9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. M. 25.3.2024 20:25

Poháněj ty fabriky LEVNOU ENERGIÍ z uhelek, s ochranou životního prostředí se taky příliš nezalamujou. A Číňan nemá takové finamční požadavky.

L. Novák 25.3.2024 19:49

Potíž je, že v energetice neexistuje SVOBODNÝ TRH. Takže neexistuje ani tržní cena vytvořená svobodným trhem. :-/

L. Novák 25.3.2024 19:46

P.P.S.: Piráti jsou ZELENÍ vypatlaní idioti, novodobí komunisti... :-P

L. Novák 25.3.2024 19:44

P.S.: "Chalupu" mám kousek od centra města a dojíždím do ní pár zastávek tramvají ze sídliště na okraji města blízko lesa. :-P

L. Novák 25.3.2024 19:41

Ty už jenom opakuješ stejné nesmysly stále dokola. Rv

L. Novák 25.3.2024 19:39

Samozřejmě. Lidé z okolí velkých měst jezdí do práce a z práce domů obvykle automobily. Je běžné, že se domlouvají tak, aby jezdili vytíženými auty, ne každý sám. Tam se samozřejmě automobil vyplatí a lidé jej nutně potřebují. Ekonomická návratnost je samozřejmostí.

L. Novák 25.3.2024 19:34

Znáš možnost, jak tyto státní dotace odmítnout? Ty určitě ne, jdeš po nich jako slepice po flusu...:-P

L. Žaloudek 25.3.2024 18:39

V roce 2021 studovalo "umění a humanitní vědy" 10 tisíc mužů a 19,4 tisíce žen. Proti roku 2011 je to asi o 8 tisíc studentů méně.

J. Roškota 25.3.2024 18:27

Tak nějak tuším, že vláda neprodává a nekupuje nic. Prodávají producenti, u nás ČEZ ale nejen ten, což je soukromá firma, pravda majoritní akcionář je stát. Nakupují distributoři. Těch máme spoustu a opět to jsou soukromé firmy. Nakupuje se a prodává na burze za aktuální ceny. Zisk zůstává producentovi. Jak jinak by se to mělo dělat?Chtěl byste nakupovat za nižší cenu než je tržní?

P. Zahrádka 25.3.2024 17:55

No oni si to svým postojem odboráři zajistili, když bojovali v době kdy se rozhodovalo o budoucnosti Škodovky a přechodu na EV za zachování výroby Superbu a Oktávky a nyní brečí?

Názory na přesun Škody? Může za to Dieselgate. Mohou za to odbory. Přijdeme o 2000 míst, zní v reakcích | iROZHLAS - spolehlivé zprávy

J. Jurax 25.3.2024 17:46

Ano. Hezká vize.

Má to dva zádrhele - zdaleka nebydlíme všichni v rodinných domcích s možností instalace domácí elektrárny a taky výpadek spotřební daně uvalené na pohonné hmoty přivede stát k uvalení spotřební daně na elektřinu, případně na elektroauta či na domácí elektrárny. Stát bývá v tomto punktu velmi kreativní.

A taky mne napadá, že masivní snížení spotřeby ropy povede ke snížení její ceny.

O ceně elektroaut nechci spekulovat, nicméně masová výroba, jež obecně zlevňuje, může být provázena zvýšením ceny mědi a surovin na akumulátory. Zatím přes všechny podpory a úlevy i čínské dumpingové ceny jsou elektroauta výrazně dražší.

J. Jurax 25.3.2024 17:32

Jak toho dosáhnou? Státní podpora, nižší mzdy, vysoké pracovní tempo, uměle podhodnocený jüan.

J. Jurax 25.3.2024 17:24

Jestliže fyzikální zákony nějak omezují užitné vlastnosti produktu a případně omezují jeho konkurenceschopnost vůči produktu téhož účelu, ale založeném na jiném principu, lze stěží tvrdit, že ten první produkt odporuje přírodním zákonům.

Přemýšlíte zajímavými, leč někdy křivolakými stezkami ... :-)

J. Jurax 25.3.2024 17:07

Vcelku záleží, kde bydlíte a taky co a kam převážíte. V Praze s rozvinutou MHD se bez auta můžete obejít, zejména jste-li důchodce nebo bezdětný single a nemáte někde dál chatu či chalupu. Na malém městě, neřkuli na dědině je dnes auto víceméně nutností.

M. Kocián 25.3.2024 17:06

Že nejsou konkurenceschopná nedokazují fyzikální, ale ekonomické zákony a hlavně neustálá křečovitá podpora a dotace. S fyzikou jsou na štíru spíš pokusy uchovat efektivně silovou energii - a důraz kladu na slovo efektivně.

J. Jurax 25.3.2024 17:01

... pochopit a přiznat si současný stav a problémy ... jistě.

Opravdu máte za to, že rudozelená EK jako vrcholný peachoviny vymýšlející orgán macechy naší EU má k pochopení a přiznání si stavu nějaké použitelné instrumentarium?

J. Kostelanský 25.3.2024 16:44

Zklamu vás. Jak vodík, tak syntetické palivo je zbytečný mezičlánek mezi výrobou energie a její spotřebou ve vozech, u kterého se zbytečně ztrácí desítky procent energie. Navíc ani vodík, ani syntetické palivo si nikdo nevyrobí doma na zahradě nebo ve své menší firmě. Vyrobit si "svépomocně" elektřinu ale jde a je to podstatně levnější a snadnější než si zřídit vlastní výrobnu vodíku. O tom žádná.

Stále mnoha lidem nedochází, v čem je největší výhoda elektrovozů ve středně- a dlouhodobém časovém horizontu. Je to možnost částečně nebo i plně být nezávislý od ropných koncernů a rafinerií. A tím samozřejmě i od cen ropy na světových trzích.

Představte si, že někdy v roce 2035 máte rodinný domek nebo vilku někde ve střední Itálii. Nebo v jižních Čechách nebo na jižní Moravě. Proč byste měl platit 2-3 eura za litr benzinu, když si elektřinu do svého vozu můžete vyrábět podstatně levněji sám?

M. Šejna 25.3.2024 16:38

L.Novak se přiznal, že využívá mohutně dotované hromadnou dopravu.

Jinými slovy: L.Novák čerpá dotace.

;-D

J. Kostelanský 25.3.2024 16:33

Co navrhujete? :-) Raději ale před tím koukněte na křivku, jak se dlouhodobě vyvíjejí ceny baterií. Těch grafů najdete na netu spoustu, já dávám link na jeden zajímavý, ve kterém se porovnávají předpovědi různých expertů o vývoji cen baterií a skutečný vývoj cen baterií. Hádejte, které ceny jsou nižší...

https://pv-magazine-usa.com/wp-content/uploads/sites/2/2024/03/BAtteryPriceDecline2024.image_.4-2048x1076.jpg

J. Kostelanský 25.3.2024 16:26

No jó, ale kdo za to může? Číňané? Rusové? Marťané? Za to si můžeme jen a jen my, Evropané. Sami sobě házíme klacky pod nohy.

Koukat se na Čínu spatra je jaksi standardem, jak mezi plebsem, tak mezi politiky. Vždyť jsou to přece komunisté v té Číně...

J. Kostelanský 25.3.2024 16:19

Plně s vámi souhlasím. Nemůžete ale popřít, že v tomhle směru se shodujete s Piráty.

Podle vaší logiky, (kterou tak často presentujete), když někdo sdílí s někým společný názor na něco, automaticky oba patří do stejné skupiny, ač jinak jsou si názorově velice odlišní. Podle vaší logiky byste tedy měl sám sebe zaškatulkovat mezi Piráty.

J. Kostelanský 25.3.2024 16:14

Vy jste o Číně četl naposled asi někdy v 70., možná v 80. letech. Nedivil bych se, kdybyste si myslel, že Číňané pořád jezdí na kolech a jediné, co dovedou vyrobit a prodat v zahraničí, jsou tenisky a bavlněná trička.

Budíček! V mnoha směrech je Čína daleko před EU a dokonce i před USA. A těchto oblastí každý rok neubývá, ale naopak rychle přibývá. Stačí se kouknout do našich obchodů a zkusit najít něco mimo potravin, co není z Číny. Kdyby Čína zcela zastavila export na Západ, tak bychom neměli ani svíčky na zapálení si nouzového plamínku...

J. Kostelanský 25.3.2024 16:08

Lidé jako vy pořád zpochybňují elektrovozy čísly. Není tomu dávno - možná 7 let, co nerealistickou metou pro lidi vašeho typu byl 1 milion elektrovozů - ne ročně, ale celkem v provozu na celém světě.

Dnes jsou již 2 firmy, co produkují více jak milion EVs ročně - Tesla a BYD. Podle Google se v roce 2023 celosvětově prodalo 9 970 000 BEV, tedy čistě elektrických vozů. Jenom v samotné Číně se ve čtvrtém kvartálu 2023 prodalo 2 miliony BEV.

zdroj:

https://www.strategyand.pwc.com/de/en/industries/automotive/electric-vehicle-sales-review-2023-q4.html

Třeba si k tomu ovšem přičíst i několik milionů plug-in hybridů. Standardem se u nich stává baterie, která umožňuje dojezd cca 100 kilometrů. Což na běžné dojíždění průměrného člověka do práce bohatě postačuje. Plus je samozřejmě v pohotovosti benzínový motor.

L. Novák 25.3.2024 16:06

Jo, přesně podle komunistické politiky Mao ce-tunga "velkého čínského skoku", který dovedl komunistickou Čínu k hladomoru a chudobě... :-P Mao - vzor zelených komunistů.

L. Novák 25.3.2024 16:02

Jednoduchá ekonomická úvaha. Co se mi nevyplatí (nemá ekonomickou návratnost), to nekoupím. Automobil bez ekonomické návratnosti je luxus a vyhazování peněz. U elektromobilu to platí na kvadrát. :-P

Rozhodně v tomhle nejedu sám, když se lidé zjevně do nákupu BEV nehrnou...

J. Kostelanský 25.3.2024 15:57

Někde se ceny energií zvyšují, jinde ne. Když dva dělají to samé, výsledek obvykle není ten samý. Elektřina není drahá kvůli obnovitelným zdrojům, ale kvůli tomu, že Fialova vláda ji levně prodává na německou burzu a draze ji z burzy nakupuje. Jaderné elektrárny vyrábějí elektřinu za pořád stejné peníze, bez ohledu na elektrovozy. Plus je tam jakási souvislost s drahým plynem... :-)

Třeba v tom ale vidět i optimističtější prvek. Čím bude elektřina z elektráren dražší, tím výhodnější bude pořídit si nějakou vlastní "výrobnu" elektřiny, resp. energie. Na prvním místě je samozřejmě solár, ale jsou i jiné možnosti, jak vyrábět nebo naopak šetřit elektřinou a energií obecně. ;-)

J. Kostelanský 25.3.2024 15:50

Nejste vy náhodou voličem nebo dokonce členem Pirátů? Vždyť vy se chováte přesně jako v jejich nejtajnějších snech. Žádné vlastné auto, jen veřejná doprava.

To bych o vás nikdy nebyl řekl. Hodně jste mně zklamal... :-)

V. Kolman 25.3.2024 15:46

Nebýt starým dědkem, tak bych to "šlapací" auto s aku-asistencí (obdobu elektrokola) bral všemi 10ti. Ale ten infontainment, když už, tak jenom kvůli baterkám. Nechtěl bych, aby mi kecal do něčeho jiného.

T. Hraj 25.3.2024 15:16

Zdaleka ne všechna čínská EV mají homologaci pro Evropu. Produkce EV v Číně zažila obrovský Boom z důvodu státní podpory. V jednu chvíli tam bylo více než 100(!) automobilek. Počty potom zase klesaly. Jsou to šílenosti které s trhem nemají moc společného. Parkoviště plná neprodaných elektromobilů jsou fakt stejně jako například skládky nových, nepoužitých elektrokol. Na YouTube jsou "hezká" videa.

L. Novák 25.3.2024 15:10

Autor zavedl velmi přiléhavý termín "ZELENÁ STUDENÁ VÁLKA". Rád bych se dožil, až se tohle monstrum ZELENÉ BLBOSTI rozpadne vlastní vahou a přebujelostí. :-P ;-)