27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Zahrádka 25.3.2024 17:55

No oni si to svým postojem odboráři zajistili, když bojovali v době kdy se rozhodovalo o budoucnosti Škodovky a přechodu na EV za zachování výroby Superbu a Oktávky a nyní brečí?

Názory na přesun Škody? Může za to Dieselgate. Mohou za to odbory. Přijdeme o 2000 míst, zní v reakcích | iROZHLAS - spolehlivé zprávy

L. Novák 25.3.2024 15:10

Autor zavedl velmi přiléhavý termín "ZELENÁ STUDENÁ VÁLKA". Rád bych se dožil, až se tohle monstrum ZELENÉ BLBOSTI rozpadne vlastní vahou a přebujelostí. :-P ;-)

V. Kolman 25.3.2024 13:38

Co máte furt s těmi EV???

Budoucnost patří jaderným vozům!!!!!!

J. Jurax 25.3.2024 13:58

Ne.

Ekologickým, šlapacím. Ovšem s vyspělým infotainmentem.

L. Novák 25.3.2024 15:02

;-D Já elektromobil (ani jiné auto) už asi nikdy kupovat nebudu, roční jízdenka MHD za dvapůl tisíce mě zbavila všech starostí s parkováním, pojištěním a údržbou, a když budu potřebovat něco většího převézt, tak za to holt zaplatím nebo si půjčím auto z půjčovny, byť budu muset vyřizovat navíc potvrzení od lékaře. Jízdy na delší a dlouhé trasy jsem omezil, hromadná doprava funguje. ;-)

Vláda Fialových zelených magorů ať si na§ere do státní pokladny sama. Rv

J. Kostelanský 25.3.2024 15:50

Nejste vy náhodou voličem nebo dokonce členem Pirátů? Vždyť vy se chováte přesně jako v jejich nejtajnějších snech. Žádné vlastné auto, jen veřejná doprava.

To bych o vás nikdy nebyl řekl. Hodně jste mně zklamal... :-)

L. Novák 25.3.2024 16:02

Jednoduchá ekonomická úvaha. Co se mi nevyplatí (nemá ekonomickou návratnost), to nekoupím. Automobil bez ekonomické návratnosti je luxus a vyhazování peněz. U elektromobilu to platí na kvadrát. :-P

Rozhodně v tomhle nejedu sám, když se lidé zjevně do nákupu BEV nehrnou...

J. Kostelanský 25.3.2024 16:19

Plně s vámi souhlasím. Nemůžete ale popřít, že v tomhle směru se shodujete s Piráty.

Podle vaší logiky, (kterou tak často presentujete), když někdo sdílí s někým společný názor na něco, automaticky oba patří do stejné skupiny, ač jinak jsou si názorově velice odlišní. Podle vaší logiky byste tedy měl sám sebe zaškatulkovat mezi Piráty.

J. Jurax 25.3.2024 17:07

Vcelku záleží, kde bydlíte a taky co a kam převážíte. V Praze s rozvinutou MHD se bez auta můžete obejít, zejména jste-li důchodce nebo bezdětný single a nemáte někde dál chatu či chalupu. Na malém městě, neřkuli na dědině je dnes auto víceméně nutností.

L. Novák 25.3.2024 19:39

Samozřejmě. Lidé z okolí velkých měst jezdí do práce a z práce domů obvykle automobily. Je běžné, že se domlouvají tak, aby jezdili vytíženými auty, ne každý sám. Tam se samozřejmě automobil vyplatí a lidé jej nutně potřebují. Ekonomická návratnost je samozřejmostí.

L. Novák 25.3.2024 19:44

P.S.: "Chalupu" mám kousek od centra města a dojíždím do ní pár zastávek tramvají ze sídliště na okraji města blízko lesa. :-P

L. Novák 25.3.2024 19:46

P.P.S.: Piráti jsou ZELENÍ vypatlaní idioti, novodobí komunisti... :-P

M. Šejna 25.3.2024 16:38

L.Novak se přiznal, že využívá mohutně dotované hromadnou dopravu.

Jinými slovy: L.Novák čerpá dotace.

;-D

L. Novák 25.3.2024 19:34

Znáš možnost, jak tyto státní dotace odmítnout? Ty určitě ne, jdeš po nich jako slepice po flusu...:-P

V. Kolman 25.3.2024 15:46

Nebýt starým dědkem, tak bych to "šlapací" auto s aku-asistencí (obdobu elektrokola) bral všemi 10ti. Ale ten infontainment, když už, tak jenom kvůli baterkám. Nechtěl bych, aby mi kecal do něčeho jiného.

J. Vrabec 25.3.2024 9:23

Neúprosný boj pana Smutného proti pokroku a e-mobilitě pokračuje, ale pokrok se nedá zastavit pomaleji, ale přesto jde dál. A to je dobře.

R. Langer 25.3.2024 11:32

Jaký pokrok, a kam došel? Zvyšují se ceny energií a průmysl kolabuje. Ovšem pro prolhané Zelené bolševiky to jistě pokrokem je. Je alespoň dobře vidět, ke komu se hlásíte. ;-€

J. Kostelanský 25.3.2024 15:57

Někde se ceny energií zvyšují, jinde ne. Když dva dělají to samé, výsledek obvykle není ten samý. Elektřina není drahá kvůli obnovitelným zdrojům, ale kvůli tomu, že Fialova vláda ji levně prodává na německou burzu a draze ji z burzy nakupuje. Jaderné elektrárny vyrábějí elektřinu za pořád stejné peníze, bez ohledu na elektrovozy. Plus je tam jakási souvislost s drahým plynem... :-)

Třeba v tom ale vidět i optimističtější prvek. Čím bude elektřina z elektráren dražší, tím výhodnější bude pořídit si nějakou vlastní "výrobnu" elektřiny, resp. energie. Na prvním místě je samozřejmě solár, ale jsou i jiné možnosti, jak vyrábět nebo naopak šetřit elektřinou a energií obecně. ;-)

L. Novák 25.3.2024 16:06

Jo, přesně podle komunistické politiky Mao ce-tunga "velkého čínského skoku", který dovedl komunistickou Čínu k hladomoru a chudobě... :-P Mao - vzor zelených komunistů.

J. Kostelanský 25.3.2024 16:14

Vy jste o Číně četl naposled asi někdy v 70., možná v 80. letech. Nedivil bych se, kdybyste si myslel, že Číňané pořád jezdí na kolech a jediné, co dovedou vyrobit a prodat v zahraničí, jsou tenisky a bavlněná trička.

Budíček! V mnoha směrech je Čína daleko před EU a dokonce i před USA. A těchto oblastí každý rok neubývá, ale naopak rychle přibývá. Stačí se kouknout do našich obchodů a zkusit najít něco mimo potravin, co není z Číny. Kdyby Čína zcela zastavila export na Západ, tak bychom neměli ani svíčky na zapálení si nouzového plamínku...

L. Novák 25.3.2024 19:41

Ty už jenom opakuješ stejné nesmysly stále dokola. Rv

J. Roškota 25.3.2024 18:27

Tak nějak tuším, že vláda neprodává a nekupuje nic. Prodávají producenti, u nás ČEZ ale nejen ten, což je soukromá firma, pravda majoritní akcionář je stát. Nakupují distributoři. Těch máme spoustu a opět to jsou soukromé firmy. Nakupuje se a prodává na burze za aktuální ceny. Zisk zůstává producentovi. Jak jinak by se to mělo dělat?Chtěl byste nakupovat za nižší cenu než je tržní?

L. Novák 25.3.2024 19:49

Potíž je, že v energetice neexistuje SVOBODNÝ TRH. Takže neexistuje ani tržní cena vytvořená svobodným trhem. :-/

J. Jurax 25.3.2024 13:53

No, zatím to na pokrok moc nevypadá. Zdražení energií a následná devastace průmyslu indukující propad životní úrovně nebývá znamením pokroku. Bývá ovšem důsledkem politicky a ideologicky protlačovaného pokroku, jenž se tak stává jen "pokrokem".

L. Novák 25.3.2024 15:03

"Zelený pokrok" je cesta zpátky do jeskyní. Vy to nechápete! ;-D

M. Šejna 25.3.2024 8:39

Tak dlouho byly elektromobily slepou vývojovou větví odporujicí fyzikálním zákonům, až nám Čína a Tesla dokázaly opak.

Minulý týden jsem na iDnes četl článek od pravdolásky Flašky o tom, jak Orbán a Maďaři doplatí na spolupráci s Čínou. A ejhle, BYD staví v Maďarsku továrnu. A nejen BYD. V Maďarsku investuje i NIO.

V Česku by tohle nebylo možné. Čučkař Koudelka s Tchajwancem Vystrčilem by vysvětlili Signálovi, že tohle se nesmí.

T. Hraj 25.3.2024 8:57

Čína a Tesla ukázaly opak? Celosvětově je v provozu cca 20 mil EV. Celkově je ale na světě asi 1,4 mld. aut v provozu. EV tedy tvoří méně než 0,2%. Tolik k oné údajné transformaci.

https://www.kurzy.cz/zpravy/651763-na-silnicich-sveta-je-20-mil-elektromobilu-podil-na-celkovem-poctu-automobilu-ktery-cini-1-42/

Pravda, že celosvětové PRODEJE elektromobilů jsou kolem 10%. Drtivá většina ale v Číně, USA a Evropě. A možná jste slyšel o plných parkovištích neprodaných EV v Číně (oběti hektické státní dotační politiky). O saturaci trhů v EU a USA se asi zmiňovat netřeba. Prudkého obratu od (prodělečné) výroby EV u GM a Fordu jste možná také zaznamenal.

A to už vůbec nehovořím o tom, že pro transformaci osobní dopravy na EV tak, jak je nalinkována, není a nebude dostatečná těžba klíčových materiálů, zejména vzácných kovů s velmi malým ore grade (obvykle pod 1%). Otevřít na světě důl na cokoli trvá v průměru 16 let. V západních státech ale ještě výrazně déle.

T. Diblík 25.3.2024 11:43

Nepočítáte s tím, co nám už před lety sdělil pan RNDr. Bursík. Auto nebude mít KAŽDÝ.

J. Jurax 25.3.2024 13:55

Ale Bursík ho mít bude.

M. Šejna 25.3.2024 14:33

Tak to bych chtěl ta parkoviště neprodaných EV v Číně vidět. ;-D

Zkuste si v Evropě koupit čínský elektromobil. Zjistíte, že skoro všechny mají objednací lhůtu několik měsíců.

To nevypadá na plná parkoviště.