15.4.2021 | Svátek má Anastázie


Diskuse k článku

LODNÍ DOPRAVA: Green Deal

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 7.3.2021 15:39

Hmm, zavazeni Chvaletic uhlim po vode velmi brzo skoncilo... procpak asi?

J. Vágner 7.3.2021 8:13

Udržitelná lodní doprava s bezesporu nejnižší uhlíkovou stopou? To ovšem tvrdí jen ten druh zelených co zápolí s tím, že se zrovna otepluje (kdyby se ochlazovalo, zápolil by s tím taky). Ovšem zase s nimi nesouhlasí ten druh, co díky historicky náramnym zkušenostem s malárii, buduje v okolí řek zase bažiny. Zatím se sice naši zvolení zástupci lidu v EP rituálně klaní těm prvním, ale protože je to sorta typologicky nadšených z jakékoliv dostatečně progresivní změny, zůstal bych raději u kajaků.

J. Housa 6.3.2021 18:32

Lodní dporava je neekonomická a hlavně, představuje extrémní zátěž pro životní prostředí a pro biotopy řek a povodí řek.

P. Rada 6.3.2021 19:28

Bud si děláte legraci nebo máte zaujatý až extrémní názor - než to, že by byla vodní doprava obecně neekonomická. Je Vám totiž zřejmě jedno o jakou řeku se kde jedná a jaká vodní doprava by kde byla vhodná vzhledem k nákladu atd..

Jak jinak než po vodě by jste si např. představoval ekologickou dopravu stavebních štěrkopísků na stokilometrové vzdálenosti podél splavných řek?

Závěr, že lodní doprava je zátěží pro biotopy v povodí je tak akorát o přiznání, že nevíte co to onáší. Např Labe ho má velké 50tisíc km2 a sahá třeba až k Labské boudě na hřebenech Krkonoš.

L. Novák 7.3.2021 0:02

Jasně, blbe zelený, pojedeme na Labskou boudu lodí... ;-D

P. Milan 7.3.2021 0:50

Proč chcete dopravovat štěrkopísky na stokilometrové vzdálenosti?

P. Rada 7.3.2021 4:49

Napsal jsem, že to chci? Děje se to. Lze si přeci představit, že je to např. pro stavebnictví potřeba .... - jinak nelze počítat s kvalitními betony... zpracováním nerostů jindenež se těží ... Zkuste se podívat sem:

https://www.techportal.cz/download/e-noviny/enlog/porovnani_jednotlivych_druhu_dopravy.pdf

P. Milan 7.3.2021 15:26

Lodní dopravou prakticky ne, to by se stavělo jen na březích větších řek.

Klasický zelený blábol.

V. Hodorka 7.3.2021 16:26

Co je to za divnost. Skoro kazdy okres ma min. jeden lom kde se tezi sterky. Proc by se sterky meli vozit po vode 100 a vice km.

D. Zwyrtková 6.3.2021 14:39

Ono by stačilo kdyby se to naložilo na koleje. A nemuselo by se skoro nic stavět.

Zase to dopadne stejně.

J. Kadeřábek 6.3.2021 17:31

ANO na trati Tanvald -Kořenov je volná kapcita. Ovšem na směru třeba Brno HavlBrod Praha, kde je kapacita trati i v noci plně využita, by se musela postavit třetí kolej a překladiště pro kamiony a také koupit dostatek nízkoložních vagonů. Pro laika je problém jednoduchý, ale ve skutečnosti nám po D1 jezdí kamiony jen proto, že neexistuje reálná možnost bez obřích investic a také v ne zrovna krátkém čase zajisti potřebnou infrastrukturu.

P. Milan 6.3.2021 18:03

Hlavně je to nejrychlejší a nejpružnější, ty kamiony. S tím železnice prostě nemůže soutěžit.

L. Písařík 6.3.2021 14:11

A máme u nás na ten počet lodí taky dost vody? Aby ty lodě nevytlačily - dle Archimeda - všechnu naši vodu do všech moří a nám nezbylo nic. Pak se naskýtá možnost využití těch bývalých vodních kanálů, nyní vyschlých, pro pozemní dopravu, lodím přidělat kola a jedeme dál.;-)

J. Jurax 6.3.2021 12:54

No, nevím. Byt lodní doprava ekonomicky výhodná, prosadí se sama a na řekách není pro nákladní šífy k hnutí.

Kolik je u nás vůbec řek splavných pro nákladní lodě tak, aby lodní doprava obstála v konkurenci? Já vím o leda dvou - Vltavě a Labi, ale ani ty nákladními loděmi extra přeplněny nejsou, asi se to nerentuje. Kolik řek lze případně učinit splavnými, aby se to ekonomicky vyplatilo? A to neuvažuji jednu odnož zelených, co jsou ochotni splavnění účinně sabotovat v zájmu ochrany přírody.

Tak mám dojem, že jde zase o další zelenou greendealovou europeachovinu a tunel na peníze jako vůbec celá ta fantasmagorie Green Dealu. Naše peníze.

Jenom se ptám - kdo z našich premiérů na zelené šílenství Green Dealu poslušně a k naší škodě v bruseli lokajsky přikejvnul?

P. Rada 6.3.2021 19:39

Šílenstvím ve smyslu ztráty rozumového úsudku je např předpoklad dlouhodobé životaschopnosti na neobnovitelných zdrojích při produkci nerecyklovatelných odpadů s falešnou nadějí trvalé udržitelnosti takového počínání v uzavřeném systému.

Za ničím nekryté peníze i bez nich se ale takovéto fantasmagorie - jak jste taky předvedl - produkovat dají a dotyční své bludy nemusejí považovat za škodlivé.

L. Novák 7.3.2021 0:04

Bláboly a prdy komunisty "Rady"...:-P

Z. Lapil 7.3.2021 22:33

Šílenstvím je především chtít provozovat lodní dopravu a zároveň být proti úpravám řek za účelem splavnosti.

Z. Lapil 7.3.2021 22:25

Čistá informace: po Labi se vozilo do Chvaletic uhlí, dál tuším splavné není. Snad ještě za komunistů se přešlo na vlak, nevím, přesně proč; je klidně možné, že kvůli penězům.

Určitě se uvažuje o splavnění Labe z Děčína do Drážďan; potřebovalo by to tam nějaký jez a jistě vás nepřekvapí, že zelení jsou zásadně proti.

Š. Hašek 7.3.2021 22:40

Něco málo:

1. Uhlí se překládalo v Lovosicích z vlaku na loď. Lodi zpět byly prázdné. Takže neekonomické.

2. Sasové neuvažují o modernizaci labské cesty z hranice do Drážďan. Labe je tam již dávno splavné. I když s omezeními.

Kolesový parník Drážďanské paroplavby potřebuje 1 m vody (je v tom již rezerva). Nákladní loď naložená na 75 % ponoru cca 2 m.

Na těch parnících mají kapitáni hloubkoměry, možno se mrknout. A jsou to fakt parníky parní! Paráda!

V. Šedivý 6.3.2021 9:01

Nevím, jestli potřebujeme velké loděnice. Při velikosti našich vodních cest potřebujeme spíš velkovýrobu pramiček. :-/

J. Jurax 6.3.2021 12:59

Maňásků ... ovšem ekologicky a bezemisně vyráběných z ekologických materiálů a samozřejmě plně recyklovatelných, aby nezatěžovaly životní prostředí! A na bezemisní pohon nejlépe elektrický - veslař vydechuje zločinný kysličník!

L. Písařík 6.3.2021 14:13

A tu elektřinu vyrábět tak, že každá loď bude mít větrník, ten bude vyrábět elektřinu pro lodní šroub.;-)

R. Langer 7.3.2021 12:27

Hm, tady bych doporučil raději plachty...;-)

L. Písařík 7.3.2021 13:12

Víte, jak byste se s plachtami natahal? Mohl bych o tom vyprávět. Plachtili jsme 5 x na Jadranu a 2 x v Egejském moři.

Z. Lapil 7.3.2021 22:39

To ne. Po řece potřebujete jet rovně, respektive tudy, kudy vede řeka. To s plachtami nedokážete.

Navíc - naprosto bez ironie - loď s uhlím můžete zadeklovat a osázet fotovoltaikou. Ne že bych si myslel, že že těch pár kilowat bude stačit.

L. Novák 6.3.2021 8:43

Zase jeden agrární blb, který se snaží naskočit na vlnu nesmyslu "Green Deal" a trhnout na něm do vlastní kapsy peníze vykradené daňovým poplatníkům z kapes...

Kvůli covidové pandemii jsme zastavili rychlou mezinárodní leteckou i ostatní dopravu, vznikají nám tím zásobovací problémy, a "vyřešíme to" budováním zelených tunelů drahých, neekologických a pomalých dopravních cest (panenko skákavá!) loďmo. 8-o !!

Petr Havel je jednoduše řečeno "děvka úplatná", která za peníze napíše jakýkoliv nesmysl pro jakoukoliv lobby, která se potřebuje prosadit... Rv :-/

J. Kadeřábek 6.3.2021 17:36

ANO, dočkáme se po zahájení plavby na Zemanově kanálu. Podmínkou je, že poručíme dešti a větru kdy má pršet a kdy vát (ještě si to ze základky pamatuji). Já ten slogan nyní doplňuji o vir.;-D

P. Dvořák 6.3.2021 8:21

Výletní loď Král Jiří pluje z Poděbrad do Kolína cca 2 hodiny a je to cca 20 km. Nákladní loď by asi rychlejší nebyla.

Otázka pro absolventy humanitních oborů: Za jak dlouho dopluje loď z Hamburgu do Pardubic, což je cca 700 km? Kamion to ujede za 10 hodin a nemusí se 2x překládat.

Odpověď, že na pohon solární energii by to lodí bylo ještě rychlejší, mi nestačí.

P. Pepax 6.3.2021 8:25

:-)

P. Milan 6.3.2021 9:47

O tu rychlost zase až tak nejde, je-li předvídatelná.

Problém je překládání a obecně pružnost. Stejný problém je u železnice.