27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

EVROPA: Sypat písek do soukolí ekonomiky

Vědci z Tyndall Centre při Universitě ve Východní Anglii (centrum Climategate) říkají, že ke splnění klimatických cílů, aby se zabránilo oteplení nad 2°C, je prý nutno zmenšit velikost ekonomiky zavedením "plánované recese".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Křivan 18.6.2012 9:38

Re: Osobo,

Chápu.  K řešení problému vás nic nenapadá,kromě uvědoměle pitomých keců. Co to mělo znamenat ta pitomost s mein-kampfem ? Chtěl jste světu ukázat, že jste uvědomělej jak sovětskej pyj (onýr) ? To se vám povedlo. :-))

P. Rada 18.6.2012 9:33

Re: Je trvalý extenzivní růst ekonomiky fyzikálně možný?

Ta pravda o vyčerpatelnosti zdrojů je opakovaně ověřitelný fakt. Stačí se podívat kolik zemí má za sebou už svůj "ropný vrchol" ... http://cs.wikipedia.org/wiki/Ropn%C3%BD_vrchol .... a jak rychle rostou nová naleziště oproti růstu spotřeby. Vrchol oběvování nových ložisek ropy má totiž lidsto už celá desetiletí za sebou a náhradní stejně efektivní zdroj energie pro automobilovou dopravu stále nemá.

E. Heusinger 18.6.2012 9:31

Osobo,

co to melete? Proč bych něl řešit Váš nějaký problém?

P. Rada 18.6.2012 9:29

Re: Je trvalý extenzivní růst ekonomiky fyzikálně možný?

Pane Frank není nutné zasztavit aktivitu či omezit kreativitu.... Postačí totiž na druhou misku vah naložit více v podobě populačního růstu, růstu měrné spotřeby a přidat limity prostorové, surovinové zároven.

Neomezený růst je možný jen v aplikacích neextenzivních. Např vývojem nižší měrné spotřeby .... až nového vývojem druhu. Růst vědomostí, dovedností.... je také růstem ale už v pozitivním a fyzikálně nekonfliktním způsobem.

K. Křivan 18.6.2012 9:28

Re: Žádný růst nemůže být na konečné zemi nekonečný.

A jaqk byste probém řešil vy ?  Povídejte ! Třeba jste vyčetl nějaké moudro v sebraných spisech Vladimíra Iljiče.

P. Rada 18.6.2012 9:21

Re: Je trvalý extenzivní růst ekonomiky fyzikálně možný?

Pane Hosta

... jestli přehlížíte již po netu zaslané či neumíte anglicky, nemáte dostupný překladač... najdete navíc český překlad článku se kterým se stotožnuji i na českém serveru http://www.energybulletin.cz/

Právě proto máte zdroj uvedený jen se prosím obtěžujte jej pročíst a argumentovat k němu a "myšlenkovým úletům" tam uvedenýcm. Zaslechl jsem ve škole něco o obecné platnosti termodynamiky v celém vesmíru a v tomto smyslu jsem "papagajem, co opakuje zaslechnuté". Děkuji za pochopení.

E. Heusinger 18.6.2012 9:19

Re: Žádný růst nemůže být na konečné zemi nekonečný.

Ještě jste ke svému textu zapomněl dodat inspirující literaturu jako: "Mein Kampf".

O. Istvanfy 18.6.2012 9:19

Re: No, asi takhle...jak známo..tak žádný strom jaksi nemůže růst až do nebe, že..???

Súhlasím s Vami, len by som doplnil: Rast pri obmedzených zdrojoch môže skončiť len dosiahnutím ustáleného stavu alebo katastrofou. Napr. stredovek bol pomerne dlhé vcelku ustálené obdobie, ale v detailoch to bola séria rastov a katastrof (neúrody, vojny, epidémie). Možnosti ovládať tento proces boli prakticky nulové. Dnes pribudol technický pokrok, ktorý zvyšuje dostupnosť zdrojov a tým umožňuje rast a znižuje frekvenciu a veľkosť katastrof. Pravdepodobnosť, že celý tento proces skončí nejakou megakatastrofou je prakticky nulová. Skôr sa dá predpokladať, že pribudne "malých" katastrof, ktoým nevieme ale často ani nechceme zabrániť.

M. Frank 18.6.2012 9:16

Re: Je trvalý extenzivní růst ekonomiky fyzikálně možný?

Až někdo přijde na to, jak zastavit aktivitu a kreativitu lidí (teď nemyslím komunistické revolucionáře), tak pak uvěřím, že lze růst omezit, nebo zastavit. Ale síla lidského ducha je neomezená a s ní jde ruku v ruce i neomezený růst.

K. Křivan 18.6.2012 9:15

Re: Žádný růst nemůže být na konečné zemi nekonečný.

Určité skupiny, žijící z dávek, by mohli být vyhladověny. Jak napsal cikán Lavička: "Nechceš makat ? Chcípni !"

Do Afriky bych taky neposílal potraviny za miliardy dolarů. Proč ? Aby přežili ti, kteří jsou neschopní se uživit ?

K. Křivan 18.6.2012 9:12

Re: Žádný růst nemůže být na konečné zemi nekonečný.

Jak ? Jednoduše. Právo se množit by měli pouze vybraní. Jak vybírat ? Podle kvality. Podle IQ. (nad 120 ?) Finančně podporovat mladé inteligentní páry, aby mohli mít bez potíží více dětí, inteligentních dětí,  třeba už během studia, a mohli je kvalitně vychovat. Zastavit množení všech ostatních neinteligentních.

Že potřebujeme i instalatéry ? Proč by neměl být instalatér inteligentní, s IQ nad 120 ?

Je mi jasné, že by zmizely určité rasy a etnika.  Že z černochů by zbylo možná jen jedno procento, že by zmizel cikánský problém. Ale to by se dalo oželet, nemyslíte ?

M. Prokop 18.6.2012 9:10

Re: Ekonomiky se měří pomocí GDP-USD, stačí to?

Už vás to zase drží? Dnes by to mohlo být i úpalem.

M. Prokop 18.6.2012 9:09

Re: Jedna věc je

Ano, ale to bude vyřešeno zcela přirozenou cestou, ne dotacemi a zákazy.

P. Fiala 18.6.2012 9:09

Ekonomiky se měří pomocí GDP-USD, stačí to?

Charakteristika ekonomiky státu, unie či planety t.zv. GDP má jednotku USD, čísla jsou již tak obrovská, že si lidé řídící státy vymysleli jen každoroční porovnávání k předchozímu roku v % (je to mentálně na nižší úrovni, nežli přemýšlet o kvantitě skutečné, což bylo vlastní národohospodářům první Československé republiky).

Všechny ekonomiky, hlavně zemědělství rostliné a živočišné a průmysly všeho druhu jsou vytvářeny a přetvářeny lidskými bytostmi a mají své materiální charakteristiky hlavně kvantitativní a ty nesou i charakteristiky kvalitativní - reálné. Proč jde o kvantitu?

Lidských bytostí bylo v r. 2011 již 7 miliard ( v r. 1900 to bylo jen 1,6 mlr, v r. 1950 jen 2,5 mlr, v r. 2000 již 6,0 mlr).

Lidé musí jíst a pít, jiak umírají, čemuž většina z těch 7 miliard přihlíží a přitom se v mnoha a mnoha oblastech svého planetárního spolužití zaštiťuje slovy o svobodách, demokracii, právech a MORÁLCE z toho božího několikerého desatera.

M. Prokop 18.6.2012 9:08

Re: Žádný růst nemůže být na konečné zemi nekonečný.

Sebevraždy stačit nebudou, takže vraždy a vyhladovění, nejspíš.

M. Prokop 18.6.2012 9:08

Pokud to náhodou tak zcela není,

rozhodně to tak vypadá, že je to hlavní cíl soudruhů z Brusele.

D. Seibt 18.6.2012 8:58

Re: Žádný růst nemůže být na konečné zemi nekonečný.

Jak chcete to snizeni poctu obyvatel planety provest, mohl by jste mi to objasnit? Nechcete jit prikladem :-)

E. Tocháček 18.6.2012 8:56

Re: Mlady muzi ...

.. a tak třeba jenom pan Kremlík nevěděl, že bude tímto svým textem skládat zkoušku u pana Kosika. Já vím, že nemáte tolik času, ale nenašel byste si přeci jenom chvilku a odkázal mě na nějaký váš text, kde bych mohl tak nějak správně " pochopit souvislosti, následky a příčiny ( třeba pochopením vztahu energie a ekonomiky ) ". Děkuji

R. Jonák 18.6.2012 8:50

Re: Je trvalý extenzivní růst ekonomiky fyzikálně možný?

No s těmi zdroji to tady již mnohokrát bylo, předpovídali vyčerpání zdrojů už mnohokrát a zatím neměli pravdu (i když z hlediska nekonečna by k tomu mohlo někdy dojít - ovšem ona není jenom Země).

Co se týká vaší poznámky o fotovoltaice, tak tam je problém někde úplně jinde, je to otázka "uskladnění" energie a ta je zatím tak ztrátová, že je skoro nepoužitelná vzhledem k zanedbatelné účinnosti. Kdyby se ty peníze místo na podporu současných nesmyslů používaly na jejich vývoj, tak bych byl pro.

Jen jedna připomínka nakonec. Nedávno nějaký chytrák (z hnutí duha nebo podobného nesmyslu) v rozhlasové diskusi prohlásil: přeci slunce někde v Evropě vždy svítí, zřejmě se mu nedoneslo, že v Evropě bývá také někdy noc. Přitom on a jemu podobní by chtěli rozhodovat jak má energetika a ekonomika vypadat.

E. Heusinger 18.6.2012 8:47

Re: Jedna věc je

Samozřejmě, že je to argument. Posledních padesát let spalování graduje exponenciálně. O vlivu spalování za doby protireformace nemá smysl mluvit.

Argumentuje se, že změny klimatu probíhaly i kdysi. Tím však nelze vyvrátit, že současná činnost lidstva nepůsobí jako urychlovač.  Nemohu přijmout tvrzení, že nic se neděje, konzumujme, spalujme ...

K. Křivan 18.6.2012 8:40

Žádný růst nemůže být na konečné zemi nekonečný.

Dřív, nebo později, musí růst skončit.  Skončit, nebo se změnit v růst kvality.  Rozhodně je nutné drasticky snížit počet obyvatel zeměkoule, minimálně na desetinu. Trvale udržitelný stav by mohl být kolem půl miliardy.

P. Boublíková 18.6.2012 8:15

Re: Jedna věc je

Ano, posledních 20 let. To je teda argument. Kromě toho vůbec není jasné, co se vlastně děje - jestli se otepluje nebo ochlazuje - mluví se pro jistotu o klimatických změnách. Zkrátka něco se děje. Mně to zas tak nešokuje.

Také nejsem zastáncem toho, co píšete, ale úplně z jiných důvodů než klimatičtí alarmisté.

E. Heusinger 18.6.2012 8:05

Re: Jedna věc je

Jenže existuje korelace mezi zvýšenou "produkcí" spalin a klimatem posledních dvaceti let.

Nejsem zastáncem : " Nic se neděje, konzumujme co hrdlo ráčí. Ať žije růst Růstu".

P. Boublíková 18.6.2012 8:00

Re: Jedna věc je

Třeba se časem prokáže ničivý a nezvratný vliv na klima bůhvíčeho, o čem zatím nemáme ještě tušení. CO2 se studoval poměrně dost a výsledky jsou nejasné, nejednoznačné, tedy se o žádnou enormní katastrofu evidentně nejedná.

Všelijakých katastrofických scénářů si můžete vymyslet libovolné množství a zkuste dokázat, že nic z toho není pravda.

E. Heusinger 18.6.2012 7:49

Re: Jedna věc je

Možná, že se ještě prokáže. Nebo bylo s definitivní platností prokázáno, že žádný vliv nemají?

A když se prokáže ničivý a nevratný vliv, tak smát se bude kdo?

V. Němec 18.6.2012 7:29

Vědci ?

Domnival jsem se že vědec je ten kdo na základě zjištěných skutečností něco zjistil a tedy ví . Tudíž bych rozhodně za vědce nepovažoval někoho kdo něco tvrdí na základě cucání prstu .

I. Schlägel 18.6.2012 7:25

Re: Mlady muzi ...

Vy jste mudrlant. Jiným radíte, aby lépe argumentovali, a sám vyplodíte akorát argumentační zmetek. Máte za 5, kolego.

P. Boublíková 18.6.2012 7:07

Re: Je trvalý extenzivní růst ekonomiky fyzikálně možný?

Ale člověk přece nemusí být zastáncem žádné teorie, aby pochopil, že omezené zdroje hmoty a energie nemohou produkovat nekonečný růst. To je opravdu jen fyzika.

Jedině že by se podařilo dobře zvládnout fotovoltaiku, přísun sluneční energie bude ještě pár miliard let obrovský...

P. Boublíková 18.6.2012 7:02

Jedna věc je

blbnutí s emisemi skleníkových plynů - jejich fatální vliv na klima nebyl prokázán.

Druhá věc ale je omezené množství fosilních paliv. Že neobnovitelných uhlíkových zdrojů není nekonečně mnoho, je prostě fakt.

M. Kosik 18.6.2012 6:33

Re: Mlady muzi ...

Pane Hlosta,

napsal jsem to slusne a s cilem poradit panu Kremlikovi, jak oslovit lepe sirsi publikum, presto, ze s nim v zasade nesouhlasim.

Nemam tolik casu, zabyvat se detailnimi odpovedmi na vyplody pana Kremlika.  Vite, u zkousek na skole vam tak nic nevysvetluji (od toho tam komise a zkousejici nejsou). Propadnete a dostanete doporuceni a sanci  se to naucit jeste jednou a lepe.

Alespon namatkou a vseobecne - urcite mene vytrhavani z textu, mene radoby vtipnych komentaru a hlaven pochopeni souvislosti, nasledku a pricin (treba pochopeni vztahu energie a ekonomiky), by urcite textum pana Kremlika prospelo. 

M