1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

PRAHA: Kdo koho vydírá?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
toogood 24.4.2008 10:30

Jizni varianta je lepsi

Autor zminuje naklady na stavbu a provoz a jaksi zapomel zminit, ze severni varianta je delsi a miji Prahu ve vetsi vydalenosti. To by melo za nasledek nepochybne mensi vyuzivani tohoto obchvatu zejmena mistni dopravou (ktere je znacne mnozstvi - Praha je konec koncu hlavnim mestem s velkym naskokem co do poctu obyvatel a firem). Na okruhu by tak zbyly v podstate jen ty kamiony a mestu by se na osobni doprave neulevilo. Zminovane uspory a ekologicnost PHM na "rovinnatosti" severni varianty vyznivaji v porovnani s vyse zminenym smesne. Otazka zni mozna: ve ktere vesnici bydli autor? nepovede mu nahodou jizni varianta pod okny?

Xury 24.4.2008 11:33

Re: Jizni varianta je lepsi

Rozdíl v délce je cca 8 km a vzdálenost je větší o cca 3 km vzdušnou čarou. Kromě toho se mi nezdá logické, aby obyvatelé Prahy 6 a 8 najížděli na dálniční obchvat, aby dojeli z Tróje do Dejvic.

Marcela 24.4.2008 12:14

Re: Re: Jizni varianta je lepsi

Základní myšlenkou je výstavba dvou mostů přece ...

Jeden v severní variantě pro dálniční okruh kolem Prahy.

Druhý v jižní variantě pro městskou a místní dopravu. Autobusy a případně i ty tramvaje ...

Z hlediska delší časové perspektivy ... tím myslím především růst městkých částí Bohnice a Suchdola jako prostoru pro život lidí, je NEZAVEDENÍ DÁLNICE do prostoru těchto sídel myšlenka logická.

Standa 24.4.2008 13:10

Re: Re: Re: Jizni varianta je lepsi

Jasně, dálnice je potřeba stavět co nejdále od lidí, kterým mají sloužit...

mac2 24.4.2008 13:29

Re: Re: Re: Re: Jizni varianta je lepsi

Ale vnější okruh nemá sloužit obyvatelům Prahy. Má sloužit pro tranzit, jako spojka téměř desítky dálnic a rychlostních silnic, které do Prahy vedou a povedou. Míchání vnitroměstské a tranzitní dopravy vede k velkým problémům, jak je vidět třeba na Jižní spojce, magistrále, Průmyslové nebo na Černém mostě.

Standa 24.4.2008 13:41

Re: Re: Re: Re: Re: Jizni varianta je lepsi

Jižní spojka je MO, čili Městský okruh, kde tranzit správně nemá co dělat. Tak tomu bude i v tunelu Blanka (severní části MO). Vnější okruh R1 je sice prioritně určen pro tranzit, ale pojme i část městské dopravy (když jedu ze Žižkova na Černý most, taky jedu kousek po R1 a žádné problémy to nedělá). Problém je, že ten městský most mezi Trójou a Sedlcem na sebe naváže skoro všechnu "městskou dopravu" ve směru Prosek - Ďáblice - Kobylisy - Bohnice - Suchdol - Ruzyně, což totálně ucpe Kamýckou ulici na Suchdole, zatímco po poloprázdné luxusní dálnici kdesi za Řeží (tedy skoro u Kralup) pojede jen pár kamiónů z D8 na D5...

mac2 24.4.2008 15:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jizni varianta je lepsi

Problémy to nedělá jen proto, že R1 není hotový a kamióny jezdí po Průmyslové, Jižní spojce a bůhvíkudy ještě. Až bude R1 hotový, bude se jezdit tudy a vy budete moci jet ze Žižkova na Černý Most po uvolněných městských komunikacích (které jsou teď ucpané kamióny) a ne si zajíždět. 

Standa 24.4.2008 18:10

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jizni varianta je lepsi

To máte pravdu, ale zase tam pojedou třeba z Jižního Města na Černý Most. Jak jsem už psal i autorovi, asi se neshodneme...

máca 25.4.2008 12:11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jizni varianta je lepsi

že by byly kamiony jediným problémem ucpanejch ulic v Praze? naprosto mimo, Praha je ucpaná IADem, autama, v zácpách jsou vidět jenom osobáky, fára, poloteréňáky.... a v každým tom autě jeden prďola. tiráci jsou akorát na nedodělaným skeletu a na provizoriích, viz JS a PPO, na Miladě jsem tiráka neviděl jeje...

IAD musí na SOKP, chápete to vy dementi ekologický??

Pája45 24.4.2008 23:48

Re: Jizni varianta je lepsi

Nemáte pravdu "toogoode", severní varianta není v takové vzdálenosti od jižní varianty, aby se mohlo říci, že významně prodloužila okruh. Obchvat Prahy neni prioritně určen pro místní dopravu, ale k propojení dálnic a rychlostních komunikací, které z Prahy vycházejí (D1, D3, D5, D8, D11; R4 R6, R7, R10), a to tak, aby vozidla z Prahy vyjíždějící, vyjela nejkratším směrem na okruh a po okruhu dojela na místo, kde vozidlo odbočí na dálnici, kam bude pokračovat. Vozidla, která Prahu  jen objíždějí, pojedou vždy po okruhu (dálková kamionová doprava), protože i přes delší trasu, ušetří  čas i naftu. Jinak by mne zajímalo, která místní doprava by se, podle vás,  na jižní variantu přesměrovala. Pro místní dopravu buduje Praha dva městské okruhy.  

Josef Schweik 24.4.2008 9:51

Ale pane Beran, kde žijou

Vono by se zdálo, že argumentačně maj pravdu, ale zároveň maj pech.

Voni sousedi, jak sám čtou, se přímo těšej, jak to bude co nejkratší, poněvádž sou to líný vši bolševický, kerejm pár kilometrů zajížďky totálně zrruinuje jejich rozpočet, a kromě toho, voni neradi po polích , to že žid ze štdtlu se bojí i v Šárce je leta známej fakt.

A vůbec nejhůř je bejt ze Suchdola. Co si to vůbec dovolujou tady votravovat s nějakym domovem!! Donmov maj jen do tý doby, než se parta pražskej atolínej vší rozhodne jinak. To by se vidělo, kdyby nám vobčani brzdili progres kverulací na téma - my tady žijem, kamiony nechcem.

Kdepak, pane Beran, žijou vŤšésku, tak počítaj s dálnicí přes Suchdol, čtyřproudovkou do Podbaby a jednou šňůrou aut vod čističky až na Svatovítskou do tunelu. Dál počítaj s jednim pruhem skladovejch bunkrů vod Výhledů až na letiště a esli bydlej v Roztokách, tak prodaj auto a koupěj si zato erstekládu v dvoupatráku, celoročně, poněvádž atodoprava směr centrum bude fungovat tak vod 20 do 07 ráno, pak to bude parkoviště.

Jediný, co je na tom pozitivní, je to, že to návazně vymete s radnice toho chcípáckýho Klausova hnědonose a podržtašku Chalupu, což je jeden z příkladů modrý perverze.

Rozum 24.4.2008 9:38

NIMB

NIMBové jsou známá skupina lidí, doporučuji všem odpůrcům autora přestěhovat se do suchdola ihned poté co tam vznikne JV a co nejlépe si to užít. A byl bych rád kdyby se přiznali, zda chtějí aby jim za zády vedl okruh. pro neanglofonní NIMB not in my backyard. ne za mým pozemkem zahrádkou, dvorkem. Pro štouraly doporučuji Google Earth a okruhy v Toulouse,   Londýně či Stačí Lublaň.  Tam kde dnes má vést sev. varianta bude za 20let hranice hl.m Prahy. Před 45 lety byl Chodov naprostá vesnice.. město expanduje.

honzak 24.4.2008 10:25

Re: NIMB

Epochální myšlenka! V expandovaném městě určitě někdo pojede ze Sedlce do Letňan přes Kralupy!

Selský rozum velí postavit napřed jižní variantu a po čase "expanze" tu severní.

Xury 24.4.2008 12:21

Re: Re: NIMB

Mám obavy, že si pletete Kralupy a Roztoky. Doporučuji pohled na mapu.

Standa 24.4.2008 13:17

Re: NIMB

Já se třeba na hranicích Žižkova a Malešic už velice těším na MO (Městský okruh), bude to rozhodně příjemnější, než ucpaná Koněvova, Malešická a přilehlé ulice. Pokud Suchdoláci preferují ucpanou Kamýckou (od čehož jim pomůže pouze varianta J), je mi jich docela líto. V trase varianty J je stavební uzávěra někdy od 30. let a původně se ani nepočítalo s tunelem. A jen drobné upřesnění, není to NIMB, ale NIMBY.

huhu 24.4.2008 8:42

smysl má jižní varianta

autor mele dokola nesmysly o severní variantě. kdyby ta jeho tvrzení byla aspoň pravdivá. Reagovat na to jinak nemá cenu, dávno bylo řečeno vše. (Y)

mac2 24.4.2008 8:38

míchání dopravy je špatné

Podle mě za jižní variantou (JV) stojí stavařská a tunelová loby. Za prvé, za dražší stavbu vyinkasuje víc peněz. A za druhé, je téměř jisté, že se po několika letech provozu ukáže, že JV je kapacitně a ekologicky nevyhovující, a bude se stavět i varianta severní - asi pod názvem Pražský superokruh. Uvědomte si prosím, že JV má mít pouze 2 pruhy v každém směru (Jižní spojka 3) a rozšíření není možné (tunely, most). A nejspíš se nakonec postaví i ten most na Podbabě, který prý nebude u JV potřeba ;-D.

čtenář zdrojů 24.4.2008 9:14

lžete

tunely i dvoupatrový most přes Vltavu mají mít v obou směrech 3 pruhy. Viz www.dalnice.com .

mac2 24.4.2008 11:14

Re: lžete

Máte pravdu, spletl jsem si to s momentálně budovanou jižní částí okruhu, která je skutečně z větší části dvoupruhová (+stoupací pruhy v místech s největším sklonem). Takže přes Suchdol povede jižní spojka se vším všudy.

VL 24.4.2008 9:41

Re: míchání dopravy je špatné

Za severní variantu půjde všimné Středočeskému hejtmanství, za jižní Magistrátu. Jinak bych řekl, že je potřeba postavit obě varianty. Jednu pro vnitroměstský provoz a propojení D5-D11 a druhou pro cestu od Norimberku do Drážďan.

rylanál 25.4.2008 12:20

Re: míchání dopravy je špatné

ty jseš vylízanej NIMBY kretén, jo ty, ty-mac2

čtenář zdrojů 24.4.2008 8:27

Beranovo kouzlo nechtěného

Jižní varianta je sice dražší, ale podstatně kratší. Při severní variantě bude nutné vybudovat i městský most mezi Podbabou a Trojou (neboli spojení Dejvic a Bohnic). K tomu se tady bezelstně přiznal i pan Beran. Kouzlo nechtěného.;-D To ale nebude zadarmo, takže je nutné tuto investici připočítat k nákladům na severní údajně "levnější" variantu. Dejvickým a suchdolským občanům se totiž nebude chtít jezdit na druhou stranu řeky po severním variantě okruhu, protože to bude pro ně moc daleko. Po jižní variantě obchvatu by to bylo blízko.

Předpokládám, že pan Beran bydlí v Suchdole. Tahle příživnická suchdolská pakáž vydírá celou Prahu. V jižní části Prahy, kde jsou tunely a mosty podstatně delší a dražší, si nikdo z občanů Radotína, Lochkova, Slivence, Komořan a Zbraslavi neztěžuje. Prudí jen severní Suchdol.

Xury 24.4.2008 10:22

Re: Beranovo kouzlo nechtěného

Vzhledem k tomu, že v Suchdole nebydlím, tak si dovolím polemizovat. Fakticky existují asi 4 varianty. Jižní vede v těsné blízkosti Suchdola vyžaduje dva tunely (z toho jeden dvoupatrový) a 3 mosty (z toho jeden dvoupatrový). Dvě severnější přes Řež - liší se jen drobným rozdílem v trase a konečně severní, která už ale fakticky nepatří do okruhu, protože je příliš vzdálená. Relevantní je trasa řes Řež, která je aso o 8 kilometrů delší, ale o několik miliard levnější, a to včetně nákladů na lehký most v Podbabě. Osobně mi to připomíná řešení tramvajové trasy Dejvice-Suchdol, kde se preferovaná trasa vede dvěma tunely a mostem nad ústím do Šáreckého údolí namísto trasy podél drážního tělesa. Je ovšem pravda, že to je téměř o řád levnější. Každý si dovede odpovědět na otázku, co je výhodnější zda 10% marže z 200 milionů nebo 5% z miliardy. A ještě budete vypadat jako lidumil.

tom 24.4.2008 23:10

Re: Beranovo kouzlo nechtěného

ty jsi  jenom ubohy sprosťák bez argumentů,

stavby 518 a 519 Ruzyně Březiněves jsou součástí transevropské dálniční sítě odhadovaný denní průjezd 100000 aut z toho 25000 kamionů,nejkratší cesta z Istambulu do Berlína.Pražský okruh je totiž v tomto sektoru deformován a je vzdálen od Pražského hradu 5,5 km vzdušnou čarou,

kdežto na druhé straně 17 km stačí prohlédnout mapu.Největší tragedií této varianty je zničení velké části Dejvic,Jug.partyzánů je nekratší radiála na tranzitní okruh předpoklýdaná denní čísla jsou 35000 aut ,goodbay Dejvice

Jarda Š. 25.4.2008 0:27

Re: Re: Beranovo kouzlo nechtěného

Kam na ty čísla chodíš? Ne, že by mezinárodní  tranzit byl bezvýznamný, ale vždycky bude daleko  víc aut, které pojedou do/z Prahy nebo mezi vzdálenějšími částmi Prahy, než těch které pojedou okolo Prahy. Těch 100 000 vozidel je zhruba počet, který bude nutno na severu Prahy rozdělit mezi MO a R1. Ve variantě J se rozdělí cca 40 tis. na R1 a 60 tis. na MO, což čtyřpruhový tunel pod Stromovkou "s odřenýma ušima" pobere, kdežto ve variantě Ss pojede po R1 20 - 25 tis. aut a pak už ten zbytek MO (tunel Blanka)  nepobere, takže se auta budou snažit zácpu v tunelu objet po povrchu a Holešovice a Dejvice budou věčně dušené dopravou. To by si měli uvědomit ti, kteří se zde do praxe snaží prosadit teorii, že místní a tranzitní dopravu je nutno důsledně oddělovat. Když na to dopravní systém Prahy není projektován jako celek, nejde to uplatnit na této jeho části, aniž by následky byly fatální.

tom 25.4.2008 5:59

Re: Re: Re: Beranovo kouzlo nechtěného

šísla jsou z dopravní studie Vysoké školy dopravní v Pardubicích na téma pražský okruh

tom 25.4.2008 6:14

Re: Re: Re: Beranovo kouzlo nechtěného

ve variantě Ss je most  místního spojení  na úrovni Sedlce , jinak se snad shodneme na tom ,že tranzitní okruh by měl být mimo  město  mimochodem  varianta J  je vedena v profilu plánu z konce 30 let ,kdy se v Sedlci a dolní části Dejvic pásly husy.Celá tato debata  je o ničem protože věcné argumenty tady nehrají žádnou roli podstatou  celé věci jsou pozemky v trase J ,které jsou v katastrálním území Prahy výkup za cca 5500 Kč/m2 ,proto se v našich zem šíčkách nediskují variantní řešení ,ale pčichází se z hotovým a jediným možným řešením ,které politici mají za ůkol prosadit a kdo je takto ůkoluje si zodpověz už sám.

rylanál 25.4.2008 12:33

Re: Re: Re: Re: Beranovo kouzlo nechtěného

tome, ty kreténe vylízanej, z Hamburka do istanbulu se pojede po SOKP, ale 520, přes Čerňák a hurá ne JV po Déjedničce, počítej kilometry........a pak počítej ty hovada, který si takhle zajedou, seš fakt vylízanej.

dál počítej Jvariantu od P.hradu, je to přes 6 km v tom nebližším místě......a to tě sere, viď? hele, Blanka vede asi 1km, to je viď??  po S by nejel ani kreten jako ty, tak tady nelži! a počítej ty km, chytrej

tomas 25.4.2008 14:18

Re: Re: Re: Re: Re: Beranovo kouzlo nechtěného

nauč se číst intelligente napsal jsem z Instanbulu do Berlína

tom 25.4.2008 14:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Beranovo kouzlo nechtěného

dodatek pro rylana,to že jsi jenom primitivní ubožák jsi ve svém psaném projevu osvědčil dokonale,že o věcech nic nevíš a ani nic nechápeš  je asi každému jasné.