Diskuze
DOPRAVA: Opravdu jsou elektromobily tak skvělou alternativou?
Děkujeme za pochopení.
L97a18d94i28s40l25a51v 85N87o43v63á46k
Totální sázka na elektromobilitu je cesta do pekla, míní šéf BMW Zipse (ČTK 15. 4. 202)
Šéf německého koncernu je dlouhodobý kritik elektromobility. Poukazuje na mezery v instrastruktuře dobíjecích stanic a také na omezených zdrojích surovin pro baterie. Podle Olivera Zipseho tak neúměrně roste vliv Číny. ... Šéf německého výrobce vozů BMW Oliver Zipse varuje před výlučnou orientací na elektromobilitu. Automobilky podle něj tlačí do přílišné závislosti na několika málo zemích, především na Číně. Trh pro automobily se spalovacím motorem tu přitom stále je, řekl podle agentury Reuters.
„Když se podíváte na vycházející technologie, na tlak na elektromobily, musíme si dát pozor, protože zároveň zvyšujete závislost na velmi malém počtu zemí,“ řekl Zipse u kulatého stolu v New Yorku a zdůraznil, že dodávky surovin pro výrobu baterií ovládla převážně Čína.
„Pokud si někdo z nějakého důvodu nemůže koupit elektromobil, ale potřebuje auto, navrhli byste mu, aby raději navždycky jezdil ve svém starém autě? Pokud vy už nebudete prodávat spalovací motory, udělá to někdo jiný,“ řekl Zipse.
Šéf BMW dlouho bojuje proti kompletnímu zákazu vozů na spalovací motor. Nabídka vozů se spalovacími motory s nižší spotřebou paliva je podle něj klíčová jak z hlediska zisku, tak z hlediska životního prostředí. Zipse při tom argumentuje mezerami v dobíjecí infrastruktuře a vysokou cenou elektrických vozidel.
A pro zachování vozů se spalovacími motory hovoří i růst cen energií a materiálů. „Teď máme vrchol, možná nezůstanou na vrcholu, ale nevrátí se k dřívějším cenám,“ domnívá se Zipse.
https://www.newstream.cz/leaders/esg-totalni-sazka-na-elektromobilitu-zipse
M82i76r42o39s66l27a36v 39P15i93v81o41d94a
V USA firma Tesla vítězí v energetické obsluze elektromobilů. Tipuji, že její nabíjecí porty se v USA stanou standardem.
Zpráva: Tesla je známá svou sítí super-nabíjecích stanic, kterou začala budovat už před více než deseti lety. V USA je větší než všechny ostatní takové sítě dohromady, má nainstalovaných něco málo přes 19 000 rychlých nabíječek ve srovnání s něco málo přes 15 000 od všech ostatních operátorů.
Elektrická vozidla společnosti již dlouho obsahují port, který se liší od toho, co většina ostatních vozidel používá v USA. V posledních týdnech se však několik výrobců automobilů a nabíjecích sítí přihlásilo k přijetí nabíjecí technologie Tesla.
Tesla is known for its supercharging network, which it began building over a decade ago. In the US, it’s bigger than all other such networks combined, with just over 19,000 fast chargers installed, compared with just over 15,000 from all other operators.
The company’s electric vehicles have long included a port that’s different from what most other vehicles use in the US. But in recent weeks, several automakers and charging networks have signed on to adopt Tesla’s charging technology.
L49a40d73i75s78l70a14v 48N66o40v57á63k
Už děláš reklamního agenta Tesle, demente? Dají ti za to něco?
L57a28d94i65s69l56a50v 14N57o48v19á55k
Chorvati zdražili nabíjení elektroaut. Pro turisty si připravili specialitu, která nemá ve světě mnoho obdob
Možnou budoucnost cest s elektromobily k moři ukazuje hlavní chorvatská nabíjecí síť. Proud do auta je nejdražší v létě a na dálnicích.
Chorvatská specialita se zdražením dálnic jen na letní sezonu se opakuje i u nabíječek elektromobilů. Tamní obdoba ČEZ, chorvatská skupina HEP, představila nový ceník pro nabíječky Elen. Ten má jednoduchý princip. Citelně dražší je nabíjení na dálnici a úplně nejdražší je pak v letní sezoně. Znamená to, že všichni, kdo chtějí vyrazit v létě k moři elektromobilem, mohou počítat s vyššími náklady. ... (prémiový přístup):
P31a26v37e17l 81D85v13o41ř14á57k
Pan autor i někteří diskutující stále pod slovem elektromobil vidí auto s obrovskou baterií.
Že lze elektřinu pro elektromotor získávat i jinak, asi netuší.
L11a83d15i60s81l82a20v 44N19o11v81á12k
Jak? Nestyďte se nám to prozradit!
P68a17v44e49l 33S35k89ř90i90v11a31n
Líbí se mi tyhle zábavné debaty, Je to něco jako debaty u piva. My to nemáme reálnou šanci ovlivnit, když máme děsně stará auta a kromě toho, skoro každé nové auto je dnes minimálně hybrid. Takže bitva už je dobojována, protože elektro je fakticky v každém novém autě, někdy/často s doplňkovým spalovacím zdrojem. Co tedy řešíme ? Že pokud je jen elektrika, je to horší ? A co ? Časem se to ukáže samo a vyřeší se to také samo.
L54a61d43i95s65l80a37v 26N59o98v27á20k
Troubo, to se ví už dávno, ale zelení idioti stále tlačí tu svou kouli sušeného trusu před sebou a nutí k tomu povinně i ostatní. Jinak by po elektromobilech neštěkl pes...
Další rána pro státní kasu. Povinný přechod na uhlíkovou neutralitu má stát biliony
R67o92m22a38n 17M73a28z57á29l71e42k
No ja nevim, v tom clanku je celkem dost rozporu ale pojdme na to:
- lehce za manipulativni povazuju to ze polovina clanku je o Tesle a jeji nekvalite (coz je objektivne fakt) a hned nasledujici navaznosti se uz srovnavaji se vsemi EV automobily. Bud ted chci resit nekvalitu Tesel, fer a nebo chci resit obecne pouzitelnost EV tez fer, ale nemixujme dohromady
- co se tyce porizovaci ceny. Podle toho co je v clanku by tedy aktualne 3 roky stara tesla mela stat cca 700tis kc, v roce 2020 byla cena modelu 3 cca 1,5m kc. Ja nevim jak vy, ale pokud ji nekde v hezkem stavu mate, sem s ni, koupim.
- Chapu ze pri velkem objemu to tak cca muze vychazet, ale verte mi ze po 3 letech zadna velka degradace baterie nehrozi, resp pokud ano, vuz je v zaruce a da se opravit, takze toto bezne srovnani mi docela pokulhava.
- zustatkove vysoke ceny spalovaku jsou hlavne dany obrovskym narustem cen behem covidu. Jak vsichni vime, tehdy sehnat nove auto byl problem, pokud jej ted po 3 letech prodavate, tak ano, cena je stale vysoka a relativne dobre si ji drzi - duvodem je ze proste se novych aut zdaleka neprodava tolik jako driv, tzn ze si logicky vice drzi cenu.
- ja rozhodne nejsem bezbrehy fanda EV, osobne se mi libi pristup Toyoty - udelejme vice typu pohonu at si lidi vyberou co jim vyhovuje. Sam jsem cilovka na EV ale co si troufam rozporovat ze nevidi prostor pro jejich zlevnovani - mozna by se to chtelo lepe divat, ale aktualne vetsina velkych automobilek pripravuje EV s cenou kolem 600tis kc, dale tu mame auta jako MG4 ktere vychazi kolem 780tis kc, to neni ani zdaleka cena spalovaci oktavky. Takze prosim kdyz uz porovnavate porovnavejte vsechny segmenty. Porovnavat audi e-tron v plne palbe za 3m se spalovci dacii za 400 tis opravdu neobstoji. Vramci segmentu nejsou ceny EV zase o tolik rozdilnejsi.
L62a76d50i23s66l98a62v 86N16o30v48á23k
Marketingovou masáž si nechejte pro zákazníky...
L77a38d72i64s52l68a88v 33N88o24v61á32k
Dvě dekády chybné energetické politiky pod taktovkou Německa dostaly Evropu na hranu útesu.
Naléhavě potřebujeme tuto radikální změnu
Jan Barták
I když mnozí evropští politici stále označují ruskou invazi na Ukrajinu za příčinu evropské energetické krize, je dnes více než jasné, že ruská invaze evropskou krizi především odhalila a urychlila. Příčiny jsou totiž veskrze domácí: způsobilo je dvacet let pochybné a krátkozraké energetické politiky EU. O to větší úkol před Evropou nyní stojí – je to zásadní výzva, která silně ovlivní její budoucnost.
Termíny jako energetická nezávislost, energetická bezpečnost či evropská energetická suverenita se v minulosti v projevech evropských politiků objevovaly jen výjimečně. Při čtení následujících řádků je také dobré pamatovat, že energetická nezávislost a energetická suverenita nejsou synonyma.
Evropa nikdy nebyla a asi ani nebude energeticky zcela nezávislá. Není to nakonec nezbytné. Rozhodující je druhý pojem – energetická suverenita. Suverenita jako schopnost činit volby a rozhodnutí, kontrolovat jejich provedení od začátku do konce, vyhodnotit zranitelná místa a zabezpečit jejich ochranu. Takovou energetickou politiku Evropa nemá. ...
...Evropskou energetickou politiku určovala klimatická agenda a cíl stát se lídrem globálního boje proti změnám klimatu. Evropa si v tom stanovovala stále ambicióznější cíle bez hlubších dopadových analýz na energetiku, průmysl a jeho životaschopnost a importní závislost. A koneckonců bez analýzy dopadů na evropskou energetickou bezpečnost a... suverenitu. ...
J96o77s72e23f 53Z35e14m24a34n
Potáceli jsme se na hraně propasti. Nyní jsme učinili velký krok vpřed ... Ta chvíle se blíží. Pokud už nenastala a nejsme v situaci toho, co padal z mrakodrapu. Ještě je to dobrý ... padesáté patro.
M33i28r60o75s46l42a28v 57P72i12v52o28d79a
Bude trvat celá desetiletí, než uvidíme velká osobní letadla na baterie. V blízké budoucnosti se vodík stále více jeví jako životaschopná náhrada za fosilní paliva.
It will be decades before we see big battery-powered passenger aircraft. In the near term, hydrogen increasingly seems like a viable replacement for the fossil fuels we currently put in planes. Rolls-Royce and easyJet successfully tested a hydrogen-powered jet engine, the world’s first, last year.
D25u87š36a49n 43P80o26l34a88n54s20k22ý
Je zajímavé, že lidé s humanitním vzděláním píši o technice. Proč tohle nenechají technikům, a oni ať se starají o rozvoj humanitních věd, o něž je pochopitelně pramalý zájem. Ví autor vůbec co je to kWh?
J88u16r35a 70J75u26r22a18x
1 kWh = 3 600 000 J.
Joule je kilogrammetr na druhou za sekundu na druhou.
Autor to možná ví, těžko ríct. Podle Wiki vystudoval gymnázium v Ledči nad Sázavou a poté už jen magisterské obory pastoračně sociální asistent a pedagog volného času na Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Vedle toho absolvoval i bakalářský obor politická komunikace na Papežské salesiánské univerzitě v Římě a magisterský obor mediální studia a žurnalistika na Masarykově univerzitě v Brně.
Ale na tom gymplu před téměř čtvrstoletím fyziku mít musel.
P13a27v43e72l 78D44v58o25ř82á85k
Já bych tohle nechal technikům, politici už v energetice a se vším, co s tím souvisí, udělali bordel dost velký.
J80u80r44a 57J30u54r90a18x
To nelze. Technici myslí racionálně.
Je potřeba myslet politicky! Přímo europoliticky!
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz