18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

KLIMA: Prezident, jenž zápasil s ďáblem

Klaus se vyhraňoval vůči klimatickým alarmistům. V tomto boji sice uspěl proti radikálním ideologům, ale nikoliv mezi vědci a intelektuály.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 9.3.2013 14:07

Re: pane Drábku

Vám uniklo, že problém není v absolutních teplotách, ale v rychlosti jejich změny? Ostatně, on to život jako takový nakonec jistě přežije, jen jestli u toho člověk ještě bude. Anebo se budeme vybíjet z hladu.

S. Donát 9.3.2013 9:43

Re: Když se budeme ukájet nicneděláním

""Alarmisté" obvykle na svých varováních nevadělávají." To je nějaká legrace ne ? Co jiného je solární a větrný byznys, než vydělávání alarmistů ? A co emisní "odpustky" ?

J. Vydra 9.3.2013 12:12

Re: Když se budeme ukájet nicneděláním

Zase - DOKAŽTE že ti lidí, co argumentují o lidmi ovlivněném oteplování JSOU TI SAMÍ co vydělávají na alternativních technologiích. Co já vím, u nás vydělává nejvíc ČEZ na fotovoltaice, což je státní podnik... takže jakou hodnotu má to vaše sprostý pomlouvání?? Žádnou, tak jako kvákání naší vědmy VK.

P. Khail 9.3.2013 12:33

Re: Když se budeme ukájet nicneděláním

Takže A. Novák, dřívější senátor za ODS, nyní odsouzený, je alarmista? To si nechte patentovat p. Donáte.

P. Čulík 9.3.2013 10:20

a jak píše páně čulíkovo...

Tím jste myslel co? Že snad píši nepravdu? "Hokejka" je naprosto jasně dokázaný podvod, o tom už nikdo, kdo se vážně o problém zajímá, nepochybuje. Ostatně autoři to přiznali a omluvili se. Dle vás se nemůže argumentovat fakty, protože by jim nikdo nevěřil a musí se to zveličit? Ach jo, no to je argument! A co když vám řeknu, že se to za rok otočí a bude se ochlazovat (viz letošní nadstandardní zima) a bude na kost zmrzlý New York, Bangladeš či Londýn (atd. atd. atd.) Tak honem oteplovat, abychom se zachránili! A pak kecy (jako Němci po II. světové) "my jsme o tom nevěděli" budou tak maximálně na přezhubu. To bude byznys, co tomu říkáte? Pane, vzpamatujte se.

J. Vydra 9.3.2013 11:47

Re: a jak píše páně čulíkovo...

tím jsem myslel to, že NASCHVÁL nebo Z BLBOSTI argumentujete nelogicky a pomlouvavě, stejně jako VK a popíratelé lidmi ovlivněného oteplování. DOKAŽTE že "vědomě a záměrně používali zfalšovaná data" všichni ti, co to používají!!! Nemůžete - jen pomlouváte. Přesně jako VK, který to používá jako životní styl. Navíc tu lidi píšou, že "hokejka" je něco jinýho než tvrdíte - tak se radši na to znova podívejte, než zmrznete.

J. Václavíková 9.3.2013 14:01

Re: Když se budeme ukájet nicneděláním

Zvedání hladiny moří je jedna věc, byť diskutabilní. Další, snad závažnější, je narušení rovnováhy přírodních ekosystémů, ta změna totiž může být tak rychlá, že překoná schopnost adaptace těchto systémů na změněné podmínky. Vlivem GO se totiž mění dlouhodobé klimatické poměry, je otázka, které organismy se dokážou přizpůsobit a přežít, a které ne. Vzhledem k provázanosti ekosystémů neradostné vyhlídky. Ono to není o tom, jestli nám bude tepleji, jak to VK rád shazuje. Které plodiny např. vydrží dlouhotrvající letní sucho?

M. Dvořák 11.3.2013 13:44

Re: Když se budeme ukájet nicneděláním

pokud je tepleji tak je vlhčeji. Sahara před 8000 lety - teploty o 2 stupně více - jezera, zvěř, lesy a stepy. Prosím sledujte lépe zdroje informací a nenechejte se oblbovat…MD

M. Kosejk 9.3.2013 8:52

stokrát opakovaná lež = pravda

No vidíte, sám píšete, že se Klaus opakovaně snažil vysvětlit, jak to myslel s těmi "špinavými penězi" - a bylo mu to k ničemu. Ještě dnes většina lidí věří, že opravdu řekl, že špinavé peníze neexistují. Oni novináři se už postarali, aby tahle lež dál žila v společenském vědomí.

Obdobná situace panuje ohledně vztahu Klause k EU. Pořád novináři opakují tezi, že Klaus je proti EU. A tečka. A také mu bylo k prdu vysvětlování, že proti EU nic nemá (vždyť sám do ní podal přihlášku), ale že mu vadí směr jejího směřování.

A s globálním oteplováním je to pořád ta samá písnička. Klaus nepopírá změnu klimatu, ale jasně říká, že majoritní vliv lidstva na klima není prokázán - a pokud něco není prokázáno, tak z toho nemůžete vycházet jako z premisy (jak činí ideologové boje proti klimatu).

Ostatně - pod zprávou klimatického panelu OSN je podepsáno méně vědců, než kolik se později podepsalo pod petici proti politizaci klimatologie - což je přesně Klausův postoj.

J. Vydra 9.3.2013 9:04

Re: stokrát opakovaná lež = pravda

no, možná lidi velkého VK neměli rádi, a proto přeháněli. Podle mne chyba největšího VK byla, že se snažil změnit svět, ale to, co změnit mohl, tj. ČR, pěkně zprasil. Tak proč by ho měl poslouchat někdo venku nebo ve velkých věcech? Co udělal pro to, aby napravil co zkazil tady? Omluvil se? Sypal si popel na hlavu? Ne, arogantně napadal své kritiky "a kdo jste vy"? BTW - pravda se nepozná podle počtu podpisů, milej pane.

M. Kosejk 9.3.2013 9:15

Re: stokrát opakovaná lež = pravda

Já si zkrátka myslím, že transformace ekonomiky devadesátých let byl největší úspěch české politiky.  Tedy i Klausův velký úspěch. Nikde se transformace nepovedla lépe - ani v Polsku, ani v Maďarsku. Negativní hodnocení tranformace je dle mého také jen dílem lživé práce pravdoláskařských novinářů a politologů.

Mám se snad i já omluvat za tento svůj názor? 

J. Vydra 9.3.2013 11:52

Re: stokrát opakovaná lež = pravda

největší úspěch ekonomiky možná, ale to je podnikání mafiánů taky. Ty zisky, ta výkonnost, to pracovní nasazení! Jenže takováhle "ekonomika" ničí morálku celé země, ale to největší VK a jeho posluhovači ZÁMĚRNĚ ignorují. A pak začnou nadávat "pravdláskařům" - opravdu jste pokladi, jen zakopat! Možná umíte udělat peníze, ale jinak jste odpad. Zamyslete se.

M. Kosejk 9.3.2013 14:34

Re: stokrát opakovaná lež = pravda

Ano, výborně, zamyslel jsem se - a na Klause mám pozitivní názor, což ze mne ve Vašich očích dělá odpad. To je ukázková nenávistná reakce na jiný názor, jakou mívají lidé typu: pravdoláskař.

V. Němec 9.3.2013 11:47

Re: stokrát opakovaná lež = pravda

Je to přesně tak

P. Čulík 9.3.2013 8:18

V.K. nikdy nepopíral globální oteplování jako takové,

naopak souhlasil s tím, že se otepluje, ale také uváděl ověřitelná data O KOLIK se otepluje. Napadal "hokejku" v době, kdy to byla ikona globalistů. Jeho přínos vidím v tom, že v době, kdy se to vůbec nenosilo a bylo to krajně nepopulární, přišel s kritikou ideologie GO. Jestli tam pak někde použil špatné argumenty, to je sice blbé, ale rozhodně mně přijde daleko blbější, když ideologové GO vědomě a záměrně používali zfalšovaná data, např. graf "hokejka". Zatímco je V.K. stále zesměšňován kvůli kritice GO, viníci té debilní ideologie jsou v klidu, je nikdo nepranýřuje. Nejsem zapálený obdivovatel V.K., někdy mne také docela se*e, ale to mne nebrání s ním v mnohém souhlasit.

J. Václavíková 9.3.2013 11:23

Re: V.K. nikdy nepopíral globální oteplování jako takové,

Ověřitelná data? Přesným datům se vyhýbá jako čert kříži. A smím se zeptat, o kolik se tedy přesně podle něj otepluje? Pokud tím nemíní svůj diletantský náhled, že během jeho cesty stoupla teplota o dvacet stupňů, a taky to přežil.

P. Čulík 9.3.2013 11:34

Re: V.K. nikdy nepopíral globální oteplování jako takové,

No a je to tady! Co si třeba přečíst tu jeho knihu, Modrá, nikoli zelená planeta? Vážená dámo, jestli chcete zaujímat opravdu vyhraněný postoj, tak si nejprve nastudujte argumenty protivníka. V jiném příspěvku jsem vám to už napsal, tak tam máte návod:-). Ono to zabere dost času, ale bez práce nejsou koláče, leda ukvapené závěry.

J. Václavíková 9.3.2013 11:46

Re: V.K. nikdy nepopíral globální oteplování jako takové,

Mě zajímají názory klimatologů, ne šarlatánů.

J. Vydra 9.3.2013 11:56

Re: V.K. nikdy nepopíral globální oteplování jako takové,

jo, milý čulíku, vzdělání NENÍ vědět všechno a pak něco tvrdit, ale schopnost vybírat si zdroje. Zdrojů informací je dneska toli, že NIKDO nemůže číst všechno. Ano, můžou tím vzniknout chyby, ale aspoň se nezblázníte, jako VK a jeho styl neustálého požírání faktů - a nemyslení.

P. Čulík 9.3.2013 16:49

Re: V.K. nikdy nepopíral globální oteplování jako takové,

No, milý pane Vydro, ke vzdělání třeba také patří psaní jmen s velkým písmenem, nebo třeba použítí oslovení:-). Že nikdo nemůže přečíst vše, to vím, jde o to, umět si vybrat. Hlavně i to, co píší oponenti a zamyslet se nad tím. Jedině tak můžete přijít na to, že ono je to třeba jinak, než jste si dosud myslel. A jestliže diskutujete o článku, kde máte knihu V.K. dokonce na titulce, tak by bylo docela užitečné si ji přečíst. Byl byste asi překvapen, že tam není to, co V.K. vkládáte do úst.

P. Čulík 9.3.2013 16:40

Re: V.K. nikdy nepopíral globální oteplování jako takové,

mně také:-)