23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

KLIMA: Greta Thunbergová, dr.h.c.?

Je pravděpodobné, že tato duševně nemocná nezletilá dívka si plně neuvědomuje význam toho, co dělá a co říká. Je více než pravděpodobné, že to, co dělá a co říká, nevymyslela sama.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Povolný 29.7.2019 11:49

pár poznámek

Tomu, že celý ten humbuk kolem Grety je dílem téhle 16-leté holky přece nemůže nikdo věřit. Za tím jsou velmi zkušení PR odborníci. Otázkou je, kdo to celé zorganizoval, kdo to platí a komu to slouží. A čemu. Ty záležitosti kolem Grety a věcí souvisejících vůbec začínají být otázkou víry. Věříte, že má Greta pravdu? Věříte, že probíhající klimatická změna je způsobena lidskou činností? Věříte, že se oteplování zastaví, když EU přestane vypouštět CO2?

Malá perlička z článku - když vysychají studny a lesy ... část Čechů připouští, že ... Klaus neměl pravdu a "tisíce vědců" ano. Autor už neuvádí, v čem neměl pravdu. Že se neotepluje? Opravdu něco takového říkal? Že klimatická změna není způsobena člověkem? To je jen neprokázaná teorie. Důkazem mají být zřejmě vyschlé studny. Tady autor zřejmě spoléhá na fantazii čtenáře.

J. Svoboda 29.7.2019 12:01

Re: pár poznámek

Konkrétně Klaus říkal, že ledovce tají jen ve filmu Al Gora a že oteplování není o teplotě, ale o náboženství. Takže doložitelné pitomosti.

Pěkný den.

V. Povolný 29.7.2019 12:35

Re: pár poznámek

No, pokud si vzpomínám, tak taky říkal, že se na oteplování máme připravit a ne s ním bojovat. A to platí dodnes.

P. Brich 29.7.2019 15:38

Re: pár poznámek

A chudáci lední medvědi se v tom filmu topí, protože nemají žádnou kru, na níž by se ohřáli!

J. Lukavsky 30.7.2019 15:36

Re: pár poznámek

"chudáci lední medvědi" no počet ledních medvědů podstatně stoupá, dík ochraně, přesněji zákazu lovu (mimo myslím Eskymáky). A ta dojemná fotka ledního medvěda umírajícího hladem? Chybí tam údaj kolik měl méďa let, asi by se ukázalo, že umíral svojí přirozenou smrtí protože je vrcholovým predátorem a tudíž ho nic (mimo člověka) nemůže ulovit a sežrat. Takže musí umřít hladem neb už nedokáže ulovit tuleně. Ti tuleni z toho museli být žalem bez sebe. J.L.

M. Pivoda 29.7.2019 11:35

Vybrané a komentované pasáže z článku

Citace z článku: "... V roce 2050 bude Babišovi 95 let a asi už nebude naživu. "

Opak (výše uvedeného tvrzení) je mnohem pravděpodobnějším jevem. Díky technologickému pokroku se doba lidského života podstatně prodlužuje. V roce 2050 může být Babišovi zdravých 95 let - pokud ho do té doby ale netrefí šlak z politky.

Citace z článku: "Kdyby se slečna Greta Thunbergová věnovala více studiu než záškoláctví, mohla by časem prozřít a možná získat i opravdový doktorát. ..."

Autore, smyslem života Grety je přežít, nikoliv získat doktorát! Školačka Greta má určitě jiný hodnotový systém, než má autor (zavilého) článku. Autor článku se narodil v dobách českého reálného socialismu a dosud se nezbavil idelologického posuzování.

L. Novák 29.7.2019 23:22

Re: Vybrané a komentované pasáže z článku

Pivoda blábolí jako obvykle... :-D

J. Lukavsky 30.7.2019 15:39

Re: Vybrané a komentované pasáže z článku

"smyslem života Grety je přežít," a to bez studia, bez práce, prostě lítat eroplánem po konferencích a vyhlašovat paniku za záchranu světa. Však ONI se postarají aby netrpěla hlady a měla na letenky. J.L.

M. Pivoda 30.7.2019 16:15

Pro J. Lukavského

Smyslem života šestnáctileté Grety je přežít.

P. Lenc 29.7.2019 10:10

Dobré, dík!

M. Šejna 29.7.2019 9:09

autorovo klima-ignorantské furt dokola

Už to tady na Psu začíná být nudné. Toto je další článek, který na jedné straně opravněně kritizuje alarmistické blbnutí kolem AGW, aby celý článek v závěru totálně znehodnotil tvrzením, že AGW není dokázáno. A dokonce to tvrzení dnes autor "vylepšil" prohlášením, že alarmisty "nezajímají výsledky nejnovějších vědeckých poznatků o vztahu vývinu CO2 a oteplování planety".

Protože nejsem alarmista, tak mě ty údajně nové vysledky poznatků o CO2 velmi velmi zajímají. Takže bych se rád od autora nebo jiného místního skeptika něco o těch nových výsledcích dozvěděl. Jenže tohle mi asi autor ani jiný popírač nedopřeje, protože žádné nové VĚDECKÉ vysledky, které by změnily názor na CO2, neexistují.

P. Rada 29.7.2019 9:30

Re: autorovo klima-ignorantské furt dokola

Nevím ale pochybuji, že Vám zde někdo věcně odpoví na otázku "vědeckých výsledků. Možná by jste však v mezičase Vy sám dal odpověd na to co považujete za "alarmistické blbnutí".

Vezměme to věcněji na příkladu. Můžete mě pracovně považovat za alarmistu a zkuste mi tedy vysvětlit proč považujete situaci G.W s gradientem už větším než 0.15C/ dekádu a minimálně tedy dvouřádově větším, než jaký se planetě globálně projevil za posledních min 55milionů let (od období PETM) za běžnou?

Jako "alarmista" tvrdím, že jde o ojedinělou a pro produkci biosféry krajně nebezpečnou anomálii která nejspíše bude mít v navíc ojedinělé civilizační situaci ojedinělé následky.

Varuji - chcete-li "Alarnuji": ... Nepřehlížejme to jako doposud! (furt dokola)

M. Šejna 29.7.2019 9:42

pane alarmisto Rado

já jsem vzděláním stavař-ekonom, takže se vždy zajímám o to, co lze budovat efektivně a jaké mají různé stavby a opatření měřitelné výsledky.

A právě z tohoto důvodu považuji boj proti emisím CO2 za zcela zbytečnou věc. Už přes 20 let se nákladně bojuje proti růstu CO2 a výsledkem je stále stejně rychlý růst tohoto plynu v atmosfeře. Proto je ten boj nejen marný, ale hlavně mimořádně neekonomický.

Z tohoto důvodu by se měly finance přesunout do adaptace na klima s vysokým obsahem CO2 a s vysokými průměrnými teplotami. Nic jiného nám totiž nezbývá.

P. Rada 29.7.2019 10:34

Re: pane Šejno

Respektuji, že jste stavař. Zkusím tedy jakoby s oboru. Když za stavařem někdo s vědců (ipcc...) přijde s tím, že stavba by měla vydržet fungovat i celé další století ale v tu dobu už tam v projektované studni nejspíše nebude voda - nebo ji tam všude kolem bude moc ... - tak bych čekal, že jako solidní stavař "zabojujete" za změnu projektu i s tím že by to ohrozilo momentální ziskovost a navodilo skluz v příjmech za dílo.

Variana ale je adaptačně prohlásit, že dotyčný vědec je nejspíše alarmista.... ale přeci jen něco pro sychr sadaptovat, na menší spotřebu a zpevnit zdivo, mírně prohloubit studnu... Přitom se ale moc finančně neexponovat a udělat jen nejnutnější změny před dokončením aby stavba fungovala ještě v legislativně dané garanci. Další důsledky nepohodlné pravdy o vzdálenějším budoucnu a následné dopady už nyní velmi pradvěpodobných nedomyšleností nejspíše ponesou jiní.

Ale pozor! Malá změna. Budou tam nejspíše bydlet i některé vaše děti. Některé z nich přitom už nyní zavětřili, že s nimi hrajeme ošklivou investiční hru o jejich vzdálenější budoucno a začínají se vzpouzet - i když legislativně jsou to spíše ještě otroci. Zároven někteří dospělí už vědí, že Zemi nedědíme po předcích - ale máme ji vypůjčenou od našich dětí ... "Exupery".

Nic jiného nám opravdu nezbývá? Nemáme se snad ekonomicky lejlépe za celé věky?

M. Prokop 29.7.2019 11:16

Re: pane Šejno

Máme. Tak se zelenáči snaží to zničit a vrátit nás na stromy.

M. Šejna 29.7.2019 11:20

dal jste si vlastní gól, pane Rado

to, co popisujete, je projektantova úprava projektu na budoucí stav krajiny a klimatu. Tedy adaptace stavby na budoucí klimatické podmínky.

Vy ale tady prosazujete něco jiného. Vy chcete, aby projektant bojoval proti CO2 tím, že zruší u domu odběr elektřiny a zemního plynu, k domu nepřivede silnici, protože má nízké aldebo, a dům postaví jen z materiálů, které nebyly vyrobené pálením nebo tavením (tj. bez cementu, vápna, cihel, oceli atd.)

Ten Váš směr není adaptací, ale návratem do doby kamenné.

P. Manda 29.7.2019 14:39

Re: dal jste si vlastní gól, pane Rado

V tomto s vámi souhlasím.

J. Skýpala 29.7.2019 9:08

Fascinuje mě, jak v dnešní době ještě stále někteří považují za důležité sedět každý den mnoho hodin ve škole namísto toho dělat to, co podle nich má smysl. Nějak jsem nezaznamenal nikoho na celém světě, kdo by říkal - tam kde jsem, jsem jen díky tomu, že jsem každý pátek poctivě seděl ve škole.

V. Novák 29.7.2019 9:17

Re:

Pokud jste svůj školní čas je proaseděl, pak se nedivím, že uvažujete jak uvažujete...

P. Rada 29.7.2019 9:39

Re:

Podobně ale platí, že ti co občas "stávkují" jen nesedí. Netvrdím, že většina (část už je dnes na drogách...) ale značná část se takto budí s monotonní školní výuky kdy jim nikdo odpovědně neřekne např.: ... Proč politici nerespektují výsledky vědy?

A sami proto začínají o situaci přemýšlet intenzivněji jak společnost toho věku kdykoli dříve.

Dnešní změna klimatu má přeci svou podstatu v kumulativních dějích zhruba za celé minulé století kdy jme i my dnes důchodově odrostlí sedávali ve školních lavicích. Sotva kdo z nás tušil, že v pozdní dospělosti budeme pravidelně jen nevěřícně s klimatizovaných aut... koukat jak nám schnou celé lesy před očima a jen pozorovat celou beznaděj v lesnickém sektoru....

V. Novák 29.7.2019 10:19

Re:

Dnešní změna klimatu je zotavení se z Malé doby ledové v 17. a 18. století. Tehdejších teplot ještě klima nedosáhlo.

P. Rada 29.7.2019 10:44

Re:

Mýlíte se nebo dokonce lžete!

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f5/All_palaeotemps.png

P. Brich 29.7.2019 13:10

Re: "Podobně ale platí, že ti co občas "stávkují,

jen nesedí."

Moc bych za to nedal, že sedět budou.

M. Krátký 29.7.2019 9:01

Kolísající hladina Sázavy mezi Týncem n/S a Nespekami

je důkazem o výkyvech aniž by se o to člověk zasloužil. Koncem 40 tých a v průběhu 50tých let bylo v Sázavě několikrát vody o prázdninách sotva po kotníky. A v té době ještě byly podél jejích břehů v činnosti poldry, které zachytily případné povodně z náhlých a vydatných děšťů. Později se konečně komunistům podařilo znárodnit majetky místních "kulaků" a rozorat meze a zasypat ty poldry bordelem - pak k tomu ještě přišla přehrada na Želivce a tak je vody v řece téměř pořád stejně ale povodně jsou výrazně větší. A na scelených polích nyní vládnou "taky zemědělci" a pěstují zde střídavě kukuřici a řepku - po náležitém chemickém ošetření půdy. .Hezký den. Gréta za to nemůže - je vydatně manipulována přesně podle autora. Hezký den podruhé

P. Rada 29.7.2019 9:13

Re: Kolísající hladina Sázavy mezi Týncem n/S a Nespekami

Autor manipuluje - to nejspíše ano. Uvedl jsem dnes zkraje proč.

Pokud jde o průtoky Sázavy a dalších řek - tak ty lze sledovat a sledují se. Potvrzuje to, že extrémnosti rostou a nejspíše porostou:

http://portal.chmi.cz/aktualni-situace/sucho#

K. Janyška 29.7.2019 8:57

Ano, máte pravdu o tom nešťastném nemocném dítěti.

Pokud však nebudete vědět, co je to spontánní řád klimatu, podnebí a počasí, ve věci se nevyznáte také. Nemůžete pak těm zeleně nakaženým pitomcům relevantně oponovat.. Dzp.

P. Rada 29.7.2019 9:06

Re: Ano, máte pravdu?

Věcně oponovat jevy probíhající v čase lze nejpádněji věrohodnější předpovědí budoucnosti.

Jaká je tedy Vaše předpověd vývoje podnebí, kůrovcové kalamity.... na základě "spontálního řádu" ?

Mě zatím totiž s "principu relativity" vychází, že spíše sám jste "neštastně nemocný".

K. Janyška 29.7.2019 20:45

Re: Ano, máte pravdu?

Ano, jsem nemocný vědou. Více lidstvo neví... Dzp.

M. Šejna 29.7.2019 9:15

Karle Janyško

tady na Psu existuje jeden modře nakažený pitomec, který se tu furt chlubí, že spoluzakládal ODS. Měl byste mu (tedy sobě) vysvětlit, že ODS se v souladu se spontánním řádem politiky založilo zcela samo, a žádný člověk na to neměl vůbec žádný vliv.

K. Janyška 29.7.2019 20:48

Re: Karle Janyško

Vám je nutno vysvětlit, že jste pitomec vy, neboť jste vůbec nepochopil, že politické strany tu jsou pro správu věcí veřehných, tedy pro její zorganizování. A ODS byla dokonce stranou transformační, což nemá se spontánním řádem co dělat... Dzp