2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

NORSKO: Dotujeme, zdaňujeme, zvesela a dokola

Nedávné informace o nových souvislostech s elektromobilitou norské dopravy ukazují zádrhele, které budou současný aktivisticky prosazovaný trend provázet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Svoboda 13.12.2017 15:47

Re: co to píše autor za blbosti?

Proč lžete?

P. Zinga 13.12.2017 18:27

Re: co to píše autor za blbosti?

Pane Svobodo, jste blb anebo chcete provokovat? Pro prázdný Tesla S je udávaná váha 2 175 kg. Pro Octavii 1,9 TD asi 1 400kg, podle výbavy.

J. Svoboda 13.12.2017 20:38

Re: co to píše autor za blbosti?

Ale já umím googlit a výsledek je tady: http://www.auto.cz/kompletni-technicka-data-nove-octavie-17169

1890 - 1965 kg, s tím nehnete. Takže neprovokuji a vaše hulvátství mě neurazí, to je váš problém.

Pěkný večer přeji.

P. Hlobil 13.12.2017 20:55

Re: co to píše autor za blbosti?

Svobodo... radsi uz bud ticho a soupej nohama. Kdyz necemu nerozumis, nepoucuj znale. Jelikoz nevis, co je to pohotovostni a celkova hmotnost auta, tak budes mezi chlapama za blbce. To prave ted delas.

Pro info, pohotovostni hmotnost 1230-1305kg ma Octavia. Tesla S P85D ma pohotovostni hmotnost 2200kg. To znaci, jak jsou auta tezka, bez posadky a nakladu. Co jsi psal, je maximalni mozna hmotnost... Tesla S ma v tom pripade odhadem 2700kg.

J. Svoboda 13.12.2017 21:51

Re: co to píše autor za blbosti?

Přecházím vaši nevychovanost a upozorňuji na můj link výše na přehled elektromobilů, včetně hmotností. To budete čubrnět :o).

Pěkný večer.

J. Jurax 13.12.2017 23:29

Re: co to píše autor za blbosti?

http://www.skoda-octavia.org/technicka-cast.html

Pohotovostní hmotnost s řidičem 1.255 kg, celková hmotnost 1.750 kg

http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-p100dl-extremni-zrychleni-vykon-760-koni

Pohotovostní hmotnost: 2543 kg, maximální hmotnost: 3071 kg

Ergo - oktávka má pohotovostní hmotnost o cca 1200 kg menší, maximální o cca 1300 kg menší. Ono jsou samozřejmě různá provedení, ale ta cca tuna a něco rozdílu tam bude furt.

M. Prokop 13.12.2017 14:54

Re: co to píše autor za blbosti?

A elektřinu si ta pumpa bude brát z luftu nebo ze sítě?

Elektrovehikl lze nabít stejně rychle, jako natankovat bandu?

Do techniky se raději taky nemotejte, blbnete v ní stejně jako v politice i ekonomice.

V. Kain 13.12.2017 14:57

Re: co to píše autor za blbosti?

Píšete naprostý nesmysl pane Šejno.Kolik by na každé benzince muselo být dobíjecích míst?Jak dlouho bude trvat dobíjení.Benzin i se zaplacením trvá pár minut.Dobití baterií by asi netrvalo pár minut že?

J. Schwarz 13.12.2017 16:46

Re: co to píše autor za blbosti?

A k pumpě nechť přistaví hotel, že. Bude ubytování po dobu nabíjení v ceně, dotováno státem nebo si je šťastný majitel elektromobilu zaplatí sám? Alternativou by bylo brouzdat po okolí a pozorovat polární záři...

A. Richter 13.12.2017 23:16

Re: co to píše autor za blbosti?

No, za 1. republiky, kdy nejezdilo tolik vlaků jako dneska, byl poblíž většího nádraží bordel, aby si cestující, čekající na vlak mohli zkrátit čas. Co to tak udělat i u těch nabíjecích stanic? A protože jsme genderově vyvážení i s pány.

*8-D

K. Potoček 13.12.2017 11:51

Mercedes Vito bílonahnědlý (rez je sviňa)

Tedy, mé vozidlo z roku 1995, se kterým normálně jezdím po lese, kde dělám, tak když s ním vlítnu do civilizace, tak když někde stojí policisté, tak se jim okamžitě rozsvítí oči, vyskočí a začnou mávat takovou červenobílou plácačkou. Pak mě chvíli jebou, já jim vždy slíbím, že si to dám do cajku, zaplatím litr, abych mohl pokračovat a jede se dál.

Jsem si na to naříkal, ale koukám, že kdybych se vydal svým vozem do Norska, tak bych byl patrně zastřelen za úsvitu.

J. Schwarz 13.12.2017 12:17

Re: Mercedes Vito bílonahnědlý (rez je sviňa)

Vy byste si měl dávat bacha i tady, a bedlivě zkoumat, jestli na vás norové neposlali "agenta s povolením zabíjet" neboť jižní vítr by mohl zanést exhalace vašeho stroje až k nim na sever a vážně tak narušit jejich životní prostředí. Jeden Černobyl jim stačil...

K. Potoček 13.12.2017 12:23

Re: Mercedes Vito bílonahnědlý (rez je sviňa)

Co Černobyl, to ještě neviděli můj filtr pevných částic...

R. Langer 13.12.2017 13:24

Re: Mercedes Vito bílonahnědlý (rez je sviňa)

Jo vy máte filtr pevných částic, jaký svět neviděl... :-D

J. Jurax 13.12.2017 23:09

Re: Mercedes Vito bílonahnědlý (rez je sviňa)

Neviděl, protože ho nemá :-)

P. Zinga 13.12.2017 11:21

Absurdní Norsko

Loni jsem na NP psal o norském paradoxu, když ženy, osvobozené od existenciálního tlaku, si v rozporu s oficiální genderovou ideologií intuitivně vybírají typicky ženská povolání.Norské absurdárium pokračuje:Norsko mohutně podporuje elektromobilitu. Financuje to mohutným exportem uhlíkových zdrojů energie.Norsko je příkladem ostatním zemí a podporuje klimalarmismus. Cílem klimaalarmismu je záchrana Zeměkoule prostřednictvím totální dekarbonizace. Klimaalarmisté se prosadí, zvítězí "obnovitelné zdroje energie" a Norsko si svůj plyn může foukat do pr*ele. Bude tam, kde před 100 lety: chudou zemí. A bude mít docela normální starosti...

J. Svoboda 13.12.2017 9:57

Etalon manipulace - Michal Streubel

https://www.chytraauta.cz/deset-nejlevnejsich-elektromobilu-na-trhu-v-roce-2017-201706/

1/ Hmotnost současných elektromobilů je zcela srovnatelná s vozy na spalovací motor, to zjistíte hned pohledem do úvodního odkazu (Oktávka váží 1950 kg, v odkazu žádný z el.mobilů tak těžký ani není) - takže problém těžkých baterek jsou pindy.

2/ „Tesla daň“ byla bez náhrady odmítnuta - že na někoho dopadne jsou pindy.

3/ Navíc byla koncipována tak, že to měl být poplatek pro el.mobily s hmotností nad 2000 kg. !!! Takže osobních vozů by se v drtivé většině netýkala !!!

No hlavně, že na základě polopravdivich a neaktuálních informací došel Michal Streubel k jasným "protielektromobilním" závěrům. Můžete z fleku přispívat do Sputniku, školení v manipulaci nepotřebujete.

J. Vintr 13.12.2017 10:11

Re: Etalon manipulace - Michal Streubel

Ale to, že masové rozšíření elektromobilů způsobí problémy s rozvodnou sítí a kapacitou zdrojů je pravda.

J. Svoboda 13.12.2017 10:25

Re: Etalon manipulace - Michal Streubel

Konkrétně v Norsku síť dobíjecích stanic staví TESLA za svoje peníze, tak se přestaňte klepat hrůzou z nějakých FakeNews :o)

J. Vintr 13.12.2017 10:31

Re: Etalon manipulace - Michal Streubel

Nejde o síť nabíjecích stanic, ale o ty draty, které k nim dovedou elektřinu a o elektrárny, které ji vyrobí.

J. Svoboda 13.12.2017 10:49

Re: Etalon manipulace - Michal Streubel

Naopak, Norsko má nadprodukci energie z ekologických zdrojů - hydroelektráren. A o ty dráty se Tesla postará. Norský trh za to stojí. Jak říkám, přestaňte se bát FakeNews.

J. Vintr 13.12.2017 12:54

Re: Etalon manipulace - Michal Streubel

Asi nechápete problematiku. Nabíjení elektromobilů představuje příkon cca 10 kW, což je zhruba dvakrát víc, než bere třeba běžná domácnost. Takže když se odpoledne vrátí miliony Norů z práce a hodí své elektromobily na nabíječky, stoupne spotřeba třeba i o třetinu nad dosavadní maximum. K tomu budou Norové muset posílit celou rozvodnou síť a vybudovat pár nových elektráren. Což se nedá udělat za rok ani za pět let.

J. Svoboda 13.12.2017 14:14

Re: Etalon manipulace - Michal Streubel

Rychlonabíjecí stanice nejsou na doma, tam to stačí nabít přes noc. To vás asi nenapadlo ...

J. Vintr 13.12.2017 18:22

Re: Etalon manipulace - Michal Streubeltezko zajistí nějaké

To je úplně jedno, kde ty baterie nabíjíte, podstatné je jaký potřebují příkon. A pokud nejste přímo u elektrarny, tak k zásuvce musí vést od elektrárny patřičně dimenzované vedení. A potřeba špičkového výkonu elektráren nezávisí vůbec na tom, kde se budou nabíjecí stanice nacházet. Aby se snížil potřebný špičkový výkon, muselo by být nabíjení elektromobilů nějak časově regulováno, což by zase komplikovalo jejich provoz a snížilo atraktivitu těchto automobilů.

J. Svoboda 13.12.2017 20:41

Re: Etalon manipulace - Michal Streubeltezko zajistí nějaké

Vidím, že podporujete FakeNews blábolením bez znalosti věci. Na blbosti se reagovat nedá, takže už jen pěkný večer.

J. Vintr 13.12.2017 22:34

Re: Etalon manipulace - Michal Streubeltezko zajistí nějaké

Nevědomost projevujete vy. Je obrovský rozdíl mezi provozem několika stovek nebo tisíc elektromobilů a mezi provozem milionů elektromobilů. Laik si představuje, že stačí něco strčit do zásuvky a je to. Jenže elektrárny musí v každém okamžiku vyrobit a rozvodná síť musí přenést přesně takové množství energie, které se ze sítě odebírá. Pokud bude odběr větší, než v daném okamžiku zvládnou elektrárny vyrobit a rozvodná síť přenést, celý systém zkolabuje.

J. Svoboda 13.12.2017 23:10

Re: Etalon manipulace - Michal Streubeltezko zajistí nějaké

Doporučuji vám přečíst si něco o smart technologiích provozu elekromobilů v Japonsku. Pak vás to zjednodušování přejde. Pěkný večer.

J. Vintr 13.12.2017 23:20

Re: Etalon manipulace - Michal Streubeltezko zajistí nějaké

Nikde na světě ještě nejsou elektromobily masovou záležitostí. Pokud někde dojde ke skutečně masivnímu rošíření elektromobilů, tak to žádná "smart technologie" nevyřeší. To je problém elektrické soustavy.

R. Langer 13.12.2017 13:25

Re: Etalon manipulace - Michal Streubel

FakeNews tady šíříte vy, a to, že elektromobil je ekologický dopravní prostředek. :-D

J. Svoboda 13.12.2017 14:46

Re: Etalon manipulace - Michal Streubel

To jsem přece nenapsal. Hlavně že se chechtáte vlastnímu lhaní.