Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EVROPA: Česko jako obětní beránek
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Jurax 18.9.2017 21:38Opravte mne, jestli se mýlím ale neprsila se kdysi EU volným pohybem zboží a služeb a nevydávala to za obrovskou výhodu? Tedy pravda, nové státy si musely na ten volný pohyb práce a služeb trochu počkat, protože žvanivé sliby jsou jedna věc a druhá je realita vyjádřená konkurencí a penězi. A protože v EU jsou si všichni soudruzi rovni, ale někteří jsou si rovnéjší ... počkali jsme si. A hle - už je to tady zas. Inu, na co je nám vlastně EU? Větší pes jebe, a Macronova Francie i Merlelové Německo jsou větší psi než my. A Evropský soud to když tak jistí ... |
M. Mařák 18.9.2017 18:28ČR má neustále zpoždění několik let, před tuším dvěma lety se všichni divili, proč ti francouzští taxikáři tak mohutně stávkují kvůli Uber, no a je to tady: https://www.novinky.cz/domaci/449526-taxikari-pohrozili-generalni-stavkou-primatorce-krnacove-dali-ultimatum.html Když se podíváte na dokument o Babišovi a jeho praktikách, který česká tv nebude vysílat, zjistíte, jakým způsobem dalece pod cenou dělníka z ČR platí ty jeho podniky zahraniční dělníky z Ukrajiny, Rumunska a podobně. V momentě, kdy se situace na trhu práce v ČR zhorší, bude se v ČR řešit stejný problém jako ve Francii: https://www.youtube.com/watch?v=uLt_nA1pwf0&index=33&list=WL |
O. Uživatel 18.9.2017 19:11Uživatel požádal o vymazání |
M. Mařák 18.9.2017 19:13Re: ČR má neustále zpoždění několik Řekl bych, že zcela zákonitě ano. |
M. Mařák 18.9.2017 21:14Ti zahraniční dělníci pracující v ČR díky smlouvám od zahraničních agentur také v ČR neplatí zdravotní pojištění a podobně... |
M. Mařák 18.9.2017 21:15Paní Šichtařová o tom za pár let bude psát pohoršené analýzy... |
M. Mařák 18.9.2017 21:18Anebo dostane koblihu a nic takového psát nebude... |
A. Alda 18.9.2017 16:01My jsme Francouze nikdy nenapadli a nikdy jsme na i jejich zemi vojensky nezaútočili. Naopak Francouzi proti nám váli záhajíli (bez důvodu) a část naší vlasti okupovali. A když jsme s nimi později uzavřeli smlouvuk, zradili nás. |
M. Prokop 18.9.2017 11:17Připomenu ještě jeden mechanismus, když se politikovi doma nedaří (a Macron bude mít sakra potíže s plněním toho, co možná i v dobrém úmyslu nakecal), tak se vrhne na zahraniční aktivity. Máme se na co těšit. :-( |
V. Kain 18.9.2017 12:39Re: Připomenu ještě jeden mechanismus, Ten narcistní kašpar Macron měl velmi malou volební podporu.Bude rád když tam vydrží jedno volební období. |
M. Prokop 18.9.2017 12:58Re: Připomenu ještě jeden mechanismus, I za to může napáchat dost škod. EU je velice plodná půda a co vzklíčí, to už nikdo nevypleje. |
M. Hoblík 18.9.2017 10:30Krize v kapitalismu je zákonitost. Rovnost členů EU je blbost. |
M. Prokop 18.9.2017 11:13Re: Krize v kapitalismu je zákonitost. Krize kapitalismu je cyklická, krize socialismu permanentní. |
P. Lenc 18.9.2017 11:36Re: Krize v kapitalismu je zákonitost. Přesné pane Prokope! |
R. Langer 18.9.2017 15:47Re: Krize v kapitalismu je zákonitost. Bingo! |
K. Křivan 18.9.2017 16:50Re: Krize v kapitalismu je zákonitost. Trefa do černého !!! :-)) |
J. Pospíšil 18.9.2017 11:31Re: Krize v kapitalismu je zákonitost. Stejně jako celá EU. Únie nerovných, kdo by o ni stál? |
M. Valenta 18.9.2017 10:06Váš text, už tím začátkem patří do bulváru a ty nízké platy (omlouvané dlouhá léta našimi politiky, ekonomy i zaměstnavateli) našich pracovníků iritují asi nejvíce je samé. Zkuste se jich zeptat. |
M. Prokop 18.9.2017 11:14Re: Váš text, už tím začátkem Každý cikán vám řekne, že "bere málo". Další zákonitosti už odhalí či pochopí jen někdo. Paní Šichtařová ano, vy zřejmě ne. |
M. Valenta 18.9.2017 11:41Re: Váš text, už tím začátkem Zůstaňme u těch řidičů kamiónu. Paní Š. se ani nepokusila vysvětlit proč mají Ti naši oproti těm francouzským třetinové platy. Jeden důvod nabídnu. U nás ve městě je menší špeditér (asi dvacet kamiónů), nad městem stále poletuje jeho helikoptéra a před barákem stojí dva mercedesy a jeden landrover. A teď to trochu zevšeobecním. Někteří naši podnikatelé dohnali za pár let, co se majetku týká, ty západní a netvrdím, že to je jejich chyba. Zkrátka mohli. No pak je tu ten hlavní důvod a tím je nesprávná hospodářská strategie státu. |
M. Prokop 18.9.2017 11:53Re: Váš text, už tím začátkem Aha, tak ten menší špeditér nemá konkurenci jiných špeditérů, takže mu řidiči nemají kam utéct a nebo všichni špeditéři poletují ve vrtulnících. :-P Je u nás prostě jiná úroveň platů, cen, sociálních dávek, nezaměstnanosti a všeho. Blázni si myslí, že to lze změnit nějakým befehlem nebo minimální mzdou. Co to je, "hospodářská strategie státu"? |
M. Valenta 18.9.2017 13:37Re: Váš text, už tím začátkem Přestože mě tituluje ne moc lichotivě tak odpovím. Onen špeditér je jenom ukázka průměrného stylu podnikání u nás a proto také ten jeho řidič a kdokoliv jiný nemá vlastně kam "utéct". A ta HST? Nedělat z nás cíleně montovnu, neprivatizovat vodovody a kanalizace, špitály, nenechávat likvidovat zemědělskou půdu, nepodporovat čínské nesmyslné investice (tam platy určitě neporostou) ...... |
M. Prokop 18.9.2017 15:30Re: Váš text, už tím začátkem Netituluji vás vůbec. Ten řidič má má možnost jít k jinému špeditérovi (na vaši teorii, že jsou všichni stejní, nevěřím, odporuje trhu) nebo i do zahraničí. Montovnu z nás udělala zaostalost našich továren (v jedné jsem pracoval, takže ještě pamatuji), způsobená komouši. Pozvolna se to zlepšuje, i přes pitomé snahy socanů ekonomicky podbízet i montovny. Vodovody a kanalizace neprivatizoval stát, ale obce. Blbost to byla, HST nikoliv. Likvidovat zemědělskou půdu? Občas je nutno něco postavit, občas i na zemědělské půdě, ornice bývá sňata. Pokud by to nešlo, byl by zde navíc skansen. Čínské investice holt socani a Zeman podporují, mně se to nelíbí, ale také bych tomu neříkal HST. Pokud už bych tak něco nazýval, tak slušnou infrastrukturu, nízké daně, jednoduché zákony a kvalitní školství, policii a justici. Minimální přerozdělování a minimum zásahů do ekonomiky. Ledacos z toho je v EU prakticky nemožné. |
B. Lukáš 18.9.2017 13:10Re: Váš text, už tím začátkem " A votom to je" a netýká se jen speditérů, ale často i našich "mini" firem , kteří své zisky z podnikání dávají především do osobní spotřeby a na mzdy zaměstnanců nebo zkvalitnění či rozšíření výroby toho pak mnoho nezbývá. Mohu uvést konkrétní příklad mladého muže , který z důvodu nízkého mzdového ohodnocení u nás šel za práci do Německa . Pracuje tam jako řidič menšího kamiónu v malé rodinné firmě , přičemž vydělává tam minimálně 3x více než u nás. Mezi Němcem a Čechem nedělají rozdíl, chovají se slušně a ohleduplně a v případě potřeby jezdí a nakládá zboží se svými zaměstnanci i šéf. Podle oblečení či osobního auta se tam šéfa firmy nedá poznat, dokonce jedno ze svých osobních aut půjčuje v mnoha případech i zaměstnancům , pokud v důsledku nutné přesčasové práce není přijatelný spoj VD pro návrat domu. |
M. Krátký 18.9.2017 10:02Ano - technický pokrok jede na plný plyn autonomní konvoje budou určitě již brzy zajímavé - jen se obávám, že první funkční a legislativou ošetřené nebudou z ČR - zase se bude muset ten prohnilý Západ probudit - a na co se pak bude vymlouvat, že to "nejde" ??? |
J. Novak 18.9.2017 9:28Stačí trocha náledí a sněhu Stačí trocha náledí a sněhu a autonomní konvoj bude v (_:_). |
M. Prokop 18.9.2017 11:14Re: Stačí trocha náledí a sněhu Proto má GW. :-P |
Z. Lapil 18.9.2017 14:05Re: Stačí trocha náledí a sněhu Zrovna na sněhu a náledí bych možná víc věřil robotovi než člověku, zvlášť u vozidel s návěsem či přívěsem. Viz antibloky a všelijaké brzdové asistenty a viz i taková ta zařízení, co v moderních lokomotivách hlídají, aby jim při rozjezdu neprokluzovala kolečka. Spíš mě znervózňuje představa sto dvě stě metrů dlouhého nerozdělitelného konvoje; na dálnici budiž, koneckonců nebudou se VZÁJEMNĚ předjíždět, ale na dvouproudové silnici to normálním osobákem nepředjedete. |
M. Prokop 18.9.2017 15:32Re: Stačí trocha náledí a sněhu To mně taky napadlo. Na silnici by to prakticky nemohlo. Zvlášť na zde oblíbené malé kruháky, "za peníze z Brusele". Ani na semafory. |
K. Novák 18.9.2017 8:12Proč by nemohl majitel českého autonomního kamionu jedoucího ve Francii bez řidiče dostat pokutu protože má v Česku menší příjem než by měl ve Francii? A k pokutě za nízký příjem by mu mohli připočítat ještě další pokutu za nevyužitý hotel. |