26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

NĚMECKO: Socialistická energetická sebevražda...

Revoluce velmi často vedou k pravému opaku toho, co si předsevzaly. Velmi ilustrujícím příkladem je Velká francouzská revoluce, která skončila v potocích krve a dodnes se jí Britové vysmívají a nemůžou pochopit, že nějaký národ může toto slavit. "Revoluce" v energetice, představovaná OZE (obnovitelnými zdroji energie), je podobně nesmyslná, i když samozřejmě zatím nekrvavá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Hanuška 1.9.2012 14:10

Je to divné

Pobavila mne zmínka o velkých vodních elektrárnách. Víte ale, že existují i malé vodní elektrárny, které vyrábí třeba 50, 100, 500 kW? Takových elektráren by tu mohlo být tisíce, což už jsou stovky megawatt výkonu, který je získáván na říčních tocích a ne na přehradách (takže přehrady nevypouštíme). Jistě, není to tolik, jako z Temelína, ale pomůže to. Výstavba elektráren poháněných vodou je relativně levná, elektrárny okolí nehyzdí, nic neznečišťují, jen rybáři mají snad námitky.

S energií se musí hospodařít. Každý kiloWatt výkonu vyrobený někde za levně je fajn. Těch elektráren tu bylo ještě do komunistického převratu tisíce (přesněji asi 2300), poháněly se s nimi mlýny, ale také továrny. A pak přišel komunista a všechno rozbil. A začal stavět obří přehrady a elektrárny po sovětském vzoru. Od té doby se nic nezměnilo.

M. Prokop 1.9.2012 17:03

Re: Je to divné

Možnosti výstavby vodních elektráren už příliš veliké nejsou. Vody i spádu je přece jenom konečný počet.

S komoušským řáděním souhlas ( a nyní následuje řádění EU).

P. Novák 1.9.2012 20:54

Re: Je to divné

"stovky megawatt výkonu"

Jen maličkost : megawatt  je patrně mužského rodu (James Watt byl, nemýlím-li se, muž) , takže se patrně skloňuje poněkud jinak. Ledaže byste jako vzor používal "obyvatel".Jinak názvy fyzikálních jednotek se píší malým počátečním písmenem.

M. Sedláček 2.9.2012 14:31

Re: Je to divné

Nečetl jste pozorně: "Nicméně pokud dnešní zelení levicoví aktivisté hovoří o OZE, tak skoro

nikdy nemají na mysli malé vodní elektrárny, které jsou skvělým zdrojem

energie, ale nejsou v terénu - bohužel pro aktivisty - skoro vůbec

vidět."

J. Kanioková 1.9.2012 12:52

Brüderle zvažuje moratorium na zelenou energii

Německo - Rainer Brüderle omezí expanzi obnovitelných zdrojů energie drastické prostředky v případě potřeby.

http://jdem.cz/v3t39

Stovky společností platí se slevou na zelenou elektřinu. Více než 2000 firem bude osvobozen od nákladů na energie. Počet žádostí o snížené dávky zdle "Süddeutsche Zeitung" se zdvojnásobil

http://jdem.cz/v3t42

J. Kanioková 1.9.2012 12:57

Regulátor vodárenství?

Další drahá byrokracie z Bruselu. České vodárenství možná čeká zásadní změna – Evropská komise požaduje zavedení nezávislého regulačního úřadu.

http://jdem.cz/v3sv6

J. Kanioková 1.9.2012 13:06

Holt, to jsou ty zářné zítřky dle EU, která ví líp, co je pro nás nejlepší..

EK + EP se zelenými tajtdrlíky schopnými v zájmu své ideologie zničit tradiční průmyslové sektory (samozřejmě ne ve svých zemích!) nebo prosadit nákladné "ekologické" zdroje elektřiny i další zhůvěřilosti

M. Prokop 1.9.2012 17:04

Re: Holt, to jsou ty zářné zítřky dle EU, která ví líp, co je pro nás nejlepší..

Ve svých zemích je ničí také, ne ovšem tak cíleně jako u nás.

P. Kozelský 1.9.2012 9:15

Zelené a jiné totality

Velmi pěkně napsáno. Asi tak jako heslo " Zabij bobra, zachráníš strom!"

Zdravý rozum a otevřená mysl nás může před těmito zvěrstvy páchanými ve jménu "rozumu" zachránit. A taky veřejná kontrola diskuze a možnost se k tématům v referendu vyjádřit.

Svoboda tak díky absenci vůle nastolit a použít demokratické prostředky zůstává stále jen v našich hlavách, kde ji díkybohu ( asi jen díky, protože  jsem ateista) nikdo a nikdy nemůže zabít. Ať je komunista, nebo ODS-ák, případně Stb-ák, nebo i SS-ák. Ať se jmenuje Hitler, Stalin, nebo třeba Kalousek. 

Prostě svobodu mysli nelze spoutat a vždy jako pramínek při jarním taní se spojí s osatatními dorbnými kapakmi  a vytvoří potůček, říčku a nakonec veletok moudrosti, který prolomí ledy hlouposti a omezenosti rozmuných a chytrých!

M. Prokop 1.9.2012 17:05

"Zdravý rozum a otevřená mysl "

hlavně ale pořádný klacek v ruce.

T. Vůjta 1.9.2012 7:59

Elektroenergetika je technická věda

a takhle to dopadá, když o elektroenergetice rozhodují lidé, kteří tento obor nevystudovali a celoživotně v něm nepracovali !

B. Uhlich 1.9.2012 1:32

Jo jo, souhlasím...jen taková malá

technická poznámka. Co se týká FV panelů - upozorňuji, že tyto nejsou a zjevně nebudou nebezpečný odpad...kupodivu, je to poměrně snadno likvidovatelný meteriál..tedy pokud se to bude likvidovat nějakým odborným postupem..jako se např. likvidují plošné spoje z počítačů.... Hlavní částí solárního panelu jsou kovové části a ty určitě nelze považovat za nebezpečné...  Jinou otázkou ovšem zůstává, jak budou po těch asi 20ti letech vypadat ty pozemky na kterých se FVE prozují...velká část provozovatelů totiž ty pozemky opravdu promořuje chemií, aby "tam nic nerostlo.."  (ono, když tam něco roste, tak se to musí sekat a to stojí korunky..víme) Tam já vidím asi ten největší problém... ale ta technologie je poměrně ekologicky inertní materiál..i když v naší zemi už vidím poměrně ponurý obrázek opuštěných polí FV panelů, které majitelé ponechají svému osudu a popleněné objekty budou dlouhodobě hyzdit krajinu, protože se všichni před koncem životnosti těch FVE toho majetku zbaví a budou to tady vlastnit nějací "černí koně", kteří nebudou mít ani na to, aby to dali do nějakého původního stavu...

P. Schuster 1.9.2012 8:47

Re: Jo jo, souhlasím...jen taková malá

Technologie výroby fotovoltaických článků je následující: vysoce čistý křemíkový ingot se rozřeže na plátky... Recyklace křemíku je zatím v počátcích a bude energeticky značně náročná.

B. Uhlich 1.9.2012 20:35

Re: Jo jo, souhlasím...jen taková malá

Ten vysoce čistý ingot se jmenuje monokrystal a ty plátky se jmenují klastry...monokrystal vzniká ve speciálním zařízení, které se jmenuje tažička monokrystalů a klastry se po schlazení a kontrole řežou z monokrystalu speciální diamantovou pilou... po té se jednotlivé "plátky" zpracovávají technologií pokovování nebo hloubkového difundování materiálů..většinou kovových.. vlastní určení pak pak určuje technologii zda jde jen o polovodiče nebo čipy...na vlastní tvorbu polovodičových přechodů se pak používá epitaxně planární technologiie nebo, ..... no nic ...  podstatou problému je to, že ten nosič..tedy křemíková destička je v podstatě nerecyklovatelná...tedy ona recyklovatelná je, ale za takových podmínek, že by takový křemík byl asi 1000X dražší než když se zpracuje normální čistý přírodní křemík, ..kterého ....jak uznáte - máme opravdu velmi mnoho, že?

Zásadním skutečností je to, že FV panel NENÍ nebezpečný odpad...jeho likvidace je dokonce jednodušší než likvidace desek počítačů...to je jen můj příspěvek k tématu, kdy se neustále tvrdí nesmysl, že FV panely jsou vyloženě nebezpečný odpad.. já tvrdím, že nejsou.

M. Bezouška 2.9.2012 16:52

Re: Jo jo, souhlasím...jen taková malá

pane Uhlichu, obávám se, že nemáte tak docela pravdu. Křemíkový monokrystal lze sice celkem snadno rozemlít nebo jinak zpracovat na materiál podobný, no, řekněme, kvalitnímu křemičitému písku, jenže - a v tom je ten háček - on v tom panelu jaksi není sám. Elektriku, vznikající v jednotlivých celách je totiž nutno také odvést, což se dělá pomocí mědi (šlo by také stříbro, ale to je moc drahé). Od jisté doby je měď také "nebezpečný" odpad, jako ostatně skoro všechno, navíc je dost pracné a energeticky náročné dostat tu měď pryč. O ostatních kovech, které se tam,byť jen ve stopových množstvích vyskytují, cudně pomlčíme. Nejhorší je ovšem  fakt, že OZE nic nešetří, spíše naopak - a plýtvat čímkoli jen proto, že si někdo myslí, kdovíjak ušetří je kvadratická hovadina. Prostě výplod špenátových mozků.

B. Uhlich 4.9.2012 23:40

Re: Jo jo, souhlasím...jen taková malá

Ale já o tom píšu.... ono se to taky rozemílá a pak se to různě taví a chemicky zpracovává..dostávají se z toho různé kovy...pakliže je to alespoň trochu rentabilní. Ten zbytek je právě křemík, který plave na hladině..ale jeho přepracování a vyčištění je právě neúměrně drahé....proto tvrdím, že recyklace křemíku je v podstatě nesmyslem....  Podívejte můj názor na FVE je v podstatě stejný jako ten Váš ...jen jsem se ohradil proti tomu, že likvidace eletráren je nějak výjímečně náročný technický problém - není. Já se dokonce likvidacema živím...resp. kromě jiného likviduji i vyřazené, poškozené nebo přímo zničené panely z elektráren..při takové stavbě se toho poměrně dost různě rozjede, prošlápne..nabourá jeřábem a tak.... a já to pak likviduji a problém to opravdu není... proto o tom píšu.. :-)

J. Anděl 1.9.2012 1:06

levicoví oze aktivisté

Já bych rád potkal nějakého levicového oze aktivistu, který v transu zírá na pole větrníků.

Opravdu někdo takový existuje? Neexistují náhodou jen oze podnikatelé se symboly dolarů v očích, jako má strýček Skrblík, kteří nadšeně hledí na pole větrníků, sosající z třiceti procent energii z větru a ze sedmdesáti ze státního rozpočtu? A kteří se schovávají za pár idealistů, kteří říkají, že se musíme chovat k matce Zemi trochu ohleduplně (s čímž souhlasím)?

M. Vojtíšek 1.9.2012 4:41

Re: levicoví oze aktivisté

U nás určitě. Obecně jsem ale toho názoru, že frčí optimalizace zdrojů s ohledem na lokální podmínky a efektivitu spotřeby a distribuce To je hlavní zátěž dneška. Né jak vyrobit , ale jak dopravit.

Vždycky mne pobaví kritika Němců, kteří od technické revoluce hrají první ligu. Jejich odklon od jádra bude s velkou pravděpodobností časově omezen a vrátí se kněmu ve vhodnou dobu. Bohužel je to důsledek českého způsobu uvažovní. Do leva nebo do prava. A na to je v ČR navázáno vše. Asi ještě chvilku potrvá , než nám docvakne, že tak to nefunguje.

A "levicoví" zelení aktivisté? No bez jejich existence by pravděpodobně již dávno byla ozonové díra i na Hradem.

V. Šťastný 1.9.2012 7:56

Re: levicoví oze aktivisté

já myslím, že pod články na toto téma se vždycky někdo najde. Problém ani tak není v tom kolik jich je ale to, že se jim, s pomocí politiků už téměř podařilo rozvrátit trh s energiemi a že za to platíme každoročně větší cenu a celkově to bude stát tolik, že církevní restituce jsou proti tomu nic.

J. Schwarz 1.9.2012 7:58

Re: levicoví oze aktivisté

Možná. Ale ty podnikatele by to nikdy nenapadlo, nebýt oněch v tranzu zírajících OZE aktivistů, kteří jim svou blbostí ty miliardy "vydělat" umožnili a umožňují.

J. Anděl 1.9.2012 9:03

Re: levicoví oze aktivisté

To je částečná pravda. Částečně je to jako říct, že básník, píšící o lásce a o ženách a o nesmírné touze, nese vinu za obchod s bílým masem.

P. Smetana 1.9.2012 10:10

Re: levicoví oze aktivisté

Ten váš příměr kulhá na obě nohy. Obchod s bílým masem by tu byl i bez nadrženého básníka. VE a podnikatelé na nich vydělávající bez ekologických aktivistů lobbujících v politice ale bezpečně ne.

J. Anděl 1.9.2012 14:34

Re: levicoví oze aktivisté

Kdepak. Ani obchod s děvčaty, ani básník by tu nebyli bez chtíče a touhy.

Ani ekologičtí aktivisté, ani zneužívající obchodníci by tu nebyli bez statistickou většinou podvědomě přijatého pocitu či vědomí viny.

Ono ani kněží, prodávající odpustky, by tu nebyli bez potřeby očistit svědomí. A je slepé myslet si, že to černé svědomí způsobili jen ti kněží.

J. Lufinka 1.9.2012 13:48

Re: levicoví oze aktivisté

S článkem celkem souhlasím, ale nerozumím co do toho autor vměšuje politické názory a rozdělování na levici a pravici. To s tím nemá vůbec nic společného. Jde pouze o prosazování zájmu úzké skupiny lidí , kteří jdou cíleně za co největšími zisky na úkor celé společnosti. Jednou na to použíjí levicovou rétoriku, jindy pravicovou a někdy to je nejlepší obě dvě dohromady. Ukázkový příklad byl u nás zákon o podpoře fotovoltaických článků. Prosadila ji v pravicové vládě jinde levicová strana Zelených se souhlasem levicových stran a nakapsavali se natom jednotlivci a úzké skupiny od leva až do prava a to na úkor všech nás. Podívejte se na svoji fakturu za elektřinu jaký je poplatek na podporu zelené energie dnes a jaký byl dříve. To bylo řečí, že až se bude se silovou elektřinou obchodovat na burze jak její cena půjde dolů. Ano silová elektřina na příští rok bud na burze o 5%nižší než letos, ale poplatky na podporuzelené energie se zvýší natolik, že konečná cena el.energie bude o cca 5 procent vyšší než letos.

 

M. Prokop 1.9.2012 21:44

Re: levicoví oze aktivisté

Jak ty zelené teroristy a vyděrače vůbec nemám rád, tohle neprosadili. Byla to hlavně ČSSD, US, lidovci a k jejich hanbě i část ODS.

Zelenáči pak svou účastí v Topolánkově vládě bránili rozumnému následnému řešení, to ano.

B. Uhlich 2.9.2012 1:25

Re: levicoví oze aktivisté

Nerad polemizuji, ale na NETu je dostupný výsledek hlasování o tomto zákonu a tam je naprosto jasné, že ODS pro to nezvedla jedinou ruku... abych se přiznal, nevím proč (nějaké morální pohnutky bych v tom nehledal), ale je to opravdu tak...   naopak s Vámi velmi souhlasím s druhým odstavcem, kdy ODS opravdu v naprostém pominutí smyslů se spřáhla s něčím tak odporným jako je SZ...díky tomu se Bursíkovi a té jeho tlupě, podařilo "vylobovat" celou řadu zákonů, jejich dopady budeme pociťovat ještě dlouho...

Jinak samozřejmě jsem tímto naprosto vyřešil svůj vztah k ČSSD..protože strana, která se tak vehementně zastává lidí a připustí takové obludné okrádání..si myslím, že tady nemá co dělat..obzvlášť taková senátorka Gajdušíková, která tehdy dokonce podávala další pozměňovací návrhy tak, aby nebylo možné, od této zlodějny odstoupit ani v budoucnu a ve svých projevech se posmívala kritikům s tvrzením ,že to občané ani nepoznají............