19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

ENERGETIKA: Green Deal šílenství

Lidstvo nemůže nikdy zvrátit chod přírody. Snaha o změnu klimatu se podobá starověké stavbě babylonské věže – ale, v důsledku globalizace, s horšími následky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 18.9.2021 13:02

Ukrajina dováží. Především z Ruska...

Polští horníci si vymohli, že se z Ruska dovážet nebude, aby polské uhlí bylo konkurenceschopné...

J. Plzák 18.9.2021 8:45

Momentální (sic) omezenost autora není podstatná.

Rozhodující je, že Green Deal je zločinecké spojení, které svým významem vysoce převyšuje všechny mafie světa.

Musíme se bránit, ne přihlížet.

O. Karen 18.9.2021 8:25

Je lepší řešení než stavět JE kvůli Německu. Vystoupit z EU a naši elektrickou soustavu od Němců odstřihnout. Samozřejmě tím přijdeme o možnost obchodovat s el. na západních burzách. Jenže ty zatím jenom zvyšovaly cenu el. pro nás a bude to jenom horší. Stejně zelení magoři plánují lokalizaci výroby elektřiny, tak proč s tím nezačít na celostátní úrovni?

Z. Lapil 18.9.2021 14:00

Myslím, že to je nesmyslná úvaha.

1/ Evropská síť je vzájemně propojená až jednotná nezávisle na EU.

2/ Chcete-li se mít dobře = vydělávat peníze (a utrácet je tu za jídlo, tu za zábavu), musíte něco prodávat. Elektřina vypadá jako dobrá možnost, protože mnozí v okolí vypadají, že nevědí, co dělají.

Moje oblíbená myšlenka posledních týdnů: až uvidím, jak někdo vyrábí FV panely z elektřiny z FV panelů, upřímně se omluvím za svou nevíru.

J. Kalina 18.9.2021 8:00

Rakousku nevadí, že plánujeme dostavbu JE. Proč. Ví, že se neuskuteční nebo čekají až se to postaví a pak zabrání uvedení do provozu = prachy v háji? Elektro auta? Snad autíčka pro děti. Až bude nedostatek elektřiny budou se auta zapřahat za koně. To bude biopohon. Taková zimní kalamita na D1, to se kolona vybitých baterek ani nerozjede. Kdysi dávno mi došel benzín. Někdo mne vzal stopem i pumpě, koupil jsem si tam 6 litrů a někdo mne hodil nazpět, Byl to vopruz, ale dalo se. To si nyní špatně představuji. Leda bych tam vykoupil všechny tužkové baterie.

V. Mokrý 18.9.2021 8:37

!! R^

M. Šejna 18.9.2021 8:38

Vy zapomínáte, ze podél všech dálnic jsou natažené elektrické kabely.

Taky zapomínáme, že infrastruktura nabíjecích stacic rychle roste.

No a každých 500 metrů je už dnes na dálnicích hlásič první pomoci, který je napojen na elektřinu. Stačí tuhle infrastrukturu upravit na nouzové nabíjení.

J. Ganaur 18.9.2021 8:43

;-D;-D;-D

J. Ganaur 18.9.2021 8:44

Šejno by se dokázalo oběsit i na niti!;-D;-D;-D

J. David 18.9.2021 12:01

Ten Šejna je ale vůl, to by tam musely být kabely průřezu, jako "stehno" na daný příkon. Holt Ohmův zákon (vztah mezi elektrickýcm napětím, proudem a odporem), "Šejno by se dokázalo oběsit i na niti", možná na sumčí pod Bechyňskou skálou.

M. Šejna 18.9.2021 12:32

Volové Ganauro a Davido si oba myslí, že kabely podél dálnic mají průměr jak jejich nabíječka na mobilní telefon.;-D

Mimochodem tihle dva dementi vůbec nezaznamemali, že součástí rekontrukce D1 bylo i položení nových kabelů.

A podobná pokládka probíhá letos na D5.

J. David 18.9.2021 13:09

Já také pokládám "kabel" s elektrickým potenciálem. Elektrický potenciál je určen potenciální energií Ep, tedy prací, kterou musíme vykonat při přenesení náboje q z místa tzv. nulového potenciálu do určitého bodu (bílá keramika). Ale co mám vysvětlovat specialistovi Šejnovi, kabel, průřez a D5, a nějaký Ohmův zákon. Vůl zůstane volem, pařez pařezem. Rád zvostanu dementem.

Z. Lapil 18.9.2021 14:05

Je pravda, že pan Šejna mluví o nabíjení nouzovém, ne o plné kapacitě za pár minut.

Ale je taky pravda, že si dovedu představit asistenční službu, která přijede s vozíkem baterií a dá vašemu autu cucnout. Což navíc v principu jistě může každý, kdo pojede kolem.

P. Han 18.9.2021 8:49

Z téhle infrastruktury si nabijete tak mobil.

M. Šejna 18.9.2021 12:33

Jak to vite?

P. Han 18.9.2021 19:35

O zabezpečovacích kabelech toho vím docela dost.

P. Dvořák 18.9.2021 8:53

Šejna, jste fakt úplně debilní nebo jenom provokujete?

M. Šejna 18.9.2021 12:35

Rád provokuji debilní jedince, včetně vás.

P. Dvořák 18.9.2021 13:49

Špatná odpověď.

Správně jste měl odpovědět "Ano, jsem tak debilní."

V. Petr 18.9.2021 9:42

Zapomínáte, že k rychlonabití "moderního" elektromobilu potřebujete výkon 500-1000 kW. To abyste tam vedl vedení vysokého napětí. A na nabíjení 2000 aut potřebujete výkon Dukovan nebo Temelína...

O. Istvanfy 18.9.2021 20:52

Rozumní ľudia si kupujú hybridy.

I. Schlägel 18.9.2021 11:51

Tahle disciplína Vám opravdu nejde, pane Šejno. Stávající kabely natažené k pumpám a podél dálnic k rychlonabíjení opravdu nestačí. Protože fyzika. Už Vám to tady jednou vysvětlovali a evidentně to nepadlo na úrodnou půdu.

M. Šejna 18.9.2021 12:27

Hm,

a jak tedy napájejí na těch pumpách ty dobíjeci boxy z těch starych kabelů. Ty dobíjeci boxy tam přibývají jak houby po dešti?

Už jste někde zaregistroval, že by se urychleně pokladaly k pumpám nové kapacitní kabely?

Nezapomeňte, že v ČEZ nejsou blbci, jak diskutéři nade mnou, a pokladaji kabely s výraznou kapacitni rezervou.

V. Petr 18.9.2021 13:35

A jaký výkon dokáží přenést stávající kabely? Potřebujete 500 kW na jedno přípojné místo, jinak to budete nabíjet hodinu!

I. Schlägel 18.9.2021 13:43

Kabely zvládající vysoké napětí jsou položeny u nových, případně rekonstruovaných úseků. Co ostatní zastaralá infrastruktura? Ovšem veškerá tahle "kabelová" diskuze je v podstatě zbytečná. Protože není dořešena zásadní otázka, čím budeme celý tento elektrocirkus pohánět? Ruským plynem? Tak to je výhra. Strategická i z hlediska ochrany životního prostředí před zhoubným CO2.

J. David 18.9.2021 12:44

Zelené dogma je zelené dogma, a pan Šejna a pan P.Rada to pojímají ve smyslu dogmatismu "tovaryštsva zeleného", kdo nejde s námi, je proti nám. Furt se odvolávají na jakési odkazy na webech, paleocén, holocén a blbnou na kvadrát ve své umanuté zelené "dementia greenis". Nesuďme ale nerozvážlivě, neb i "debilové chudí duchem mohou býti blahoslavení, neb království nebeské jejich jest".

V. Kučer 19.9.2021 20:55

Také by šlo natáhnout nad dálnicí trolej.

V. Braun 18.9.2021 7:58

Už první věta článku si protiřečí. Dále jsem nečetl. Ztráta času.

P. Han 18.9.2021 8:47

Dobře jste udělal. Stejně byste to nepochopil.

J. Novák 18.9.2021 1:32

ČR=národní zakázku musí vybudovat čeští dodavatelé a ETE12 VZOR pro stavbu ETE34 +EDU56