26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dědeček 21.12.2008 20:56

Je to u Xenofonta "Vzpomínky na Sokrata"

Situace se nezměnila za 2500 let. Doporučuji Xenofonta. Ještě tam radí získat podporu obce. Možná že si lidi dělají dnes o obci stejné iluze.

Franta 21.12.2008 16:10

Souhlasím

Naprosto souhlasím!

Také jsem si několikrát řekl, že se na to můžu...dívat z dálky od lesa. Tam bych si postavil tu chýši a z povzdálí se jen díval, jak se ostatní pinoží.

Ale nikdy jsem to neudělal, asi jsem zbabělý. Bojím se, ikdyž nevím čeho. A tak sestoupím dolů do údolí, vyplním bankovní příkazy, zaplatím vše co mám, pochválím zaměstnance, podepíši všechny smlouvy,..., a pak unaven jdu spát, a zdá se mi že se na to můžu... dívat z dálky od lesa.

A tak je to stále dokola. Ale jednou!    

těchňik 21.12.2008 21:46

Re: Souhlasím

Znám jednoho, co to tak již z více jak poloviny (a na zbytku se pracuje) udělal, a je v čím dál tím větším klidu. Když tam na ten jeho "výměnek" (tam kozy, králíci, čuník, slepice ... ) přijedeme jak na návštěvu, tak i nafasovat nějaké ty dobroty, občas i závidíme.

JosKrej 21.12.2008 15:27

---

a proto jsem uprchl z jižních Čech... Nebyla životní situace, kterou bych zde absolvoval podle obvyklých a zavedených standardů... Všechno špatně, všechno marné...  Korespondenci s úřady jsem už ze zoufalství nechával vypracovávat přátelům, právníkům. Sám právnicky graduovaný a stará kanc. krysa jsem si tu připadal jako: v Ugandě, na Sicílii v Palermu, Alenka v Říši divů, jako hlavní postava sci-fi Planeta opic (jsem modrooký).... a komedii U nás v Kocourkově už považuji za dokumentární film... Na mém stole určitě nikdy nebude jihočeský kapr, nejbystřejší to tvor regionu či cokoliv jiného... Naštěstí těch produktů není mnoho, co zde spatří světlo světa.

Tino 21.12.2008 14:40

Autore - podstatná chyba!

Váš plán se zdánlivě jeví vpořádku. Má ale závažný nedostatek co do příjmů. Výdajům se přeci jen nelze vyhnout a tak musíte najít obnovitelné zdroje. Proto doporučuji:

Přihlásit se na pracák a pobírat co nejdýl podporu v nezaměstnanosti. Využívat nemocenskou pokud to jde. Navštívit sociálku a nechat si postavit sociální dávky z důvodů hmotné nouze. Nechat se zaměstnat na černocha za co nejlukrativnější peníz. Ve volném čase chodit somrovat v chudobném ušmudlaném oblečení. Naučit se čórovat - krást tak aby vás nechytli a do malých částek, aby nešlo o trestný čin.

Když se v tom naučíte chodit, přežijete úspěšně každou vládu, aniž byste do ní cpal prachy. Hlavně - VOLTE levici!!! Ta vás bude určitě zajišťovat sociálně, aby si udržela váš hlas ve volbách. ;-)

Hnyk 21.12.2008 14:22

Nanečisto

Zkuste nejdřív někde vypachtovat kus pole a lesa, a pak jen motykou, sekerou, ruční pilou atd. vypěstovat tolik brambor, aby jste celý rok nemusel kupovat jídlo, a nadělat tolik dříví, aby jste je měl celý rok na čem vařit.:-D  

rolandszewczyk 21.12.2008 11:48

cha-cha-cha

pokud nasbíráte větší než malé množství hub a malin,slapice snese více než jedno véjce za rok,a koza pustí chlup,ze kterého si uděláte přikrývku,stejnš si na vás ouřady pěkně posvítí,a to nemluvím o odběru povrchové vody či dani z užíváni pozemku,chceteli poplatku.

tich@dohoda 21.12.2008 10:28

V jedné architektonické soutěži na téma, emergency habitat,nouzové bydlení,jsem přišel na chuť této zajímavé úloze.

pane Vandasi, dekuji za hezky a podnetny clanek, stran vaseho titulku , ohledne toho bydleni. Sveho casi jsme obchodovali v Moldavsku, tam je naprosto bezna vystvaba domu z tzv. vepraku= nepalene cihly , vyrobne z jilu a slamy. Ty moldavske jsou spise bloky/tvarnice . prakticky vsude kolem cest vidite v polich spousty techto tvarnic, ktere se susi na slunci. Mimochodem, ten prispevek nicka Petra z Balkanu, me take docela zaujal. :-)

vandas 21.12.2008 11:03

Re: V jedné architektonické soutěži na téma, emergency habitat,nouzové bydlení,jsem přišel na chuť této zajímavé úloze.

 Dnes tak propagované ekologické stavění by mělo více čerpat ze zkušeností stovek předchozích generací.Nízkoenergetické stavby byly samozřejmostí,vepřovicové zdi se skvělou izolační schopností mnohde slouží dodnes.Dřevěné stavby se slaměnými a hliněnými výplněmi stropů se obešli bez nákladné klimatizace.Těch vtipných řešení byla celá řada, počínaje hrázděným výplňovým zdivem ,přes špaletová okna s velkým objemem vzduchové vrstvy ,až po akumulační topení v podobě pece na chleba.Už jenom fakt ,že téměř vždy se stavělo z místního materiálu ,ušetřilo nesmyslnou zátěž dálkovou dopravou.

Honza42 21.12.2008 13:54

Re: V jedné architektonické soutěži na téma, emergency habitat,nouzové bydlení,jsem přišel na chuť této zajímavé úloze.

Věřte, že se mi tohle  hodně honilo hlavou, když jsem před 10 lety stavěl. Pak jsem vyměknul a materiál poctivě koupil. Přece jenom je ta dlažba nakonec lepší než udupaná hlína. V čedičové vatě se myším daří o poznání hůře než ve slaměné izolaci (bohužel se to nedá říci o Climatizeru Plus, do kterého jsem se nachal přemluvit). A akumulační vytápění? Jen betonový strop má 50 tun a to je fakt na akumulaci poznat. A izolační schopnost oken roste je do cca 4 cm vzdálenosti skel.

Dědeček 21.12.2008 21:02

Re: V jedné architektonické soutěži na téma, emergency habitat,nouzové bydlení,jsem přišel na chuť této zajímavé úloze.

Když jsem dělal nová okna ve starém domě dal jsem všude TŘI skla! To je ve Finsku ze zákona povinné už 40 let! Trojtý střešní okna z Liberce stály míň než dvojitý na který je velká reklama.

Petr Balkan 22.12.2008 9:01

Re: V jedné architektonické soutěži na téma, emergency habitat,nouzové bydlení,jsem přišel na chuť této zajímavé úloze.

Vazeny pane,jasi vubec nevymyslim,ziji zde jiz 2 roky a kdyz prijedu jednou za cas do Cech,tak se jenom zjezim a uz koukam zmizet.Deni doma sleduji jen na internetu a je mi z toho spatne Tenhle narod tak znesilnit nejde.Z EU si delaji legraci protoze normy EU jsou tady neprosaditelne.Ted se tady taky perou ruzne strany ale normalni lidi nejde predelat.Ta korupce tady ma takovou tradici,ze to nejde vymitit.Zase zaridite nemozne.Zakladni kapital firmy sro je 1eur.Takovy rejstrik cinnosti bych doma nesehnal za cely zivot.I to o co nestojim.Nedelaji si s tim problemy a firma je registrovana za 3 dny.

milburg 21.12.2008 10:22

Velmi hezky napsáno

Vážený neznámý, napsal jste velmi trefný a bohužel i pravdivý příspěvek jak stát odírá pilného a řádného občana. Tímto způsobem života začínají žít i jiní občané a věřte, že právě ona svoboda a nezávoslost na státu je asi tím nejkrásnějším. Oproštěni od veškerých stresů civilizace vede i ke zlepšení zdraví takto žijícího jedince, jeho odolnosti  a chování  jako skutečně přírodního tvora, neprodukujícího tuny odpadků a neznečišťujícího svoje životní prostředí.  Civilizace nám trochu přerůstá přes hlavy a v současnosti přináší více negativ než positiv ( celému lidstvu) nebo je to obráceně?

vandas 21.12.2008 10:36

Re: Velmi hezky napsáno

Děkuji Milburgu za hřejivá slova.Dost jsem se v mládí načundroval a tak vím cosi i o nepohodlí života v přírodě.Ten pocit volnosti svobody a splynutí s přírodou je však opojný dodnes. To si jen namlouváme, že všechny vymoženosti civilizace potřebujeme ke svému štěstí .

Honza42 21.12.2008 14:18

Re: Velmi hezky napsáno

Já si dnes při návštěve města říkám: "Jak jsem tu jen mohl žít". Nakoupit a honem domů.

Roman 21.12.2008 15:38

Re: Velmi hezky napsáno

Ano, panstvo, to se jenom tak říká, pokud jste těmi vymoženostmi obklopeni... Na stařičné chalupě, kde není koupelka, WC, tekoucí voda... jsem toto vše musel nějak zavést. Prostě se potřebuji každý den řádně umýt, a na suchý záchod (nevím, co to je suché wécé) se mi už také nechce... Dosáhl jsem tekoucí vody za velkých obětí a nákladů. Chtěl bych topit dřevem, víska je obklopena lesy široko daleko, byly polomy... Jo, máš ho vidět... Dřevo na topení je velmi, ale velmi nedostatkové zboží. Kdo má les, má i dřevo, někdo si přikrádá, nemám ani les ani nekradu... Asi prodám chalupu a půjdu zpět do paneláku ... a budu psát kydy na téma ekologické topení a podobné bludy. Búúúďte dlouho zdrávi!!!

Petr Balkan 21.12.2008 8:06

Bdu zit ekologicky

Tak tohle zas neni tak nemozne.Odstehujte se do Cerne Hory.Tady takhle zije velka vetsina na vesnici,baracku je na prodej moc,priroda krasna,klima idealni,zima kratka a jenom prsi,tedy na jihu,vody dost a penize si prividelaji prodejem na trhu od hlupaku,co se stehuji do mest.Vinice daji zaklad na palenku,peleni zde neni zakazano takze vsichni pali jak o zavod,kdyz nemate kotel,prijede soused,maso vysmelite,vysusite,ryby si machytate v jezeru nebo taky vysmelite.Kdyz oficielne nepracujete tak se o vas nikdo nezajima.Na elektriku staci agregat,ten tady ma stejne kazdy,protoze site jsou na nic.Zenske jsou vycvicene k domacim pracim a kavaren bezpocet.

vandas 21.12.2008 10:05

Re: Bdu zit ekologicky

A jsme u jádra věci.Možná je to jen naše pohodlnost,možná ,nikým neoceňovaná ,sebeúcta, nežít na úkor druhých.Což se musíme nechat holit tupou břitvou bez mydlení,jen pro pocit ,že loyalita ke státu a občanské ctnosti patří k šťastnému životu?Tato společnost na to dávno kašle.Díky Petře.

architektka 22.12.2008 16:42

Re: Bdu zit ekologicky

Ano, hezky napsáno....

ale- co když jsem žena?

a vycvičená nejen k " domácím pracem"- (mám na mysli mzšlení, nejen vysokoškolské diplomy)

Kampak se mám odstěhovat ?  :-)

architektka

vandas 22.12.2008 17:32

Re: Bdu zit ekologicky

No nevím ,nevím jestli mi to, moje, dovolí.Ale, řešení se najít musí. Doktoři prý se drží zásady,že pohřbívají své pacienty společně.Architekti nejsou jiní.

Hezké Vánoce

Cowboy 21.12.2008 0:19

Zlaty feudalizmus

V stredoveku nevolnik zaplatil priblizne 25% dane, zbytok bolo jeho. Feudali zaslej doby boli oproti dnesnym politikom uplni amateri.

nevolnice 21.12.2008 9:47

Re: Zlaty feudalizmus

ve středověku neměl nevolník z čeho platit daně právě proto, že byl nevolník ty chytrej!!!

nevolník pracuje na panským a nemá ani svobodu se odstěhovat nebo oženit, nemá plat!!!!! z toho co na panským vypěstuje má právo na trochu těch naturálií, ale daně z toho nevolník opravdu neodvádí!

Cowboy 21.12.2008 15:20

Re: Zlaty feudalizmus

Stastie sa sice tazko da merat, ale ktosi to skusil a zistil, ze s vyvojom civilizacie su ludia coraz menej stastni. Plazma TV nestaci. Pred 200 rokomi nevolnikom nebol kazdy, aj teraz ma kazda krajina svojich nevolnikov -lumpenprletariat. Moderna doba nam dala veci, ktore ta jednoduchsia nepoznala AIDS, curovku, ....strach zo zbrani hromadneho nicenia, zapchy na cestach, reality shows na TV, Obama atd. Zivot bol jednoduchsi, a mozno aj stastnejsi.

František I. 21.12.2008 15:39

Re: Zlaty feudalizmus

Milá nevolnice, trochu se zdokonalte v dějepisu. Nevolník totiž nebyl otrok. Dokonce měl svá práva. Prý jich bylo minimálně tolik, kolika jimi disponujeme dnes. Sice některá z nich by se dala označit jako kontroverzní, např. ta o prvé noci (upřímně, nebyl to někdy trest?), ta o karabáči či stěhování. Konec konců o stěhování to platilo před nedávnem i v jedné velké zemi. Dnes zase musíme plnit HCCP nebo statistiku kvůli EU. Jinak pán dostával čtvrtinu úrody, církev desátek. Z tohoto pohledu jim vcelku závidím.

michal 21.12.2008 17:21

Re: Zlaty feudalizmus

a vidíte, nelíbilo se jim to, pacholkům nevděčnějm, buntovali, bouřili se, reformacím naslouchali atd.. Sousedovic koza byla, jest a bude více dojící per aspera ad astra....

Jura Jurax 20.12.2008 23:35

No,

z čeho bude žít ten stát? Z jiných volů, co neudělají totéž co Vy, autore, a budou se pinožit a platit dál. A kdyby bylo nejhůř, zdaní Vám ty melouny v bance; a kdyby bylo ještě hůř, přímo je sebere ... to už tady bylo.

Doufat, že stát zmoudří a bude hodný na ty, kdož jej živí, je zcestné. Protože koneckonců Vy jste jen jeden volič, a jeden volič je nic, ale z Vašich daní se voličů dá koupit ... :-/

V 20.12.2008 22:39

ale to je jen takova rebelie, ekvivalentni midlife krizi

a vy vite, ze nic z toho neudelate, je to jen takove stekani na mesic kdyz na vas prijde jednou za cas marnost a to je vse, sice humorne ale impotentni prani.

Pripomina me to kdyz chlapi v hospode po par pivech kecaji o tom, jak to stary vytmavi a ze uz nebudou delat otroka a skakat jak kaze...

cca4 20.12.2008 23:17

Re: ale to je jen takova rebelie, ekvivalentni midlife krizi

ale ta představa - ;-);-P a ještě by nás tam mohli navštěvovat holky a mladé a pokaždé jiná...

vandas 20.12.2008 23:36

Re: ale to je jen takova rebelie, ekvivalentni midlife krizi

 Ale jistě že,nelze tak snadno přetrhat vazby s rodinou,s dětmi ,s kamarády ,s partnery.Proč však nepřemýšlet nad pozitivním východiskem z té midlife krize,kdy člověk začíná bilancovat a kriticky uzná že celý tvůrčí život dělal a dělá tomuto státu pouze užitečného blba.Co je natom zlého,trochu se zasnít a podělit se, o svůj objev možného východiska, s podobně postiženými.Proč se hned nevěšet.

vandas 20.12.2008 23:54

Re: proč hned ta jedovatost

 Je to o úhlu pohledu.Samozřejmě,že mohu domýšlet,že Vaše reakce je podmíněna vaší pozicí na druhé,výdajové straně státního rozpočtu.Nespoléhejte ,že naše varování jsou jenom impotentní.Nejsem sám a naše trpělivost není nekonečná.