29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

PRAHA: Kdo koho vydírá?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Brun 26.4.2008 1:49

Re: Nepředpokládám, že bychom se shodli, tak jen pár čistě subjektivních připomínek:

Pane Stando, Vase pomylene vyroky, jako treba "Praha není až tak rozsáhlé, významné a bohaté město, aby budovala

separátní okruhy pro tranzit i pro příměstskou dopravu, takže se budou

muset obě na ten jeden okruh nějak vejít."  me (a jiste take vetsinu dalsich premyslejicich lidi) jen presvedcuji o Vasem omezenem ktatkozrakem smysleni.

Opravdu smesne je take Vase tvrzeni v bodu 5. Nedokazu pochopit, jak toto muzete srovnavat. V jizni variante je obeti MNOHEM vice. Opravdu je to obydlena cast mesta, dokonce ma dojit i k bourani domu.

Jarda Obšil 25.4.2008 14:27

Re: Re: ...

tomáši, SOKP má řešit oboje, prostě musí. pražský problém znáš? Jv ho řeší Ss ne.

problém tranzitu znáš? řeší ho Jv , Ss taky, ale Ss je delší a sakumprásk i dražší.

SOKP musí vyřešit problém jak evropský, tak i český a i ten pražský, Sev varianta neřeší ani 30% problematiky a zbytečně láká si trasu potom zkracovat

tom 25.4.2008 14:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Beranovo kouzlo nechtěného

dodatek pro rylana,to že jsi jenom primitivní ubožák jsi ve svém psaném projevu osvědčil dokonale,že o věcech nic nevíš a ani nic nechápeš  je asi každému jasné.

tomas 25.4.2008 14:18

Re: Re: Re: Re: Re: Beranovo kouzlo nechtěného

nauč se číst intelligente napsal jsem z Instanbulu do Berlína

tomas 25.4.2008 14:14

Re: ...

vy si to pořád všichni pletete R1 není řešení pražské dopravní situace ,ale evropské spojnice hlavních evropských dálnic jdoucích přes naše území ,to je ta největší lež že se jedná o pražské řešení

Septisin 25.4.2008 14:07

...

Jen tak pro rekapitulaci. Suchdolské obtěžuje dálnice vedená pod zemí, proto by ji rádi nezakrytou přivedli do místa, kde se již dnes nachází: atomový reaktor v Řeži (i když jako zastánce jaderné energetiky musím uznat, že se z něj i v případě katastrofy nestane druhý Černobyl), celkem hustě zabydlené údolí, přes které by měl vést most, frekventovaná trať vedoucí Libčicemi, skládka v Úholičkách (fakt smrdí a stromy ověšené igeliťáky jsou v okruhu několika kilometrů), budované letiště ve Vodochodech (plánují odbavení 7 miliónů pasažérů - Ruzyň odbavuje 14 miliónů), centrum městečka ozdobené dvěma fabrikami... Takže kecy o tom, že je severní varianta ohleduplnější k obyvatelům jsou naprosto zcestné. Navíc má být tímto způsobem řešena pražská dopravní situace (středočeskou řeší most u Kralup), tak ať si případné nevýhody užijí pražáci - lidé z Libčic a Řeže jezdí pěkně ekologicky vlakem...

Jarda Obšil 25.4.2008 13:34

Re: Proč?

Mortimere, SOKP 511 se začne možná- už na podzim 2009 skrývat ornice, myslel jsi asi, že dřív bude 520Satalice-Březiněves, než 518 a 519 viď? tak v tom bych asi souhlasil, 518 a 519 z Ruzyně do Březiněvsi opravdu bude poslední částí SOKP, co se postaví, už to holt tak vypadá, jižní varianta bude, teď jde o to za kolik let: http://www.drahan.chabry.cz/dokument.php?stav=view_detail&dokument=382

Standa 25.4.2008 13:05

Re: Autoruv omyl - spotreba benzinu a nafty

Tak to by z Vás měl mít autor naopak radost. Na odkazu  http://www.drahan.chabry.cz/data/dokument/soubor/pruchod_rez_podelny_profil.pdf je krásně vidět, jaká je jím propagovaná varianta Ss horská dráha.

Jarda Obšil 25.4.2008 12:48

Ss nikdo nechce

Ss nemá šanci být realizována: http://www.drahan.chabry.cz/data/dokument/soubor/vyzva_okruh_pha_0001.pdf

jižní varianta je již otázkou času, jakákoliv snaha oddálit realizaci Jv 518+519 SOKP je ubohá

qwerty 25.4.2008 12:44

Re: Re: Jaké kamiony

Pane, do Kralup jezdím denně. Od zamýšlené trasy ss jsou vzdáleny cca 5km :-(

rylanál 25.4.2008 12:33

Re: Re: Re: Re: Beranovo kouzlo nechtěného

tome, ty kreténe vylízanej, z Hamburka do istanbulu se pojede po SOKP, ale 520, přes Čerňák a hurá ne JV po Déjedničce, počítej kilometry........a pak počítej ty hovada, který si takhle zajedou, seš fakt vylízanej.

dál počítej Jvariantu od P.hradu, je to přes 6 km v tom nebližším místě......a to tě sere, viď? hele, Blanka vede asi 1km, to je viď??  po S by nejel ani kreten jako ty, tak tady nelži! a počítej ty km, chytrej

rylanál 25.4.2008 12:20

Re: míchání dopravy je špatné

ty jseš vylízanej NIMBY kretén, jo ty, ty-mac2

máca 25.4.2008 12:11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jizni varianta je lepsi

že by byly kamiony jediným problémem ucpanejch ulic v Praze? naprosto mimo, Praha je ucpaná IADem, autama, v zácpách jsou vidět jenom osobáky, fára, poloteréňáky.... a v každým tom autě jeden prďola. tiráci jsou akorát na nedodělaným skeletu a na provizoriích, viz JS a PPO, na Miladě jsem tiráka neviděl jeje...

IAD musí na SOKP, chápete to vy dementi ekologický??

_GK_ 25.4.2008 10:35

Re: Rozšiřování D8 a R7 ???

A abych nezapoměl máme tu inflaci, což při nutné změně územního plánu znamená minimálně 5 let + odpor lidí v trase SS další 3 roky což dává při roční inflaci 5% dává minimálně o 50% vyšší cenu realizace SS a jsme plichta s tím rozdílem že bude neustále ucpaný tunel Blanka a počátek stavby bude 2017-2020.

_GK_ 25.4.2008 10:32

Rozšiřování D8 a R7 ???

Autor se zamýšlí nad stavbou R1, ale nějak se stále v té slavné zprávě od McDonalda zapomíná na jednu věc, R7 je postavena 22,5/120 a D8 v 26,5/120 budou muset být tedy v délce celkem cca 8km rozšířeny na D34/120 což je stejné jako stavět nový třípruh možná ještě dražší při zachování provozu, což znamená +8-10miliard pro variantu SS.

jkotek 25.4.2008 10:11

Autoruv omyl - spotreba benzinu a nafty

Autor se plete kdyz uvadi, ze jizda po rovine znamena mensi spotrebu pohonych hmot nez jizda skopce a dokopce (a navic kratsi).

Dnesni motor automobilu totiz pracuje nejefektivneji pod zatezi a je tedy uspornejsi jet s nulovou spotrebou z kopce a s vyssi spotrebou do kopce (neplati pro motory s karburatorem).

Zajemci si mohou porovnat nizsi spotrebu na kopcovite D1 a vyssi spotrebu na rovinate D2 (samozrejme pri zachovani stejneho stylu jizdy - rychlosti apod.).

máca 25.4.2008 8:39

ale no tak...

milý jentko, predevsim o  shopping centra u okruhu jde v případě, když si to prsadí starosta obce, na jehož pozemcích chce logistická společnost stavět, je to už jiná rovina a tady může nastoupit i korupce, shopping centra u okruhu a jiné krabice s výstavbou SOKP v jakékliv variantě přímo nesouvisí.

Jižní varianta SOKP nevede přes obytné zóny ani předměstí, pouze pod Suchdolem vede tunel, ze kterého jsou výduchy a ty mají výkonné vodní filtry, nezamoří tedy žádnou obytnou zónu ani předměstí , navíc vede 1 až 2 km od Šáreckého údolí

a srovnávat Londýn s Prahou...dost naivní, je tam úplně jiná skladba dopravy, M25 obsluhuje dopravně v těchto inkriminovaných oblastech obrovské území....prostě desetinásobně větší město a desetinásobný extrém

máca 25.4.2008 8:38

Re: jentka mimochodem

milý jentko, predevsim o  shopping centra u okruhu jde v případě, když si to prsadí starosta obce, na jehož pozemcích chce logistická společnost stavět, je to už jiná rovina a tady může nastoupit i korupce, shopping centra u okruhu a jiné krabice s výstavbou SOKP v jakékliv variantě přímo nesouvisí.

Jižní varianta SOKP nevede přes obytné zóny ani předměstí, pouze pod Suchdolem vede tunel, ze kterého jsou výduchy a ty mají výkonné vodní filtry, nezamoří tedy žádnou obytnou zónu ani předměstí , navíc vede 1 až 2 km od Šáreckého údolí

a srovnávat Londýn s Prahou...dost naivní, je tam úplně jiná skladba dopravy, M25 obsluhuje dopravně v těchto inkriminovaných oblastech obrovské území....prostě desetinásobně větší město a desetinásobný extrém

máca 25.4.2008 8:37

Re: jentka mimochodem

milý jentko, predevsim o  shopping centra u okruhu jde v případě, když si to prsadí starosta obce, na jehož pozemcích chce logistická společnost stavět, je to už jiná rovina a tady může nastoupit i korupce, shopping centra u okruhu a jiné krabice s výstavbou SOKP v jakékliv variantě přímo nesouvisí.

Jižní varianta SOKP nevede přes obytné zóny ani předměstí, pouze pod Suchdolem vede tunel, ze kterého jsou výduchy a ty mají výkonné vodní filtry, nezamoří tedy žádnou obytnou zónu ani předměstí

a srovnávat Londýn s Prahou...dost naivní, je tam úplně jiná skladba dopravy, M25 obsluhuje dopravně v těchto inkriminovaných oblastech obrovské území....prostě desetinásobně větší město a desetinásobný extrém

mic 25.4.2008 8:00

Dotaz

Zajímalo by mě, kde autor přišel na to, že severní most je kratší. Když jsem si to měřil v návrzích, tak mi vyšel severní most dvakrát tak dlouhý, jako ten jižní. A tunel tam je taky. Sice krátky, ale je tam. Další věcí je, že se s okruhem (platí stát) spojuje městský most nízkého typu (platí město). Tyto stavby spolu nesouvisí a není možno tvrdit, že pokud postavíme jedno, odsuneme to druhé na neurčito. Možná ano, pokud se ukáže, že to druhé není potřeba, ale jinak jsou to dvě rozdílné věci. Dále by mě zajímalo, ce se stane s dopravou v Tróji? Kam dál? Tenhle směr bude totiž zálohovat městský okruh...

tom 25.4.2008 6:14

Re: Re: Re: Beranovo kouzlo nechtěného

ve variantě Ss je most  místního spojení  na úrovni Sedlce , jinak se snad shodneme na tom ,že tranzitní okruh by měl být mimo  město  mimochodem  varianta J  je vedena v profilu plánu z konce 30 let ,kdy se v Sedlci a dolní části Dejvic pásly husy.Celá tato debata  je o ničem protože věcné argumenty tady nehrají žádnou roli podstatou  celé věci jsou pozemky v trase J ,které jsou v katastrálním území Prahy výkup za cca 5500 Kč/m2 ,proto se v našich zem šíčkách nediskují variantní řešení ,ale pčichází se z hotovým a jediným možným řešením ,které politici mají za ůkol prosadit a kdo je takto ůkoluje si zodpověz už sám.

tom 25.4.2008 5:59

Re: Re: Re: Beranovo kouzlo nechtěného

šísla jsou z dopravní studie Vysoké školy dopravní v Pardubicích na téma pražský okruh

Richard III. 25.4.2008 0:44

Jen taková "drobnost"

Autor ignoruje fakt, že jím prosazovaná varianta vůbec neřeší problém. Velká část, ne-li většina aut totiž bude nadále jezdit městem místo po příliš dlouhém "obchvatu", který je odvádí několik kilometrů za jeho hranice. Teprve v této souvislosti můžeme určit, kdo je vyděrač a kdo vydíraný. A taky co je a co není ekologicky výhodnější.

Jarda Š. 25.4.2008 0:27

Re: Re: Beranovo kouzlo nechtěného

Kam na ty čísla chodíš? Ne, že by mezinárodní  tranzit byl bezvýznamný, ale vždycky bude daleko  víc aut, které pojedou do/z Prahy nebo mezi vzdálenějšími částmi Prahy, než těch které pojedou okolo Prahy. Těch 100 000 vozidel je zhruba počet, který bude nutno na severu Prahy rozdělit mezi MO a R1. Ve variantě J se rozdělí cca 40 tis. na R1 a 60 tis. na MO, což čtyřpruhový tunel pod Stromovkou "s odřenýma ušima" pobere, kdežto ve variantě Ss pojede po R1 20 - 25 tis. aut a pak už ten zbytek MO (tunel Blanka)  nepobere, takže se auta budou snažit zácpu v tunelu objet po povrchu a Holešovice a Dejvice budou věčně dušené dopravou. To by si měli uvědomit ti, kteří se zde do praxe snaží prosadit teorii, že místní a tranzitní dopravu je nutno důsledně oddělovat. Když na to dopravní systém Prahy není projektován jako celek, nejde to uplatnit na této jeho části, aniž by následky byly fatální.

Pája45 24.4.2008 23:48

Re: Jizni varianta je lepsi

Nemáte pravdu "toogoode", severní varianta není v takové vzdálenosti od jižní varianty, aby se mohlo říci, že významně prodloužila okruh. Obchvat Prahy neni prioritně určen pro místní dopravu, ale k propojení dálnic a rychlostních komunikací, které z Prahy vycházejí (D1, D3, D5, D8, D11; R4 R6, R7, R10), a to tak, aby vozidla z Prahy vyjíždějící, vyjela nejkratším směrem na okruh a po okruhu dojela na místo, kde vozidlo odbočí na dálnici, kam bude pokračovat. Vozidla, která Prahu  jen objíždějí, pojedou vždy po okruhu (dálková kamionová doprava), protože i přes delší trasu, ušetří  čas i naftu. Jinak by mne zajímalo, která místní doprava by se, podle vás,  na jižní variantu přesměrovala. Pro místní dopravu buduje Praha dva městské okruhy.  

pf 24.4.2008 23:47

jentka mimochodem

dalnicni okruh kolem Londyna (povestna M25 - o spicce nejvetsi parkoviste na svete) je asi 25 mil od centra a temer cely prochazi  volnou krajinou.

Vest okruh, ktery bude spojovat transevropske dalnice skrz predmesti a obytne zony je ponekud hovadne.

Ale ono pravdepodobne pujde predevsim o  shopping centra u okruhu.  U Severni vetve by byly asi prilis daleko od Prahy....

Pája45 24.4.2008 23:32

Re: pane autore,

Pro "líného černého psa", ředitel Magistrátu je podřízen primátorovi (je z ODS), takže si nedovedu představit, že by ředitel jakéhokoliv odboru rozhodl proti primátorovi (viz knihovna a další podobné kauzy).

Hlávním "problémem" výstavby obchvatu Prahy jsou peníze (ale ne ty na stavbu okruhu), které radní předpokládají, že si rozdělí za to, že "povolí stavbu v katastru obce" (Prahy). Začátkem devadesátých let radní (již tenkrát z ODS) řvali - okruh musí mimo město. Pak přišli na to, že bude-li obchvat v Praze, bude i všimné pro radní z Prahy.  Ty ještě navýší za prodej pozemků okolo okruhu pro různé podnikatelské subjekty (zahraniční - dají víc, nebo pro ty, jež spoluvlastní sami radní nebo jejich příbuzní). 

tom 24.4.2008 23:10

Re: Beranovo kouzlo nechtěného

ty jsi  jenom ubohy sprosťák bez argumentů,

stavby 518 a 519 Ruzyně Březiněves jsou součástí transevropské dálniční sítě odhadovaný denní průjezd 100000 aut z toho 25000 kamionů,nejkratší cesta z Istambulu do Berlína.Pražský okruh je totiž v tomto sektoru deformován a je vzdálen od Pražského hradu 5,5 km vzdušnou čarou,

kdežto na druhé straně 17 km stačí prohlédnout mapu.Největší tragedií této varianty je zničení velké části Dejvic,Jug.partyzánů je nekratší radiála na tranzitní okruh předpoklýdaná denní čísla jsou 35000 aut ,goodbay Dejvice

mol 24.4.2008 22:22

Re: Jaké kamiony

Když netušíte, kde jsou Kralupy, tak se podívejte na mapu.

qwerty 24.4.2008 22:09

Jaké kamiony

dnes jezdí přes Kulaťák, Letnou a Veletržní? Žádné. Takže po realizaci severní varianty budou tyto lokality zaplaveny dopravou úplně stejně jako dnes. Žádný normální člověk nepojede do Letňan skoro přes Kralupy. A nízký most v Podbabě do Troje? Jen přesune dopravu z Veletržní do Podbaby. Včetně ostrého stoupání od severní části ZOO do Bohnic.