Diskuze
MROŽOVINY: Tři „zelené“ příklady z matematiky
Děkujeme za pochopení.
J34a87n 12E22f42f94e92n27b28e49r81g14e76r
JETE má jen dva bloky. Jeden výkonu 1086MW a druhý 1082 MW. Celkový výkon je sice shodný s Vámi uváděným, ale taková hrubá neznalost...
J77a45r49o21s87l67a86v 49M38a70k26o30v83e11c
Nicméně JETE je projektována na 4 bloky ale postavené a v provozu jen dva jak správně připomínáte...
M31i11r97o51s85l39a31v 64P46i41v82o51d11a
cituji z úvodu článku: "... nepřestávám se dívat na svět inženýrskýma očima ... " Výborně!
Já, jako někdejší strojní a systémový inženýr, později CSc. v oboru Teorie řízení, nyní už jen CSd (tzn. nyní už jen Celkem spokojený důchodce), doporučuji autorovi propočítat pro Evropskou unii (jejímž členem je také Česko) možné alternativy projektu Desertec. (https://en.wikipedia.org/wiki/Desertec).
L15a90d98i46s78l26a85v 80N41o92v62á83k
Pivoda má zase průjem.
J48a35n 95K27a84d90e57ř93á43b95e26k
Všechny ty výpočty jsou pro kočku. Ve skutečnosti bude potřeba 100x méně energie, protože elektromobily budou jen pro bohatou elitu. Panelákoví čučkaři si budou moci vybrat mezi MHD, HD, kolem nebo vlastními nohami. Pohádky o levných bateriích a levné elektřině se ovšem na ČT-D budou pouštět dětem dále. Všechny ty rychlonabíječky s přívodními kabely jako ruka Titána budou zcela zdarma stavět hodní mužíčci za kousek chleba a vodu z potoka.
M50i40r28o47s55l80a12v 78P14i26v85o43d46a
Kolik bude potřeba elektrické energie nedovedu sice momentálně spočítat, ale počet elektromobilů ve spojení s přicházejícími samořídícími systémy (tj. bez člověka řidiče) nutně podstatně poklesne.
Proč? Lidé začnou nakupovat dopravní službu. Není potřeba automobil vlastnit. Automobily budou tím pádem více vyžívány a poklesne také potřeba parkovišť.
Skok bez hlubokého zdůvodnění: Česko stále postrádá více demokracie, než více elektrické energie.
Ś70á78r51k67a 24S78v89o18b44o66d46o13v35á
Do každé vesnice jeden větrník!
V60l49a35s56t67a 19M74o58k16r60ý
N I K D Y ! ! !
M78i39r98o38s23l58a67v 62K90r58á56t16k49ý
Totální absenci zelenorudého Rady více než nahradil demagog Šejna - hezký večer -
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102019/16102019A6E72EDAB02CA5529C09B5AA6600D84B.jpg)
M89i78r64o15s18l15a72v 80Š43e29j43n51a
No jistě,
jsem demagog, protože tvrdím, že v noci běžně fouká vítr.
Na politickém školení pro popírače fyziky se totiž hnusný večer Krátký dozvěděl, že v noci vítr foukat nemůže, a proto nefouká
J33a71r22o72s89l87a84v 78N60o93v85á98k
To je jen část problému. Ta méně podstatná. Mnohem důležitější je, kolik tun vzácných kovů budete potřebovat na výrobu těch solárních článků a akumulátorů. A jak a kde je získáte. Na fotovoltaice a akumulátorech je "čisté a zelené" pouze to, že suroviny pro ně nezbytné se netěží v surovinově chudé Evropě. Takže nic "čisté a zeleného" v nich není – spíš naopak, pouze se nám problém přesunul z Evropy pryč, čímž se závislost Evropy na Asii stává existenciální otázkou.
No a poslední problém je financování: veřejné rozpočty jsou financovány prostřednictvím DPH a spotřební daně. Kolik Kč bude stát ona MWh elektrické energie, pokud na ní uplatníme stejnou spotřební daň jako na ropná paliva? Takže až nás nevzdělanost ovládne úplně, budeme sice jezdit na elektřinu (takže budeme raději sedět doma), a topit a vařit budeme ropnými produkty...
Hlouposti, tvá barva je zelená!
Elektromobilita není nc jiného, než opojení vlastní nevzdělaností. Stačí pochopit učivo základní školy a jednoduchou úvahou dojdeme k závěru, že nahrazení spalovacích motorů v dopravě elektromotory je nesmysl z hlediska fyzikálního, ekonomického i ekologického Nic pozitivního přinést nemůže, pouze obrovské ekonomické a ekologické škody. A o ně asi propagátorům jde v první řadě.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/122012/20122012167F9018909A4430E99BC63E85AA8AF0.jpg)
V82l22a75d89i54m10í45r 77V13é14r65o52s43t78a
Taky si začínám myslet, že elektromobilita = ekologická katastrofa! :-)
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/022020/10022020BB7F0E2C4E75211388912313D5B2B622.jpg)
L45a19d 65P86o83ř79i98c44k67ý
Ještě mi chybí dopočítat průměrnou spolehlivost a poruchovost zdrojů a s tím spojenou nutnost zálohovat jejich výkony. Odhadem, nových bloků by bylo potřeba postavit pět!
V42l58a11s93t84a 53M23o29k72r97ý
Pro ekológy/zelené spasitele světa, nepodstatná věc.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102019/16102019A6E72EDAB02CA5529C09B5AA6600D84B.jpg)
M38i42r89o24s29l15a68v 39Š21e52j74n23a
největším "obohacením" této diskuze je tvrzení místních ignorantů fyziky, že v noci nefouká vítr. Tak jim sem dávám pár odkazů:
https://www.denik.cz/z_domova/vichrice-rekord-orkan-kyrill-20200224.html
https://www.ihlinsko.cz/hasici-v-pardubickem-kraji-celou-noc-bojovali-s-nasledky-silne-vichrice
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/082020/060820204B7CF6C449E29F7733043259C52186B7.jpg)
P20r16o10k47o53p 88M55i21l51a43n
Tvrzení jste asi špatně pochopil. Vichřice může být i v noci, ale ve vichřici fofrníky nepracují.
Potřebují stálý vítr a ten je opravdu častěji ve dne, případně ráno nebo večer - to hlavně u moře.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102020/1610202078F4807313854B2C57FB6FD9928CD193.jpg)
T82r27o59u51b33a 69Z79l24e65s22a
Fakta zde prezentovaná by mohla naznačovat, že elauta jsou opravdu nesmysl. Také si myslím, že za současného stavu technologií je ten plán nereálný.
Ovšem v tom je ten háček. Budou ty technologie stejné i za 20, 30 let? Bude stejný způsob využívání aut?
Např. co když Němci, Dánové, Norové, Nizozemci budou mít postaveno 5x 7x více větrníků než je potřeba k běžné spotřebě a budou přebytky tlačit do Evropy za pakatel? Jako Rusové plyn. Např. co když se auta budou využívat jako automatické úložiště a bude většině lidí stačit mít nabito jen na dojezd do práce, třeba na dva dny? A ne jako nyní, kdy to máte na měsíc. Atd.
Že to NEJDE je pěkný, klasický závěr. Ovšem je tu ještě mnoho neznámých, aby to byla jistota. Ještě poznámka: PENÍZE jako argument nepoužívejte, protože když je ve hře zdraví, tak se na peníze nehledí...
V89l55a46s18t30a 47M80o74k13r46ý
To už dělají nyní, že přebytek el. proudu tlačí do Polska, ČR.
V29i70k79i 13H22u72m60b76l64e
Jeste bych dodal ze kompletni predelani cele elektricke prenosove soustavy je nevyhnutelne a velmi vysoke napeti zrejme bude muset byt dovedeno az ke koncovemu uzivateli zvlaste v mistech kde je vysoka hustota obyvatel a kazdy bude mit elektricke auto v nabijecce. Teda pokud nechcete tahat v prumeru metrove el. draty po meste.
R95o84m86a98n 17L96a69n63g45e68r
Ano, to totiž vůbec není tak jednoduchý problém, jako někam natáhnout prodlužovačku, jak si to ti techničtí analfabeti představují.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz