6.6.2024 | Svátek má Norbert


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Skřivan 4.4.2024 10:23

Nevím kam váš komentář zařadit. Přečtěte si to ještě jednou.

J. Plzák 4.4.2024 10:32

Kde je psáno, že na ironický výtvor jednoho, nesmí jiný odpovídat fakty a tím na ně upozorňovat.

Němci už čtyřicet let vymýšlejí jedno převratné řešení za druhým a kam to vede, je vidět na elektromobilech.

Proto moje reakce!

P. Skřivan 4.4.2024 10:50

Jsem zmatený. Jsme na stejné lodi (máme stejný názor) přesto se nemohu zbavit dojmu že jste se mnou ve sporu. Nebo varianta B jste dvojitý agent který se nechce prozradit proto píše nesouhlasné komentáře se souhlasným podtextem.

R. Langer 4.4.2024 11:34

Nepal jste ještě nedávno komentáře úplně jiné? 8-o

P. Skřivan 4.4.2024 12:45

Aha nevšímejte si jména mám tu jmenovce který má diametrálně rozdílné názory. Bohužel nick je navázán na registraci u idnes. I když jsem problém několikrát urgoval bohužel v teamu idnes není nikdo s IQ nad hranicí debility co by problém dokázal pochopit natož vyřešit.

J. Majzlík 4.4.2024 16:29

Ani po třetím přečtení Vašeho příspěvku si nejsem zcela jist tím, zda jej psal p. P. Skřivan "A" nebo p. P. Skřivan "B". Či zda nakonec přece jen neplatí rov. A = B?

J. Jurax 4.4.2024 18:35

Přesně tak.

A kdyby to vše selhalo, ještě furt zůstává pro cirka polovinu populace možnost třít si ohony ebonitovými tyčemi. EU dá na ty ohony i tyče tučné dotace, neboť půjde o čistou energii.

A. Bocek 4.4.2024 8:11

Green deal = zdražení energie. Drahá energie = prostřelené koleno na startu závodu o ekonomickou prosperitu nejen EU. V česku tolik nesvítí ani nefouká, roční koeficient využití instalovaného výkonu FVE a VE je do 15-ti %. Podporou těchto občasných nesmyslů plýtváme finančním potenciálem tohoto státu. Jedinou smysluplnou cestou české energetiky jsou JE jejichž výstavba bude navázaná na postupný útlum uhelek.

M. Novák 4.4.2024 19:51

15% využití je hodně optimistický odhad, ještě tak u větru v několika správných lokalitách. U FV je to 10-12%

Ovšem u všech Občasných Zdrojů je daleko důležitější údaj než instalovaný výkon a koeficient využití, a to je užitečný výkon, tj. výkon který je nějak smysluplně využit. U ostrovního systému je to jasné, na co je vám teoretická výroba 30kWh denně v létě když spotřebujete max. 6kWh? U výkonu připojeného do sítě je to stejné pokud je zdrojů víc. Všechny vyrábí najednou a navzájem se kanibalizují - navíc ve stejné době je nutné dotovat stálé zdroje které jedou ale nesmí energii prodávat.

J. Hotzký 4.4.2024 7:56

R^

V. Volek 4.4.2024 7:48

Není to jedno, kolik elektrické energie vyrobí Česko, stejně ji distributoři nakupují na burze?

L. Harvánek 4.4.2024 8:13

Odpověď na položenou otázku zní: A bude ji odkud brát, když klesne její výroba?

P. Diviš 4.4.2024 9:25

Nakupují většinou napřímo, burza je spíš orientační ve věci cen.

K. Filip 4.4.2024 14:27

To je jako, v zásuvce je předse energie dost.

M. Novák 4.4.2024 19:54

Nebo jako: Na co potřebujeme zemědělce, ať si každý nakoupí potraviny v supermarketu.

J. Nevrkla 4.4.2024 7:34

Přidal bych, že Česko půjde do háje, když bude mít elektřinu, ale drahou. To už nastává. O ceně neruských atomových elektráren se raději nemluví, aby nenastal poprask. Bude to nekonkurenceschopné, odsouzené ke krachu.

V. Vérosta 4.4.2024 7:47

ano, ale i ta sebedražší elektřina je pořád lepší než žádná elektřina. Evropu bez elektřiny si opravdu představit neumím.

P. Diviš 4.4.2024 9:26

A ta (ne)konkurence, s čím? S dotovanými občasnými zdroji?

J. Nevrkla 4.4.2024 12:01

R^

J. Roškota 4.4.2024 7:29

Jakoby si pan autor poněkud protiřečil. V prvním odstavci lká nad zlovůlí "nikým nevolených úředníků" v Bruselu, v posledním nad neschopností našich politiků uzavírat v EU spojenectví.

Ten bruselský úředník to je taková fiktivní legenda. Daleko oprávněnější je nářek nad neschopností našich zástupců být v EU aktivní a úspěšný. Že to jde ukázali při odmitnutí pristehovaleckýchh kvót před deseti lety.

Všechny ty energetické nesmysly přešly přes hlasování kde máme veto. Ne letos nebo loni ale během těch 15ti let kdy se k celému průšvihu schylovalo.

Opustit EU je nesmysl. Být v EU daleko aktivnější to je to co potřebujeme. Potřebujeme politiky, kteří budou brát EU za vlastní a budou ji rozumět. Nevolený bruselský úředník je hloupá výmluva.

V. Volek 4.4.2024 7:49

Souhlas. [>-] EU

J. Fráňa 4.4.2024 9:03

Právo veta unie zruší, kvóty pořád jsou, jen místo lidí budeme platit. V EU samozřejmě neovlivníme nic, můžeme jen hlasitě podpořit názor Německa a Francie, nebo být zticha. Naštěstí se EU jednou rozpadne, neboť funguje hůře než RVHP. Bohužel to bude ještě trvat a bude to stát hodně peněz. Budeme rádi, když to neskončí válkou v Evropě.;-D

J. Roškota 4.4.2024 9:07

Jaká unie, kdo to veto v něm zruší, jakým mechanismem? Musí ho zrušit samy členské státy. A i když ho zruší, podle mého správně, pořád se bude hlasovat a hledat konsenzus. Jen si naši zástupci nesmí rovnou lehnout na krovky.

M. Novák 4.4.2024 20:01

Tím chcete říct že Fiala zrušení veta vetuje? Jestli tomuhle věříte.... tak mám na prodej Karlštejn, levně.

Navíc:

1.) jsou způsoby jak veto obejít, např. neschválili jsme Istanbulskou smlouvu, ale budeme ji mít stejně. A bez veta.

2.) Oblasti kde veto neplatí se budou postupně rozšiřovat starou dobrou salámovou metodou.

P. Hák 4.4.2024 9:24

Ano! Potřebujeme být avantgardu pokroku!

Více Markét! Více Pekarových! Více Adamových!

P. Diviš 4.4.2024 9:29

To jsou ovšem dvě různé věci. Existují nevolení úředníci, kteří ale mnoho ovlivňují (Komise), existují volení, kteří ale v našem případě nemají dost odvahy v Radě, existují podfucky, kde už neplatí právo veta ...

J. Roškota 4.4.2024 10:48

členové komise jsou jmenovaní jednotlivými členskými státy

P. Diviš 4.4.2024 12:43

A Komise odsouhlasená kočovným parlamentem.

Celý systém je nastaven tak, aby do toho občani mohli kecat co nejméně.

J. Plzák 4.4.2024 16:23

Ano, tak se podívejte na Jourovou. Taky si můžete položit otázku, co byste dělal vy za její prachy.

L. Písařík 4.4.2024 10:33

Nedivte se neschopnosti našich lidí v Bruselu. Každý tam zastává 1/svoje zájmy 2/zájmy strany. Chcete příklad? JOUROVÁ