8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

ZELENÁ ENERGIE: Ekonomika čisté nuly

Článek profesora Michaela Kellyho v deníku Telegraph: „Lidé musí znát realitu čisté nuly“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Písařík 28.2.2024 18:35

Vynikající článek, jenom k těm elektrickým autům - jaká by byla účinnost, kdyby se započetly ztráty při výrobě elektřiny, dopravě, pěchování do akumulátorů a taky náklady na postavení dostatečného množství zdrojů. To by asi balo jinak.

P. Rada 28.2.2024 18:45

Pane Písaříku elektrické auto i život s ním je možné pojmout docela jak předpokládáte Vy nebo autor a ten příklad paradoxně pochází s USA:

https://aptera.us/

https://www.auto.cz/elektromobil-s-dojezdem-az-1600-km-aptera-zahajuje-predprodej-od-568-000-kc-137094

Realita dneška je žel spíše o projekci lidské arogance skrze mnohatunová monstra v nichž se veze jeden vyvolenec a fakticky tak omezuje možnosti širokého okolí.

J. Matěna 28.2.2024 20:29

Vy nekonečný troubo. Ta projekce lidské arogance sedí v Bruseli a ta dvoutunová monstra jsou přímým důsledkem tam vzniklých regulací dotací a pokut.

Poté co Brusel takřka znemožnil výrobu malých levných úsporných benzinových aut, a poté co výrobci zjistili, že Vámi zmiňované vozítko pro dva lidi a kočku za milion je neprodejný brak, tak se pustili ze zoufalství do toho, co jim Brusel ponechal. Totiž do výroby drahých dvoutunových oblud, v naději, že se tam ta cena té baterky snad nějak schová.

L. Novák 28.2.2024 20:42

:-) R^ Vy s tím blbem Radou máte nekonečnou trpělivost... :-P

V. Kolman 29.2.2024 14:56

Nejsmutnější, "zemitě se vyjadřující" L. Nováku na tom všem je, že pan Rada má v mnohém pravdu!!

Fosilních (ale ani nefosilních) paliv určitě není na Zemi neomezené množství (to doufám nebudete popírat) a lidstvu nakonec nezbyde nic jiného, nežli nalézt jiné zdroje energie, nebo se vrátit zpět do jeskyní (tolik jeskyní ale na Zemi není) a svítit si loučemi;-D;-D;-D

Pan Rada je (obrazně řečeno) prorokem, volajícím na poušti, všemi dehonestován a zatracován, jako již mnoho jedinců před ním;-(;-(;-(

A teď - hr na mě!!!!!!;-D;-D;-D

P. Rada 28.2.2024 23:58

Drzé posměšky jsou Vám příznačně argumentem namísto věcnosti. Sočíte zřejmě hlavně na Brusel podobně jak Putinovci - namísto aby jste si adekvátně vážil alespon nebývalé stability v regionu ze kterého vzešly zatím nejničivější světové války a ze kterého nyní převážně jen čerpáme technologický i společenský pokrok.

Kde se podle Vás dnes ve světě žije jen bezproblémově?

Článek je přeci předně o energetické situaci v USA, kde před léty více tunové "obludy" se spotřebou ke 20litrům naprosto dominovaly ale ani v tak bohaté zemi se s více příčin neudržely a s nimi kolabovala tak dříve bohatá města jako Detroit.

https://www.denik.cz/ze_sveta/mesto-automobilu-detroit-bankrot.html

Dnes se v USA staví a prodávají daleko úspornější japonské typy aut a světově známá Tesla kterou navíc montuje i Čína. Analogický vývoj v ekonomizaci elektrifikace mobility přesto sám americký autor nepoučitelně neočekává i přesto, že se tamnní zásoby surovin a zejména ropy tenčí:

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/ropa-biden-strategicke-zasoby-cena-infrastruktura.A230719_121150_eko-zahranicni_jla

M. Kocián 29.2.2024 7:13

Už drahnou dobu obcházím autosalony a snažím se úsporné a ne příliš drahé (rozuměj, výrobně náročné) auto koupit a marně. Kdybych věřil, že Bruselu vážně šlo o životní prostředí, nazval bych to střelením se do vlastní nohy. Tak naivní ale nejsem - pokud vím, oni se svých aut a letadel vzdát nemíní, aby té Zemi taky trochu pomohli.

V. Kolman 29.2.2024 15:01

Bude mi tu klnuto a nadáváno, ale on by takový ultralehký kapotovaný elektro-vehikl (varianta e-bicyklu) vůbec nebyl k zahození a mladí sportovci by jej MOŽNÁ? vzali na milost a používali ho na kratší cesty.

Bohužel - nic takového tu ZATÍM není;-(;-(;-(

L. Písařík 29.2.2024 11:26

Jak patrno z mého jména, Američan nejsem, mí předci, od r 1720 rodokmen, byli sedláci na půdě 35 až 100 ha a podle haploskupiny máme v sobě kelskou krev, z čeho soudím, že jako Keltové, kteří přišli do Čech asi v 2. stol. př.n.l., zůstali na své půdě, protože sedlák půdu neopouští, ledaže by byl z ní vyhnán ( stalo se mému otci v 1948 roce.)

Jinak s Vámi poslanými linky docela souhlasím.