1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

KLIMA: Prezident, jenž zápasil s ďáblem

Klaus se vyhraňoval vůči klimatickým alarmistům. V tomto boji sice uspěl proti radikálním ideologům, ale nikoliv mezi vědci a intelektuály.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kosejk 9.3.2013 18:30

Re: Občanské sdružení CykloMAT

Ohledně provozních ekologických nákladů: cyklista na potřebný výkon spotřebuje kromě rostlinných produktů nezanedbatelné množství masa. Kůň spotřebuje jen rostlinné produkty. Je zřejmé, že při výrobě masa pro cyklisty dochází jak ke zvýšené produkci skleníkových plynů (metan produkovaný prasaty), tak k neefektivitě zpracování rostlinných produktů v cyklu rostlina - maso - cyklista (tj. i v případě, že cyklista nepojídá prasata ale např. larvy housenek, které neprodukují metan).

Poslední srovnání - likvidace je opět v neprospěch cyklistů. Pokud zlikvidujeme koně, je možno jeho masem uživit několik cyklistů po dobu několika týdnů. Naopak toto tvrzení neplatí.

M. Kosejk 9.3.2013 18:28

Občanské sdružení CykloMAT

Pěkná satira:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013022406

ukázka:

V rámci boje proti globálním změnám klimatu neučinila naše společnost dostatečné kroky. A to je potřeba rozhodně napravit. CykloMat bude věnovat preferenci koňské dopravy, jakožto společensky únosné dopravě s nejmenším vlivem na globální změnu klimatu.

V následující analýze je shrnuto jen srovnání bicyklu a koně. Obě dopravní metody, které chceme srovnávat, porovnáme ze tří základních úhlů. Totiž: ekologické náklady na výrobu, provoz a likvidaci.  Ohledně výroby: běžný bicykl váží kolem 10kg. Hrubý odhad produkce CO2 (jako hlavního hybatele globálních klimatických změn) na výrobu jednoho kg železa je zhruba 1.9kg CO2 (zdroj). Navíc je potřeba připočíst následný ohřev a zpracování železa na ocel, válcování, obrábění a další činnosti spojené s výrobou. I elektrický proud pro obrábění pochází ze spalování fosilních paliv. V případě slitin hliníku je celý proces výroby násobně náročnější na produkci CO2. Takže poučeným odhadem jsme stanovili emise na výrobu jednoho bicyklu na zhruba 50kg CO2 pocházejícím z fosilních paliv. Oproti tomu výroba koně je přírodní proces, který nemá žádný nárok na fosliní paliva. Veškeré nutné zdroje jsou zcela recyklovatelné.

M. Kosejk 9.3.2013 18:24

Občanské sdružení CykloMAT

V. Váňa 9.3.2013 17:50

Re: tohle říkám o Klausovi už mnoho let

Vážená paní Václavíková,

to co píšete prostě není pravda. Jedni vědci tvrdí, že vědí, a druzí tvrdí, že nevědí. Kupodivu jsou mi ti druzí bližší, protože na rozdíl od těch prvých, přisátých na penězovody od kdejaké instituce, pochybují, a tedy hledají. Ti první vědí své, že?!

Chápu, že VK nemáte ráda, ale přisuzovat mu takovou moc, že by bránil seriózní diskusi o čemkoli je už vůbec nesmysl. Vy tomu říkáte hysterie. Já se domnívám, že jde pouze o konstatování současného vědění a nevědění některých jevů na Zemi. H\sterii v tom nevidím žádnou.

J. Huml 9.3.2013 17:25

Re: Plaťte! Cyklisté prý významně zamořují životní prostředí

Tak kdy uz padne to euro, pani Kaniokova?

V. Němec 9.3.2013 17:20

Re: Sakra

Teď vidím že jsem nenapsal ten nejdůležitější důvod svobodu

P. Čulík 9.3.2013 16:49

Re: V.K. nikdy nepopíral globální oteplování jako takové,

No, milý pane Vydro, ke vzdělání třeba také patří psaní jmen s velkým písmenem, nebo třeba použítí oslovení:-). Že nikdo nemůže přečíst vše, to vím, jde o to, umět si vybrat. Hlavně i to, co píší oponenti a zamyslet se nad tím. Jedině tak můžete přijít na to, že ono je to třeba jinak, než jste si dosud myslel. A jestliže diskutujete o článku, kde máte knihu V.K. dokonce na titulce, tak by bylo docela užitečné si ji přečíst. Byl byste asi překvapen, že tam není to, co V.K. vkládáte do úst.

P. Čulík 9.3.2013 16:40

Re: V.K. nikdy nepopíral globální oteplování jako takové,

mně také:-)

L. Křivan 9.3.2013 16:21

Re: Vědci a intelektuálové jsou ZCELA rozdílné kategorie

Vědci jsou praví intelektuálové  a samozvaní intelektuálové jsou jen pseudointelektuálové (kavárenžtí žvanilové).

J. Vyhnalík 9.3.2013 16:20

Nepochopení

Václav Klaus není klimatolog a proto klimatologické pasáže v jeho knize a jeho článcích nejsou jeho dílem, ale přebírá je od autorů, kteří se danými otázkami zevrubně zabývají. Václav Klaus je ekonom a politik a proto je třeba hledat těžiště jeho kritiky tady.

Pokud by se jednalo o čistě odborný spor, zda se Země otepluje a o kolik a zda na to má vliv lidská činnost, zůstal by VK s velkou pravděpodobností stranou a přenechal diskusi odborníkům. Klíčovým tématem se pro VK staly tyto otázky až ve chvíli, kdy se závěry proponentů globálního oteplování a lidského podílu na něm staly východiskem pro pro snahy politiků ovlivňovat světovou ekonomiku.

Kdyby se do problematiky nepustili lidé jako je třeba Al Gore a další politici a nezačali vnucovat celému světu zákony, které nás nutí povinně plýtvat ve jménu boje s uměle zveličeným a zkresleným globálním oteplováním, nezabýval by se problematikou ani Václav Klaus.

VK vidí obrovské dopady "zelených" zákonů na ekonomiku a musí se proto ptát, zda tyto dopady, prohlubování ekonomické krize, zvyšování nezaměstnanosti, snižování životní úrovně mají nějaké reálné ospravedlnění. Zda ta cena, kterou za boj s GO platíme má reálnou návratnost a zda by nebylo možné naše peníze investovat efektivněji. Ukazuje se, že zákony přijímané ve jménu ideologie boje s GO způsobují obrovské a zbytečné škody, které budeme splácet nejméně jednu generaci. Přitom primárně nejde o to, že se na systému přiživují různí podnikavci, to jsou pouze druhotné škody. Tito podnikavci jsou vždy připraveni se přidat, když se rozdává ze společného. Primární škody jsou o několik řádů větší a různé skandály s neoprávněným čerpáním dotací slouží často pouze jako kouřová clona zakrývající principiálně špatný fundament.

J. Kanioková 9.3.2013 16:09

Plaťte! Cyklisté prý významně zamořují životní prostředí

http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/amerika/platte-cykliste-pry-vyzamne-zamoruji-zivotni-prostredi_263201.html

P. Vaňura 9.3.2013 15:33

Vědci a intelektuálové jsou ZCELA rozdílné kategorie

lidí, jsou to skupiny, jejichž průnik je malý.

V. Batala 9.3.2013 15:25

Re: Sakra

souhlas s důvody, pro které V. Klause uznávám taky a ještě bych přidal, že když on o něčem mluví, tak dokáže něco zdělit a já mu rozumím a to není v naší politice běžné.

M. Kosejk 9.3.2013 14:56

Re: Co tím chtěl "básník" říci? Pokračování

Jo,jo. Například jsem nikdy nepochopil, proč světovým ekologickým tématem číslo jedna je množství CO2 v atmosféře. Proč zrovna na toto se vydávají obrovské sumy peněz, když třeba problém chemického zamoření je daleko zásadnější - a navíc ještě prokázaný (viz třeba ženské hormony v pitné vodě).

B. Rybák 9.3.2013 14:42

Re: Co tím chtěl "básník" říci? Pokračování

Nezpochybnitelným důkazem oné základní lži je skutečnost, že nepřesným klimaalarmistickým proroctvím se dává přednost před nesrovnatelně vážnějšími a nezpochybnitelnými katastrofami, jakými je rychlé vymírání západní civilizace, problém hladu a návratu hrozných epidemií, problém rychle rostoucích (neufinancovatelných) nákladů na zdravotnictví, problém ochrany před zničující přírodní katastrofou (pád asteroidu, nástup doby ledové)..

Odhalováním této základní eko-lži se V. K. zapsal nesmazatelně do světových dějin (konkretně např. tím, že ho americký kongres pozval jako světoznámou kapacitu v otázkách ekologismu a klimaalarmismu k vůli vysvětlení omylů a lží "oskarového!!" Al Goreho).

B. Rybák 9.3.2013 14:41

Co tím chtěl "básník" říci?

Ekologie, jako velmi "mladá" věda, která zahrnuje veškeré vztahy mezi jednotlivými druhy v živé přírodě, tedy i vzájemné působení přírody a lidské civilizace (kam tedy patří i velká část klimatologie) pochopitelně není a nejspíš nikdy nebude plně matematizovanou vědou jakou je fyzika, chemie, fyzikální chemie, astrofyzika.. a dnes už i velká část biologie. Proto je např. v principu nemožné v ní dělat věrohodné předpovědi.

Politické aktivisty, kteří zneužívají ekologii k čistě politickým cílům, jímž je dosažení jejich trvalé moci nad světem, později pro jejich odlišení od (poctivých vědců) nazýval V. Klaus "ekologisty". Ekologisté byli několikrát usvědčeni z podvodů, které se týkali nejenom volby velmi zkreslujících metod ("Mannova hokejka"), ale i manipulací s daty a jejich pochybného získávání, čímž se vysvětluje např. to, že globální oteplování naměřené na (evropských) pozemních stanicích je výrazně větší než to které naměřili satelity, podle nichž se dokonce v posledních cca 15 letech žádné globální oteplování nekonalo. Proto by názor, že t.zv. globální oteplování je podvod byl názorem v podstatě legitimním, hodným podrobného prozkoumání.

Toto ale V. K. netvrdil. On prostě odhalil základní lež, ekologistů, spočívající v tom, že např. klimaalarmismus je problém především politický a ekonomický a ne odborně klimatologický. Je tomu tak proto, že klimatologie z principu není schopna vytvořit důvěryhodné modely vývoje (chaotického) klimatu a kdyby i byla, bylo by rozhodnutí jestli se tomu má lidstvo lokálně přizpůsobovat nebo se změnami počasí jednotně globálně bojovat rozhodnutím čistě politickým a ekonomickým (to druhé je politický i ekonomický nesmysl - viz např. práce B. Lomborga).

M. Kosejk 9.3.2013 14:34

Re: stokrát opakovaná lež = pravda

Ano, výborně, zamyslel jsem se - a na Klause mám pozitivní názor, což ze mne ve Vašich očích dělá odpad. To je ukázková nenávistná reakce na jiný názor, jakou mívají lidé typu: pravdoláskař.

M. Kosejk 9.3.2013 14:29

Re: pane Kosejku

"Hokejka" byl podvrh - potvrzený. A posledních patnácti let se neotepluje.

J. Václavíková 9.3.2013 14:13

Re: Sakra

Tak to pro Vás zjednoduším- nesnáším lhaní, manipulaci a populismus.

J. Václavíková 9.3.2013 14:12

Re: tohle říkám o Klausovi už mnoho let

Diletantské je právě to, že se nenamáhal zjistit ověřená fakta a už zaujal stanovisko, vydával hotový názor, odlišný od skutečnosti. Jste na omylu, vědci VĚDÍ, že oteplování je skutečnost. Klaus svou hysterií jen brání seriózní diskuzi na téma, jak se s GO vyrovnat co nejlépe. Poněkud komické přitom je, že jeho nohsledi často nestačí sledovat jeho otočky a pořád ještě hájí jím dávno opuštěnou kótu.

M. Martin 9.3.2013 14:07

Re: Sakra

Paní Václavíková proč tolik psaní? Stačilo by napsat nenávidím Klause.

J. Václavíková 9.3.2013 14:07

Re: pane Drábku

Vám uniklo, že problém není v absolutních teplotách, ale v rychlosti jejich změny? Ostatně, on to život jako takový nakonec jistě přežije, jen jestli u toho člověk ještě bude. Anebo se budeme vybíjet z hladu.

J. Václavíková 9.3.2013 14:01

Re: Když se budeme ukájet nicneděláním

Zvedání hladiny moří je jedna věc, byť diskutabilní. Další, snad závažnější, je narušení rovnováhy přírodních ekosystémů, ta změna totiž může být tak rychlá, že překoná schopnost adaptace těchto systémů na změněné podmínky. Vlivem GO se totiž mění dlouhodobé klimatické poměry, je otázka, které organismy se dokážou přizpůsobit a přežít, a které ne. Vzhledem k provázanosti ekosystémů neradostné vyhlídky. Ono to není o tom, jestli nám bude tepleji, jak to VK rád shazuje. Které plodiny např. vydrží dlouhotrvající letní sucho?

V. Němec 9.3.2013 13:58

Re: Sakra

Každý rom hádá podle své planety

J. Václavíková 9.3.2013 13:53

Re: Sakra

Oponenty nanejvýš okázale ignoroval. Potřeboval jen takové užitečné nemyslící idioty, co se za něj bijí do roztrhání těla, byť plácal a dělal největší kraviny. Přeji vám, ať si úspěšně najdete dalšího takového lodivoda, který jasně vytyčí směr, kterým je třeba bezmyšlenkovitě plivat a řvát.

J. Brunner 9.3.2013 12:55

Re: Sakra

Vás by zbožňoval.

J. Brunner 9.3.2013 12:54

Typická intelektuálština.

Ne nepodobná práci např. filmového kritika, který ví nejlépe, jak měl či neměl film vypadat.

J. Václavíková 9.3.2013 12:38

Re: Sakra

On je zatížen na blbce.

M. Šejna 9.3.2013 12:34

pane Němče

Grónsko bylo bez ledu naposledy v třetihorách. Za Vikingů bylo pokryté ledem jako dnes.

P. Khail 9.3.2013 12:33

Re: Když se budeme ukájet nicneděláním

Takže A. Novák, dřívější senátor za ODS, nyní odsouzený, je alarmista? To si nechte patentovat p. Donáte.