Středa 19. února 2025, svátek má Patrik
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

KLIMA: Greta Thunbergová, dr.h.c.?

Je pravděpodobné, že tato duševně nemocná nezletilá dívka si plně neuvědomuje význam toho, co dělá a co říká. Je více než pravděpodobné, že to, co dělá a co říká, nevymyslela sama.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

J. Pražák

30. 7. 2019 7:24
I "Zelení" se podílejí na klimatických změnách

Není to tak jednoduché. 60 000 MW větrných elektráren jen v Německu zpomaluje větry přicházející k nám od Západu - to jsou ty, které přinášejí déšť.Pro představu si 60 000 MW představme jako větrák s motorem 75 kW (silné osobní auto) instalovaný na každém metru po délce celého Německa. Vrtule dosahují do výšky 180 m nad terénem. Proudění od vrtulí ovlivňuje atmosferu do daleko větších výšek třením a turbulencemi.

Energie větru ve wattech na m2 se vypočte podle vzorce: W = 0,5 x 1,255 x v3 (rychlost větru v m/s). Tedy pro vítr o rychlosti 4 m/s, tedy „slabý až mírný vítr“ dle Beaufortovy stupnice 2 až 3 stupně je 39,2 W/m2. Pro 15 m/s, tedy cca 55 km/hod, tedy 7 až 8. stupeň Beaufortovy stupnice je to 2067 W/m2, pro 20 m/s , tedy stupeň 9 Beaufortovy stupnice je to 5200 W/m2.

Uvažujme tedy stále pruh široký 1m, pro nějž odpovídá v Německu instalovaný výkon větrníků 75 kW (viz výše). To odpovídá přeměně veškerého větru na elektřinu o rychlosti 4 m/s, tedy 15 km/hod, od povrchu země do výše 1913 m. Při rychlosti 15 m/s. tedy skoro 60 km/hod, do výšky 36 m, při rychlosti 20 m/s do výšky 15 m. Větrníky tedy přemění na elektřinu větší % z vánku, než ze silného vichru. V tom je ten problém. Slabé větry ze západu a severu jsou zbrzděny a s nimi i postup mraků, tedy vody. Naštěstí lze přeměnit max. 59% energie větru na elektřinu (Betzovo číslo).

Příroda nemá ráda prázdno. Proto se zpomalené proudění nahradí tím, že se více prosadí vítr z jiného směru.Velmi silný odpor ekofanatiků a lobby výrobců by jakékoli diskusi na toto téma zamezil. ožná i proto je v posledních létech sucho a následně horko, protože méně deště znamená méně odpařování vody a tím i méně ochlazení povrchu Země.

"Větrníky" zpomalují větším % vánek než silný vítr A ten vánek, který by k nám mohl donést vláhu, se zastaví nebo odkloní směr. Východní větry k nám moc vláhy nepřinesou, protože k moři je to tisíce km a v létě přinášejí stabilní, suché počasí.

0 0
možnosti
DM

29. 7. 2019 21:11
Pan Koniáš?

Pan Lanz se ukazuje jako následovník všech českých Koniášů. Nemůže doložit to, že se klima nemění, nemůže doložit, že by se zlepšovalo, ale přestože nastává sucho, přestože se klima otepluje, přestože tají ledovce a tropické dny už mají i na severu Finska, tak on tady bude zesměšňovat dívku, která si myslí pravý opak, a ke svým tvrzením má důkazy. Pan Lanz by její pravdu neuznal za žádných okolností a asi by ji rád jako Janu z Arku upálil. Budiž mu to nedopřáno. Jeho hlas začíná být naštěstí menšinový.

Jinak řečeno - proč nediskutujete o faktech, ale místo toho o docházce jedné bezvýznamné studentky?

0 0
možnosti
JG

29. 7. 2019 21:14
Re: Pan Koniáš?

Důkazy?Tak sem s nimi!Že by to byl ten "většinový názor".

0 0
možnosti
VP

29. 7. 2019 18:34
Ta nová euro "píp" si patrně plete EU s kontinentem!

Takže podíl EU na světových emisích CO2 je 9,5%. Podíl Ruska, Ukrajiny a Běloruska je dohromady 5,5%. Jak chce dosáhnout, aby KONTINENT neprodukoval žádné CO2 je tudíž záhadou...

A pokud si myslí, že Asie, která produkuje přes 55% světových emicí CO2 je bude snižovat, je blázen!

0 0
možnosti
PR

29. 7. 2019 21:39
Re: Patrně si sám ledacos plete.

Pane Vanuro popíráte zřejmě podobně jak autor fakt, že s hlediska klimatických dopadů dneška nejsou vůbec podstatné momentální imise ale kumulativní působení za celou minulou dobu a navíc v přepočtu na hlavu.

S hlediska budoucnosti je tuplovaně mnohé otázkou ale jistotou zůstane i nadále prvotní vklad.

V tomto směru patří česko mezi svým způsobem největší světové hříšníky a je mezi nejzaostalejšími v nápravě.

Napravit součastnou katastrofu místních lesů a další projevy sucha se ale uhlobaronům minulých 20let ani soudruhům totalitní éry kteří závodili o světovládu zjevně nechce.

Chováte se tedy oba s hlediska technického pojetí problému jak "blázni", kteří nerespektují obecně platné fyzikální principy ani současnou situaci natož její výhled. U Vás je to o to větší problém kolikrát časteji jste na tento aspekt byl upozorněn a s jakou vytrvalostí fakta ignirujete.

0 0
možnosti
VP

29. 7. 2019 18:17
Dokud nezačnou zelení podporovat jádro, je

nutno jejich bláboly bez dalšího odmítnout jako ZCELA NEVĚROHODNÉ!

0 0
možnosti
JJ

J. Jurax

29. 7. 2019 16:00

Především se už neříká globální oteplování, protože to se globálně těžko dokazuje, nýbrž klimatické změny, poněvadž klima se mění prokazatelně furt.

A dál to má dva aspekty - je obtížně nerozporně dokazatelné, zda současné klimatické změny jsou způsobeny člověkem, a pakliže ano, pak do jaké míry a nakolik se na něm projevují ony emise CO2 člověkem způsobené. Politický konsensus není důkaz. Vize svaté Gréty rovněž ne.

Podstatnější je ale druhý aspekt - totiž zda urputný, neobyčejně nákladný a zčásti Zemi devastující (biopaliva) boj proti emisím CO2 má šanci upravit současné klimatické poměry jakýmkoliv směrem, natož směrem žádoucím (v současnu tedy k ochlazení, pokud vůbec je tento směr globálně žádoucí). A pakliže vůbec ano, tak dokdy a v jaké míře. Jaký bude poměr mezi náklady a kýženými výsledky. Tohle totiž dosud pokud vím nikdo nedokázal a nejspíš se tím ani nikdo moc nezabývá (znalejší nechť mne opraví či doplní) - nejspíš proto, že výsledky nejsou moc povzbudivé a propagandisticky využitelné. Kdyby byly, tak nám to cpou do hlavy denně a furt.

Takže čacká šéfkomisařka čtvrté říše se prsí, že EU bude v produkci CO2 neutrální do roku 2050, leč netroufne si veřejně zalhat, o kolik stupňů se tak sníží globální teplota (a že politikům lhaní vrásky nedělá), aby dala naději, že ty obrovské náklady s tím spojené mají nějaké rozumné opodstatnění kromě obrovského kšeftu, protože ty náklady musí skončit ve správných kapsách, a pro europolitiky žádoucího snížení svobod sprostného lidu pod záminkou boje proti hroznému nebezpečí.

A to samozřejmě pomíjím skutečnost, že zatímco EU se svými 9 procenty globálních emisí má tendenci sebevražedně blbnout (nejen v tomhle klimatickém punktu), zbytek světa na to zvysoka séře a nanejvýš škodolibě sleduje, jak se jim konkurující EU sama ničí. Koneckonců poklesnou-li světové emise o celých těch EUropských 9 procent, tak to světové klima nijak podstatně nepoznamená.

0 0
možnosti
PM

P. Svobodný

29. 7. 2019 16:52
Re:

souhlas

0 0
možnosti
PZ

29. 7. 2019 15:57
CO2 a teplota v historii Země

Udělejte si názor sami, korelace, kauzalita, jelita...

http://www.biocab.org/Carbon_Dioxide_Geological.jpg

0 0
možnosti

29. 7. 2019 18:10
pane Zingo

nechci pomluvit ten graf, na který jste sem dal odkaz. Jen byste si měl nejprve zkontrolovat, co na tom grafu je nakresleno.

Připadá Vám normální, že mezi nejteplejší a nejstudenější érou je tam rozdíl jen 10°C?

0 0
možnosti
JJ

J. Jurax

29. 7. 2019 15:07

Souhlas.

Zelená hysterie pomine. Lze zblbnout všechny lidi na chvíli a některé lidi nadlouho až nafurt, ale nelze nadlouho až nafurt zblbnout všechny lidi.

0 0
možnosti
LS

29. 7. 2019 15:02
No, geniální byly i děti mladší,

ovšem spíše v oblasti kultury(Mozart), ale aby náctiletá poučila celý svět v oblasti, ve které není úplně jasno ani odborníkům, to je fenomén. Něco jako v Saturninovi to šestileté dítě které pravilo : "Bohdá, že žízní nezahyneme !"

0 0
možnosti
PR

29. 7. 2019 22:01
Re: No, geniální byly i děti mladší,

Po létech tutlání problému partami pokrytců co se nazvali skeptiky se pochopitelně samo nic nevyřešilo - naopak nabobtnalo až askalovalo v katastrofání vývoj např u našich lesů. podobně se pochopitelně začínají stále častěji dít velmi neobvyklé věci.

Lžete ale v tom smyslu, že patnáctiletá dívka tvdí, že má v problamatice jasněji než odborníci. Rozhodně jasněji oproti Vám ale deklaruje, že by politici měli odborníkům více naslouchat.

Někteří s dnes náctiletých ale nejspíše dorostou do úrovně která součastníky převýší. To tím spíše, čím dříve začnou nad problémem hloubat. Otázkou je, zdali jim preciznější poznání bude také dostatečně užitečné.

Čas totiž běží a s ním šance na změnu oteplovacího kurzu rapidně klesají.

0 0
možnosti
JH

29. 7. 2019 14:18
Když tak nad tím uvažuji...

...mám-li si vybrat, zda tu pro Evropský Islámský Chalifát v roce 2030 nechám Evropu zelenou, nebo špinavou, tak jednoznačně volím druhou možnost.

Kdyby měli náhodou p. Palata s Ursulou pravdu.

0 0
možnosti
JF

30. 7. 2019 7:35

Voni kozo(p)rdi rádi pouště a teplíčko, takže volíte dobře :)

0 0
možnosti
PB

29. 7. 2019 13:25
"Naše současné plány na snížení emisí CO₂

o 40 procent do roku 2030 nestačí. Musíme se snažit o víc." (Ursula non der Leyen)

Na vojně jsem slyšel, že sovětští dělostřelci za Velké vlastenecké války dosahovali hodnoty funkce sinus až 5!

0 0
možnosti
JH

29. 7. 2019 14:19
Re: "Naše současné plány na snížení emisí CO₂

Po válce se z nich pravděpodobně stali zootechnici, co pak v 70. letech předváděli v televizi, jak dojit kozla.:-)

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz