Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŽELEZNICE: Rosa na vysokorychlostních kolejích
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T. Hraj 31.1.2022 10:57Sám jsem Pražák. Takže ano, jsou údajně nějaké důkazy, že Brno existuje. Ale stavět hned rychlodráhu mi přijde unáhlené. |
P. Diviš 30.1.2022 17:08Jistěže by to nemělo být jen pro Česko. Tranzit Německo - Rakousko dává smysl, možná časem i Německo - Slovensko. Zastávek málo. |
R. Langer 30.1.2022 15:38Nesmysl! |
R. Langer 30.1.2022 15:38
|
L. Písařík 30.1.2022 14:01Ano, přesně tak fungovala Jemnické bída a na trati 20 km do MBD jezdila taky hodinu. Opravuji Malev, vypadlo mi písmenko. |
V. 3 30.1.2022 12:45Mám pro Vás bohužel smutnou zprávu, žádný Pražák dobrovolně do Prahy-venkov, pardon, Brna, nepojede! |
V. Novak 30.1.2022 10:25Pokud bude na trati jen jeden maglev, tak se s nikým nesrazí. |
T. Hraj 30.1.2022 8:24Rosu si setřu klidně na něčem jiném. Zajímalo by mě spíš, za jak dlouho se ten půlbilion za ty rychlodráhy má vrátit. |
L. Písařík 30.1.2022 0:49Dík, vypadlo g. |
D. Mach 29.1.2022 23:36Malev jsou maďarské aerolinky. Magnetický vlak je maglev. |
Z. Roller 29.1.2022 19:07Čerstvá zpráva: další vykolejení vlaku. Holt už nemáme "modrou armádu", jejíž mnoho zástupců mělo nějakou železničářskou čest a kázeň. Obávám se, že pro provozování vysokorychlostní trati bychom mohli zajistit tak leda psychology a sociology, ale kvalitní železničáře sotva. |
Z. Roller 29.1.2022 19:02Myslím si, že naše země je trochu malá na smysluplnou vysokorychlostní trať. Nemá cenu budovat takovou trať jen pro spojení Praha Hl.n. a Praha-Východ s dojezdem méně než hodinu, když jenom cesta MHD z okraje Prahy na nádraží zabere půl hodiny a ani vlak z nádraží na okraj Prahy (cca 10 km) určitě nevystřelí hned kdovíjakou rychlostí. |
J. Kratochvíl 29.1.2022 18:50VRT je budována hlavně pro náš veřejný zájem abychom jako společnost a stát bez moderního spojení s okolními státy Evropy nebyly vytlačeni mimo tento kontinent a objížděni jako jsme toho v současné době svědky. Již dnes je rychlejší spojení po VRT mezi Berlínem a Vídní přes Bavorsko a ne nejkratší cestou přes Prahu, jako vedlo první železniční pojení v 19. století. Jenže tenkrát jsme byli na úrovni doby na rozdíl od současného zaostávání za Evropou a to ve všem nejen v železničním spojení. Zanedbávání budování VRT není ve veřejném zájmu, vede k zaostalosti. |
Z. Klouček 29.1.2022 18:11Zajímala by mne studie, pro koho vlastně bude VRT u nás budována, a porovnání tohoto užitku s dopady vzniku VRT v nejširším smyslu. Přínos pro vnitrostátní dopravu s ohledem na nutnou vzdálenost stanic nejspíš bude jen malý, větší bude pravděpod0bně pro dopravu mezi centry evropských zemí nebo malou skupinu českých elit. Předpokládám, že většina českých občanů takové informace nemá a náš názor vlastně nikoho ani nezajímá. |
J. Vágner 29.1.2022 17:20Bariéra rozdělujíci českou krajinu je mi ale opravdu fuk. Problém je jinde. Ztrácíme schopnosti realizovat podobně složité stavby. Viz katastrofa s výstavbou dálnic. |
L. Písařík 29.1.2022 17:06To není tak špatné, do Modřic jezdí šalina a taky lze přestoupit na normální vlak. |
L. Písařík 29.1.2022 17:04Ale tak se ještě před 50ti lety cestovalo - šel jste na nádraží a počkal, až pojede nějaký vlak, proto byly na nádražích čekárny a restaurace. Joo, to byly doby kdy bylo času dost. |
P. Nemec 29.1.2022 17:02A na jízdenku jim přispěje zbytek národa. |
L. Písařík 29.1.2022 17:01Když na to máte, sednete do bufetu a dáte si drink, třeba Ginfiz a cesta bude utíkat příjemně. Nebo do tzv. tichého vagonu kde můžete dospávat. Nedávno jsem do takového vagonu nasedl, nevšiml jsem si upozornění a vykládal se ženou a byl jsem sprdnut na dvě doby, ale protože jezdím vlakem jednou za 5 let, vůbec jsem netušil, že takové vagony existují. |
L. Písařík 29.1.2022 16:44Nabízí se úvaha. Přeskočit jeden stupeň a postavit MALEV. Ten jede zcela tiše a vzhledem k vzdálenostem stanic by možná stačila jedna kolej, střídavě tam nebo zpět. Podobně fungovala tzv. Jemnická bída a pokud pamatuji, nikdy nedošlo ke strážce vlaků. |
O. M. 29.1.2022 16:00Dovoluji si upozornit, že význam VRT pro vnitrostátní dopravu je marginální, při vzdálenosti mezi stanicemi pod 100 km nemá smysl to nějak extra rozjíždět, časová úspora je nevýznamná. A rychlosti kolem 320 km/h jsou též chimérické. Ony jsou ty vlaky "poněkud" hlučné, takže to lze provozovat v DE, FR, SP, kde ta trať vede řídce osídlenou krajinou. V ČR, kde prakticky všude někdo bydlí, je to nereálné. Rychlosti kolem 200 km/h jsou naprosto dostačující. Musíme také brát v úvahu, že aerodynamický odpor roste se čtvercem rychlosti, čili vlak jedoucí 300 km/h má spotřebu energie víc než 2x větší, než vlak jedoucí 200 km/h. |
O. M. 29.1.2022 15:31Všichni řešej zpoždění vlaků, ale že na dálnici nebo na dojezdu do Prahy či Brna chytnete zpoždění 20 minut jako nic, to všem připadá normální. |
P. Diviš 29.1.2022 15:17Pokud na obou koncích bydlíte na nádraží a vlaky jezdí často, tak jo. Ale nedej pánbůh, abyste měl zavazadla a start i cíl byl dál od nádraží, nebo abyste si vzpomněl cestovat tehdy, kdy potřebujete a ne tehdy, když má jet vlak. |
P. Diviš 29.1.2022 15:14To by Holub nemohl psát vůbec. IMHO by to bylo ideální řešení. |
J. Jurax 29.1.2022 14:43Sakra ... vézt ...! |
J. Jurax 29.1.2022 14:42Jo. Ale zas je to nuda, vést se jak balík ... |
V. Kolman 29.1.2022 13:40Ve své úvaze se pan Holub o penězích zmiňuje |
P. Hák 29.1.2022 13:11No, blbé je, že třeba u linky Rosice-Chrudim ráno "vlak nečeká na žádné spoje". Kdyby dali limit "čekáme do 5ti minut", což by na trati do Hlinska dohnali, byla by to jiná. |
P. Hák 29.1.2022 13:05Jo, to je ten problém. Mně nevadila dráha ani dřív. Já vím, blbý záchody... ale jinak jsem problém neměl. |
Z. Lapil 29.1.2022 13:04Oni tu dráhu vylepšujou, ne že ne. Blbý je, že u vlaků se špatně řešej objíždky a když mezi Pardubicemi a Rosicemi máte jednu kolej a z Rosic do Hradce žádnou... |