Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
GREEN DEAL: Soumrak motorismu v Čechách
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A. Renjascu 30.8.2021 9:20Počítáte do této vyšší účinnosti také ztráty při výrobě elektrické energie, přenosu energie, nabíjení baterie, skladování energie... |
P. Rada 30.8.2021 10:37Nepočítám - sděluji. Dosažitelná účinnost motorů je jednoznačný parametr jak u spalovacího (Carnotův cyklus - prakticky 35%). Elektromotor ( prakticky 95%). Okolnosti těžby energií a účinnosti přenosů v ostatních složkách transformace na pohyb ... tvoří samostatné kapitoly. V reálné aplikaci je rozhodně užitečné je zohlednovat. |
A. Renjascu 30.8.2021 13:43Ono to totiž není tak jednoduché, jak uvádíte a v přímé konfrontaci to rozhodně nevypadá jak uvádíte, protože v reálu mají elektrovozidla o dost vyšší spotřebu než udávanou. https://www.auto.cz/test-elektromobilu-v-realnem-provozu-jakou-maji-spotrebu-a-kolik-energie-se-ztrati-pri-nabijeni-125150 https://www.okhelp.cz/auto-moto/elektromobil-vs-benzinovy-nebo-naftovy-motor-spotreba-a-zajimavosti/ |
J. Ganaur 30.8.2021 9:35Už vidím to minieleauto s půltunovou baterkou!A deformační zóny budou kvůli té lithiovce, ne kvůli lidem! |
P. Milan 30.8.2021 9:40O technice má zřejmě ponětí co to příslovečné prase o parketách. |
P. Milan 30.8.2021 9:38Tak mi ještě vysvětlete (stručně, pokud možno), proč tedy ten pokrok je dotován, zvýhodňován a jiné, zatím výrazně lepší systémy, zakazovány a omezovány. Ten druhý odstavec je dokonalá pitomost. |
T. Hraj 30.8.2021 9:50"Výrazný pokrok vykazují nejen "baterie" ale i motory" - ano, ten pokrok je v současnosti na takové úrovni, že nejlevnější elektromobil Škoda City Go ( tedy dokud se ještě vůbec prodával) byl za 470 tis. Kč. "Při více jak dvojnásobné účinnosti než má spalovací..." - ano, jestli hovoříte o přeměně tepelné resp. elektrické energie na kynetickou, má elektromotor mnohem vyšší účinnost. Ovšem problémem elektromobilů už asi 120 let není pohon, ale uskladnění energie. Vaše odbočka k regulaci bezpečnosti je trochu mimo téma (chcete asi obecně říci, že by se mělo více regulovat na všech frontách). Zde jenom poznámka: řešíte nuance v bezpečnosti aut a nevadí vám, že na silnicích jsou s nimi i motorkáři, nedejbože cyklisti? Neměly by se v rámci bezpečnosti první dvě z těch třech skupin zakázat? Vždyť cyklisti to nyní nemají "v dravém silničním provozu vůbec lehké". |
P. Pepax 30.8.2021 10:20Souhlas, jeden z hlavních problémů elektromobilů je uskladnění el. energie. |
A. Forman 30.8.2021 9:59Vůl volem a pařez pařezem navždy zůstane. |
O. Kaucký 30.8.2021 15:52Ale pobaví. |
J. Nevrkla 30.8.2021 8:45Já si myslím, že je to tak vážné a vede to k takovému snížení životní úrovně, s nulovým efektem na vymyšlenou klimatickou hrozbu, že to zničí EU a Bruselu lidé v ulicích zacinkaji klíči. Čím dříve, tím lépe. Jiná cesta není, pokud se před sebou a svými potomky nemáme stydět za tu katastrofu. |
A. Renjascu 30.8.2021 8:58Klíči se už na mnoha místech cinká a někde jde o miliony klíčů, ale dnešní vládnoucí establishment má k dispozici mnohem mocnější administrativní a mocenský aparát s mnohem vyvinutější technologií kontroly a eliminace nepohodlných jedinců. K tomu je potřeba připočíst, že dnes již neexistuje žádná podpora ze zahraničí, protože virem kontroly, šikany a eliminace opozice je nakažený celý svět. Všimněte si jak se do západního prostoru vplížila cenzura, kreditní systém, sledování a další chuťovky, které přišly z Číny a které jsme ještě nedávno kritizovali jako naprosto nepřijatelné. Dnes vám hrozí vyšší trest nad nekorektní poznámkou směrem k pachateli brutálního trestného činu, než onomu pachateli za tento spáchaný čin. Myslím, že na cinkání je již pozdě... |
J. Nevrkla 30.8.2021 9:06Taky vidím, jak se lidé bojí, jak slapaji brázdu. Zatím by stačilo alespoň prozření a volba stran, které to takto nechtějí. Ale myslím, že jednou přijde doba, kdy už lidé nebudou mít co ztratit a začne se to hroutit jako v roce 89. Ani vládci, vědomi si té bídy, kterou způsobili, nebudou mít vůli pokračovat. Přece neskončíme jako v KLDR. Snad ani tu Činu nezkousnem. |
F. Kusák 30.8.2021 8:25Je výsledkem propagandy marketingových oddělení, že elektromobil musí stát nejméně milión. Požadovat po městských a příměstských elektromobilech stejně vlastnosti jako má nadstandardní automobil se spalovacím motorem, je hloupost. Zkonstruovat elektromobil s běžnými jízdními vlastnostmi, s dojezdem cca 300 km, je už dnes možné, a za výrazně nižší ceny, než se dnes presentuje. Jiná věc je dostatečná výroba elektřiny a schopnost elektromobilý v místě a v čase dobíjet. A to je jádro pudla. Rychlý rozvoj elektromobility by vedl k rozvracení elektrické sítě a kolaps výrobců energie, zvláště těch z OZE. |
P. Milan 30.8.2021 8:56Zkonstruovat elektromobil s běžnými jízdními vlastnostmi, s dojezdem cca 300 km, je už dnes možné, ale drahá je a nejspíš ještě dlouho bude ta baterie. |
A. Renjascu 30.8.2021 9:02Nejen drahá, ale i těžká. Ta energie na nesmyslné převážení půl tuny navíc se někde musí vzít. Lepší by asi bylo vymyslet něco na způsob autíček z autodráhy. |
F. Kusák 30.8.2021 10:04https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-03-10/cheap-electric-vehicles-in-china-bring-green-transportation-to-the-masses |
F. Brnušák 30.8.2021 10:27Souhlas, ale troleje take evidentne neudelali diru do sveta. To ze je mozne udelat elektro pohybovadlo relativne za levno je videt na ruznych variacich na e-kolebezky a e-skutry. Elektromobil mel byt presny opak Tesly. Proc by se mel e-motor instalovat do SUV, ktere ma 1t bezjakehokoliv hnaciho ustroji? Proc e-motor nedat do podvozku ktery bude vazit 100kg a a uhlikova kasle 20kg? Pak i kdyby baterie mela dalsich 150kg tak by to bylo 300kg vozitko, ktere by ujelo stejnou vzdalenost jako 2.5t SUV na baterky. Bohuzel by takove vozitko neodpovidalo luxusu a bezpecnosti dnesnich automobilu a proto jsou dnesni e-auta tak neefektivni. Baterie proste nemaji dostatek kapacity aby k cestujicim jeste auto vozilo 1t navic. |
F. Kusák 30.8.2021 9:57Ale asi to málo sledujete. Pokud nepožadujete bůhví jaké výkony a spokojíte se s rychlostí cca do 100 km/h, pak takové akumulátory jsou již dnes k dispozici. A za rozumnou cenu a nikoliv s extrémní hmotností. Drkotání se v kolonách s průměrnou rychlostí 10 km/h v Praze a nejen tam, fakt to není o svobodě a individualismu z používání auta, to si můžete tvrdit, co chcete. O dojezdu elektromobilu v kombinaci s hmotností baterií a délkou dobíjení naleznete stovky názorů, zkušeností provozovatelů včetně intenzivního výzkumu tohoto technického problému. Respektujte názor každého člověka a jeho možnost si vybrat. Nepřeceňujte své "úžasné" názory hloubku Vašich technických znalostí a nepodceňujte jiné. |
A. Renjascu 30.8.2021 11:09Můžete dát nějaký odkaz na průmyslově vyráběnou baterii s vysokou kapacitou a nízkou hmotností umožňující dojezd automobilů aspoň 300 km průměrnou rychlostí 90 km? Jinak svobodu vybrat si respektuji, pokud tato svoboda není narušovaná nedobrovolnými dotacemi preferované technologie a penalizací a šikanou konkurenčních technologií. |
J. Jurax 30.8.2021 13:47Nadšeně budu respektovat názor každého člověka a jeho možnost si vybrat, pokud i on bude respektovat názor můj, byť i by ten člověk z mého pohledu zeleným magorem byl. A pokud mi zelení magoři z brusele nezakážou neelektrické auto. |
J. Jurax 30.8.2021 13:57Drkotání se v kolonách s průměrnou rychlostí 10 km/h v Praze, pravíte. Jenže v Praze žije jen zhruba každý desátý obyvatel republiky. A naopak je mnoho míst na venkově, kde je auto prostou nezbytností, přičemž kupní síla na miliónové elektrovozítko tam nebývá častá. A nějaká nákupní elektrická minitaška s cenou pouhý půlmilión tam taky diplomaticky řečeno není optimální; za tu cenu máte oktávku nebo kamíka, za podstatně míň třeba Fábii, vše s nesrovnatelně vyšší užitnou hodnotou. O zachovalých ojetinách nemluvě. |
P. Skřivan 30.8.2021 8:24Škoda že většina zelenorudých nesnáší matematiku. Ta jim totiž napoví že pokud zakáží jádro a uhlí bude elektřiny méně. Jistě pomocí dotací můžeme tento deficit třeba i dorovnat. ALE pokud by se splnil jejich vlhký sen a jen polovina automobilů by přešla na elektriku tak bude elektřiny nedostatek a bude drahá. A to nemluvím o dalších plánech jako je zákaz výroby kotlů na plyn opět jen další zvýšení odběru ze sítě. Jenže ekofanatikům opravdu nejde o zemi zčásti je to banda hlupáků a ta větší skupina jsou jen lidé co větří peníze. PS: rudozelení pamatujte jen bohatá společnost se stará o ekologii. Až lidem srazíte jejich životní úroveň a o tom není třeba debatovat to je prostě fakt. Tak bude ekologie všem ukradená. |
A. Renjascu 30.8.2021 8:42Polovina aut na elektřinu asi přejít nemůže, chybí lithium i kobalt, takže snad jen, když bude nějaká jiná baterie, pokud možno i výrazně lehčí a levnější. |
I. Bikkhu 30.8.2021 10:11Matematika je přece rasistická! Tím chtějí vyjádřit že jenom bílí a (a žlutí) mají dostatečnou inteligenci na to aby se ji naučili. Pravda trochu do toho nezapadají Indové, ale pokud se naučíte ignorovat stovky milionů obětí socializmu tak můžete vrcholově ignorovat na olympiádě :-) Ignorace faktů a rozumu je věc kterou Zelenorudí zvládají na špičkové úrovni. |
J. Stehlik 30.8.2021 8:08Pan je úplně mimo. Chudí lidé si nikdy nekupovali nové auto. 80% trhu s novými auty dělají firmy. No a ty to samozřejmě odepiší na daních. |
R. Tichý 30.8.2021 8:19V kazdem pripade jde o nadbytecne penize, ktere mohly skoncit uplne jinde. |
P. Podhrázský 30.8.2021 8:26Ano, koupí ojeté auto. Ale za jakou cenu? Ani chudí na ojetinu mít nebudou. |
A. Renjascu 30.8.2021 8:45Někteří to s tou ojetinou už zkusili a výsledek? https://echo24.cz/a/SyRim/uskali-elektromobilu-baterka-je-po-osmi-letech-nepouzitelna-a-co-dal |
J. Strakoš 30.8.2021 9:43To považuji za velký průšvih - sám jsem vždy kupoval ojeté auto, ale už i současná spalovací mají menší životnost a u elektromobilu bude nákup nerentabilní. Takže i přijmově podprůměrná domácnost si bude muset koupit drahé nové auto. |