. Na předpovědi vás popíračů by ale nikdo nevsadil ani korunu.

J. Lepka 30.11.2018 12:32

Re: no jistě, pane Zingo

Mládenci, ten nárůst teplot je až druhotný. Primární problém je změna proudění nad Evropou, možná jste si povšimli, že se nad střední Evropu dostávaly srážky přes středomoří a prostřednictvím teplých vzdušných proudů. Díky tomu jich bylo málo a ještě kvůli tepelným ostrovům nad velkými městy uhýbaly mimo českou kotlinu. Vlastně nějaké srážky byly jen v jihočeském kraji a na vysočině a tak jedině tam rostly nějaké houby. Při pátrání, proč je něco takového možné, jsem se dozvěděl od meteorologů, že došlo k narušení tryskového proudění v horních vrstvách atmosféry a od nemeteorologů, nicméně jedinců uvažujících funkci běžných fyzikálních zákonů, že je to důsledek větrných farem, které odčerpáním energie větru v přízemní vrstvě způsobilo podtlak ve střední Evropě a vyrovnávání tlaků od jihu - teplým vzduchem. A to zní tak logicky, že by to i mohla být pravda. A ovšem rudý hadr pro zastánce OZE. (Zde jen bokem připomínám, že větráčků ve farmách severního moře je cca 30 000 a propagátoři elektromobility by jich chtěli ještě dalších 50 000, aby bylo čím nabíjet auta. Co to může udělat s námi je evidentně netrápí)

P. Rada 30.11.2018 12:47

Re: no jistě?

Pane Lepko s tím prouděním dávám (i níže) zapravdu.

S těmi "větráčky" jde naopak o blud prostě proto, že přehlížíte vliv milionu kilometrů čtverečních odtátégho oceánu kam pro změnu albeda v létš dokonce celodenně dopadá až KW/m2. Račte si spočítat impuls který to může vyvolat a porovnejte s větrníky.

http://nsidc.org/arcticseaicenews/charctic-interactive-sea-ice-graph/

To co od vás zní údajně logicky je tedy spíše projevem hlouposti při zohlednování vlivů majících podstatný dopad na vzdušné proudění. Popřemýšlejte co asi tak častěji nastane v oblastch kam bude zasahovat vliv proudění severní polární bunky které posílí?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Glob%C3%A1ln%C3%AD_cirkulace_atmosf%C3%A9ry

M. Šejna 30.11.2018 13:25

děláte si srandu, pane Lepko?

tryskové proudění je ve výškách několika kilometrů. Tak vysoko větrníky nesahají.

Říká vám něco pojem "fén"? Pokud ne, tak je to teplý vlhký vítr proudící od jihu přes Alpy. V Alpách z něho zaprší a po poklesu do nížin Německa, Rakouska a Česka se tato vzduchová hmota prudce oteplí. Tenhle fenomén už znali naši předkové, takže letošní fény, které způsobily teplý podzim, nejsou nic nového. Mimochodem vysoušeče vlasů získaly jméno právě podle tohoto meteorologického jevu.

S větrníky to nemá nic společného.

J. Lepka 30.11.2018 15:44

Re: děláte si srandu, pane Lepko?

Klasika, milý Šejno, já o voze, vy o koze.

P. Rada 30.11.2018 12:34

Re: no jistě ...

S úvahami až předpovědmi pana Zingy je opravdu problém už proto, že je zakládá na neexistenci jinak obecně akceptovanému skleníkového efektu, který ale evidentně roste a zejména v severních polárních oblasrtech vede k největším míře oteplení.

To oteplení nad navíc tajícím ledovým příkrovem ale vede právě k projevům ve změně i našeho podnebí protože se jako důsledek mění směr převládajícího vzdušného proudění. Rozdíly v teplotě u nás proto nevedou zdaleka tolik ke změně podnebí jako častější výskyty tlakové výše a zpomalené postupy frontálních systémů ze kterých přestávají vypadátat srážky. Za poslední čtyři roký už chybí ve vodní bilanci už zhruba 500mm srážek a tak není divu, že řeky česka vysychají daleko více než by odpovídalo jen odparu v důsledku navýšení průměrné teploty (to činí jen cca100mm/1C). Viz tisková zpráva ČHMÚ z 22.11. 2018

Ignorantství tohoto pána k poznání vědy i jevům v okolí je příznačně korunované výrokem "Takže ať mi s tím políbí šos.".

J. Lepka 30.11.2018 12:39

Re: no jistě ...

Bla, bla, bla.

Mimochodem, nějaká historická data o skleníkovém efektu nejsou ? No nejsou, takže zase vaříte z vody, milý Rado.

P. Rada 30.11.2018 12:58

Re: no jistě ...

"milý" Lepko nemyl se i ostatní.

Skleníkový efekt je skutečně i jaksi uvařen také s vody která funguje jako zesilovač.

http://www.enviwiki.cz/wiki/Soubor:Radiacni_pusobeni_AR5.svg

Lze si ho dnes ověřit třeba infrateploměrem. Dnes už běžně dstupná hračka.

Zpět do historie to pak lze vyvodit ze složení atmosféry a porovnat paleoklimatologickými metodami.

M. Šejna 30.11.2018 13:34

pane Lepko

nastudujte si něco o epizodě zvané "paleocén-eocenní termální maximum". Tahle událost ukázalo, co dokáže přebytek oxidu uhlíku v atmosfeře. Tady máte stručný popis:

https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2007/cislo-12/zahada-paleocenniho-uhliku.html

J. Lepka 30.11.2018 15:50

Re: pane Lepko

Chlapci, vy jste se do mě ale pustili. No tak si to shrňme: Data o skleníkovém efektu a vodní páře v atmosféře jsou stará pár let, předtím je jaksi nebylo čím změřit, hlavně po tom nikdo ani nevzdechl. Stejně tak datování, tedy přesné datování, před desítkami miliónů let.

L. Novák 30.11.2018 16:18

Re: pane Lepko

To nic, zelení magoři, demagogové a manipulátoři jako "Rada" nebo agitátor ČSSD Šejna vědí s jistotou úplně všechno, i to, jak rychle se měnilo klima před miliony let... A klidně vám předpovědí i budoucnost. S vědomím, že jejich život je z pohledu geologického vývoje zcela zanedbatelný časovým zlomkem a že nikdo jejich blábolení v dostatečně blízké budoucnosti nedokáže vyhodnotit. :-)

A tak je to se všemi alarmistickými podvodníky, kteří jenom hedají rentu, z níž by si přilepšili na úkor ostatních.

P. Rada 30.11.2018 19:20

Re: pane Lepko

Pane Lepkoko mikoli my do vás ale spíše vy sám nedomyšlenou úvahou jste se pustil na tenký led který už jen s oteplováním jaksi praská. Přesto si neudržitelnost zřejmě nechcete připustit.

Tak zkusím ještě něco připomenout. Přesné datování je sice vždy kýžené ale pro úvahu kam asi svět spěje postačí už dnes souhrn poznatků s minulosti ale s více metod a oborů které se mohou navzájem upřesnovat. Předpokládáme přitom, že známé fyzikální zákony i matematika platili jak se říká odjakživa.

Při získávání co možná klvalifikovaného odhadu se tedy není třeba opírat jen o míru přesnosti jednotlivých metod ale lze využít více pohledů a tím nepřesnosti dále eliminovat.

L. Novák 30.11.2018 21:33

Re: pane Lepko

Rozhodně to nejsi ty, kdo s náboženským fanatizmem dokáže provádět "kvalifikované odhady". Ty jenom plácáš nesmysly...

P. Grigar 30.11.2018 21:38

Re: pane Lepko

.. nedávno jsem někde zachytil informaci, že Google pro zprovoznění nějaké aplikace musel shromáždit stanovený objem dat, požadavek však nebylo možno v reálném čase splnit. Vyřešilo se to doplněním chybějícího objemu daty získanými simulací. Nějak podobně mi připadají ty klimatologické grafy a propočty o úrovni čehokoli před 10 miliony let.

J. Jurax 30.11.2018 18:19

No, a na předpovědi a zdůvodnění oteplení od klimaalarmistů bych já nevsadil ani halíř.

A. Alda 30.11.2018 10:42

Abychom nezapomněli,

kdo tu solární zlodějnu spustil:

http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=38530

J. Kavalír 30.11.2018 11:31

Re: Abychom nezapomněli,

Ta zlodějina se z toho stala až za několik let po poklesu cen fotovoltaiky. A to už byla u moci úplně jiná vláda. Bez viny ovšem není nikdo z tehdejších poslanců, protože pozměňovací návrh na snížení výkupní ceny el. energie nepodali.

M. Prokop 30.11.2018 11:39

Re: Abychom nezapomněli,

Ne. Zlodějna to byla od samého počátku. Postupem času se z toho stala megazlodějna.

V. Petr 30.11.2018 11:44

To celé byla zlodějna OD SAMÉHO POČÁTKU!

A Češi jsou naprostí srabi, protože politici, kteří toto způsobili nevisí dosud na lucernách!

Jestliže musím nuceně kupovat 1 kWh za neuvěřitelných 12 Kč a přitom muset mít ještě k dispozici záložní zdroj je mi více méně jedno, vydělá li na té 1 kWh příslušný tunelář 2 Kč nebo 9 Kč. Ovšem, čím víc vydělá, tím více politiků, soudců a stítních zástupců dokáže podplatit!

P. Zinga 30.11.2018 11:47

Re: Abychom nezapomněli,

Ta dotace je loupeží od samého počátku. Nikoly pouhá zlodějna, nýbrž násilná (z moci zákonné!!!) loupež za bílého dne.

R. Langer 30.11.2018 12:43

Re: Abychom nezapomněli,

Zlodějina je to od počátku!

P. Rada 30.11.2018 12:11

Re: Abychom nezapomněli,

Spuštění zlodějiny - solárního tunelu - ale nenastalo odsouhlasením původně dobře míněného zákona uvedenými poslanci o podpoře obnovitelného (jak se asi domníváte) ale až následně pozměnovacím návrhem poslankyně Šedivé a prakticky roční nečinností Fišerovy vlády oddálením náběhu pozměnovacích zákonů. Podobné zákony na podporu původně dobré myšlenky byly přitom zapracovány do legisativ okolních států ale všude jinde byla reakce vlád na světové ceny FV daleko rychlejší.

https://www.penize.cz/spotrebitel/249511-miliardovy-solarni-tunel-co-si-o-tom-myslite

http://oenergetice.cz/energeticka-legislativa-cr/priciny-solarniho-boomu/

"Abychom nezapoměli" tak dopady má tato tunelářská aféra i nyní v artmosféře umělé stagnace která posléze zavládla a znemožnila praktičtější využívání FV která už vychází na MW výkonu dvakrát levnější jak JE zdroje a může mít návratnost kolem 5 let.

https://oze.tzb-info.cz/fotovoltaika/16839-ekonomicka-navratnost-investice-do-fotovoltaicke-elektrarny-k-pokryti-vlastni-spotreby-podniku-2-cast

J. Lepka 30.11.2018 12:37

Re: Abychom nezapomněli,

No jasně, proč pěstovat na polích obilí, když tam můžou stát panely FVE? Že v noci a při špatném počasí nefungují? Nevadí, poroučet dešti, větru měli v plánu komunisti již před lety, tak pro myšlenku nerealizovat, no v noci by mohl pomoci ten blbý nápad Číňanů s odražečem slunečního světla na oběžné dráze. Že to jsou zcela zanedbatelné hodnoty pravověrného zastánce OZE nemůže rozházet, že milý Rado?

J. Kavalír 30.11.2018 13:54

Re: Abychom nezapomněli,

Asi by bylo výhodnější tam pěstovat obilí, jenže co s ním? Tam, kde by ho potřebovali, nemají čím zaplatit. A darované by jen poškodilo tamní produkci.

J. Jurax 30.11.2018 18:34

"původně dobře míněného zákona uvedenými poslanci o podpoře obnovitelného ... "

Ano. Každá taková zelená hovadina bývá dobře míněna. Otázkou je kým a pro koho.

Tahle hovadina nás donutila vyrábět drahou, obtížně využitelnou energii, kterou nepotřebujeme, ale kterou díky blbům v parlamentu nejen zeleným nuceně a zbytečně platíme. Doufám aspoň, že z toho hlasování naši volení zastupiči aspoň něco měli, že tu kravinu neodhlasovali zadarmo.

A budiž zde připomenuto, že tahle peachovina nám byla oktrojovaná zelenými blbečky z brusele.

A. Alda 30.11.2018 10:39

S těmito lidmi nemá smysl

snažit se diskutovat. Oni umí jenom křičet a lhát. Jsou jako ti musulmani.

R. Langer 30.11.2018 12:44

Re: S těmito lidmi nemá smysl

Ale tak co s nimi? Nechat se od nich okrádat a kálet si na hlavu?