8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

IDEOLOGIE: Politické zdroje klimatického alarmismu

Mezi klíčové autority v oboru boje proti průmyslové civilizaci patří Římský klub. ŘK je globální klub světových elit, který byl založen v dubnu 1968 v Rockefellerově sídle v Bellagiu v Itálii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Zasazabanovaný 19.10.2023 13:15

Dezinformačné médiá držia jednoznačnú líniu s klimatickými alarmistami napriek tomu, že existujú oprávnené pochybnosti vedcov...

Vyššie uvedený graf zobrazuje rekonštruované údaje o priemernej svetovej teplote za posledných 500 000 rokov. Nespočetné výkyvy teplôt o viac ako 10 °C sa udiali skôr, ako mohol mať ľudský oxid uhličitý nejaký vplyv – konečný teplotný skok začal na konci poslednej doby ľadovej.

V roku 2010 amsterdamská InterAcademy Council (IAC), vedecký orgán zložený z vedúcich národných vedeckých akadémií po celom svete odhalila nedostatky v procese vzájomného hodnotenia IPCC a ďalšie procedurálne problémy, na ktoré už dlho poukazovali skeptici v oblasti globálneho otepľovania. Podrobne tu: https://archive.ipcc.ch/pdf/IAC_report/IAC%20Report.pdf

Nezávislá nadácia Climate Intelligence (CLINTEL), ktorá pôsobí v oblasti klimatických zmien a klimatickej politiky vo svojej analýze z roku 2023 takisto uvádza, že napriek prísľubu reformovať sa, vykazuje IPCC a jeho najnovšia hodnotiaca správa z marca 2023 vážne chyby: ---IPCC skrýva pozitívne správy týkajúce sa strát spôsobených katastrofami a úmrtiami súvisiacich s klímou ---IPCC nesprávne tvrdil, že odhad klimatickej citlivosti je nad 2,5 °C; je pravdepodobnejšie pod 2 °C ---IPCC zavádza tvorcov politiky tým, že sa zameriava na nepravdepodobný najhorší scenár emisií ---Chyby v hodnotiacej správe AR6 sú ešte väčšie ako tie, ktoré viedli k preskúmaniu IAC v roku 2010. Tlačová správa.

Ešte novšia štúdia z roku 2022 potvrdila, že 97 % konsenzus vedcov o globálnom otepľovaní zapríčinenom väčšinou ľudskou činnosťou je hoaxom.

https://www.zsi.sk/zuzana-caputova-progresivne-slovensko-a-dezinformacne-media-drzia-jednoznacnu-liniu-s-klimatickymi-alarmistami-napriek-tomu-ze-existuju-opravnene-pochybnosti-vedcov/

atď, atď - oveľa viac vo výborne komentovanom a odzdrojovanom článku....

P. Brich 18.10.2023 19:30

Zjednodušeně řečeno: pomocí energie z ropných derivátů budeme vyrábět něco podobného ropným derivátům, co budeme spalovat. Přeměna každé energie v jinou probíhá s účinností menší, spíše mnohem menší než 1 (akorát EUhnije pracuje s účinností větší než 10).

Aby se bilance srovnala, chce to dodávat energii, která je "zadarmo" - tu prý dodají OZE, které samy o sobě nejsou ani zdaleka zadarmo. Syntéza však musí probíhat kontinuálně a ne jen v době, kdy si sluníčko nedává šlofíka. To je však realizovatelné jen stabilními zdroji energie.

A jsme u toho: za pravým uchem se nebudeme drbat levou rukou, ale levou nohou. To lidstvo zvládne, má-li se zachránit planeta. Hlavně, že se tintili vantili pohrnou do těch správných kapes na tom parazitujících, za nátlaku užitečných idiotů tento transfer potencujících.

Odbornější výklad podal autor!!R^

P. Skřivan 18.10.2023 22:20

Autor podává výklad zcela nesmyslný. Návrhů na skládání uhlovodíků jsem četl několik. Jeden je o přistávací bezobslužné dráze v poušti, která si ze soláru syntetizuje letecké palivo. Letadlo přistane, natankuje a odletí. Další je o tom, jak si ho syntetizuje letadlová loď energií z reaktoru. Žádné perpetuum mobile a ani nereálný plán nevidím. Naopak, jde o plány reálné a s docela praktickým dopadem.

Kromě je to jen řešení pro stávající letadla, kde asi nelze očekávat, že by se vývoj zastavil. Nedávno byl Gripen supermoderní stroj, dnes chce armáda něco novějšího.

L. Novák 18.10.2023 23:25

Jako naprostý ZELENÝ ignorant v oboru energie a ekonomie nedokážeš pochopit, že VÝROBA syntetického uhlíkatého organického paliva je extrémně energeticky náročná a drahá. LEVNOU PRIMÁRNÍ ENERGII nemáme, tudíž všechny plány pro širší rozšíření jsou jenom ;-O FANTASMAGORIEMI neználků, mezi něž sám nepochybně patříš. Žádný "papír" na nějaký rychlokurz ti znalosti fyziky nenahradí. :-P

J. Jurax 18.10.2023 23:42

Taky rád čtu scifi.

K té přistávací bezobslužné dráze v poušti, která si ze soláru syntetizuje letecké palivo - nemyslíte tohle:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tech-technologie-zelena-nadeje-pro-letectvi-solarni-vez-vyrabi-uhlikove-neutralni-palivo-210718

Akorát že tam píšou, že k tomu potřebuji vodu kvůlivá vodiku. To by v poušti mohl být malinko problém ... :-)

U té letadlové lodi by to snad bylo reálnější - pokud není v suchém doku, je obvykle kolem ní vody dost ... :-)

A řešení pro stávající letadla - ono elektrické bojové letouny tak hned nebudou, nedojde-li k dosud netušenému technologickému zlomu. Jiný dostatečně lehký a výkonný motor než reaktivní spalující něco dostatečně výhřevného a nejlépe kapalného a rozumně skladovatelného zatím není ani za obzorem.

V. Kolman 19.10.2023 13:09

Ale on ten kerosin nespalující letecký motor na Zemi už dlouhá desetiletí existuje!!Ale má závažné nevýhody při použití v civilní letecké dopravě (vysoká spotřeba pilotů i cestujících vinou vysoké úmrtnosti vlivem silného radioaktivního záření motoru).

(Zdroj - vědeckotechnický časopis Argus, r. 1946!)

Tato vlastnost se v případě použití motorů s radioaktivním "palivem" ve vojenských projektech (balistické rakety) změní jako mávnutím kouzelného proutku v žádaný bonus - viz "klasickými" raketami "nesestřelitelné" hypersonické ruské rakety;-(;-(;-(

Pozn.: Sestřelitelné jsou vysokoenergetickým laserovým dělem, které je ve vývoji v USA:-):-):-)

Co na to řikají "klimaalarmistié"???

P. Brich 19.10.2023 12:36

Podložíte nějakou energetickou bilancí, Skřivane, nebo jen hvízdáte, co jste se doslechl na politickém školení zelené pěchoty?:-)

J. Jurax 18.10.2023 18:16

Dobře a výstižně napsáno.

Bohužel ti, kdož nám vládnou, nemají pro pravdu uši. Nebo je mají zality zeleným voskem a sbírají si vejvar z klimatického šílenství.

P. Skřivan 18.10.2023 22:26

Problém je, že tak to není. Takže jde o zcela manipulativní článek. Navíc bez znalosti věci. Jako tvrdit, že EU je toho stupně, že schválí jako řešení perpetuum mobile, je skutečně tvrzení drzé a zcela nepravdivé. Právě proto to vypadá tak, že se tady šíří tyhle bláboly, vláda to tam schválí a všichni se tu diví, jak to mohla udělat. Musela to schválit, protože realita návrhů, které schvalovala, měla hlavu a patu a plány zdejších expertů jsou proti tomu spíš trapné. Tak proč by to jako neměla schválit ?

J. Jurax 18.10.2023 23:17

Musela to schválit. To je jediná pravda ve Vaší replice. Protože EU a zelení magoři.

M. Pražák 18.10.2023 15:14

Z Evropy odchází průmysl. Tím klesá daňový výnos z výroby. A aby si ti nahoře udrželi své postavení a finance zavedou emisní povolenky na dopravu a vytápění nemovitostí. Tím budou mít opět co přerozdělovat do "vybraných" kapes.

P. Skřivan 18.10.2023 22:28

... prohlásil Mirda z německé montovny. :-) Trochu bych ubral. My v EU o žádném průmyslu nerozhodujeme. Takže klídek.

L. Novák 18.10.2023 23:27

Lidé vám, zeleným magorům, jednou pořádně nakopou prdel. :-P

P. Princ 18.10.2023 13:04

Jára Cimrman řekl "Budoucnost patří aluminiu!". Já se domnívám, že (technologická) budoucnost patří zemím jako BRICS, Jižní Korea, Malajsie apod... V naší civilisační oblasti levice už napochodovala do institucí a do myslí generací X, Y, Z ... Vypudit ji bude těžké, nikoliv nemožné. Vypudili jsem už horší svinstvo, teokracii.

Tak u voleb!

F. Brabec 18.10.2023 13:29

"Brazil is the country of the future... and always will be,"

M. Kocián 18.10.2023 16:35

Ne tak do práce?

L. Novák 18.10.2023 12:26

Evropa investovala do obnovitelných zdrojů příliš brzo, řekl Křetínský na SHIFTS23

Evropa udělala podle šéfa Energetického a průmyslové holdingu Daniela Křetínského tři zásadní chyby. Za prvé stanovila ambiciózní dekarbonizační cíl bez racionálního základu při jeho implementaci. „Ochrana klimatu je samozřejmě hodnotovou otázkou, ale je chyba nepostupovat při její implementaci racionálně. To se bohužel neděje,“ řekl.

Za druhé Evropa podle Křetínského investovala příliš mnoho peněz do obnovitelných zdrojů předtím, než měla vytvořenou infrastrukturu a než na to byly evropské firmy připravené, a tím nechala v této oblasti vyrůst Čínu. Za třetí si nepohlídala evropskou konkurenceschopnost, která nyní neobstojí vůči USA. „Je třeba racionalizovat přístup, jakým snižujeme emise v Evropě i mimo ni,“ řekl Křetínský. ...

https://www.e15.cz/shifts23/evropa-investovala-do-obnovitelnych-zdroju-prilis-brzo-rekl-kretinsky-na-shifts23-1411104

P. Kubáč 18.10.2023 10:22

Když kritizujete "zelené vynálezy" - nměl byste být idelogičtější a hloupější než vaši zelení oponenti.....!

Syntetická paliva nemají být perpetuum mobile, které z mála energie vyrobí hromadu paliva. To nejsou ani současná fosilní paliva, kde pomocí mála vstupní energie těžíme konzervovanou energii Slunce z doby před stovkami milionů let.

Syntetická paliva jsou řešením situace, že některé technologie jsou stabilnější, bezpečnější a technologicky jednodušší když se provozují v obrovském měřítku.

Cementárna - je úspornější když je obrovská, hutě to samé a pokud někdy budou termojaderné elektrárny - budou to kolosy s výkonem v desítkách gigawattů - na rozdíl od solárů i v noci. Proto bude nutnost uložit někam takovou energii ještě bolestivější než dnes.

A mimochodem - jestli chce Západ opravdu snížit produkci CO2 - může to udělat jedině tím, že vyvine technologie, které (skutečně ne podvodem) ekonomicky porazí fosilní paliva. Takové technologie mu ukradou Číňani - a v rámci své "Nové hedvábné stezky" je vnutí třetímu světu - a bude vyhráno.

S. Kneifl 18.10.2023 10:32

A jak přesně se změní účinnost té chemické reakce, když se bude dělat ve větším měřítku? To by mě moc zajímalo...

Na výrobu syntetických paliv nikdy nebude dost přebytků z OZE. Ještě totiž není vyřešen ten problém, že od určité penetrace OZE v mixu jsou výnosy kvůli konkurenci již postavených OZE zdrojů tak nízké, že se stavba dalších zdrojů nemůže nikdy vyplatit.

Technologie, které technologicky porazí fosilní paliva, se teď už vyvíjejí jen v Číně - první zkušební elektrárna s thoriovým reaktorem je právě tam. Na západní jadernou fúzi moc nevěřím.

P. Kubáč 18.10.2023 10:45

Principem proč některé technologie jsou lepší "obrovské" je většinou tzv 2/3 pravidlo tedy povrch reaktoru jakéhokoliv typu ( třeba vyzdívka vysoké pece) roste s druhou mocninou velikosti, zatímco objem roste daleko rychleji s třetí mocninou velikosti.

Zrovna v termojaderné energetice je toto patrně jádrem pudla - Extrémní případ- Hvězdy se "zapálí" samy vlastní gravitací...... Takže čím bude termojaderný reaktor větší tím snazší jej bude udržet ve stabilním a energeticky ziskovém provozu.

OZE - nejsou určena k výrobě energie - nějaká ta elektřina je jenom vedlejším produktem jejich skutečného účelu - rozvratu energetických soustav Západních států. Viz poměr Německo / Francie v produkci CO2, nebo český případ se solárními dotacemi, které investovány do jaderné energetiky by místo jednotek procent výroby energie ze solárů zajistily 50-60% české spotřeby elektřiny na 50-60 let.

S. Kneifl 18.10.2023 11:46

Je třeba rozlišovat technologickou efektivitu a principiální efektivitu. Ta první se dá zlepšovat - technologickým vývojem a škálováním, ta druhá je pevně daná přírodními zákony. V případě syntetických paliv je problémem už velmi nízká principiální efektivita.

J. Majzlík 18.10.2023 21:32

Pokusím se tuto větu doplnit o připomenutí požadavku na sledování komparativní energetické efektivnosti hodnoceného projektu. Je možno ji stanovit jako poměr energie, odevzdané hodnoceným zařízením za dobu provozu do sítě ku sumě energie, kterou je nutno vynaložit na výstavbu elektrárny, na provoz, na energii stráveného přírodního paliva či pohonu, na likvidaci zařízení a pod. Všechny položky rozvahy vyjádřit ve Ws, nikoliv ve finančních nákladech.

O. Istvanfy 19.10.2023 11:47

Súhlasím, len by som upozornil na to, že čím väčšie zariadenie, tým pomalšia zmena režimu a konkrétne u jadrových reaktorov vyššie nároky na úložiská.

J. Matěna 18.10.2023 10:41

V okamžiku, kdy do energetiky masově zapojíte jadernou energii, lhostejno zda štěpnou nebo fůzní, tak se celé paradigma energetiky mění a uskladňovat energii do syntetických paliv pro mobilní spotřebiče, které za sebou nemohou tahat kabel, dává smysl i za cenu nízké účinnosti. Pak ovšem nepotřebujete OZE, leda jako vedlejší "přilepšení".

Protože právě velké zdroje jedou 24/365 a jejich regulace je sice možná, ale nesmyslná, protože nákladově stojí JE skoro stejně zapnutá jako vypnutá.

A plánované odstávky JE stejně OZE nenahradí, minimálně do doby, než budeme schopni plánovat sluneční svit. Zejména v noci to bude oříšek.

O. Vašíček 18.10.2023 11:09

Ale musíte mít stabilní zdroj s velmi nízkými náklady a tedy i cenou energie. Pokud takový zdroj budete mít, tak jeho regulace ke snižování výrobu vzhledem k produkci OZE jen způsobí zdražení vyráběné energie.

Tzn. OZE jsou jen "zdražovačky" energií. Můžou být jen okrajovým doplňkem pro provoz nekritických technologií (klimatizace, apod.).

Pak je ale výroba syntetických paliv primárním cílem a nelze ji provozovat z "přebytků". (Max považovat jako přebytky, nevyužitý výkon stabilního zdroje, při návrhu energetické koncepce na špičkovou spotřebu zajištěnou těmito zdroji.)

P. Sura 18.10.2023 10:02

Do kamene tesat !! .... A tím kamenem pak mlátit do dutých hlav....

V. Petr 18.10.2023 10:49

A také do hlav pitomých voličů, schopných rudozelenou pakáž (včetně našeho Slepence) volit!

L. Písařík 18.10.2023 9:49

Proklatě - tak dobře namířené a ty svinské fyzikální zákony stále odolávají - někdo by je měl zrušit. A jaká hrůza - může se najít odvážlivec či odvážlivci, kteří spočítají škodliviny při výrobě, provozu a likvidaci jednoho auta a porovnají je s tímtéž eleautem. A co myslíte, produkují víc spalin osobní auta, nebo náklaďáky? Já to nevím, ale něco mi říká, že většina aut jezdí jen občas, zato náklaďáky immerwere a tak musí za stejnou časovou jednotku vyprodukovat víc. A vidíte, el pohon pro ně nikdo neřeší.;-( to bude pláče až se přestanou lidi grýndýlů bát.

P. Diviš 18.10.2023 10:12

To se ovšem mýlíte, že pro náklaďáky to nikdo neřeší. Jen s tím řešením zatím nejsou tak daleko jako u osobáků, respektive, více se bojí následků.

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/elektricky-kamion-jak-jezdi-volvo-truck/r~0bf6151added11ed82b7ac1f6b220ee8/

https://www.novinky.cz/clanek/auto-v-roce-2035-budou-mit-kamiony-na-vodik-a-elektrinu-80-procent-trhu-tvrdi-studie-40412512

M. Šejna 18.10.2023 11:23

V Německu zavádějí na dálnicích troleje pro elektrické kamiony.