15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

KANADA: Vyšetřování skeptiků „klimatické vědy“

Je to něco jako z Orwellova „1984“: kanadský protikartelový úřad, prodloužená to ruka ministerského předsedy Justina Trudeaua, je podporován 50 miliony dolarů ročně. Na základě udání jedné ekologické organizace vyšetřuje agentura již déle než jeden rok tři organizace, které jsou obviněny, že odmítají mainstreamovou klimatickou vědu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Brzák 10.10.2017 12:43

Re: Globalni oteplovani je globalne prospesne, lokalne ne nutne.

Naopak můžeme prosazovat svůj model - to je dravým obchodem na svobodné trhu - na území Afriky - obchodní kolonizací civilizovat ten krásný kontinent. Ovše nikoliv jako státní oc - nýbrž jako jednotlivci, kteří ovšem musí počítat s tím, že bude na nich se i bránit těm, kteří nebudou svobodný trh respektovat...

V. Kolman 10.10.2017 12:38

STRUČNĚ A JASNĚ

Celý "problém" spočívá v tom, že počasí není stálé, ale různě se v čase mění.

A jedna množina lidí následně prohlásila, že za to může "ČLOVĚK MOUDRÝ" nadměrnou produkcí CO2 a učinila si z tohoto pseudoaxiomu zlatý důl.

Vím, že se na mě teď snese sprška nenávistných poznámek, ale doporučuji k přečtení knížku Václava Klause na téma globálního oteplování. Ač V.K. není klimatolog, jeho úvahy mají hlavu i patu.

M. Prokop 10.10.2017 11:44

Re: Je treba vice CO2 a vyssi teploty

Archimédův zákon na Grónsko moc neplatí.

M. Prokop 10.10.2017 11:43

Re: Globalni oteplovani je globalne prospesne, lokalne ne nutne.

Když se budeme starat, aby černého davu bylo co nejvíc a aby měli cestu sem co nejsnadnější, tak nám fakt horko bude.

Ovšem nic nám nenařizuje takové hovadiny dělat.

M. Valenta 10.10.2017 11:35

Re: Globalni oteplovani je globalne prospesne, lokalne ne nutne.

Většina prostor Sibiře je obyvatelných již dnes a budou tam nejspíš Číňané. V jižních amerických (není to samé jako jižní evropské) je dnes docela příjemně a úplně na jihu pěkná kosa. Africe horko vadí a hlavně bude horko nám, až se ten dav pohne směrem na sever. Jinam nemůže.

J. Tachovský 10.10.2017 11:30

Re: Hlavně mu nevysvětlujte Mauderovo minimum

Sopky zpusobuji spis globalni ochlazeni tim, ze popel zastini Slunce. A vymizeni Golfskeho proudu v prubehu ctvrtohor je jen takova pohadka. Ten jen tak neco nezastavi.

J. Tachovský 10.10.2017 11:27

Globalni oteplovani je globalne prospesne, lokalne ne nutne.

Na globalnim oteplovani nejvic vadi to, ze se stanou obyvatelnejsi ohromne prostory Sibire a pomuze to Rusku.

Jiznim americkym statum moc neprosteje protoze uz ted je tam nechutny horko. Africe moc nevadi, protoze cernosi jsou cerni a zvykli.

A. Alda 10.10.2017 11:25

Co je to AGW?

Nějaká nová kryptokomunistická parta?

J. Tachovský 10.10.2017 11:23

Re: Máte naprostou pravdu a možná Vás za ni zavřou,

Doufam ale, ze me neupali.

A. Alda 10.10.2017 11:23

Jo.

Není co dodat. I když naprostá většina čtenářů Vám neporozumí, ať již pro nedostatek věku nebo nedostatek intelektu.

J. Mrázek 10.10.2017 11:23

Hlavně mu nevysvětlujte Mauderovo minimum

..nebo vliv vulkanické činnosti, mořských proudů, tíže studené vody a co bude s vymizením Golfského proudu, nebo se z toho osype hrůzou a stejně nic nepochopí ... házení perel....

A. Alda 10.10.2017 11:21

Máte naprostou pravdu a možná Vás za ni zavřou,

jako zavřeli za hlásání pravdy již mnohé jiné před Vámi.

Lépe je lhát. To se vždy dá svést na duševní poruchu, jde-li do tuhého.

A. Alda 10.10.2017 11:20

Je to šílené a čeká nás to taky,

jestli nevystoupíme z EU.

J. Tachovský 10.10.2017 11:09

Re: Je treba vice CO2 a vyssi teploty

Do zakladny se vratte se vy a vy si zopakujte Archimeduv zakon, pripadne si udelejte pokus ve sklenici vody.

Prave proto, ze tleni a rust je vyvazeny, tak dojde zvysenim obsahu CO2 k narustu rostlinne hmoty. Cast tleni jako zdroje zivin ted nahrazuje spalovani fosilnich paliv.

R. Hanuš 10.10.2017 11:00

Re: Je treba vice CO2 a vyssi teploty

Vraťte se do pate třídy a zopakujte si archimédův zákon.

A ten zbytek byste stejně nepochopil. Proces růstu a tlení rostlin je energeticky i chemicky rovnovážný. O tom změna klimatu vůbec není.

J. Tachovský 10.10.2017 10:56

Je treba vice CO2 a vyssi teploty

Pak bude lepe, protoze lepe porostou rostliny. Odpari se vic vody z oceanu, takze mirne klesne hladina. Bude vic prset, takze nebude hrozit nedostatek vody. Roztanim ledovcu na severu nestoupne hladina ani o milimetr (ta voda uz tam totiz je a ve forme ledu plave), na druhou stranu se otevre more pro lodni dopravu.

Š. Hašek 10.10.2017 10:45

Za mých mladých časů,

za Novotného (kašička) a Husáka (střední škola), jsme měli ve škole hned zkraje Kalendář přírody. Od té doby vím, proč ten Pankrác je na dny a Martin (na bílém koni) skoro na hodinu přesně, třeba. Potom biologii, fyziku, chemii. Výsledkem bylo, že jsme se skoro všichni potom kolem maturity smáli "výsledkům počasových usnesení ústředního výboru pro zemedelce". A nikdo nás neudal. A v televizi nebyli taky tak vyjukaní z bouřek v červenci.

Mám si to přebrat tak, že dnešní (vyjukaní a Bursíkem poučení) budou dávat ctihodné profesory (určité skupiny) k soudu?? Bravo, zítra parlament přijme usnesení, že "ten, komu se líbí neplánované (možná za sto let) změny klimatu, poškozuje společnost a sabotuje úsilí o vyšší životní standart". Stejně je třeba jednotně určit viníky toho všeho čurbesu, kterým se ostatně ta neřízená/hloupá příroda stále projevuje. Taky aby ta geomagnopohoda hlášená večer v cajku. Vyřizují Zelení.

R. Brzák 10.10.2017 10:40

Re: pane Brzáku

I kdyby tomu tak bylo a nešlo o správnou snahu potrestat podvodníky vytěžující díky vzbuzování strachu populace dotační veletoky (dotace se snadno získávají na potvrzování klimaalarmismu), pak to nic nemění na tom, že diskuze je dlouhodobě klimaalarmismem ovládána a oponentní názor je ostrakizován až kriminalizován - viz snaha v Kanadě. Ono to není nic divného - stát přirozeně tenduje k levicovosti a levicovost způsobená strachem vede k zneužívání moci...

M. Šejna 10.10.2017 10:08

mýlíte se, pane Hraji

tenkrát šlo o tzv. "Majkův trik", tedy nahrazení neprůkazných proxy-dat skutečně naměřenými hodnotami (tedy tím, co naměřily teploměry). Klimaskeptici ale trvali na tom, že náhrada neprůkazných proxy-dat prokazatelnými daty je podvod.

M. Krátký 10.10.2017 10:00

velenevážený pan Šejna to tady zase silně zahnojil

tak si jdu pustit české písničky

P. Han 10.10.2017 9:59

Re: pane Brzáku

U těch e-mailů šlo ovšem o prokázaný podvod. Protože šlo o "výzkum" placený z grantů, tak podvod za účelem neoprávněného obohacení.

M. Šejna 10.10.2017 9:55

pane Chodovský

a proč mi to píšete?

Já žádný jeden vybraný názor nezneužívám. Sám už mnoho let tvrdím, že bojovat proti oteplování je nesmysl.

M. Šejna 10.10.2017 9:53

pane Brzáku

První, kdo požadoval kriminalizaci svých odpůrců, byli klimaskeptici. Jistě si vzpomínáte na aféru Climategate. Tehdy klimaskeptici požadovali vězení pro autory uniklých e-mailů. Pan Kremlík se na svém blogu tehdy rozčiloval, proč nezavřeli do kriminálu klimatologa Hansena. Navíc tehdy Kremlík pohrozil i českému klimatologovi Metelkovi trestním oznámením.

Z. Lapil 10.10.2017 9:51

Re: pane Hane

Popírat teorii odborník z jiného oboru může. Naopak - kontrola zvenčí se vždycky hodí, protože přinese nový pohled. Nejelementárnější příklad: biolog se z nějakého důvodu domnívá, že samice porodí naráz 20 mláďat. Znaje velikost samice a velikost mláďat "matematik" prohlásí, že tolik mláďat se do ní rozhodně nevejde a prohlásí teorii za vyvrácenou.

Jsou-li oba poctiví vědci, uznají, že jsou ve sporu a jmou se zkoumat, jak to přijde, že samice porodí mláďata, která se do ní nemohou vejít. Hloupější je prohlásit toho druhého za lháře a šarlatána. Dá-li kdo toho druhého k soudu... inu, "Těch neznám slov, jež řekl bych a plakal". On to sice Šrámek směřoval jinam, ale "však zahrádku mám krásnou, z růží sad" při troše dobré vůle se změnami klimatu do souvislosti dáme :-).

O. Uživatel 10.10.2017 9:39

Uživatel požádal o vymazání
P. Han 10.10.2017 9:38

Re: pane Hane

Psal jste o stvoření světa za 6 dní. Zde je prvotní zdroj Bible. Ale třeba se to k vám nedoneslo.

R. Brzák 10.10.2017 9:35

Re: Nejen Kanada

Doufám, že chápete, že "bojovat" proti lži (ať už klimaskeptiků, nebo klimaalarmistů) je správné jediným způsobem - diskuzí (a pokud možno s vědou podloženými argumenty). To, co se ale děje v naší civilizaci, je postupné omezování svobody slova pro názory, které nemají podporu moci nad námi. Samotný fakt, že moc nad námi přirozeně působí na své nositele směrem ke ztrátě soudnosti (proto se v protikladu hovoří o selském rozumu) je pro mne varující, kdykoliv moc nad námi něco silově prosazuje. A to je i onen příklad z Kanady.

M. Šejna 10.10.2017 9:32

Re: pane Hane

já jsem někde ve svém komentáří psal o bibli?

Zkuste si můj příspěvek přečíst znovu.

J. Růžička 10.10.2017 9:16

Tak se oteplí..no a?

Příroda ses tím vyrovná, tak jako se vždy vyrovnala se vším. Ale o tom článek primárně není. Je o tom, že rudozelení zmr.i vyšetřují a pranýřují lidi za jejich názory. Prolhaná smečka neomarxistických blbců.

M. Šejna 10.10.2017 9:12

Nejen Kanada

prospěch z AGW bude mít i Rusko, USA (Aljaška) a evropské severské státy.

Na AGW bychom měli vydělat i my v Česku, pokud bude u nás po oteplení dost vláhy. Z tohoto důvodu považuji za pitomost proti AGW bojovat. Bojovat ale hodlám proti lhářům, podle kterých žádné AGW neexistuje.