16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

PRAHA: Kdo koho vydírá?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
nosál 24.4.2008 21:26

já mám jasno.

Co podporuje  zelená lobby a šílenci na MŽP je vždycky průser a nějaká lumpárna. A co asi chválili zelení souzi ?

:o() 24.4.2008 20:50

Re: Re: Re: pane autore,

jo jo ...nemá právo zasahovat ...a magistrátní stavební odbor jednal při ústním projednávání územního řízení takovým skandálním způsobem jenom sám od sebe ... to člověku, který tam byl, zní jako vtip!!... kdyby to bohužel nebyla realita !!!... a mimo oficiální jednání vnitromagistrátní tlaky potvrzují i tamní úředníci...

A koneckonců např. podjatost ředitele magistrátu projednává kdo? PRIMÁTOR!!!

:o() 24.4.2008 20:43

Re: pane autore,

  Na Vaše "Pokud ale byly "přiklepnuty" dotace na jižní okruh, ...." je třeba doplnit, že jedním z velkých problémů trasy J je, že kvůli porušení směrnice EU (nutnost vedení transevropských dálnic mimo sídelní celky - což např. právě průchod přes Suchdol nesplňuje) je nanejvýš pravděpodobné, že na ni nebudou peníze z EU!!!!

Ruda 24.4.2008 19:40

Nepindejte a stavte oba

Tak uz to sakra postavte, jizni i severni, a nerozumujte. V Praze se okruhy staveji jiz 30 let a je to hanba. Praha potrebuje okruhy oba - pro mistni i tranzitni dopravu. Kocorkove. Ehm, Kocourkovsti. Jsme za hlupaky Evropy.

meloun 24.4.2008 18:46

Re: Re: pane autore,

Línej pes má naprostou pravdu. Primátor je šéf pouze samosprávy. Do státní správy (např.stavební úřad) nemá právo zasahovat, pouze je účastníkem řízení.

Standa 24.4.2008 18:10

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jizni varianta je lepsi

To máte pravdu, ale zase tam pojedou třeba z Jižního Města na Černý Most. Jak jsem už psal i autorovi, asi se neshodneme...

Standa 24.4.2008 16:17

Nepředpokládám, že bychom se shodli, tak jen pár čistě subjektivních připomínek:

1) Vámi zmiňovaný vnitroměstský most postrádá vhodné napojení do Bohnic. Zavlečení jakékoli další dopravy do Tróji mi připadá mnohem necitlivější, než varianta J okruhu a nepochybuji o tom, že takový pokus oprávněně narazí na velmi silný odpor. A to nejspíš i ze strany obyvatel Suchdola, kteří si snad uvědomí, kolik dopravy by jim takový most zavlekl do Kamýcké. Pro posouzení, zda je pro cestu Bohnice - Dejvice výhodnější R1 nebo MO se stačí podívat třeba na mapy.cz (souřadnice bych považoval za zbytečné:-)), o neekologičnosti zavlékání dopravy do širšího centra ani nemluvě.

2) Pokud je mi známo, varianta Ss (o jiné se neuvažuje) skutečně počítá s klesáním k Vltavě (ne v kaňonu, ale před ním) a malým hloubeným tunelem v protějším svahu, proto je z provozního hlediska neekonomičtější, než varianta J (kromě toho, že je delší). Reagoval jsem pouze na Vaši informaci, že je tomu naopak.

4) Považujete-li dopravu, projíždějící skrz Suchdol Kamýckou ulicí například z Proseka na letiště Ruzyně za vnitroměstskou (po otevření Blanky bude v tomto směru "špunt" v Evropské, který půjde krásně objet přes Suchdol), dovolím si Vám oponovat - tato rozhodně na R1 patří. Praha není až tak rozsáhlé, významné a bohaté město, aby budovala separátní okruhy pro tranzit i pro příměstskou dopravu, takže se budou muset obě na ten jeden okruh nějak vejít.

5) Kolem trasy Ss varianty ale také není jen "volná krajina", je tam také celá řada obcí, včetně satelitů, které jsou také "obytné čtvrti" a odkrytá dálnice na poli v sousedství je nepochybně bude obtěžovat víc, než Suchdoláky dálnice v tunelu, o které v podstatě nebudou ani vědět.

mol 24.4.2008 15:29

Re: Re: Re: Re: Proč?

Tohle samozřejmě není pravda, ekologové prosazovali původně schválenou trasu, která neměla s Valíkem nic společnýho a kterou kdosi bezdůvodně (?) změnil na nesmysl, načež se vymyslela kravina největší, tunel pod Valíkem, aby se těm méně chápavým "zeleným" zavřela huba. Což nic nemění na tom, že to nebyla trasa prosazovaná ekology.

mac2 24.4.2008 15:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jizni varianta je lepsi

Problémy to nedělá jen proto, že R1 není hotový a kamióny jezdí po Průmyslové, Jižní spojce a bůhvíkudy ještě. Až bude R1 hotový, bude se jezdit tudy a vy budete moci jet ze Žižkova na Černý Most po uvolněných městských komunikacích (které jsou teď ucpané kamióny) a ne si zajíždět. 

mac2 24.4.2008 15:04

Re: Návod k pochopení psaného textu:

R^R^R^

autor 24.4.2008 14:57

Návod k pochopení psaného textu:

1) Pro vnitroměstskou dopravu hromadnou i individuální je potřebný "vnitoměstský" most mezi Dejvicemi a Bohnicemi. Nikoli dlouhé objíždění přes Suchdol. Ano, i jižní varianta okruhu je pro vnitroměstskou dopravu dlouhá, pro hromadnou vůbec a pro individuální většinou nepoužitelná. Tunel pod Stromovkou bude rychlejší, kratší a pohodlnější.

2) Severní varianta překročí Vltavu mezi Řeží a Větrušicemi na pravém a Libčicemi a Podmorání na levém břehu. Představa, že zde bude komunikace klesat na krátký most a znovu stoupat je důsledkem neznalosti lokality. Úzký kaňon řeky to nedovoluje.

3) Kdo si plete Kralupy nad Vltavou (nebo Roudnici nad Labem) a Libčice ale nemá po ruce mapu, ten se může podívat na uvedené souřadnice. Řež: 50°10'20.955"N, 14°21'40.884"E, Libčice 50°11'56.497"N, 14°21'45.631"E Kralupy: 50°14'27.859"N, 14°18'41.381"E

4) Vnitroměstská doprava po dálničním okruhu, kterým by měl Pražský okruh být, je nesmysl v jižní i severní variantě.

5) Kamiony patří do volné krajiny, nikoli do obytné čtvrti jako je Suchdol. Bez ohledu zda tam bydlí pan Chalupa, Beran či Kuchtová.

Zdenk 24.4.2008 14:46

Re: Re: Proč? Protože cílem okruhu je to, aby ho auta využívala ...

Take si myslim ze Prahu vydiraji Suchdolsti. Suchdol byla drive povazovana za luxusni ctvrt a nyni by meli ceny nemovitosti klesnout?

Oho to se jeste ukaze ze na pan Pavel znehodnoti nase reality.

Ale ze na jizni strane obcane Radotina, Zbraslavi, Slivence  a Ruzyne jsou na tom hure a jezdi jim to pod okny, to jim nevadi.

Podle jejich hesla, nejsme jen tak nekdo, jsme Suchdolsti!

Standa 24.4.2008 13:41

Re: Re: Re: Re: Re: Jizni varianta je lepsi

Jižní spojka je MO, čili Městský okruh, kde tranzit správně nemá co dělat. Tak tomu bude i v tunelu Blanka (severní části MO). Vnější okruh R1 je sice prioritně určen pro tranzit, ale pojme i část městské dopravy (když jedu ze Žižkova na Černý most, taky jedu kousek po R1 a žádné problémy to nedělá). Problém je, že ten městský most mezi Trójou a Sedlcem na sebe naváže skoro všechnu "městskou dopravu" ve směru Prosek - Ďáblice - Kobylisy - Bohnice - Suchdol - Ruzyně, což totálně ucpe Kamýckou ulici na Suchdole, zatímco po poloprázdné luxusní dálnici kdesi za Řeží (tedy skoro u Kralup) pojede jen pár kamiónů z D8 na D5...

mac2 24.4.2008 13:29

Re: Re: Re: Re: Jizni varianta je lepsi

Ale vnější okruh nemá sloužit obyvatelům Prahy. Má sloužit pro tranzit, jako spojka téměř desítky dálnic a rychlostních silnic, které do Prahy vedou a povedou. Míchání vnitroměstské a tranzitní dopravy vede k velkým problémům, jak je vidět třeba na Jižní spojce, magistrále, Průmyslové nebo na Černém mostě.

Standa 24.4.2008 13:17

Re: NIMB

Já se třeba na hranicích Žižkova a Malešic už velice těším na MO (Městský okruh), bude to rozhodně příjemnější, než ucpaná Koněvova, Malešická a přilehlé ulice. Pokud Suchdoláci preferují ucpanou Kamýckou (od čehož jim pomůže pouze varianta J), je mi jich docela líto. V trase varianty J je stavební uzávěra někdy od 30. let a původně se ani nepočítalo s tunelem. A jen drobné upřesnění, není to NIMB, ale NIMBY.

Standa 24.4.2008 13:10

Re: Re: Re: Jizni varianta je lepsi

Jasně, dálnice je potřeba stavět co nejdále od lidí, kterým mají sloužit...

Standa 24.4.2008 13:08

Úspora provozních nákladů

Autor se dopouští dosti hrubého zkreslení, když se nám snaží namluvit, že varianta J severní části okruhu je z hlediska výškového uspořádání pro provoz méně výhodná - je tomu přesně naopak: varianta J vede mezi R7 a D8 po celé trase přibližně ve stejné výšce (právě proto, že má dva tunely a vysoký most), zatímco varianta Ss sjíždí skoro až k Vltavě a následně zase stoupá na druhém břehu do kopce (proto je její most kratší a samozřejmě levnější).

Xury 24.4.2008 12:21

Re: Re: NIMB

Mám obavy, že si pletete Kralupy a Roztoky. Doporučuji pohled na mapu.

Marcela 24.4.2008 12:14

Re: Re: Jizni varianta je lepsi

Základní myšlenkou je výstavba dvou mostů přece ...

Jeden v severní variantě pro dálniční okruh kolem Prahy.

Druhý v jižní variantě pro městskou a místní dopravu. Autobusy a případně i ty tramvaje ...

Z hlediska delší časové perspektivy ... tím myslím především růst městkých částí Bohnice a Suchdola jako prostoru pro život lidí, je NEZAVEDENÍ DÁLNICE do prostoru těchto sídel myšlenka logická.

vita 24.4.2008 12:09

Re: Re: Proč? Protože cílem okruhu je to, aby ho auta využívala ...

V tom případě by bylo nejlepší postavit obchvat Prahy na Sahaře - tam by ho (vy/zne)užilo leda pár bembloudů a ti mají měkká chodidla, obchvat neošlapou...

vita 24.4.2008 12:07

Re: Re: Re: Proč?

U tunelu Valíkem se račte s důvěrou obrátit na ekoteroristy - ti totiž tuhle hovadnost prosadili.

Jedna zelená (pííííp) se dokonce vychloubala, jak tím zvítězili nad betonovou lobby. (Píííp) jedna!

ptakopysk hnidopich 24.4.2008 11:37

Re: pane autore,

vy si taky ujasněte pojmy. Ten váš Primátor je buď tavený sýr z Madety, nebo náchodské pivo. Nejvyšší šéfík v Praze je primátor. :-P

Xury 24.4.2008 11:33

Re: Jizni varianta je lepsi

Rozdíl v délce je cca 8 km a vzdálenost je větší o cca 3 km vzdušnou čarou. Kromě toho se mi nezdá logické, aby obyvatelé Prahy 6 a 8 najížděli na dálniční obchvat, aby dojeli z Tróje do Dejvic.

fh 24.4.2008 11:18

Re: Proč? Protože cílem okruhu je to, aby ho auta využívala ...

Sancta simplicitas. :-DČím vzdálenější bude okruh od centra dopravy, tím méně bude dopravou zneužíván, tím bude mít menší  jednotkové náklady : na investice, na údržbu, na spotřebu paliv a další podobná kritéria.

V suchdolské podstatě jde o to užívat všechny výhody velkoměsta a nemít žádnou z jeho nevýhod, kdo by to nechtěl.

mac2 24.4.2008 11:14

Re: lžete

Máte pravdu, spletl jsem si to s momentálně budovanou jižní částí okruhu, která je skutečně z větší části dvoupruhová (+stoupací pruhy v místech s největším sklonem). Takže přes Suchdol povede jižní spojka se vším všudy.

líný černý pes 24.4.2008 10:48

pane autore,

Chcete-li někomu vyčítat "podjatost", zjistěte si pravdu. Nadřízeným odboru stavebního Magistrátu hl.m. Prahy není a nikdy nebyl Primátor, vždy jím byl a ja ředitel Magistrátu hl.m. Prahy, byť se funkce někdy jmenovala jinak. Ona totiž samospráva a státní správa jsou dva různé úřady. Územní i stavební řízení by v případě severní varianty nevedla Praha ale Krajský úřad Středočeského kraje.

Že je severní řešení pro vedení okruhu výhodnější, je pravda. Pokud ale byly "přiklepnuty" dotace na jižní okruh, neznamená to, že by byly na severní variantu přenosnitelné. Muselo by se požádat znovu.

V okamžiku, kda se do stavebního procesu zamíchají jiné, tedy dotační, problémy , stane se výstavba lavírováním mezi předpisy, které s vzájemně odporují a mnohdy postrádají logiku.

toogood 24.4.2008 10:30

Jizni varianta je lepsi

Autor zminuje naklady na stavbu a provoz a jaksi zapomel zminit, ze severni varianta je delsi a miji Prahu ve vetsi vydalenosti. To by melo za nasledek nepochybne mensi vyuzivani tohoto obchvatu zejmena mistni dopravou (ktere je znacne mnozstvi - Praha je konec koncu hlavnim mestem s velkym naskokem co do poctu obyvatel a firem). Na okruhu by tak zbyly v podstate jen ty kamiony a mestu by se na osobni doprave neulevilo. Zminovane uspory a ekologicnost PHM na "rovinnatosti" severni varianty vyznivaji v porovnani s vyse zminenym smesne. Otazka zni mozna: ve ktere vesnici bydli autor? nepovede mu nahodou jizni varianta pod okny?

honzak 24.4.2008 10:25

Re: NIMB

Epochální myšlenka! V expandovaném městě určitě někdo pojede ze Sedlce do Letňan přes Kralupy!

Selský rozum velí postavit napřed jižní variantu a po čase "expanze" tu severní.

Xury 24.4.2008 10:22

Re: Beranovo kouzlo nechtěného

Vzhledem k tomu, že v Suchdole nebydlím, tak si dovolím polemizovat. Fakticky existují asi 4 varianty. Jižní vede v těsné blízkosti Suchdola vyžaduje dva tunely (z toho jeden dvoupatrový) a 3 mosty (z toho jeden dvoupatrový). Dvě severnější přes Řež - liší se jen drobným rozdílem v trase a konečně severní, která už ale fakticky nepatří do okruhu, protože je příliš vzdálená. Relevantní je trasa řes Řež, která je aso o 8 kilometrů delší, ale o několik miliard levnější, a to včetně nákladů na lehký most v Podbabě. Osobně mi to připomíná řešení tramvajové trasy Dejvice-Suchdol, kde se preferovaná trasa vede dvěma tunely a mostem nad ústím do Šáreckého údolí namísto trasy podél drážního tělesa. Je ovšem pravda, že to je téměř o řád levnější. Každý si dovede odpovědět na otázku, co je výhodnější zda 10% marže z 200 milionů nebo 5% z miliardy. A ještě budete vypadat jako lidumil.

Josef Schweik 24.4.2008 9:51

Ale pane Beran, kde žijou

Vono by se zdálo, že argumentačně maj pravdu, ale zároveň maj pech.

Voni sousedi, jak sám čtou, se přímo těšej, jak to bude co nejkratší, poněvádž sou to líný vši bolševický, kerejm pár kilometrů zajížďky totálně zrruinuje jejich rozpočet, a kromě toho, voni neradi po polích , to že žid ze štdtlu se bojí i v Šárce je leta známej fakt.

A vůbec nejhůř je bejt ze Suchdola. Co si to vůbec dovolujou tady votravovat s nějakym domovem!! Donmov maj jen do tý doby, než se parta pražskej atolínej vší rozhodne jinak. To by se vidělo, kdyby nám vobčani brzdili progres kverulací na téma - my tady žijem, kamiony nechcem.

Kdepak, pane Beran, žijou vŤšésku, tak počítaj s dálnicí přes Suchdol, čtyřproudovkou do Podbaby a jednou šňůrou aut vod čističky až na Svatovítskou do tunelu. Dál počítaj s jednim pruhem skladovejch bunkrů vod Výhledů až na letiště a esli bydlej v Roztokách, tak prodaj auto a koupěj si zato erstekládu v dvoupatráku, celoročně, poněvádž atodoprava směr centrum bude fungovat tak vod 20 do 07 ráno, pak to bude parkoviště.

Jediný, co je na tom pozitivní, je to, že to návazně vymete s radnice toho chcípáckýho Klausova hnědonose a podržtašku Chalupu, což je jeden z příkladů modrý perverze.