20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

IDEOLOGIE: Politické zdroje klimatického alarmismu

Mezi klíčové autority v oboru boje proti průmyslové civilizaci patří Římský klub. ŘK je globální klub světových elit, který byl založen v dubnu 1968 v Rockefellerově sídle v Bellagiu v Itálii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 18.10.2023 12:00

A to je dobře nebo špatně? :-) Až kamion sjede z dálnice, pojede na jaký pohon? :-P

M. Šejna 18.10.2023 12:03

Pojede na baterii.

V Praze takto jezdí trolejbusy na lince z Palmovky na Prosek.

L. Novák 18.10.2023 12:36

Viděl jsi už HOŘET AUTOBUSY s akumulátory? :-P

https://www.youtube.com/watch?v=5r-yN8SugWM

https://www.youtube.com/watch?v=T71cVhxG_v4

https://www.youtube.com/watch?v=1YoBiNhjMPg

;-) Já bych v něčem takovém jezdit nechtěl...

M. Šejna 18.10.2023 12:48

My si tykáme?

L. Novák 18.10.2023 13:04

Já ti tykám už 20 let. Zvykni si. :-P

J. Krásenský 18.10.2023 16:01

Copak autobusy, a co toto v Australii https://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesle-hori-bateriove-uloziste-skoro-za-miliardu-korun-hasici-dostali-instrukce-at-ho-radeji-ani-nezkousi-hasit/

V. Kolman 18.10.2023 19:42

Jako vtip je vaše poznámka pane L.Nováku dobrá.

Neříkejte, že jste netušil, že kromě sběračů bude mít ten kamion i akumulátor pro jízdu mimo trolej. To byste mě zklamal;-D;-D;-D

L. Novák 18.10.2023 22:15

Vy jenom hloupě plácáte. Jak těžká musí být "baterie" pro takový kamion a pro jak dlouhou trasu? :-P

Četl jste vůbec ten článek, který o tom píše? Sotva, že?

S. Kneifl 18.10.2023 12:05

To se velmi neosvědčilo...

M. Šejna 18.10.2023 12:07

Opravdu?

Zdroj Vaší informace by nebyl?

S. Kneifl 18.10.2023 12:14

https://www.tagesschau.de/wirtschaft/technologie/lkw-klimaneutral-lastwagen-100.html

L. Novák 18.10.2023 13:19

Překlad Google Translator:

https://klimanachrichten-de.translate.goog/2023/08/08/zweifelhafte-versuche-mit-oberleitungen/?_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

J. Ticháček 18.10.2023 16:47

Houbeles

Ten testovací kus už slavnostně zrušili. Výsledkem čtyřletého testování bylo zjištění, že je to totální nesmysl. Ne že by to někoho překvapilo.

Stejně to dopadlo ve Švédsku.

M. Šejna 18.10.2023 9:41

Takto to dopadne, když autor nepochopí princip elektromobility a dokonce nám tu vykládá, že elektromobil vyprodukuje víc CO2, než spalovací motory.

Samozřejmě, že výfuk elektromobilu se přesouvá z auta do elektrárny, a samozřejmě že elektromobilita nezastaví globální oteplování. Jenže autorovo tvrzení, že provoz elektromobilu vyprodukuje víc CO2 je nesmysl.

Vzpomněl jsem si na jednoho majitele elektromobilu, který popisoval, jak nabíjí své auto. Řekl, že denně najede s autem asi 150 km. Každý večer dá auto do zásuvky a vůz se mu nabíjí z baterie o kapacitě 22 kWh, která je napojena na fotovoltaiku. Tohle mu vydrží přes půl roku. Zbytek roku nabíjí ze sítě.

OZE samy o sobě nesníží nutnost používat fosilní energetiku. Avšak pokud budou OZE napojené na zařízení akumulující energií, pak se tím produkce CO2 sníží.

Snížení produkce CO2 stejně ale nezastaví globální oteplování. To bude pokračovat dál minimálně 200 let.

L. Písařík 18.10.2023 9:53

Tak že je to všechno - podle vás - úplně na hou.o. Vlastně není -jistí lidé si budou dál mastit kapsu. POvolenky CO2 platí každý kdo používá elektřinu nebo pomocí jí vyrobené zboží8-o

M. Šejna 18.10.2023 11:03

Aktualni boj proti CO2 samozřejmě je k ničemu. Obsah CO2 totiž roste dál a ani se ten růst nezpomaluje.

Přinos elektromobility není v omezení CO2, ale v omezování smradu z výfuku.

L. Novák 18.10.2023 13:34

M. Šejna 18.10.2023 9:41 napsal:

"Takto to dopadne, když autor nepochopí princip elektromobility a dokonce nám tu vykládá, že elektromobil vyprodukuje víc CO2, než spalovací motory."

Šejno, potíž je, že problematiku nechápeš ty. Místo aby sis ji nastudoval, střílíš od pasu naprosté nesmysly!!!Rv

Jsou známy studie (dokonce i výrobce automobilů), které ukazují, že elektromobil se stane "úsporný" z pohledu produkce CO2 (včetně jeho výroby) až po ujetí asi 200 tisíc km. A to JEN A POUZE ZA PŘEDPOKLADU, ŽE SKUTEČNĚ JEZDÍ NA "ZELENOU ELEKTŘINU", ne na elektřinu z fosilních paliv. To ale vesměs EV nesplňují, protože zatím většina el. energie se vyrábí z fosilních paliv. S výjimkou např. Francie s její masívní jadernou energetikou... :-P

J. Jurax 18.10.2023 18:56

Ovšem prosazována je ve jménu boje proti zločinnému kysličníku, protože aby se planeta neuškvařila. Smradem z výfuku se neargumentuje.

J. Jurax 18.10.2023 18:58

Jistěže je to na ho√no, ale tutlá se to. Protože je to veliký kšeft.

P. Sura 18.10.2023 10:06

Reagujete jako ta pověstná chcípající kobyla .... Nikdo přece nebude jiného soudit za to, že ho kdysi nadchly vzletné vize, ale za to, že po jejich vyvrácení je dál šířil a propagoval.

M. Šejna 18.10.2023 11:21

Nějak jsem nepochopil, v čem jsem chcípajici kobyla.

Máte pocit, že elektromobilita je na ústupu? Hlavně v době, kdy se už masivně rozšiřují elektrokola, elektrické motocykly a elektromobily?

P. Sura 18.10.2023 11:35

Nepochopil jste zatim, že elektromobilita je jen doplňková záležitost, která ač JE funkční, nemůže nahradit klasické zpusoby dopravy

M. Šejna 18.10.2023 11:43

Vy jste nepochopil, že elektromobilita je doplňková ZATÍM.

Čemu říkáte klasický způsob dobravy? Vlaky? Metro? Trolejbusy? Tramvaje?

L. Novák 18.10.2023 22:19

To, co funguje mnoho desítek let a je schopno si na sebe vydělat. :-P

M. Vinkler 18.10.2023 10:10

Rv

S. Kneifl 18.10.2023 10:25

Článek je o elektromobilitě jako takové, ne o extrémech. Proti vašemu jednomu příkladu se dá postavit sto jiných, kteří budou nabíjet v noci ze zásuvky a z uhlí.

Razím heslo, že „OZE nahrazují fosilní paliva, ale nikoli fosilní zdroje“.

M. Šejna 18.10.2023 11:25

Co máte vy osobně proti elektromobilitě?

S. Kneifl 18.10.2023 11:42

Proti elektromobilům jako takovým vůbec nic, mám fotovoltaiku i plug-in hybrid. Je jasné, že pro některé způsoby využití jsou vhodné. Vadí mi, když se elektromobilita prosazuje politicky a silou na úkor jiných řešení – jednak jako univerzální řešení pro každého, kterým v žádném případě není, a jednak jako prostředek k omezení mobility chudších vrstev.

Jinak řečeno - prosazování elektromobility zdražuje spalovací auta a činí je nedostupnými. To je to, co mi na tom vadí. Jde o sociální inženýrství.

L. Novák 18.10.2023 11:53

R^ !!

M. Šejna 18.10.2023 12:06

On Vás někdo politicky nutil koupit si fotovoltaiku a plug-in hybrid?

Nebo jste se rozhodl sám, protože jste to považoval za lepší variantu?