Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SVĚT: Čipový hladomor
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R. Langer 12.5.2021 5:27Máte naprostou pravdu. Bohužel. |
R. Langer 12.5.2021 5:26To by byl Armagedon! |
R. Langer 12.5.2021 5:25Ty zase plácáš blbosti, ty naše malá hloupoučká UI... |
L. Novák 11.5.2021 21:01Blbečku StBácký, tys nikdy nic nevyrobil, nevymyslel, jenom žvaníš a žvaníš... |
P. Milan 11.5.2021 20:44Jsem dost manuálně zručný. Žárovku reflektoru Fordu Transit jsme měnili dva (já a vyučený automechanik) a trvalo nám to asi půl hodiny a rozmontovat jsme museli "půl auta". Nedivím se těm, kteří jedou do servisu. |
P. Milan 11.5.2021 20:41To by přemoudrá EUnie nepřenesla přes srdce (plné nenažraných úředníků). |
P. Milan 11.5.2021 20:41Někdo z praxe, na rozdíl od vlastníka diplomu nejlepšího mladého zlepšovatele (designéra) . |
M. Pivoda 11.5.2021 18:27Kdo by chtěl předzásobit komponentami, které rychle zastarávají? Takovou hovadinu by mohl udělat snad jen ekonom nebo filozof. Nikoliv inženýr, který rozumí technologickému vývoji. |
M. Pivoda 11.5.2021 18:26Všeználek Karel Šebesta (agent Milan Prokop) by chtěl předzásobit komponentami, které rychle zastarávají? Takovou hovadinu by mohl udělat snad jen ekonom nebo filozof. Nikoliv inženýr, který rozumí technologickému vývoji. |
J. Prikner 11.5.2021 17:59To je správně vylíčená cesta EU - a tedy i nás - do celkového úpadku. |
J. Prikner 11.5.2021 17:47Nejsou-li čipy, pak proč nevyrábět verzi bč (bez čipů) s výbavou a ovládáním z roku 2000? taky by se to -za menší peníz-prodalo doma. |
E. Pribijl 11.5.2021 17:06Někteří lidi si libují v těchto věcech. Snad vůbec neví jak vyměnit žárovku u auta a že se pro takovou prkotinu musí jezdit do servisu považují za normální. Taky ty ceny asi považují za normální. To je ta pokřivenost dnešního světa. Třeba dnes se ruší telefonní sítě 2G které používají mobilní telefony k hovorům. Že prý jsou pomalé. Přitom to používá na miliony lidí. Nutí lidi aby si museli koupit nový mobil pro rychlejší síť. Tento pochybný obchod, okrádání, se děle pod pozlátkem pokroku ve všem. |
P. Brich 11.5.2021 16:43Ty královsky placené darmožrouty je třeba vyhnat od koryt, zelené zaměstnat jako OZE ekologickou výrobou elektřiny na rotopedech a společenství států Evropy vybudovat na smluvních základech nezávislých a suverénních států a na principu já pán, ty pán ... Já vím. J. Verne byl při svých sci-fi románech k realitě blíže. |
Z. Laxa 11.5.2021 15:27Měl by tam jet "Thaiwanec" Vystrčil, ten by je určitě přivezl... |
F. Brnušák 11.5.2021 14:41Na nejmensi technologii jede Apple na 5nm (ARM jadra - relativne jednoducha) a vyrobci pameti. Myslim ze chipama se nemysli pameti. (TSMC) Na 7nm jede AMD procesory a grafiky(TSMC) Na 8nm jede Nvida grafiky(Samsung) Na 10nm jede Intel procesory (Intel) Na 12nm jede AMD starsi procesory ,IO atd (Globalfoundries) Na 14nm jede Intel svoje procesory (Intel) AI akceleratory mohou byt ty GPU od NVidie a AMD, ale do auta nepouzitelne, protoze chladit 300w+ kartu v aute (elektroate) nikdo nechce. Prvni chipy co by se mohli dostat do aut jsou ARMy na 8nm Samsungu, ale myslim, ze tam nejsou uplne minmalni naroky na spotrebu, takze ty 8nm ARMy os Samsungu jdou do telefonu atd. Pro automobilovy prumysl jsou podle me relevantni procesy 14+nm na kterych pred 2 rokama jeli nejvykonnejsi CPU a GPU (ostatne serverovy CPU od AMD az ted nabiha na 7nm, Intel stale 14nm) Takze bych rekl, ze vyroba novych CPU a GPU nema vliv na automobilovy prumysl. S autama budou soutezit vsechy mozne chytre veci ne cutting edge procesory |
I. Polák 11.5.2021 13:44No, když někdo jde jen a jen za optimalizací zisku, nutně tím snižuje odolnost své firmy proti nenadálým událostem, jako je výpadek dodávek nějaké komponenty. Když jsem já před 50 lety navrhoval IO, bylo v USA pravidlo, že armáda nepoužije žádnou součástku, ke které neexistují alespoň dva nezávislí výrobci. A tak vrcholné firmy na součástky rády přenechávaly know how i technologii nějakým spřízněným firmám, třeba v Kanadě a pod. |
J. Kadeřábek 11.5.2021 13:37Řešením je nesrat do aut čipy a spokojit se se standardní technikou vč. klasických motorů. Mě stačí mechanická páčka na stěrače a nepotřebuji je lovil na dotykové obrazovce. |
J. Kadeřábek 11.5.2021 13:34Očekával bych, že automobilku zastaví nedostatek ojnic, pístů nebo ložisek. Proč si proboha musím k dopravnímu protředku nuceně kupovat i počítač, mobil a herní konzolu? Proč když zkoroduje kontakt na světlo (protože místo pérového bronzu je z hřebíkové oceli trochu posmrkané zinkem) musím místo levné objímky kupovat jakousi děsivou základní desku s tištěnými spoji na všechna světla za šílené prachy? |
M. Valenta 11.5.2021 13:17Tvořit něco s lidmi jako je Zeman či Babiš není fakt jednoduché, zvláště když se v EU snaží udržet za každou cenu. |
L. Novák 11.5.2021 12:52No jo, to byly ty naše slavné přijímače "se západní VKV normou" Tesla SP 201 a později 810 A... (Tesla Bratislava) - spolehlivost závislá na dodatečném odstranění konstrukčních vad a nespolehlivých součástek. |
R. Langer 11.5.2021 12:40
|
R. Langer 11.5.2021 12:40Přesně tak. |
R. Langer 11.5.2021 12:39No, muslimáci se bez toho obejdou docela dobře. Kalašnikov stačí... |
L. Novák 11.5.2021 12:39No tak teď to všechno končí u hloupého vedení a politiky socialistické EU... |
R. Langer 11.5.2021 12:38Ta situace JE taková, protože se to 30 let ŘEŠÍ PŘES POLITIKY EU, jako například rušení žárovek, výkony vysyvačů a podobné "důležitosti". Žádný trh už tady nezbyl. |
L. Novák 11.5.2021 12:36Jasně že je to nutné. "Politiky EU" nakopat do pudele a zastavit zelené šílenství, které požírá zcela nesmyslně astronomické množství peněz. Ty mohly být investovány do technologického rozvoje. Takhle je EU jen ukázkou koncentrace socialistické blbosti ve vedení směřujícím k totalitě... |
L. Novák 11.5.2021 12:31Spíš to vypadá, že počet nově prodávaných automobilů bude klesat... |
L. Novák 11.5.2021 12:28... Jo! Flašinet se zavirovaným čipem "Akát" Pivoda... |
J. Dobrý 11.5.2021 11:17"Automobilové čipy však většinou nejsou na 7nm ale většina na 90nm dnes 50 nm a je i spousta analogových čipů (ty třeba dělá bývalá Tesla Rožnov dodnes)." ... to je pravda, ale neplati to pro cele auto. Specielne pro casti, ktere auto delaji "chytre". Pro chip ridici jednotky motoru dveri svetel atd to vicemene plati. Pro chip ridici takove to barevne uprostred palubni desky uz mene, pro chip z pokusu o alespon castecne autonomi rizeni uz vubec ne. A to se vubec nebavim o chipech pro pripoeni vozu online (uplne bezne i kdyz ne vzdy pristupne pro zakaznika, staci i e-call) Krome toho chybi vsechny chipy, nejen ty hi-tech. |
T. Zlesa 11.5.2021 11:08Dědkové čipaři, nechte to trhu... Nápady, že je to třeba řešit přes politiky EU apod., je 30 let zpoždění myšlení. |